Странен проблем с ГИ 520и-Решен

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Странен проблем с ГИ 520и-Решен

Мнение от sean-john » 05 Фев 2013, 17:16

Здравейте колеги,отдавна не се бях оплаквал,но и това време дойде :mhihi:

Колата е с ГИ (евтин) проблема е,че когато си иска гори нормално (~8 извън и ~11-12 вътре в града) , но когато не иска... нещата отиват с около 5 литра на горе... не се влияе от нищо,нито дали е студена/топла...нито дали е -10 или +10 навън.Колата е засичана само пълно/пълно на една и съща бензиностанция ( и колонка).

Другото което ми направи впечатление,че моментния разход...при еднакъв наклон на пътя и еднакво положение на педала на газта,обороти около 2500...разходомера отива на ~17 като изключа ГИ-то и обърне на бензин си пада на ~12 което е нормалното моментно...върна ли пак на газ,нещата стават същите.

Не питам за да ми решите проблема,а просто да поразсъждаваме :) аз така и така след няколко дена отивам при газаджията да видим какво,що.Колкото повече мнения токова по лесно е да излезе заека от шапката :mhihi:

Колата работи без никакви проблеми...обороти стабилни ~770 няма прекъсвания,няма нищо...

п.с. Тая грешка никога не ми е излизала до сега...изтрих я... Ламбда сонда ?... странното е,че на бензин си гори в границите.

Четох теми тук и отидох да покрам да видя дали ще се запише пак грешката...първите 8км разходомера на газ беше еднакъв с този на бензин...на връщане обаче пак стана с 5литра отгоре... закачих я и грешка нямаше.

п.с.Някой да знае дали има някъде елементарна литература за ИНПА/ДИС...че тая диагностика я купих,а само грешки мога да трия :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна sean-john на 21 Мар 2013, 19:30, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: tsarevo
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: 760li

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от kalin4o1986 » 06 Фев 2013, 20:17

Аз съм за диагностика първо на колата и после диагностика на газовото,но на газовото диагностиката да е когато колата е на ход. :driving:
BMW M-POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: gr, Samokov
Кара: e39 520

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от kobrata55 » 06 Фев 2013, 21:48

колега и аз от година карам е39 и почти веднага съм и сложил ги и да ти кажа много пъти ми я центроваха преди да я нагласят както си трябва.Може да ти е избягала центровката на газта и затова да ти гори много

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от Smoocki » 07 Фев 2013, 8:10

Това е грешка за откачен вакум или нещо такова .На мен ми изпсваше на м52-то това когато ми сие беше извадил маркуча от картерните газове към щеката .
Та просто си провери какво става по колектора ,тази грешка може да излезе и при повреден клапан картерни газове
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от sean-john » 07 Фев 2013, 14:31

Аха мерси аз мислех,че е ламбда сонда :) ще огледам :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 11.12.2009

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от ilioooo » 08 Фев 2013, 0:28

Аз те съветвам първо да видиш колко ти е разхода на бензин,на този мотор разликата м/у бензин-газ трябва да не е повече от 2 литра и ако е по голяма нова центровка на газовата.Разликата м/у разходите може да е от различните преходи които си правил по време на засичането

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от turbo » 10 Фев 2013, 7:59

Тази грешка означава, че има проблем с корекцията на сместа на Банка 2 (цилиндри 4, 5, 6). С други думи ЕКУ-то не може да вкара сместа в нормите - дали стои бедна или богата не е ясно на този етап. Прегледай дали не смуче въздух от някъде, но пък е само при Банка 2 проблемът, което е доста вероятно да е точно Ламбда сондата, която отговаря за нея. Може да видиш сондите на "живи данни" как се държат (и на едното, и на другото гориво - при празен ход и при 2к оборота примерно). Тук viewtopic.php?f=35&t=324109 има лека дискусия на тема сонди. Малко по-друг е моторът, но идеята е същата. При теб може да няма записана "грешка в ламбда сонда", защото все още сигналът й не е прекъсвал като цяло.
Другото, което е свързано с ГИ-то конкретно. Казваш евтино, но колко е евтино или по-скоро какво е? От кога взе да прави проблема - още със самия монтаж или след някакво количество километри?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от sean-john » 10 Фев 2013, 12:21

Вече записа грешка и за "bank 1" и "bank 2"...утре занимавам при газаджията да видим какво ще каже той.Явно нещо се бърка по газовото...може би настойките са му избягали.Темата съм я прочел както и много други свързани с проблема и ми се поизясни,но нищо не се знае...Газовото е турско някакво Vikars.Ще пиша ако има някакво развитие.

П.с. Странното е,че при Инпа и "analoge values" нямам параметри на сондите... никъде не ги намирам,може би ми е от най старото дде (ли как се казва незнам :) )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от kluna_ » 10 Фев 2013, 16:47

все пак прегледай да не би да смуче въздух от някъде (уплътнение на смукателния колектор например от там може да ти дава само на едната банка)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от turbo » 10 Фев 2013, 17:07

Това с липсата на сондите в ИНПА е наистина малко странно. А газовата работела ли е, както трябва и колко време/километри.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от sean-john » 10 Фев 2013, 18:48

Работеше добре,даваше страхотен разход,но 300-400 км после почна да гори много (и нормално,но рядко когато си поиска)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от kener » 10 Фев 2013, 18:56

Аз от снимката виждам, че грешката е от прекъснат кабел на ламбда сондата. Трябва да се прави разлика при гешките свързани с ламбда сондите. Те биват два вида: 1. Грешки от смес - бедна, богата, не ефективно изгаряне и т.н. 2. Хардуерни грешки- прекъсната, окъсена към захранване, към маса, липса на подгряване и т.н.
При първите се търси проблем при смесообразуването а при вторите се сменя сондата.

П.П. Не съм много сигурен, но на колегата колата мисля, че не потдържа грешки свързани със сместа.
40653

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Странен проблем с ГИ 520и

Мнение от sean-john » 21 Мар 2013, 19:30

Проблема е отстранен.Едната сонда не реагираше на живите данни (седеше на 0.58-0.59 волта).Смених сондата на 4,5,6 цилиндри и сега разхода е както преди... оказа се,че имам в Инпата мониторинг на сондите...просто аз гледах за Lambda sensor, а при мен е Oxygen sensor :mhihi: което с четене разбрах,че е едно и също хаха :mhihi:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Candy man

Последни теми
Facebook