работна температура 320д автоматик 136кс
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Zagy написа:Температурата зависи от това на колко отваря термостата. Макар да са ги рейтнали примерно на 88 градуса - няма как всички да отварят точно на 88. Някои отварят по-рано, някои по-късно. Затова и такива разлики в температурите от двигател до двигател. Отделно, че и има значение какво е състоянието на радиатора, има ли замърсявания, задръстени водни каналчета в него или калцирания по вътрешността му. Ако щете има значение дали карате с вода или вода/антифриз и в какво съотношение - антифриза има грубо 2 пъти по-слаби топлопроводни свойства от водата. Ако не вярвате си направете експеримент - гарантирам, че при еднакви коли тая дето е заредена само с вода ще има по-ниска работна температура от другата

- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
slitter написа:Zagy написа:Температурата зависи от това на колко отваря термостата. Макар да са ги рейтнали примерно на 88 градуса - няма как всички да отварят точно на 88. Някои отварят по-рано, някои по-късно. Затова и такива разлики в температурите от двигател до двигател. Отделно, че и има значение какво е състоянието на радиатора, има ли замърсявания, задръстени водни каналчета в него или калцирания по вътрешността му. Ако щете има значение дали карате с вода или вода/антифриз и в какво съотношение - антифриза има грубо 2 пъти по-слаби топлопроводни свойства от водата. Ако не вярвате си направете експеримент - гарантирам, че при еднакви коли тая дето е заредена само с вода ще има по-ниска работна температура от другата
много добре казано!!! Пичове не се излагайте, изследвал съм го тоя проблем на тия ваши печки и ви казвам, че нещата са съвсем нормални. Щом перката е направена да тръгва на 101вия градус, начи нямате място за притеснения. Най-важното е да имате работеща перка на всички скорости (има тест за скоростите в ДИС тестер) и да нямате течове по охладителната система = безпроблемна работа на двигателя. Ето аз ще ти дам данни - стрелката на температурата седи в средата от 75 до 115 градуса, без значение е дали бензин или дизел, стралката седи в средата. Сега, имат различни температурни диапазони - някои бензинови са около 105 градуса нормално, други са на 90 - 100, както вие с печките и това си е съвсем нормален температурен режим! Над 110 градуса, макар все още да е норма (официална) често се пукат разширителните казанчета от стареене на материала, затова е хубаво да си следите действително режима, но както обяснихте самите вие, всичко описано от вас е нормално!!!
След като така обстойно са навлизали и други съфорумци из дебрите на охладителната система


Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Термостата е построен така, че да се позволи, до известна степен двигателя да променя температурата в определен диапазон. Този подход се използва главно за запазване на ефективността на горивата. При частични товари, по-добра икономия на гориво може да се постигне, ако температурата на охлаждащата течност се вдига до 110 градуса С. При големи товари, тази температура може да предизвика чукане на двигателя и затова се понижава температура на отваряне на термостата чрез електрически връзка, което позволява на охлаждащата течност да променя работната си температура. С спецификации на BMW, нормален работен диапазон на двигателите, монтирани на E46 е между 75 - 113 градуса по Целзий
Винаги съм се чудил как температурата на охлаждащата течност на таблото на E46 успява да остане в една и съща позиция, без значение колко горещо или студено е отвън, или колко зор се дава на колата? Това е така, защото показанието на e46 модели е "фалшиво" ... Е, до известна степен . Тъй като BMW използва характерния термостат , температурата на охлаждащата течност може да се различава с повече от 40 градуса при нормални пътни условия. В резултат на това истинското показание ще изглежда някак спорадично, което може да доведе до различни мнения. За да се премахне този проблем, измервателните уреди на арматурното табло на E46 са направени с "интелигентност". За температури до 75 градуса С, устройството показва "реалната" температура. Когато показва 1-ва отметка след синята лента показва около 65 градуса С. Когато температурата на охлаждащата течност достигне 75 градуса по Целзий, стрелката се премества в изправена позиция 12 часа. Стрелката ще остане на тази позиция, докато на охлаждащата течност се достигне Т от 113 градуса по Целзий. В този момент стрелката ще започне да се движи нагоре, достигайки 3/4 отметката ~ 120 градуса C. Въпреки, че това може да изглежда като разумен подход, тя има един основен недостатък. Ако температурата на охлаждащата течност в автомобила се увеличава поради действителна неизправност, водачът няма абсолютно никаква индикация за това до 113 градуса по Целзий . Освен това, фините движения на стрелката е трудно да се забележат, така че ако температурата се изкачва бързо, не отнема много време изобщо да достигне червената зона.
Винаги съм се чудил как температурата на охлаждащата течност на таблото на E46 успява да остане в една и съща позиция, без значение колко горещо или студено е отвън, или колко зор се дава на колата? Това е така, защото показанието на e46 модели е "фалшиво" ... Е, до известна степен . Тъй като BMW използва характерния термостат , температурата на охлаждащата течност може да се различава с повече от 40 градуса при нормални пътни условия. В резултат на това истинското показание ще изглежда някак спорадично, което може да доведе до различни мнения. За да се премахне този проблем, измервателните уреди на арматурното табло на E46 са направени с "интелигентност". За температури до 75 градуса С, устройството показва "реалната" температура. Когато показва 1-ва отметка след синята лента показва около 65 градуса С. Когато температурата на охлаждащата течност достигне 75 градуса по Целзий, стрелката се премества в изправена позиция 12 часа. Стрелката ще остане на тази позиция, докато на охлаждащата течност се достигне Т от 113 градуса по Целзий. В този момент стрелката ще започне да се движи нагоре, достигайки 3/4 отметката ~ 120 градуса C. Въпреки, че това може да изглежда като разумен подход, тя има един основен недостатък. Ако температурата на охлаждащата течност в автомобила се увеличава поради действителна неизправност, водачът няма абсолютно никаква индикация за това до 113 градуса по Целзий . Освен това, фините движения на стрелката е трудно да се забележат, така че ако температурата се изкачва бързо, не отнема много време изобщо да достигне червената зона.
- cezarre
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 i touring,520d touring
- Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Добре казано,но при мен ситуацията е по-различна.При закупуване на автомобила(320d 136к.с.) установих,че неработи термостата.От скритото меню температурата достигаше 68-70 градуса.След подмяна на главния термостат и добро обезвъздушаване на системата ,температурата достигна зоната на сработване на термостата 85-89 градуса.Лошото е ,че стрелката нестои изправена вертикално по средата.Разхода падна до 5,8 градско без юрене,мотора заработи по-тихо и "мазно".
На стария термостат има щемпел за температура 85 градуса...
много странни неща има в тези "печки",май ще я дам на жена ми да я кара,пък аз ще си "пъркам" с 318 -ката... 
На стария термостат има щемпел за температура 85 градуса...


- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
И моята стрелка седи на 12 без 2 минути и държи 85-89 градуса по Целзий. Смених и двата термостата с оригинални. Каква е причината стрелката да седи леко вляво от вертикалата ?

- basko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 6.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 2004/330xd автомат
- Мечтае да кара: bumer ...
- Детайли за колата: ноо яка
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Колега, приемаш го така и това е. Аз също съм така, макс. съм виждал от менюто 92 градуса и пак седи така. Ресетваха табло, бъркаха нещо с компютър из таблото. Но така си ми седи. А как си с показанието на горивото? Аз зареждам до капачка и пак съм така - малко преди края, не ми достига крайната черта. Свикнах и т`ва е. 

Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Ще гледам да сменя капачката на разширителния съд и ще пиша за евентуални резултати.

- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
аз съм забелязал че лятото стрелката застава на 12 без малко но това малко е максимум милметър че и по малко, а зимата е ок, предполагам че проблема до колкото може да се нарече е механичен и се влияе от околната температура, иначе по скрито меню колата работи на 80-84 градуса, и се каня вече от сумати време да сменям термостата но все не го докарвам до него
- Libero
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 10.03.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Аз съм с подобен проблем. Смених и двата термостата , стрелката продължава да стои на 12 без 2. А от скритото меню температурата не достига повече от 86 градуса. Та въпроса ми да сменям ли пак термостати или проблема е някъде на друго място? Между другото термостатите ги смених преди около месец. Разхода ми е много висок около 12 -13л/100 в града.

- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Ако капачката не е редовна, няма да поддържа необходимото налягане за повечко градуси. И аз смених и двата термостата и ми държи 85-86 градуса, което според мен е малко под нормалната. Това, което ме навежда на мисълта за капачката е, че маркучите са ми меки.

- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
И мойта стрелка стои на 12 без 2... но така си е излязла от завода, това няма нищо общос с термостата. Не се впечатлявайте особенно.

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Пробвайте с ресетване софта на таблото дали стрелките няма да си дойдат на мястото и др. като е върнат ключа и таблото не работи стрелката седи ли си на мястото в долно положение или пак е малко в ляво 

- Libero
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 10.03.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA
- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
oci написа:Пробвайте с ресетване софта на таблото дали стрелките няма да си дойдат на мястото и др. като е върнат ключа и таблото не работи стрелката седи ли си на мястото в долно положение или пак е малко в ляво
Аз го резетнах и ми спря скоростомера :д
Иначе по темата : аз съм с 330д фейслифт и на мен ми стои на 12 без 2. Пусках скритото меню : 74 показва (отвън е -4). Нз на скритото меню дали може да се вярва или съм за смяна на термостат..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани