зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2012
Пол: Мъж

зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от Rimko » 27 Фев 2013, 2:24

3mai20095.jpg
,
3mai20094.jpg
Здравейте , може ли някой да помогне? 316 Е46 1,9 свива големият маркуч за охлаждане , който излиза от разширителния съд. Като изтине колата, направо се слепва. Преди 1 месец смених смених разширителния съд, защото се беше цепнал( уж на всички се случвало заради остаряване на матеряла) и смених капачката(от дару кар) на разширителния съд и термостата( защото ми каза един майстор ,че бил муден---- вдигаше темп, до107-108гр.) И така падна едно голямо обезвъздушаване!!? Уж всичко беше наред(темп,102--105) има си парно,но изминах около 200-250 км. жена ми ме закара до литището ( в моента не съм в БГ) и навъщане на 25-26 гр. на киматроника е духало студ(но само на шофьорското място).И маркуча като истине пак залепен??? КАКВО МОЖЕ ДА Е ????
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от vavilon » 27 Фев 2013, 10:25

Водна помпа, тройник, маркучи, радиатор, гарнитура...

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2012
Пол: Мъж

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от Rimko » 27 Фев 2013, 12:55

:yes: значи да си търся нова кола!? Вчера търсих и в немските форуми. Има няколко със същия проблем,но не пишат как и дали е оправено. Хайде де, нали българите сме по-по-най......!!! Не искам да подменя половината кола и после да се окаже, че проблема е в другата половина. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от oci » 27 Фев 2013, 13:16

Rimko написа::yes: значи да си търся нова кола!? Вчера търсих и в немските форуми. Има няколко със същия проблем,но не пишат как и дали е оправено. Хайде де, нали българите сме по-по-най......!!! Не искам да подменя половината кола и после да се окаже, че проблема е в другата половина. :dunno:


Добре де запали колата на отворена капачка и виж дали върти водата дали ще прави една струйка от дясно през една дупка, ако не върти свали водната помпа и я огледай да не и е счупена турбинката до тук нищо не трябва да сменяш. То така да стоиш пред компа без да се поровиш по колата няма и ни е да можем да ти помогнем.
А губи ли ти антифриз като я запалиш пуши ли от ауспуха бяло и помириши газовете дали не ти миришат на антифриз само малко де да не вземеш да се гътнеш и да съм виновен аз после :D
Това, че изчезва парното е признак за губене на антифриз колегата Vavilon ти е написал на този мотор слабост е троиника на главата отзад понеже е на кофти място от там тече и не го виждаш пъхни ръката от задната страна на главата между двигателя и купето и опипай ако е мокро смени го него и маркуча за да не те дразни, че е сплескан и ще се оправят нещата.
Този мотор се обезвъздушава супер лесно в сравнение с другите после наливай антифриз обезвъздуши като пуснеш климатроника на 32 градуса с най-ниската степен на вентилатора.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2012
Пол: Мъж

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от Rimko » 27 Фев 2013, 13:55

Не губи вода.Маслото и антифриза са чисти. Мисля , че маркучите стават малко по-твърди (но не да не можеш да ги стиснеш*(термосат отваря , затваря, долният маркуч си загрява, радиатор-топъл, перка работи! И изглежда всичко е ОК, ама май не е!тройника съм го проверил- не е мокро, през малката дупчица на казанчето си тече антифриза и като уеличиш оборотите струята се усилва.През ауспуха излиза конденз ,но не е антифриз.Тези неща съм ги проверил още след като се спука разширителния съд. Колата сам съм я докарал от Германия и е на 128000км. а няма как да слезна до колата,че съм малко далечкооо.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 7.06.2009
Пол: Мъж
Кара: е46 328i

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от gogoGT » 27 Фев 2013, 15:41

В капачката на БМВ има ли клапа, която позволява да влиза въздух при свиване на охладителната течност
и задържа налягането при разширяване? ?
Ако има такава клапа, пробвай с друга капачка..
като загрееш колата и след това я оставиш да изстине и отвориш
капачката не трябва да "засмуква" въздух..

Нека някой по-запознат с устройството на охл. система се изкаже по този въпрос!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от vavilon » 27 Фев 2013, 15:48

Колега, ние тези неща не ги знаехме и затова те насочвахме към евентуално такива!
Как я обезвъздушавхте? Съмнява ме, че сте го направили както трябва и затова ти е малко нивото на антифриза и от там ти се вталява маркуча! Не е изключено и маркуча да си е заминал, в смисъл свойствата му. 90лв. е в Дару. Съвет от мен, смени го!
Както колегата по горе ти е казал: :)
При обезвъздушаване врътката на духалката се слага на максимално червено, градусите се правят на 32гр. и на най-малка сила на вентилатора. Това се прави за да влезе антифриза в радиаторчето на парното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от MonsteR » 27 Фев 2013, 21:59

И аз мисля да смениш капачката.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от гумата » 27 Фев 2013, 22:31

Според мен не е добре обезвъздушена. А дали маркучите ти са оригинални, защото не е добре да се свиват така. Залепването показва, че се получава промяна на налягането при завъртане на топлия въздух или при загасване на двигателя. Има ли достатъчно охлаждаща дейност? Не може да духа от едната страна студено, освен ако е затворена клапата за ляво и просто нищо не духа от там. Има и възможност тръбопровода към отвора за купето да е разкачен, но пък е в противоречие с духането на топлина от дясната страна. Това може да насочи към електрониката на климатороника...Боли ме главата за повече. Трябва да се гледа схемата- питай Димитров.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от oci » 27 Фев 2013, 23:40

гумата написа:Според мен не е добре обезвъздушена. А дали маркучите ти са оригинални, защото не е добре да се свиват така. Залепването показва, че се получава промяна на налягането при завъртане на топлия въздух или при загасване на двигателя. Има ли достатъчно охлаждаща дейност? Не може да духа от едната страна студено, освен ако е затворена клапата за ляво и просто нищо не духа от там. Има и възможност тръбопровода към отвора за купето да е разкачен, но пък е в противоречие с духането на топлина от дясната страна. Това може да насочи към електрониката на климатороника...Боли ме главата за повече. Трябва да се гледа схемата- питай Димитров.


Този проблем няма нищо общо с електрониката на климатроника, клапи, въздуховоди и т.н както и да ги наричаш там нещата, проблема е, че радиатора на парното изстива а това е или защото губи течност или защото прави въздушна възглавница признак за това е и смачкания маркуч, не го обърквайте колегата щом не сте сигурни в това което пишете.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от IKN » 28 Фев 2013, 0:26

gogoGT написа:В капачката на БМВ има ли клапа, която позволява да влиза въздух при свиване на охладителната течност
и задържа налягането при разширяване? ?
Ако има такава клапа, пробвай с друга капачка..
като загрееш колата и след това я оставиш да изстине и отвориш
капачката не трябва да "засмуква" въздух..

Нека някой по-запознат с устройството на охл. система се изкаже по този въпрос!

+1 :yes:
Колегата да пробва със старата капачка.
На новата може да не и работи обратния клапан ,този които изравнява
налягането в системата с атмосферното при изтинал мотор.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2012
Пол: Мъж

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от Rimko » 28 Фев 2013, 0:38

Момчета благодаря , но не мисля ,че е от капачката!! Както писах преди, тя е нова.Със старата пак беше същoто.Обезвъздуашване не правя за 1 ви път, но въпреки всичко преди 10 дни го направих и по начина който казвате. и пак си е така

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от slav4o974 » 28 Фев 2013, 1:09

Дано не съм лош пророк, но мисля че е много вероятно да е заминала гарнитурата на главата. Всичко което описваш навежда на такова заключение, още повече че вече си изключил тривиалните причини. Ако продължаваш да я караш /при положение че съм прав/, един хубав ден, някой от цилиндрите ще се напълни с вода и стартера въобще няма да може да завърти мотора. В повечето сериозни сервизи разполагат с уред който с голяма вероятност може да определи дали е заминала гарнитурата. Самия тест въобще не е скъп и ще отметне още една от вероятните причини.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2012
Пол: Мъж

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от Rimko » 01 Мар 2013, 0:08

:dunno: :dummy: Е поне опитахме . Помислих че някой се е сблъсквал с този проблем,но ......! Както и да е, като се върна след някой ден(ако до тогава не се опраси маторчето) ще го мислим нещо. Благодаря ви за бързите отзиви и Моля да прпрепоръчате някой свестен сервиз в София или някъде около Монтана, за да проверим дали е гарнитура или някоя друга простотийка.... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2012
Пол: Мъж

Re: зов за помощ 316 1,9 Е46 1999

Мнение от Rimko » 01 Яну 2016, 23:21

Проблема е решен. Поради умора на пластмасата/или какъвто там е материалът/ скобата, която държи гумата на маркуча към тази пластмаса е изгнила и се е оронила отвътре и не се виждаше докато не протече и оттам е дърпало въздух и е свивало маркуча. Поради това нямаше и добро парно , защото е вкарвало въздух!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook