ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
ilia1984 написа:...Специално дали вала на М40 е цементован или не незнам водя се по това което ми каза колегата а имено че е цементован...
Спри да се бодеш.


- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
а ве Златко,оня ден не те ли думнаха няколко пъти 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Material
Camshafts can be made out of several different types of material. These include:
Chilled iron castings: this is a good choice for high volume production. A chilled iron camshaft has a resistance against wear because the camshaft lobes have been chilled, generally making them harder. When making chilled iron castings, other elements are added to the iron before casting to make the material more suitable for its application.
Billet Steel: When a high quality camshaft is required, engine builders and camshaft manufacturers choose to make the camshaft from steel billet. This method is also used for low volume production. This is a much more time consuming process, and is generally more expensive than other methods. However the finished product is far superior. When making the camshaft, CNC lathes, CNC milling machines and CNC camshaft grinders will be used. Different types of steel bar can be used, one example being EN40b. When manufacturing a camshaft from EN40b, the camshaft will also be heat treated via gas nitriding, which changes the micro-structure of the material. It gives a surface hardness of 55-60 HRC. These types of camshafts can be used in high-performance engines.
Подчертал съм с дебело за двамата "разбирачи" в темата. Цементация се ползва САМО ако се ползва стомана EN40b или сходна като характеристики.
Аман от кухи лейки, които даже дращят по клавиатурите със страхотно самочувствие и си позволяват да ползват епитети...
Camshafts can be made out of several different types of material. These include:
Chilled iron castings: this is a good choice for high volume production. A chilled iron camshaft has a resistance against wear because the camshaft lobes have been chilled, generally making them harder. When making chilled iron castings, other elements are added to the iron before casting to make the material more suitable for its application.
Billet Steel: When a high quality camshaft is required, engine builders and camshaft manufacturers choose to make the camshaft from steel billet. This method is also used for low volume production. This is a much more time consuming process, and is generally more expensive than other methods. However the finished product is far superior. When making the camshaft, CNC lathes, CNC milling machines and CNC camshaft grinders will be used. Different types of steel bar can be used, one example being EN40b. When manufacturing a camshaft from EN40b, the camshaft will also be heat treated via gas nitriding, which changes the micro-structure of the material. It gives a surface hardness of 55-60 HRC. These types of camshafts can be used in high-performance engines.
Подчертал съм с дебело за двамата "разбирачи" в темата. Цементация се ползва САМО ако се ползва стомана EN40b или сходна като характеристики.
Аман от кухи лейки, които даже дращят по клавиатурите със страхотно самочувствие и си позволяват да ползват епитети...


- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Явор написа:а ве Златко,оня ден не те ли думнаха няколко пъти
Аз съм безсмъртен


- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
дали вала ще бъде подложен на циментация,закаляване,азотация.карбонитрира или друг тип обработка контактната повръхност е много по твърда от сърцевината
на м40-то вала е от сферографитен чугун в сърцевината чугуна е по-мек за да издържа на огъване и усукване,а на гърбиците са му значително по твърди за да издържа на контактните напрежения
шлаифаитеси разпределителните валове и си мислете че са със еднаква якост по-голяма глупост от това няма 



- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Ша съ сетиш...
А относно шлайфането - зависи от дълбочината, която в много случаи е предостатъчна, затова и чугунарка вал няма проблеми да се стърже. Друго е положението при циментацията (или азотирането), щото там е не повече от 1-2 десети, преко сили.
Ся чакам да видя гневната хИлийка по кво се води.
П.С. Жоржи, разликата между закаляване и циментация, е колкото от земята до небето, така че не е като да няма значение дали нещо е закалено или циментирано, капиш?

А относно шлайфането - зависи от дълбочината, която в много случаи е предостатъчна, затова и чугунарка вал няма проблеми да се стърже. Друго е положението при циментацията (или азотирането), щото там е не повече от 1-2 десети, преко сили.
Ся чакам да видя гневната хИлийка по кво се води.

П.С. Жоржи, разликата между закаляване и циментация, е колкото от земята до небето, така че не е като да няма значение дали нещо е закалено или циментирано, капиш?


- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
аз никъде не съм казал че е едно и също
когато вала е от нисковъглеродни стомани,гърбиците и шииките на лагерите се цементоват и закаляват,а при средновъглеродни стомани се закаляват.докато чугуновите в сърцевината се използа сив чугун а контакната повръхност бял чугун и след това се обработва чрез различни начини за да стане по твърд на контакната повръхност и като падне тази обработка а тя не е не повече от 1мм от долу материала е по-мек,това чрез шлаифане и наваряване не е от наи сполучливите
за това може да спорим с дни за това наи добре комплект нови с гаранция и вече не се занимава с глупости 



- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Аве, Жоржи, тоя 1 мм. откъде го "изсмука", ве момче, откъде ги четеш тия работи? При различните видове закаляване, дълбочината на закалката може да е и доста по-голяма, и доста по-малка... Да не си правил микро-анализ на вал от М40, та пак твърдиш некви неща с такава убеденост? 


- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
при наваряване на повърхността на вала със специални електроди, при което се постига и закаляване на този слой- дебелината му е 1-2 милиметра. Следва шлайфане и вала е готов. При закаляване с ТВЧ закаления слой е около 1 милиметър (но може да достигне и 2-3 милиметра), следва закаляване и отново шлайфане.
при чисто азотиране или азото- навъглеродяване- там слоя е по- малък и е най- много до 1 милиметър-това се използва масово при чугуновите валове
това нещо съм говорил с хора които се занимават с това и това са ми обяснили
износени валове могат да се възтановяват ако са износени не повече от 2-макс 3 мм
при чисто азотиране или азото- навъглеродяване- там слоя е по- малък и е най- много до 1 милиметър-това се използва масово при чугуновите валове
това нещо съм говорил с хора които се занимават с това и това са ми обяснили
износени валове могат да се възтановяват ако са износени не повече от 2-макс 3 мм
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Ама азотирането на чугун се ползва при колянови валове, не при разпределителни, бря. 
Щот смисъла отива нейде си да надървиш разпределителен вал, че кобилиците нема да устискат. За да устискат, требва да ги надървиш и тех и тогава М40-то ще иде на половината на цената на С-14-то откъм газоразпределителен механизъм.

Щот смисъла отива нейде си да надървиш разпределителен вал, че кобилиците нема да устискат. За да устискат, требва да ги надървиш и тех и тогава М40-то ще иде на половината на цената на С-14-то откъм газоразпределителен механизъм.


- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
грешката тук е моя за азотиране,но но с каквото да го наваряваш и после да го обработваш не е толкова здраво колкото да си купиш нов комплект качествен само че 

- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
В повечето случаи не го наваряват и шлайфат (или като цяло "регриндват" - за пояснение на хИлийката), за да го възстановяват, а за да го "изострят". Така че - да, или читавка секънд хенд или нов от БМВ (тва кой ще го направи за М40 не знам, аз съм го правил за М73), но не и от "Плод и зеленчука". 


Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
Стига с това матералознание бе хора.... никой нищо не каза по въпросите...?
Първото масло го купих на път за морето в магазин за авточасти в Димитровград преди 4 г.
BAYRON написа:1.Може ли нещо да съм сбъркал при самия монтаж ?
2.Маслото да е прекалено рядко (по-течливо) и да не се задържа на вала и така на не омаслява нормално ( защото при студент старт мотора е по тих и преди и сега с износения вал)
3.Гайките на вала ги стягах без диноключ но броих навивките, като всяка гайка съм я белязъл с маркер и накрая по 1/4 оборот от майстора, за застраховка от разтегната резба.
4 Маслото пак е черно за 4000км а главата свети от вътре Защо?
5.Възможно ли е да е бил менте вала и само една гърбица "да иде по-дяволите" за отрицателно време?
6.Възможно ли е блокирал повдигач да е причина за това. Подсещам че повдигачите са чисто нови, макар че и преди не съм имал проблем с тях.
7.Дали е износена кубилицатаако няма необходимата циментация вала, кубилицата би трябвало да е здрава, а ако не е.. тогава ??? маслената магистрала не е запушена маже се вала даже палих колата без без капак зада се уверя и стана голямо мазало /не правете това без работни дрехи
![]()
![]()
Първото масло го купих на път за морето в магазин за авточасти в Димитровград преди 4 г.




- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
BAYRON написа:.... Първото масло го купих на път за морето в магазин за авточасти в Димитровград преди 4 г....
Честито. И другите масла оттам да ги взимаш.
Отколко време си тук и така ли не разбра, че М40 и М30 само малко да мръднеш от това, дет си искат, и хвърлят валове и кобилици? А тва дет си искат е читаво масло и обслужване навреме, а не на Китайската нова година.

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????
ти като смени вала демонтира ли тръбичката която пръска масло да я измиеш продухаш и отпушиш всички дупчици ? то в общи линии това е слабото място ,влошава се мазането на гърбиците .. другия вариант е да са ти продали китайски вал който изглежда перфектно но е много мек метал ..кобилиците също трябва да видиш дали не са надрани щото ако са ще износват вала ..
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани