m20b20 помощ!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 02 Яну 2013, 21:54

Здравейте колеги,
Честита нова година и много да ви радват количките, а сега да ви споделя един проблем:
имам следния проблем, значи преди месец-два почнах ремонта на една е30, която купих в доста окаяно състояние, нямаше колектори, компютри, кабели, генерация, абе с няколко думи всичко което и трябваше, за да запали. Такааа малко по малко почнах да купувам туй-онуй, свалих главата, дадох я на ремонт, смениха водачи клапани, гумички всичко, аз купих нови гарнитури навсякъде сглобих двигателчето на определените килограми, сложих компютър за мотроник, защото колата е 88' троен стоп, сглобихме с един приятел една доста добра и широчка генерация само с крайно гърне :mhihi: и като по чудо след доста пот и мъки, сменяне на датчици и т.н. колата запали. Оообаче има един малък проблем колата не държи постоянни обороти. оказа се че компютъра, който съм си напазарил е от е34 м20б20, обаче е34 е със катализатор и ламбда сонда, а в моя случай генерацията няма такива сонди, понеже е хоуммейд. Та сега искам да разбера дали колата е била преди със сонда и да й сложа, или ако е била без сонда да зема компютър от м20б20 без катализатор и сонда. моля ви кажете ми как да разбера дали преди колата е имала ламбда или не.
Поздрави :D
жълтото кони, дупките гони

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 23.12.2012
Пол: Мъж

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от x5 mania » 03 Яну 2013, 12:58

след като си взел комп от кола с трябва да има тои си ги търси виж на инсталацията дали имаш букса за ланда но попринцип се съмнявам това да ти е проблема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от valentino » 03 Яну 2013, 21:18

Бих те посъветвал да покараш малко и тогава да си правиш изводи.ЕКУ-то се самообучава известно време и се напасва по двигателя само,но трябва да мине време(някой път и до 2-3 дена каране).
Колкото до сондата-тя би могла да се изключва софтуерно.За целта трябва някой имащ съответните програми да прочете в ЕКУ-то.
Друга причина за нестабилните обороти може да е моторчето за празен ход.
Megasquirt & Megaview user

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от Alexch » 04 Яну 2013, 1:02

Най-добре провери по ВИН-а на колата в realoem.com как е била когато завода-майка я е родила.

Аз съм с Е34 М20Б20 90-ти набор и няма ни ламбда ни катализатор. Смених цялото ЕКУ от друга с чип и веднага заспа. Но съм чувал, че се обучават известно време както писаха по-горе.

И аз не вярвам проблема ти да е в ЕКУ-то.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 13 Яну 2013, 19:48

x5 mania написа:след като си взел комп от кола с трябва да има тои си ги търси виж на инсталацията дали имаш букса за ланда но попринцип се съмнявам това да ти е проблема

нямам идея къде седи тази букса за сондата :dunno: , ако имаш някаква идея моля сподели я!
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 13 Яну 2013, 19:54

Значи цялата работа е да я оставя да работи и да се пораздвижи малко, добре ама имам съмнение че не съм зацепил хубаво ремъка. Някой може ли да вадне някаква снимчица на шайбата на коляновия вал, по кой точно белег трябва да се зацепи, защото при мен има няколко, не знам дали при другите е така. Има един белег, на който пише ОТ и един който е там където няма зъбци на шайбата посредата. Прерових целия интернет и никъде няма схема как трябва да е точно... :driving:
жълтото кони, дупките гони

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е83 3.0 D
Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от M-TEAM » 13 Яну 2013, 21:11

BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 24.09.2008
Местоположение: Добрич
Кара: Грозната Лети
Детайли за колата: Чопли семки упорито

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от longy » 13 Яну 2013, 22:00

Гледай тоя дето е с ОТ-то!Там където са зъбите чете датчика на коляновия вал ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 16 Яну 2013, 21:07

Добре за зацепването всичко ми стана ясно, надявам съм събота или неделя да го оправя и да ви покажа резултата с едно клипче! А сега някой ако може да сподели нещо повече за ламбдите и къде се включва това чудо, та да проверя дали го имам ???? :bchug:
жълтото кони, дупките гони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от valentino » 22 Яну 2013, 22:36

Ако колата е след 88 година,била е с инсталация от такъв двигател с Мотроник буксата на ламбда-сондата се намира отдясно под стойката на акумулатора.Черна кръгла с четири извода.Сондата също трябва да е с четири извода-два бели,сив и черен.Внимание-цветовете на кабелите на сондата не отговарят на цветовете на кабелите на инсталацията.Самата сонда се завива на генерацията,която слиза след чугунените тела надолу.
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 22 Яну 2013, 22:40

valentino написа:Аз нещо е разбрах коя година е тази кола и този двигател за да ти кажа с точност,но ако си с Джетроник(до около 87-88 година) нямаш ламбда-сонда.Ако колата е след 88 година с Мотроник буксата на ламбда-сондата се намира отдясно под стойката на акумулатора.Черна кръгла с четири извода.Сондата също трябва да е с четири извода-два бели,сив и черен.Внимание-цветовете на кабелите на сондата не отговарят на цветовете на кабелите на инсталацията.Самата сонда се завива на генерацията,която слиза след чугунените тела надолу.

колега, току що намерих буксата за сондата и установих, че върху нея има гумичка и изглежда тази букса никога не ползвана.. възможно ли е да има инсталация за ламбда, а в същото време колата да е без? :dunno: колата е края на 88 година със мотроник. имайте предвид, че дълго време е била на газ и има ли вероятност затова да е била махната???
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 23 Яну 2013, 10:13

Така днес открих още нещо, освен това че май буксата за сондата никога не е ползвана.
Изображение
на тази снимка най-дясното реле както пише е за нагревател на ламбдата, нали така? А при мен това реле изобщо го няма. Мисля че това е още един признак, че колата е била без ланда, просто има инсталация за такава. :ok: Въпросът сега остава къде мога да провера ЕКУ-то дали управлява сонда или не? На диагностика или ако има някакви декодери в интернет би било най-добре?? :bchug: :bchug:
жълтото кони, дупките гони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от 6estaka » 23 Яну 2013, 10:59

Може да е фабрично без ламбда сонда и в същото време да си има букса...Най-вероятно колата ти е с мигачи на предните калници и е била предназначена за италиянския пазар
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 23 Яну 2013, 20:33

6estaka написа:Може да е фабрично без ламбда сонда и в същото време да си има букса...Най-вероятно колата ти е с мигачи на предните калници и е била предназначена за италиянския пазар

Точно така, колега от къде позна? С мигачи на калниците е и на бордовия компютър е на италиански!!! Днес намерих и още една мистерия. Зад кората под волана има една букса, която много прилича на тази за ЕКУто, само че е с два реда клеми а не като на ЕКУто с три. Някой знае ли за какво е??? Надявам се утре вечер да мога да набера малко снимков материал, защото вси не ми остава време...
жълтото кони, дупките гони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от valentino » 23 Яну 2013, 21:48

Едно време като купих моето Е30 питах в Дару кар и ми казаха че може да се изключва сондата софтуерно.Никога не съм пробвал реално как и дали наистина може.По схемите съм срещал че ако няма ламбда-сонда сместа на празен ход се прави от допълнителен потенциометър(представлява като винтче) който се върти с отвертка и се намира в дебитомера.Дебитомерите за коли с ламбда-сонда нямат такова винтче.
Ако ЕКУ е работило с ламбда-сонда просто трябва да сложиш релето и да поставиш ламбда-сонда.В интерес на истината много отдавна карам с Мегаскуирт и не се интересувам от оригиналната инсталация.
Megasquirt & Megaview user

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook