ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от BAYRON » 30 Яну 2013, 15:32

Колеги, предстои ми смяна на р.вал на М40 и ми възникнаха няколко въпроса на които нямам обяснение?
Малко предистория-бла бла
Карам въпросното М40 от 20000 км. Само да споделя, че не ми е първото М40, знам за всички болести (простоии). Но понеже всичко с колата е ок в началото, първото масло колето сложих e 5W40 на BMW, на 3000км не ми хареса цвета на маслото и го смених с 5W40 пак на БМВ, този път закупено от оторизиран сервиз на БМВ. и така още 6-7 км звука взе да се променя и тогава пак смяна на маслото този път МОТУЛ 5W40 Проспийд и нищо. Отварям капака на клапаните и :shock: :shock: вала се вкопал по милиметър на 4-5 места, но беше от тръбичката това го установих лично.
И така на около 14 км след три смени на маслата, пълен комплект филтри и една промивка на ДВГ сменх Р. вал кубилици и повдигачи. Вала взех втора употреба от колега от форума на около 12км по негови думи и беше перфе, всмисъл блести там където е контактувал с кубилицата иначе никакви грапавини никакви износвания. След интервенцията която сам извърших ( за хубаво или за лошо) после ще поясня, колата се " успа " :driving: :driving: Арбайтер цакар цукар....И накрая следоколо 4000 км същата картинка едната гърбицата на 3 ти цилиндър е износена и то видимо, а шума от мотора се променяше осезаемо със всеки изминъл километър?
Най-стряскащото е , че за 500км стана всичко, без никакви извращения, а бавно на 1-2-3 из центъра на София :kuku: "явно въздуха не и понася" :bang: :bang:
Сега съм купил вал ФЕБИ от Ауто плюс надявам се да не е менте.
Въпросите!
1.Може ли нещо да съм сбъркал при самия монтаж ?
2.Маслото да е прекалено рядко (по-течливо) и да не се задържа на вала и така на не омаслява нормално ( защото при студент старт мотора е по тих и преди и сега с износения вал)
3.Гайките на вала ги стягах без диноключ но броих навивките, като всяка гайка съм я белязъл с маркер и накрая по 1/4 оборот от майстора, за застраховка от разтегната резба.
4 Маслото пак е черно за 4000км а главата свети от вътре Защо?
5.Възможно ли е да е бил менте вала и само една гърбица "да иде по-дяволите" за отрицателно време?
6.Възможно ли е блокирал повдигач да е причина за това. Подсещам че повдигачите са чисто нови, макар че и преди не съм имал проблем с тях.
7.Дали е износена кубилицата :kuku: ако няма необходимата циментация вала, кубилицата би трябвало да е здрава, а ако не е.. тогава ??? маслената магистрала не е запушена маже се вала даже палих колата без без капак зада се уверя и стана голямо мазало /не правете това без работни дрехи :mhihi: :mhihi:
Сега съм с нов вал в ръцете и ме сърбят, мисля утре да запретвам ръкви. Така че кой с каквото може да ме подсети ще му бъда благодарен.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от bigmurzi » 30 Яну 2013, 16:04

ръцете от маслото ще е станало нещо не ги чеши много, ще мине.. :mhihi:
а аз до момента 3 м40-ки съм имал и 3-те с 10в40 съм ги карал и няма ягоди зиме/лете ... едната дори не тракаше :mhihi:
иди в сервиз.
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от georde123000 » 30 Яну 2013, 16:56

когато сменяш вал се сменя със кобилиците заедно :winky: масло не слагаи бмв пълен боклук е ако ще и от дару кар да е,взимах от там след няма и 100 км го изхвърлих веднага,масло само лики моли 10на40 или 5на40 по-добле с MoS2 няма да си познаеш двигателя :) ,аз сменях на моито м40 вала и кобилиците струваха ми 800 лв само те взимах ги от човек от Костинброд каза че дава гаранция от 200 000 хил км до сега съм минал 25 000км мотора върви перфектно много съм доволен, моито масло почна леко да почернява след 6500-7000 км но отвътре главата ми блести както и картера слагам добавка за промивка на мотора на лики моли и сменям маслото на не повече от 8000 км ,хубаво е да се стегат и петите на вала с динамометричен ключ поздрави :bchug:
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от ///Явор » 30 Яну 2013, 17:21

имам всичко оригинал в перфектно състояние
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от Dirty M5 driveR » 30 Яну 2013, 18:18

Ами желателно е да се ползва динамометричен ключ. А за маслото - това, че става черно, не означава масло-менте. Нормално е да потъмнее, защото отмива и разтваря всякакви продукти на износването, и други мизерии.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от ilia1984 » 30 Яну 2013, 21:44

Колега качи няколко снимки на вала и кобилиците имали задирания грапавини? За толкова километри и с М10Д да го караш няма да има проблем ! Все пак ако е паднал цементованият слой ще почне бързо да се износва вала.Измери новият и старият вал имат ли разлика в размерите и колко е тя? Провери да не бъркаш някаде с монтаж-а! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от BAYRON » 30 Яну 2013, 23:50

Кубилиците са сменени преди 4000 км заедно с вала и повдигачите а сега само една гърбица я "няма"Като го сваля ще снимам и ТРИТЕ вала :dunno:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от zlatko_baretata » 30 Яну 2013, 23:52

Не, ве, от маслото е, дет вика Жорже123456Хаш... Оргиналдъ от Илиянци, с вискозитет на греяна ракия, върви с китайска кристална топка за подарък кат го купиш, специално пригодена за М40.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от ilia1984 » 31 Яну 2013, 8:37

BAYRON написа:Кубилиците са сменени преди 4000 км заедно с вала и повдигачите а сега само една гърбица я "няма"
Така става когато падне цементованият слой на вала явно са ти продали не толкова нов вал колкото си мислиш ! :bchug: Най лесно се проверява като се измери твърдостта на вала ако беше от Пловдив щях да го измеря и да ти кажа менте ли е или не ;)


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от zlatko_baretata » 31 Яну 2013, 11:33

Илийка, разпределителния вал няма циментация, бре, не пиши на сляпо... те хората "регриндват" валове и карат в лютеницата нон-стоп, ти за циментация сънуваш.

Към автора - първото оригинално БМВ масло откъде го взе?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от georde123000 » 31 Яну 2013, 13:12

как да няма циментация :lol: задължително има на шийките и гърбиците не говорете глупости,проблема на м40ките идва точно от кобилиците :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от zlatko_baretata » 31 Яну 2013, 13:48

Има, ама ако беше на S14. :mhihi:
Или ако е Schrick с голям ход на клапаните и съответно по-твърди пружини.
На М40 е едно джелезо, обработено от т.нар. "охладена отливка", при която се закалява материала като цяло (което позволява и после да бъде регриндван и да се ползва отново).
Първо се поинтересувайте какво точно е "циментация", при какви валове се ползва, а после пишете глупости по форумите. :yes:

georde123000 написа:...не говорете глупости,проблема на м40ките идва точно от кобилиците :yes:

Жоржи, викаш всичките тракащи М40-ки са с перфектни валове, така ли? :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от georde123000 » 31 Яну 2013, 14:02

в грешка си помисли малко ..... каква е тая сплав много устойчива на износване и какви са и характеристиките ? .... дали 500мм дълъг вал с диаметър около 30мм , натоварен на огъване и усукване , ще може да живее , ако е изработен изцяло от материал с якост на усукване подобна на тази на стъклото ? :lol: и не съм казал че валовете са перфектни а че проблема идва от кобилиците проблема е че със тези кобилици има много голямо триене и затова се и изнася и вала но първо тръгват кобилиците а после вала вала :winky: при новите мотори кобилиците или са ролкови или изобщо ги няма и за това този проблем го няма са вече разбра ли :ok:
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от zlatko_baretata » 31 Яну 2013, 14:16

georde123000 написа:в грешка си помисли малко ..... каква е тая сплав много устойчива на износване и какви са и характеристиките ? .... дали 500мм дълъг вал с диаметър около 30мм , натоварен на огъване и усукване , ще може да живее , ако е изработен изцяло от материал с якост на усукване подобна на тази на стъклото ? :lol: и не съм казал че валовете са перфектни а че проблема идва от кобилиците проблема е че със тези кобилици има много голямо триене и затова се и изнася и вала но първо тръгват кобилиците а после вала вала :winky: при новите мотори кобилиците или са ролкови или изобщо ги няма и за това този проблем го няма са вече разбра ли :ok:

са вече разбрах каквото си и подозирах... :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: ПОМОЩ M40 втора смаяна на вал за 4000 км??????

Мнение от ilia1984 » 31 Яну 2013, 14:41

zlatko_baretata написа:На М40 е едно джелезо, обработено от т.нар. "охладена отливка", при която се закалява материала като цяло (което позволява и после да бъде регриндван и да се ползва отново).
Първо се поинтересувайте какво точно е "циментация", при какви валове се ползва, а после пишете глупости по форумите. :yes:

zlatko_baretata или там както се казваш мен недей да ме учиш какво е цементация :banghead: Като гледам какво разбираш падам от смях особено от термина "охладена отливка" кърти мивки и казани ! Другите подобни тъпизми като "регриндван" няма да го коментирам ! Специално дали вала на М40 е цементован или не незнам водя се по това което ми каза колегата а имено че е цементован от там нататък zlatko_baretata тъпизмите ги остави за себе си или за по тесен кръг твои съмишленици!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook