Питане за акомулатор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Питане за акомулатор

Мнение от slitter » 16 Фев 2010, 11:55

Да ви кажа как да си проверите акумулаторите, щото съм се занимавал навремето с акумулатори! Значи, ако имате възможност разредете го с кружка или друг консуматор докрая и след това заредете до края! Оставете клетките отворени и наблюдавайте колко от тях започват да кипят. Ако има такава, която не ври е голяма възможността да е прекъснала. Оставете го да си кипи до пълно зареждане. Ако някоя клетка след зареждането не е прекипяла, за да се убедите в неизправността й натоварете силно акумулатора с две големи дебели отвертки като окъсите с тях плюса и минуса. Ако започнат да кипят всички клетки значи за акумулатора има надежда, ако обаче започне яко, ама яко да кипи само една или две клетки и да изпуска газ от нея, значи тя е тази, която е заминала! Внимавайте, защото газта е отровна, не я дишайте много - много! При това положение акумулатора със сигурност е за смяна! Обикновено сдава багажа една клетка само, но то е достатъчно и обикновено е първата откъм минусовата клема! Достатъчно е защото всяка клетка задържа около 2В напрежение и така 6х2=12В. Като се преебе една ще задържа около 10В при натоварване и така няма да запалите, щото колата е предвидена като падне напрежението под 10.5 или 11 (не помна колко беше точно за нашите коли) колата блокирва запалването от съображения за сигурност (Еърбег системата - за да не ви светне лампата; АБС и АСЦ/ДСЦ, които имат нужда от силен ток, за да се стартират и да работят нормално). Ако беше друга кола с по-малък двигател примерно опел корса 1.2 ще си пали безпроблемно и на 10В, ама в нашия случай не става! :) За тези, които си мислят, че са със сух акумулатор да видят със сигурност дали са със сух, щото обикновено врътките на клетките са покрити със залепващо фолио и не се виждат и хоурата си мислат, че са със сух акумулатор, ама не са, както е случая с оригиналните БМВ акумулатори. Не са сухи! :) Затова направете усилия, намерете врътките и ако е необходимо долейте дестилирана вода в клетките до нормалното им ниво! Успех! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Re: Питане за акомулатор

Мнение от ThE BeAsT » 16 Фев 2010, 12:57

Ако не го беше пуснал и 2 пъти щеше да е ок :) ... аз това го знам ... ама кажи ми какъв да си купя. Аз мислех, че оригиналния е 70ач на 640а пусков и 12в ама явно съм бил в грешка .... хората пишат за 80ач .... мн ми се струва бе ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Питане за акомулатор

Мнение от oci » 16 Фев 2010, 19:36

В аутодата за твоята кола го дават 80 амперчаса, сега и аз съм на темата акумулатор защото и моя се ебава от време на време и само го зареждам, а не си е работа, но мисля да взема или Варта или Бош ползвал съм от българските и не съм доволен изкарват само гаранцията и толкова, а този сега на моята кола е Бош на 6 години :shock:
Как е изкарал толкова не знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 10.10.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320dA+чип
Мечтае да кара: черно М6

Re: Питане за акомулатор

Мнение от Kalinski » 16 Фев 2010, 21:42

аз преди месец и нещо си купих 100 амперов на бош . Момчетата замериха как се зарежда на място като е колата и казаха че е огън и е в нормите.

При включени дълги, усилена музика , парно на макс подгрев седалки... на място зареждаше около 13.8

Не виждам как ще се скапе по бързо . Ще се скапе бързо ако има оттечка и не се зарежда качествено . Някоя студена сутрин просто няма да запалиш.
А и в краина сметка имаш гаранция .

В киров бош ме увериха че акумулатора е огън и няма да имам дълги години проблем с него. Естествено това важи ако се зарежда правилно :) а според тях е така.

Колега какво се чудиш че е изкарал 6 години ?Като е качествен и ако се поддържа както трябва и 10 може да изкара.

Също така препоръчвам на всички да си купуват кабели. Особено за автоматиците си е направо задължително. При тях не става да я бутнеш по надолнището и да запалиш ако няма ток :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 19.10.2009
Местоположение: РВ
Пол: Мъж
Мечтае да кара: М6

Re: Питане за акомулатор

Мнение от ...E46... » 17 Яну 2011, 20:34

не знам дали въпроса ми е точно за тук за което се извинявам! Днес си купувам акомулатор варта 63а от "ауто плюс"Пловдив,и следва следното колата го зарежда 13.8-13,9 и не изкат да ми заверят гаранцията,а в гаранционата карта пише 14.1в+-0.3в :banghead: :banghead: :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Питане за акомулатор

Мнение от oTECa » 28 Яну 2013, 9:15

Колега, действително колата трябва да ти зарежда с около 14.3, 14.4 в. При мен когато е на обороти като го меря държи 14.6. Мисля че динамото ди е тръгнало. Четки аз го сменях и струвах 10лв, но свалянето на алтернатора отнема доста време (поне при 320д преди фейса).
П.П. Иначе според това което си написал си на долната граница и би трябвало пак да ти заверът гаранцията. Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Питане за акомулатор

Мнение от vavilon » 28 Яну 2013, 18:04

...E46... написа:не знам дали въпроса ми е точно за тук за което се извинявам! Днес си купувам акомулатор варта 63а от "ауто плюс"Пловдив,и следва следното колата го зарежда 13.8-13,9 и не изкат да ми заверят гаранцията,а в гаранционата карта пише 14.1в+-0.3в :banghead: :banghead: :banghead:

Моя алтернатор валео също зарежда на 13.8-14.0в., но ми завериха гаранцията за новият ми бош. Минимума е 13.8в.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 2004/330xd автомат
Мечтае да кара: bumer ...
Детайли за колата: ноо яка

Re: Питане за акомулатор

Мнение от basko » 28 Яну 2013, 20:20

Всички пишете 80 или 100 Ah. Днес не запали колата, видях най-сетне къде и какъв е акумулатора. BMW 90Ah, 720A. С такъв са я докарали, с такъв я карам. "Окото" е черно и съм пуснал да се зарежда. Дано издрапа тази зима, на ако купувам, определено ще е 100Ah. Както казва Мечо: КОЛКОТО ПОВЕЧЕ, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ!
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 2.07.2009
Пол: Мъж
Кара: 320d '03
Мечтае да кара: E90 V10 Hartge

Re: Питане за акомулатор

Мнение от adko001 » 28 Ное 2016, 16:14

Здравейте, днес свалих акомулатора, тъй като е за смяна, според вас това ли е оригиналния акомулатор за 320д 150к.с.? Питам, за да знам какъв да си купя, понеже 100амперовите са на доволни цени :mhihi:

IMG_1634.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Питане за акомулатор

Мнение от Драгослав » 28 Ное 2016, 17:03

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1113
Тук пише ,че най-много може да се сложи 95А. Вероятно и с 100А ще е наред,но това препоръчва производителя. Аз наскоро си купих 95А и за сега всичко е наред.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 21.05.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: е46
Мечтае да кара: е47
Детайли за колата: 150кс

Re: Питане за акомулатор

Мнение от realprofesora » 28 Ное 2016, 17:38

Здравейте колеги,
По-горе прочетох мнения за това как да познаем дали акумулаторната батерия на автомобила ни е в изправност- с крушки се изпразва после се зарежда и бля бля......
1во ако батерията е необслужваема, а то май малко останаха ентусиастите които си купуват обслужваеми акумулатори, ами тогава какво правим, няма капачки за отвиване и малии, не можем да го проверим
Та за целта аз си купих един ей такъв уред тестер за акумулат батерии и съм супер доволен. Показва много точно.
https://www.aliexpress.com/item/QUICKLY ... 4PgVFK&s=p
ПОказва следните неща: Напрежение, остатък на живота в проценти(нова батерия трябва да покаже поне 95%. Проценти на действителен заряд на батерията. Действителен пусков ток в ампери- Нова батерия трябва да покаже поне това което пише на етикета или малко повече. Вътрешен разряд в Омове.
След този тест, се прави следващ тест при който се пали автомобила и се вижда колко е пада на напрежението-не трябв ада е под 10в. вижда се и какво е състянието на стартера-показания в мсек. на времето на запалване.
След това следва 3ти тест на запален двигател се прави тест на заряда на алтернатора и неговата изправност на релето и диодите.
Та ако ще купувате нов акумулатор е добре да се иде в магазина с такъв уред и да се тества акумулатора на 1вия тест да се види какъв в пусковия ток действителен , напрежение и вътрешно съпротивление- не трябва да е по голямо от 5мОм. Всичко става за секунди но информацията която дава тестера е показателна за състоянието на батерията. ПОлзвал съм си тестера на поне 20тина акуулатора и съм имал доста фрапиращи случаи- Акумулатор на 5 месеца с остатък на живот 58%, което нещо доста плашешщо. Имал съм и случай акумулатор Норвежки на 1 година даде показатели като за нов :shock:
Желая ви мека зима и вярвам, че информацията ми, ви е ограмотила поне малко!
П.С. В началото тестера го купих на шега и бях доста скептичен, но се оказа, че е много коректен в показанията си, макар цената му да не е голяма.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook