m20b20 помощ!!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
m20b20 помощ!!!
Здравейте колеги,
Честита нова година и много да ви радват количките, а сега да ви споделя един проблем:
имам следния проблем, значи преди месец-два почнах ремонта на една е30, която купих в доста окаяно състояние, нямаше колектори, компютри, кабели, генерация, абе с няколко думи всичко което и трябваше, за да запали. Такааа малко по малко почнах да купувам туй-онуй, свалих главата, дадох я на ремонт, смениха водачи клапани, гумички всичко, аз купих нови гарнитури навсякъде сглобих двигателчето на определените килограми, сложих компютър за мотроник, защото колата е 88' троен стоп, сглобихме с един приятел една доста добра и широчка генерация само с крайно гърне
и като по чудо след доста пот и мъки, сменяне на датчици и т.н. колата запали. Оообаче има един малък проблем колата не държи постоянни обороти. оказа се че компютъра, който съм си напазарил е от е34 м20б20, обаче е34 е със катализатор и ламбда сонда, а в моя случай генерацията няма такива сонди, понеже е хоуммейд. Та сега искам да разбера дали колата е била преди със сонда и да й сложа, или ако е била без сонда да зема компютър от м20б20 без катализатор и сонда. моля ви кажете ми как да разбера дали преди колата е имала ламбда или не.
Поздрави
Честита нова година и много да ви радват количките, а сега да ви споделя един проблем:
имам следния проблем, значи преди месец-два почнах ремонта на една е30, която купих в доста окаяно състояние, нямаше колектори, компютри, кабели, генерация, абе с няколко думи всичко което и трябваше, за да запали. Такааа малко по малко почнах да купувам туй-онуй, свалих главата, дадох я на ремонт, смениха водачи клапани, гумички всичко, аз купих нови гарнитури навсякъде сглобих двигателчето на определените килограми, сложих компютър за мотроник, защото колата е 88' троен стоп, сглобихме с един приятел една доста добра и широчка генерация само с крайно гърне

Поздрави

жълтото кони, дупките гони
Re: m20b20 помощ!!!
след като си взел комп от кола с трябва да има тои си ги търси виж на инсталацията дали имаш букса за ланда но попринцип се съмнявам това да ти е проблема
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: m20b20 помощ!!!
Бих те посъветвал да покараш малко и тогава да си правиш изводи.ЕКУ-то се самообучава известно време и се напасва по двигателя само,но трябва да мине време(някой път и до 2-3 дена каране).
Колкото до сондата-тя би могла да се изключва софтуерно.За целта трябва някой имащ съответните програми да прочете в ЕКУ-то.
Друга причина за нестабилните обороти може да е моторчето за празен ход.
Колкото до сондата-тя би могла да се изключва софтуерно.За целта трябва някой имащ съответните програми да прочете в ЕКУ-то.
Друга причина за нестабилните обороти може да е моторчето за празен ход.
Megasquirt & Megaview user
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: m20b20 помощ!!!
Най-добре провери по ВИН-а на колата в realoem.com как е била когато завода-майка я е родила.
Аз съм с Е34 М20Б20 90-ти набор и няма ни ламбда ни катализатор. Смених цялото ЕКУ от друга с чип и веднага заспа. Но съм чувал, че се обучават известно време както писаха по-горе.
И аз не вярвам проблема ти да е в ЕКУ-то.
Аз съм с Е34 М20Б20 90-ти набор и няма ни ламбда ни катализатор. Смених цялото ЕКУ от друга с чип и веднага заспа. Но съм чувал, че се обучават известно време както писаха по-горе.
И аз не вярвам проблема ти да е в ЕКУ-то.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
x5 mania написа:след като си взел комп от кола с трябва да има тои си ги търси виж на инсталацията дали имаш букса за ланда но попринцип се съмнявам това да ти е проблема
нямам идея къде седи тази букса за сондата

жълтото кони, дупките гони
- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
Значи цялата работа е да я оставя да работи и да се пораздвижи малко, добре ама имам съмнение че не съм зацепил хубаво ремъка. Някой може ли да вадне някаква снимчица на шайбата на коляновия вал, по кой точно белег трябва да се зацепи, защото при мен има няколко, не знам дали при другите е така. Има един белег, на който пише ОТ и един който е там където няма зъбци на шайбата посредата. Прерових целия интернет и никъде няма схема как трябва да е точно... 

жълтото кони, дупките гони
- M-TEAM
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 3.0 D
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Re: m20b20 помощ!!!
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
- longy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 24.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Кара: Грозната Лети
- Детайли за колата: Чопли семки упорито
Re: m20b20 помощ!!!
Гледай тоя дето е с ОТ-то!Там където са зъбите чете датчика на коляновия вал 

- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
Добре за зацепването всичко ми стана ясно, надявам съм събота или неделя да го оправя и да ви покажа резултата с едно клипче! А сега някой ако може да сподели нещо повече за ламбдите и къде се включва това чудо, та да проверя дали го имам ???? 

жълтото кони, дупките гони
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: m20b20 помощ!!!
Ако колата е след 88 година,била е с инсталация от такъв двигател с Мотроник буксата на ламбда-сондата се намира отдясно под стойката на акумулатора.Черна кръгла с четири извода.Сондата също трябва да е с четири извода-два бели,сив и черен.Внимание-цветовете на кабелите на сондата не отговарят на цветовете на кабелите на инсталацията.Самата сонда се завива на генерацията,която слиза след чугунените тела надолу.
Megasquirt & Megaview user
- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
valentino написа:Аз нещо е разбрах коя година е тази кола и този двигател за да ти кажа с точност,но ако си с Джетроник(до около 87-88 година) нямаш ламбда-сонда.Ако колата е след 88 година с Мотроник буксата на ламбда-сондата се намира отдясно под стойката на акумулатора.Черна кръгла с четири извода.Сондата също трябва да е с четири извода-два бели,сив и черен.Внимание-цветовете на кабелите на сондата не отговарят на цветовете на кабелите на инсталацията.Самата сонда се завива на генерацията,която слиза след чугунените тела надолу.
колега, току що намерих буксата за сондата и установих, че върху нея има гумичка и изглежда тази букса никога не ползвана.. възможно ли е да има инсталация за ламбда, а в същото време колата да е без?

жълтото кони, дупките гони
- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
Така днес открих още нещо, освен това че май буксата за сондата никога не е ползвана.

на тази снимка най-дясното реле както пише е за нагревател на ламбдата, нали така? А при мен това реле изобщо го няма. Мисля че това е още един признак, че колата е била без ланда, просто има инсталация за такава.
Въпросът сега остава къде мога да провера ЕКУ-то дали управлява сонда или не? На диагностика или ако има някакви декодери в интернет би било най-добре??


на тази снимка най-дясното реле както пише е за нагревател на ламбдата, нали така? А при мен това реле изобщо го няма. Мисля че това е още един признак, че колата е била без ланда, просто има инсталация за такава.



жълтото кони, дупките гони
Re: m20b20 помощ!!!
Може да е фабрично без ламбда сонда и в същото време да си има букса...Най-вероятно колата ти е с мигачи на предните калници и е била предназначена за италиянския пазар

- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
6estaka написа:Може да е фабрично без ламбда сонда и в същото време да си има букса...Най-вероятно колата ти е с мигачи на предните калници и е била предназначена за италиянския пазар
Точно така, колега от къде позна? С мигачи на калниците е и на бордовия компютър е на италиански!!! Днес намерих и още една мистерия. Зад кората под волана има една букса, която много прилича на тази за ЕКУто, само че е с два реда клеми а не като на ЕКУто с три. Някой знае ли за какво е??? Надявам се утре вечер да мога да набера малко снимков материал, защото вси не ми остава време...
жълтото кони, дупките гони
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: m20b20 помощ!!!
Едно време като купих моето Е30 питах в Дару кар и ми казаха че може да се изключва сондата софтуерно.Никога не съм пробвал реално как и дали наистина може.По схемите съм срещал че ако няма ламбда-сонда сместа на празен ход се прави от допълнителен потенциометър(представлява като винтче) който се върти с отвертка и се намира в дебитомера.Дебитомерите за коли с ламбда-сонда нямат такова винтче.
Ако ЕКУ е работило с ламбда-сонда просто трябва да сложиш релето и да поставиш ламбда-сонда.В интерес на истината много отдавна карам с Мегаскуирт и не се интересувам от оригиналната инсталация.
Ако ЕКУ е работило с ламбда-сонда просто трябва да сложиш релето и да поставиш ламбда-сонда.В интерес на истината много отдавна карам с Мегаскуирт и не се интересувам от оригиналната инсталация.
Megasquirt & Megaview user
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]