ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:choio написа:Към колегата Gary_82 ,прочети цялата тема и ще разбереш защо съм попитал колегата дали смен маслото на 30хил. км....и аз го сменям на 10 но това няма значение,скоростите загряват и на место ,а в дифа има 1.1 литър (на мойта примерно,да не говорим че на тези с предно е в кутията) след като тръгна и за 500 м ще е ок,и пак Ви казвам по скоро проблема е в турбото..защото там оборотите и натоварването са от най голямо значение.Към колегата anzak ,това ми беше мисълта че не винаги слушаме инжинерите на 100%..да имам сервизна книжка и е сменяно на 30 хил . км и това въобще не ме радва. А това че си решил така за твоята кола нямам нищо против , аз бих искал да имам по дълго моята защото ме радва ,всеки си решава не си налагам мнение просто си спорим
сега ако съм сигурен в качествата на горивата ни и аз бих го сменял на колкото е сервизния интервал незнам за теб но аз съм купувал чисто нова кола от магазина и при 15к километра сервизен интервал гаранционните условия бяха на 7500 да се сменя в БГ и когато попитах защо е скъсен интервала наполовина ми отговориха че имали много рекламации и след анализ се установило че нашата нафта съдържа по голямо количество сяра което влошавало качествата на маслата това беше кола от ВАГ групата за момента как е в оторизираните бмв сервизи незнам в смисъл дали са скъсени интервалите та поради тази причина колега сменям на 15к километра иначе на 5/30 мисля интервала за бензинов мотор е 22к километра но това да си сменяш по често маслото няма нищо общо с това да си държиш мотора да работи на място с цел да го предпазиш от проблеми в единия случай производителя ти дава максимален преход ти ако искаш и всеки ден може да си го сменяш даже за мотора е идеално обаче за потеглянето си е упоменато изрично да не се чака та малко са различни двата случая
Ами аз понеже работя в конкурента на бмв (ония с мерника



- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
тя едната година е на всякъде независимо от производителя и е нещо като срок на годност след като се налее а аз защо си мисля че в мерцедес трябва да е на 20к поне за 221купе 320цди имам някакъв спомен че на толкова беше може и да греша
Барай шишарката Минкеее ....
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Нищо не чакам. Вадя колата, затварям гаража и тръгвам с равномерно и кротко каране (до към 2500 оборота маскимум). Правя и друго: Ако трябва да стигна от точка А до точка Б (сутрин след студения старт) и имам време (няколко минути) аз минавам през точка В избягвайки малко трафик и светофари, за да не се налага колата да седи по светофари и да бумка на място. Правя си един тигел и колата си загрява супер равномерно, а освен това като стигна в точка Б самата температура на мотора е по-висока, изпускателната система е загряла по-добре, като това включва особено катализаторите. Защо съм сигурен, че е по-добре ли? Имам тая система с прахосмукачката за екологията и ако я оставя да работи на място тя си бучи да речем 3 мин., а в движение спира след 30-40-50 метра... СМЯТАЙ!!!
Маслото е 5w-40 и вече мина 2 години и е редно нищо, че е на 6-7 к км, да го сменя. И те така.

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:тя едната година е на всякъде независимо от производителя и е нещо като срок на годност след като се налее а аз защо си мисля че в мерцедес трябва да е на 20к поне за 221купе 320цди имам някакъв спомен че на толкова беше може и да греша
Абе, колега, извинявай, нищо лично! Тази нощ прочетох поне 7 твои поста само по тази тема. Всични бяха по 10-12 реда/па и повече/, как не видях една точка, запетайка, препинателен знак или г. буква. Извинявай, не съм филолог, но ме заболя главата, докато прочета и схвана идеята на посланието ти, костваше ми доста усилия!
Можеш да го приемеш за спам, понеже не е по темата, но нека се уважаваме взаимно!

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
turbo написа:Нищо не чакам. Вадя колата, затварям гаража и тръгвам с равномерно и кротко каране (до към 2500 оборота маскимум). Правя и друго: Ако трябва да стигна от точка А до точка Б (сутрин след студения старт) и имам време (няколко минути) аз минавам през точка В избягвайки малко трафик и светофари, за да не се налага колата да седи по светофари и да бумка на място. Правя си един тигел и колата си загрява супер равномерно, а освен това като стигна в точка Б самата температура на мотора е по-висока, изпускателната система е загряла по-добре, като това включва особено катализаторите. Защо съм сигурен, че е по-добре ли? Имам тая система с прахосмукачката за екологията и ако я оставя да работи на място тя си бучи да речем 3 мин., а в движение спира след 30-40-50 метра... СМЯТАЙ!!!Маслото е 5w-40 и вече мина 2 години и е редно нищо, че е на 6-7 к км, да го сменя. И те така.
Караш с едно масло вече 2-години или аз не разбрах?! Ако е така да ти имам и системите за точки а,б,ц,д...

Аз пак ще кажа че за двигателя е по-полезно ако поработи малко преди да тръгнеш... говоря за 1-2 минути!!!

Имам приятел който живее на такова място на което след като изкара колата от гаража да се включи в движението трябва да излезе с мръсна газ едва ли не като се има предвид движението там... И к'во пали я и гаааааазз да ви имам логиките в цялата тема..... Разбираемо е че колата загрява по-бързо в движение но ставаше въпрос за 1-2 минути или 60-120-секунди преди тръгване.... Разбирачи колкото щеш бе...........


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
boksioraE39 написа:turbo написа:Нищо не чакам. Вадя колата, затварям гаража и тръгвам с равномерно и кротко каране (до към 2500 оборота маскимум). Правя и друго: Ако трябва да стигна от точка А до точка Б (сутрин след студения старт) и имам време (няколко минути) аз минавам през точка В избягвайки малко трафик и светофари, за да не се налага колата да седи по светофари и да бумка на място. Правя си един тигел и колата си загрява супер равномерно, а освен това като стигна в точка Б самата температура на мотора е по-висока, изпускателната система е загряла по-добре, като това включва особено катализаторите. Защо съм сигурен, че е по-добре ли? Имам тая система с прахосмукачката за екологията и ако я оставя да работи на място тя си бучи да речем 3 мин., а в движение спира след 30-40-50 метра... СМЯТАЙ!!!Маслото е 5w-40 и вече мина 2 години и е редно нищо, че е на 6-7 к км, да го сменя. И те така.
Караш с едно масло вече 2-години или аз не разбрах?! Ако е така да ти имам и системите за точки а,б,ц,д...![]()
Аз пак ще кажа че за двигателя е по-полезно ако поработи малко преди да тръгнеш... говоря за 1-2 минути!!!![]()
Имам приятел който живее на такова място на което след като изкара колата от гаража да се включи в движението трябва да излезе с мръсна газ едва ли не като се има предвид движението там... И к'во пали я и гаааааазз да ви имам логиките в цялата тема..... Разбираемо е че колата загрява по-бързо в движение но ставаше въпрос за 1-2 минути или 60-120-секунди преди тръгване.... Разбирачи колкото щеш бе...........
И ти си най големия разбирач понеже имаш приятел дето живее на разклона за магистралата и трябва да излезе със 200 да може да се включи в движението и за 2 мин на мястоколко му загрява колата в студа че да може после да влиза със 'мръсна газ' в движението

Последна промяна anzak на 07 Яну 2013, 10:27, променена общо 1 път
Барай шишарката Минкеее ....
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Да, маслото е на 2 години и не мисля, че това е някаква драма нечувана при пълната синтетика.
А за 2 мин. нито маслото ще маже по-добре, нито ще стигне до повече места за това време, нито след 2 мин. двигателят ще е готов за мръсната газ...
Имам кола с манометър на маслото (10w-40) и съм го зяпал бая. При студения старт маслото държи над 4 бара и при това налягане отива навсякъде в мотора, ако той е ОК още с първите обороти при запалването. Тези повишени барове спадат постепенно и дори след достигане на работната температура на мотора маслото все още държи по-голямо налягане и си загрява доста по-бавно (има и термометър). Та като е готово всичко си държи само 1 бар на празен ход.
П.П.: Аз също не си чупя краката да си затворя гаража за някакъв секунден норматив
А за 2 мин. нито маслото ще маже по-добре, нито ще стигне до повече места за това време, нито след 2 мин. двигателят ще е готов за мръсната газ...

Имам кола с манометър на маслото (10w-40) и съм го зяпал бая. При студения старт маслото държи над 4 бара и при това налягане отива навсякъде в мотора, ако той е ОК още с първите обороти при запалването. Тези повишени барове спадат постепенно и дори след достигане на работната температура на мотора маслото все още държи по-голямо налягане и си загрява доста по-бавно (има и термометър). Та като е готово всичко си държи само 1 бар на празен ход.
П.П.: Аз също не си чупя краката да си затворя гаража за някакъв секунден норматив

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Аргумента е един и е достатъчен,това че колата е излязла от синьото не значи че и маслото е загряло!
Няма каква вяра да вдъхвам на коне с капаци дето си знаят само едно... Ае извади и ми преведи от книжката на BMW защото съм тъп и не знам немски да видя това как е написано че е вредно двигателя да работи на място!!!
Няма каква вяра да вдъхвам на коне с капаци дето си знаят само едно... Ае извади и ми преведи от книжката на BMW защото съм тъп и не знам немски да видя това как е написано че е вредно двигателя да работи на място!!!


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Да не говорим че за 2 мин работа на място термометъра или не помръдва или едва мърда ама да излезе от синьото малко ... слабо
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна anzak на 07 Яну 2013, 12:47, променена общо 1 път
Барай шишарката Минкеее ....
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:Веднага колега понеже имам под ръка само упътване за 740И ама точно тази част пише че касае всички модели в серията и там на страница 22 пише: Не оставяйте мотора да загрява на място потеглете колкото се може по бързо като използвате умерени обороти на двигателя .Или си тъп както казваш или не разбираш немски/английски .Нещо да имаш да кажеш още....
Да не говорим че за 2 мин работа на място термометъра или не помръдва или едва мърда ама да излезе от синьото малко ... слабо
И аз имам една книжка на бг ръководството за 750i та ще прочета и аз поне на български да видим кой е тъпия......



https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
еми виж порови из нета има разни речници ако незнаеш езика горе съм ти постнал снимка
Барай шишарката Минкеее ....
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Така....
Значи в оригиналната книжка на BMW преведена на български пише:
"Не загрявайте двигателя до нормалната му работна температура на празни обороти,но при студено време оставете двигателя да поработи на ускорени празни обороти за около минута за да може маслото да достигне всички части на двигателя,не форсирайте студен двигател-това ще доведе до бързото му износване и ще съкрати живота му.
Книжката е за моделите: 730i,740i,740il,750i,750il
Ако има някой тома неверни ще снимам текста от книжката!

Значи в оригиналната книжка на BMW преведена на български пише:
"Не загрявайте двигателя до нормалната му работна температура на празни обороти,но при студено време оставете двигателя да поработи на ускорени празни обороти за около минута за да може маслото да достигне всички части на двигателя,не форсирайте студен двигател-това ще доведе до бързото му износване и ще съкрати живота му.
Книжката е за моделите: 730i,740i,740il,750i,750il
Ако има някой тома неверни ще снимам текста от книжката!

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ай ся някой колега който знае език понеже тука двамата спорим да си отвори книжката ама не българския вариант че не се знае кой преводач е действал и да сподели какво пише това което аз снимах е от книжка за същите модели и ако може да направиш снимка колега на това което си написал
Последна промяна anzak на 07 Яну 2013, 13:10, променена общо 1 път
Барай шишарката Минкеее ....
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:ай ся някой колега който знае език понеже тука двамата спорим да си отвори книжката ама не българския вариант че не се знае кой преводач е действал и да сподели какво пише
Предвид това че книжката е оригинална BMW AG не мисля че преводача е крив...

На задната корица от вътре пише:
Публикацията на това издание е осъществена с разрешението на "ДАРУ КАР" ООД от "ГЕОХАЙД-C ООД

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
А пък моята идва директно с колата и не е превеждана ...
Барай шишарката Минкеее ....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани