ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:а не не аз спирам до тук и пак за последно го обяснявам и това ми е последния ред в тази тема :
Първо когато се запали колата на студен мотор той работи на по високи обороти докато загреее дали ще работи на 900 1000 оборота на място или на 1500 2000 в движение .... не е много голяма разликата
Второ прословутото загряване на материала ами я се замислете кога ще загрее колата повече при 2 мин работа на място или при 2 мин движение когато се изразходва повече гориво следователно повече топлина се отделя
Трето при работа на мотора на място на студена кола се образува повече нагар по изпускателната система конденз на маслото и т.н
Четвърто в движение налягането на маслото е по високо димек прословутото смазване за което говорите май е по добро също и охладителната течност циркулира по бързо и мотора загрява по равномерно и по бързо
и още и още.....
При работа на място какво пазите какво предпазвате ... и вие не знаете чули сте ама и вие незнаете какво сте чули и дали мотора е стар и износен или нов с нищо не му помагате с работата на място защото ключовия момент е самото палене на мотора момента на стартиране тогава има триене на сухо при неизправна смазочна система при некачествено масло и т.н а този момент не може да се преодолее и точно той е опасен за мотора затова и се продават добавки които на теория намаляват това триене при студени стартове ... и така след момента на палене и 1 час да чакате на място и веднага да тръгнете пак дебело подчертавам с умерени обороти на мотора му е все едно така че по добре инвестирайте си парите за гориво което изгаряте на място в качествени масла
не знам кой чул недочул - ето ти от опит - имам мотокар в чиято трансмисия зъбчатки няма всичко е масло под налягане, ако зимата не го запаля да работи 10мин преди да го карам, след 20-то такова тръгване или пръска помпата или пръска диференциала(който пак повтарям е хидравличен не зъбчат механизъм) на разговорен език някои хора наричат тоя процес - "да се разбие маслото" не да се загрее щото мотокара за 10 мин вдига 5 градуса над околната....ти сам си прави извода за свойствата ма маслото преди запалване и след 10 минути работа

"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Добре де, като е предвиден да работи над 75 градуса маслото да не би да го чакаш да загрее до 75 и тогава тръгваш?Или е по добре по бързо да ги достигнеш и за целта да е в движение колата.
Ето простия пример: колата на място загрява за 20 минути/дизела за по малко няма да загрее и то с печка/, в движение загрява за 5 минути умерено каране пак с печка. Значи ако не я чакам, съкращавам работата на незагрял мотор на 1/4 от това да ми загрява на място. Това е. Дори да чакаме 5 минути, не 20, в движение за толкова вече ще е горе стрелката.
Ето простия пример: колата на място загрява за 20 минути/дизела за по малко няма да загрее и то с печка/, в движение загрява за 5 минути умерено каране пак с печка. Значи ако не я чакам, съкращавам работата на незагрял мотор на 1/4 от това да ми загрява на място. Това е. Дори да чакаме 5 минути, не 20, в движение за толкова вече ще е горе стрелката.

- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Значи понеже мойта не я бях карал тия дни и днеска реших да направя едно кръгче из квартала,да не падне акомулатора,запалих я и веднага тръгнах обиколих по уличките около нас и я вкарах пак в двора и вече беше излязла стрелката от синия сектро че даже беше и на първата бяла чертичка и това няма и 5 мин. и без печката!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ozBMW написа:Значи понеже мойта не я бях карал тия дни и днеска реших да направя едно кръгче из квартала,да не падне акомулатора,запалих я и веднага тръгнах обиколих по уличките около нас и я вкарах пак в двора и вече беше излязла стрелката от синия сектро че даже беше и на първата бяла чертичка и това няма и 5 мин. и без печката!
Е?!

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Е да му правят сметка тия дето чакат 5мин. на място да им разбие маслото. 

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ozBMW написа:Е да му правят сметка тия дето чакат 5мин. на място да им разбие маслото.
Карай смело тогава...

...а тия дето чакат са си направили сметката...


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Като толкова много слушате инжинерите на бмв (не че имам нещо против тях) и тръгвате веднага,съм сигурен че никой не сменя маслото си на 30000км както препоръчват същите инжинери нали??
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
choio написа:Като толкова много слушате инжинерите на бмв (не че имам нещо против тях) и тръгвате веднага,съм сигурен че никой не сменя маслото си на 30000км както препоръчват същите инжинери нали??
ми те не само го препоръчват ами и в германия така се кара колкото е зададения сервизен интервал или викаш ... те щото нямат пари да го сменят по на често затова и другия маняк с мотокара не ми сравнявай трансмисия с двигател че там маслото е малко по различно и аз пак питам след като при -30 по думите ти 5/30 става като грес как точно си предпазваш колата от студения старт при -30 и какво и помага работата на място и колко точно ти загрява колата при -30 за 2 минути работа на място и не на последно място къде в българия измери -30 или ти живееш по на север къде Сибир някъде и ай спрете са вече даже за да си предпазите максимално моторите точете маслото вечер сутринта преди да излезете си го стоплете на котлона наливайте го и газ така гаранция мотора ви ще е максимално предпазен

Барай шишарката Минкеее ....
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:choio написа:Като толкова много слушате инжинерите на бмв (не че имам нещо против тях) и тръгвате веднага,съм сигурен че никой не сменя маслото си на 30000км както препоръчват същите инжинери нали??
ми те не само го препоръчват ами и в германия така се кара колкото е зададения сервизен интервал или викаш ... те щото нямат пари да го сменят по на често затова и другия маняк с мотокара не ми сравнявай трансмисия с двигател че там маслото е малко по различно и аз пак питам след като при -30 по думите ти 5/30 става като грес как точно си предпазваш колата от студения старт при -30 и какво и помага работата на място и колко точно ти загрява колата при -30 за 2 минути работа на място и не на последно място къде в българия измери -30 или ти живееш по на север къде Сибир някъде и ай спрете са вече даже за да си предпазите максимално моторите точете маслото вечер сутринта преди да излезете си го стоплете на котлона наливайте го и газ така гаранция мотора ви ще е максимално предпазеннаивен народ
Ок колега кажи си ти честно на колко хил км сменяш маслото....сигурен съм че не е на 30000хил нали?

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Това с тръгването веднага ми понамирисва на доближаване на разхода на гориво до този по каталог, без оглед на щаденето на колата!При старт нали автоматично си качва оборотите и постепенно ги сваля!Защо да не позагрее малко,като вече е изхвърлила маслото нагоре при високите стартови обороти!
p.s.Ако спиш и те изюркат на студа за 20сек няма да му хареса на никой
p.s.Ако спиш и те изюркат на студа за 20сек няма да му хареса на никой

- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
А при какви градуси на мотора мога да си пържа спокоино колата?Сега докато стигна от точка а до точка б градско трудно достига 90 градуса.Забелязал съм че като достигне мотора 75 градуса стрелката стои посредата.Това значи ли че мога да карам вече до червено или не?И не съм много сигурен но от това което прочетох ми се струва че все говорите за температурата като загрее на водата а аз поне при мен незнам как ми показва температурата на маслото.При 80 градуса примерно на водата колко е на маслото или това е много относително?
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
kraininski написа:не знам кой чул недочул - ето ти от опит - имам мотокар в чиято трансмисия зъбчатки няма всичко е масло под налягане, ако зимата не го запаля да работи 10мин преди да го карам, след 20-то такова тръгване или пръска помпата или пръска диференциала(който пак повтарям е хидравличен не зъбчат механизъм) на разговорен език някои хора наричат тоя процес - "да се разбие маслото" не да се загрее щото мотокара за 10 мин вдига 5 градуса над околната....ти сам си прави извода за свойствата ма маслото преди запалване и след 10 минути работагъстото и студено масло, оставено в покой известно време натоварва прекомерно всичко по пътя си
Сравняваш двигател на мотокар с двигател на БМВ... Мотокара е с хидродинамична предавка (ХДП). Аз съм работил (не карал) мотокар 5 години и двигателя няма нищо общо с двигател на БМВ.... Палил съм го на -18 (без подгряващи свещи) градуса с етър и махнат въздушен филтър и напъхан горящ вестник в колектора да запали... Сравнението със съвременен двигател е неуместно.
choio написа:Ок колега кажи си ти честно на колко хил км сменяш маслото....сигурен съм че не е на 30000хил нали?
На колко искаш го сменяй. Аз го сменям на 10 000.
sasho1bs написа:А при какви градуси на мотора мога да си пържа спокоино колата?Сега докато стигна от точка а до точка б градско трудно достига 90 градуса.Забелязал съм че като достигне мотора 75 градуса стрелката стои посредата.Това значи ли че мога да карам вече до червено или не?И не съм много сигурен но от това което прочетох ми се струва че все говорите за температурата като загрее на водата а аз поне при мен незнам как ми показва температурата на маслото.При 80 градуса примерно на водата колко е на маслото или това е много относително?
Какво означава да я "Пържиш"? Щом стрелката ти достигне оптималната температура (средата) може да си напъваш колата, НО ако маслото в скоростите и диференциала е също загряло... Това значи (според мен) , че колата трябва да загрява в движение.
Вижте какво колеги. Инженерите от Мюнхен, създали един от перфектните автомобили, казват да се пали и тръгва. Това значи така. За какво да го коментираме? Освен това, всеки си има мнение за колата и прави каквото си иска. Ама аз да ви кажа - този форум не ме е подвел нито веднъж. Така че мислете му. Все пак колите са си ваши. Ако искате и 10 часа ги чакайте да загреят...

Не искам много, искам всичко!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
choio написа:anzak написа:choio написа:Като толкова много слушате инжинерите на бмв (не че имам нещо против тях) и тръгвате веднага,съм сигурен че никой не сменя маслото си на 30000км както препоръчват същите инжинери нали??
ми те не само го препоръчват ами и в германия така се кара колкото е зададения сервизен интервал или викаш ... те щото нямат пари да го сменят по на често затова и другия маняк с мотокара не ми сравнявай трансмисия с двигател че там маслото е малко по различно и аз пак питам след като при -30 по думите ти 5/30 става като грес как точно си предпазваш колата от студения старт при -30 и какво и помага работата на място и колко точно ти загрява колата при -30 за 2 минути работа на място и не на последно място къде в българия измери -30 или ти живееш по на север къде Сибир някъде и ай спрете са вече даже за да си предпазите максимално моторите точете маслото вечер сутринта преди да излезете си го стоплете на котлона наливайте го и газ така гаранция мотора ви ще е максимално предпазеннаивен народ
Ок колега кажи си ти честно на колко хил км сменяш маслото....сигурен съм че не е на 30000хил нали?
да колега веднага казвам на 15000 го сменям и не за друго а защото горивата ни са малко по различни от това което трябва да са карам или с 5/30 или с 5/40 в зависимост каква кола съм взел имам само една дърта е39-ка 523и нея и слагам 10/40 защото нито ме притеснява колко още ще изкара нито ми е интерес някакъв тя е ясна счупи ли се заминава за части и ако случайно имаш сервизна книжка на колата си виж забележи на колко километра е отбелязано да се сменя дали е на 10к и според тебе производителя дали просто ей така защото го кефи е препоръчал на толкова да се сменя с риск да се появят дефекти по мотора и да плаща ремонти по гаранция или защото хората дето са смятали мотора са го изчислили а те нали се сещаш малко повече да са в час от теб ? И не че нещо ама половината от вас моторите са ви на 500-600 хиляди километра и нагоре какво точно им пазите не мога да разбера
Барай шишарката Минкеее ....
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Към колегата Gary_82 ,прочети цялата тема и ще разбереш защо съм попитал колегата дали смен маслото на 30хил. км....и аз го сменям на 10 но това няма значение,скоростите загряват и на место ,а в дифа има 1.1 литър (на мойта примерно,да не говорим че на тези с предно е в кутията) след като тръгна и за 500 м ще е ок,и пак Ви казвам по скоро проблема е в турбото..защото там оборотите и натоварването са от най голямо значение.Към колегата anzak ,това ми беше мисълта че не винаги слушаме инжинерите на 100%..да имам сервизна книжка и е сменяно на 30 хил . км и това въобще не ме радва. А това че си решил така за твоята кола нямам нищо против , аз бих искал да имам по дълго моята защото ме радва ,всеки си решава не си налагам мнение просто си спорим 

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
choio написа:Към колегата Gary_82 ,прочети цялата тема и ще разбереш защо съм попитал колегата дали смен маслото на 30хил. км....и аз го сменям на 10 но това няма значение,скоростите загряват и на место ,а в дифа има 1.1 литър (на мойта примерно,да не говорим че на тези с предно е в кутията) след като тръгна и за 500 м ще е ок,и пак Ви казвам по скоро проблема е в турбото..защото там оборотите и натоварването са от най голямо значение.Към колегата anzak ,това ми беше мисълта че не винаги слушаме инжинерите на 100%..да имам сервизна книжка и е сменяно на 30 хил . км и това въобще не ме радва. А това че си решил така за твоята кола нямам нищо против , аз бих искал да имам по дълго моята защото ме радва ,всеки си решава не си налагам мнение просто си спорим
сега ако съм сигурен в качествата на горивата ни и аз бих го сменял на колкото е сервизния интервал незнам за теб но аз съм купувал чисто нова кола от магазина и при 15к километра сервизен интервал гаранционните условия бяха на 7500 да се сменя в БГ и когато попитах защо е скъсен интервала наполовина ми отговориха че имали много рекламации и след анализ се установило че нашата нафта съдържа по голямо количество сяра което влошавало качествата на маслата това беше кола от ВАГ групата за момента как е в оторизираните бмв сервизи незнам в смисъл дали са скъсени интервалите та поради тази причина колега сменям на 15к километра иначе на 5/30 мисля интервала за бензинов мотор е 22к километра но това да си сменяш по често маслото няма нищо общо с това да си държиш мотора да работи на място с цел да го предпазиш от проблеми в единия случай производителя ти дава максимален преход ти ако искаш и всеки ден може да си го сменяш даже за мотора е идеално обаче за потеглянето си е упоменато изрично да не се чака та малко са различни двата случая
Барай шишарката Минкеее ....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани