ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
kraininski написа:зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!
и ако може да обосновеш защо е така .... няма да е лошо защото може и да палим по един огън под картера на мотора че и на кутията като старите камази зимата да загрява маслото преди старт

Барай шишарката Минкеее ....
- doncheff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 670
- Регистриран на: 20.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2008 X5 30d
- Мечтае да кара: M-power
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Братлета, тая тема се напълни с противоречащи си отговори. Много ме обърквате така!
Ае да стигнете едно мнение, а? 


- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
що мислите че между старите камази и бмв моторите има разлика....бутала, лагери, гъсто масло....двг-то си е двг, вие ако искате давайте кикдаун в момента на запалването....но хората дето са ви проектирали колите са на друго мнение, може и да грешат....!!!!
и не разбрах кво общо има спускането на неутрална и студеното масло в скоростите.....?! и двете са вредни за кутията ако за това говорим....
аз съм озадачен че тук има хора които са на мнение че студения старт не е проблем за мотора и трансмисията.Защо смятате че тези дизели имат печка която грее водата на мотора, а не въздуха в купето като при камионите....при тях пък мотора работи в съвсем друг режим до достигането на 40 градуса - не може да се пдоава газ, оборотите са малко по високи, не могат да се манипулират всички скорости !!!! сигурно има причина нещата да бъдат направени така
и не разбрах кво общо има спускането на неутрална и студеното масло в скоростите.....?! и двете са вредни за кутията ако за това говорим....
аз съм озадачен че тук има хора които са на мнение че студения старт не е проблем за мотора и трансмисията.Защо смятате че тези дизели имат печка която грее водата на мотора, а не въздуха в купето като при камионите....при тях пък мотора работи в съвсем друг режим до достигането на 40 градуса - не може да се пдоава газ, оборотите са малко по високи, не могат да се манипулират всички скорости !!!! сигурно има причина нещата да бъдат направени така
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Стефановски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Мездра
- Пол: Мъж
- Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
- Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Колега Kraininski ще си позволя пак да отбележа, че правилно подбраното масло като вискозитет и качество е разковничето на проблема.Не случайно, хората дето са ни проектирали колите в частта за избора на масло в инструкциите са дали много широк диапазон на вискозитета -от 0W30 до 15W50, като е съобразено и типа на двигателя (бензинов или дизелов, с турбо или без турбо).Всеки в зависимост от климатичните условия, трябва само да си подбере правилното масло, като вискозитет.От тук нататък всяко едно качествено масло, съобразено със съответните температури, ще осигури добро мазане на детайлите в първите минути от работата на двигателя, които са най критични за него.
Не мога да разбера тези от вас, които се притесняват, че маслото щяло да бъде гъсто,
та нали за това е съответният вискозитет на маслото, да остава гарантирано течливо при предписаната от производителя температура.Ако маслото е гъсто и му трябва време и температура да достигне необходимият вискозитет, това означава, че маслото не е подбрано правилно по отношение на вискозитета му.
Така, че ако си с правилното масло, палиш и тръгваш, без да се притесняваш от температурата на околната среда.Всички тези твърдения за изчакване на двигателя да поработи на място, са отживелици от времето когато имаше само масло М10Д и Диона Супер се намираше с връзки.
Не мога да разбера тези от вас, които се притесняват, че маслото щяло да бъде гъсто,

Така, че ако си с правилното масло, палиш и тръгваш, без да се притесняваш от температурата на околната среда.Всички тези твърдения за изчакване на двигателя да поработи на място, са отживелици от времето когато имаше само масло М10Д и Диона Супер се намираше с връзки.
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Е каква е разликата между това дали автоматика ще работи на място и дали колата ще се движи и ще е на N? Всички говорят за печки,а колко от вас сутрин преди да запалят колата си пускат печката да им стопли всичко?
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ozBMW написа:Е каква е разликата между това дали автоматика ще работи на място и дали колата ще се движи и ще е на N? Всички говорят за печки,а колко от вас сутрин преди да запалят колата си пускат печката да им стопли всичко?
Тя сама се пали сутрин.


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Печката е за по бързо загряване, а не за загряване на място, не бъркайте нещата!
/това за доотоплителите/.
А щом инженерите са решили, че трябва да се потегля "колкото е възможно по скоро", значи така трябва и всички едновремешни приказки дето всички ги знаем и сме ги чували, че трябва на място да загрява двигателя, според мен не отговарят за тези мотори.
Даже имам един познат с Е30 дизел, който сутрин пали колата, влиза вкъщи и след половин час излиза за работа, щото и той е чувал, че трябва дизела да загрее преди да се подкара

А щом инженерите са решили, че трябва да се потегля "колкото е възможно по скоро", значи така трябва и всички едновремешни приказки дето всички ги знаем и сме ги чували, че трябва на място да загрява двигателя, според мен не отговарят за тези мотори.
Даже имам един познат с Е30 дизел, който сутрин пали колата, влиза вкъщи и след половин час излиза за работа, щото и той е чувал, че трябва дизела да загрее преди да се подкара


- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
kraininski написа:що мислите че между старите камази и бмв моторите има разлика....бутала, лагери, гъсто масло....двг-то си е двг, вие ако искате давайте кикдаун в момента на запалването....но хората дето са ви проектирали колите са на друго мнение, може и да грешат....!!!!
и не разбрах кво общо има спускането на неутрална и студеното масло в скоростите.....?! и двете са вредни за кутията ако за това говорим....
аз съм озадачен че тук има хора които са на мнение че студения старт не е проблем за мотора и трансмисията.Защо смятате че тези дизели имат печка която грее водата на мотора, а не въздуха в купето като при камионите....при тях пък мотора работи в съвсем друг режим до достигането на 40 градуса - не може да се пдоава газ, оборотите са малко по високи, не могат да се манипулират всички скорости !!!! сигурно има причина нещата да бъдат направени така
ами най малката разлика е в класа на маслото или ако ти не намираш разлика пробвай с огън пък и тя малко съществена идва разликата и тука сто разбирача спорят как трябвало да се изчака на място да загрее след като няколко пъти се спомена че дори производителя не го препоръчва това а точно обратното и тука с тия тематики от сорта на да разбие маслото и тем подобни къртите мрака направо при масло предписано за модела си пише температурния диапазон в който пази мотора както и има алтернативни масла за по студен и по топъл климат хората дето са изчислявали двигатела са го сметнали да е така кои бяхте вие че не се сещам и на база на какви знания твърдите обратното
Барай шишарката Минкеее ....
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:kraininski написа:що мислите че между старите камази и бмв моторите има разлика....бутала, лагери, гъсто масло....двг-то си е двг, вие ако искате давайте кикдаун в момента на запалването....но хората дето са ви проектирали колите са на друго мнение, може и да грешат....!!!!
и не разбрах кво общо има спускането на неутрална и студеното масло в скоростите.....?! и двете са вредни за кутията ако за това говорим....
аз съм озадачен че тук има хора които са на мнение че студения старт не е проблем за мотора и трансмисията.Защо смятате че тези дизели имат печка която грее водата на мотора, а не въздуха в купето като при камионите....при тях пък мотора работи в съвсем друг режим до достигането на 40 градуса - не може да се пдоава газ, оборотите са малко по високи, не могат да се манипулират всички скорости !!!! сигурно има причина нещата да бъдат направени така
ами най малката разлика е в класа на маслото или ако ти не намираш разлика пробвай с огън пък и тя малко съществена идва разликата и тука сто разбирача спорят как трябвало да се изчака на място да загрее след като няколко пъти се спомена че дори производителя не го препоръчва това а точно обратното и тука с тия тематики от сорта на да разбие маслото и тем подобни къртите мрака направо при масло предписано за модела си пише температурния диапазон в който пази мотора както и има алтернативни масла за по студен и по топъл климат хората дето са изчислявали двигатела са го сметнали да е така кои бяхте вие че не се сещам и на база на какви знания твърдите обратното
http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzIUO4 е това е един тъп тест ...замислете се дали масовото 5-30 би смазало добре турбокомпресора при потегляне веднага след старт...знаете все пак на колко хиляди оборота работи турбото....

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
choio написа:anzak написа:kraininski написа:що мислите че между старите камази и бмв моторите има разлика....бутала, лагери, гъсто масло....двг-то си е двг, вие ако искате давайте кикдаун в момента на запалването....но хората дето са ви проектирали колите са на друго мнение, може и да грешат....!!!!
и не разбрах кво общо има спускането на неутрална и студеното масло в скоростите.....?! и двете са вредни за кутията ако за това говорим....
аз съм озадачен че тук има хора които са на мнение че студения старт не е проблем за мотора и трансмисията.Защо смятате че тези дизели имат печка която грее водата на мотора, а не въздуха в купето като при камионите....при тях пък мотора работи в съвсем друг режим до достигането на 40 градуса - не може да се пдоава газ, оборотите са малко по високи, не могат да се манипулират всички скорости !!!! сигурно има причина нещата да бъдат направени така
ами най малката разлика е в класа на маслото или ако ти не намираш разлика пробвай с огън пък и тя малко съществена идва разликата и тука сто разбирача спорят как трябвало да се изчака на място да загрее след като няколко пъти се спомена че дори производителя не го препоръчва това а точно обратното и тука с тия тематики от сорта на да разбие маслото и тем подобни къртите мрака направо при масло предписано за модела си пише температурния диапазон в който пази мотора както и има алтернативни масла за по студен и по топъл климат хората дето са изчислявали двигатела са го сметнали да е така кои бяхте вие че не се сещам и на база на какви знания твърдите обратното
http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzIUO4 е това е един тъп тест ...замислете се дали масовото 5-30 би смазало добре турбокомпресора при потегляне веднага след старт...знаете все пак на колко хиляди оборота работи турбото....
Няма какво да се замисляме колега, ако някой смята, че знае повече от тия инженери дето са го измислили това, нека им пише и да си защити тезата



- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzIUO4 е това е един тъп тест ...замислете се дали масовото 5-30 би смазало добре турбокомпресора при потегляне веднага след старт...знаете все пак на колко хиляди оборота работи турбото....
[/quote]
Няма какво да се замисляме колега, ако някой смята, че знае повече от тия инженери дето са го измислили това, нека им пише и да си защити тезата
До тогава, всички знаем всичко, ама никой не може да каже защо е така.
[/quote]
Да колега,само че незабравяй че караме тотално стари и занемарени автомобили и всичко е донякъде износено,да инжинера го е написал за чисто нов автомобил в гаранция,той според мен и непредполага че след 10 год някой още ще кара този автомобил...по тази логика вие маслото на 30000км ли сменяте както е според бмв ,не ми се вярва. Моята кола дойде с книжка в която беше описана смяна на 30 к км. и беше пресрочено с 6000км. Всеки има мнение ,аз уважавам всеки който го излага,аз лично не бих си направил тази гавра с колата си да тръгна веднага на -10...всеки има мнение,и в спора се ражда истината


Няма какво да се замисляме колега, ако някой смята, че знае повече от тия инженери дето са го измислили това, нека им пише и да си защити тезата


Да колега,само че незабравяй че караме тотално стари и занемарени автомобили и всичко е донякъде износено,да инжинера го е написал за чисто нов автомобил в гаранция,той според мен и непредполага че след 10 год някой още ще кара този автомобил...по тази логика вие маслото на 30000км ли сменяте както е според бмв ,не ми се вярва. Моята кола дойде с книжка в която беше описана смяна на 30 к км. и беше пресрочено с 6000км. Всеки има мнение ,аз уважавам всеки който го излага,аз лично не бих си направил тази гавра с колата си да тръгна веднага на -10...всеки има мнение,и в спора се ражда истината


- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
а не не аз спирам до тук и пак за последно го обяснявам и това ми е последния ред в тази тема :
Първо когато се запали колата на студен мотор той работи на по високи обороти докато загреее дали ще работи на 900 1000 оборота на място или на 1500 2000 в движение .... не е много голяма разликата
Второ прословутото загряване на материала ами я се замислете кога ще загрее колата повече при 2 мин работа на място или при 2 мин движение когато се изразходва повече гориво следователно повече топлина се отделя
Трето при работа на мотора на място на студена кола се образува повече нагар по изпускателната система конденз на маслото и т.н
Четвърто в движение налягането на маслото е по високо димек прословутото смазване за което говорите май е по добро също и охладителната течност циркулира по бързо и мотора загрява по равномерно и по бързо
и още и още.....
При работа на място какво пазите какво предпазвате ... и вие не знаете чули сте ама и вие незнаете какво сте чули и дали мотора е стар и износен или нов с нищо не му помагате с работата на място защото ключовия момент е самото палене на мотора момента на стартиране тогава има триене на сухо при неизправна смазочна система при некачествено масло и т.н а този момент не може да се преодолее и точно той е опасен за мотора затова и се продават добавки които на теория намаляват това триене при студени стартове ... и така след момента на палене и 1 час да чакате на място и веднага да тръгнете пак дебело подчертавам с умерени обороти на мотора му е все едно така че по добре инвестирайте си парите за гориво което изгаряте на място в качествени масла
Първо когато се запали колата на студен мотор той работи на по високи обороти докато загреее дали ще работи на 900 1000 оборота на място или на 1500 2000 в движение .... не е много голяма разликата
Второ прословутото загряване на материала ами я се замислете кога ще загрее колата повече при 2 мин работа на място или при 2 мин движение когато се изразходва повече гориво следователно повече топлина се отделя
Трето при работа на мотора на място на студена кола се образува повече нагар по изпускателната система конденз на маслото и т.н
Четвърто в движение налягането на маслото е по високо димек прословутото смазване за което говорите май е по добро също и охладителната течност циркулира по бързо и мотора загрява по равномерно и по бързо
и още и още.....
При работа на място какво пазите какво предпазвате ... и вие не знаете чули сте ама и вие незнаете какво сте чули и дали мотора е стар и износен или нов с нищо не му помагате с работата на място защото ключовия момент е самото палене на мотора момента на стартиране тогава има триене на сухо при неизправна смазочна система при некачествено масло и т.н а този момент не може да се преодолее и точно той е опасен за мотора затова и се продават добавки които на теория намаляват това триене при студени стартове ... и така след момента на палене и 1 час да чакате на място и веднага да тръгнете пак дебело подчертавам с умерени обороти на мотора му е все едно така че по добре инвестирайте си парите за гориво което изгаряте на място в качествени масла
Барай шишарката Минкеее ....
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:а не не аз спирам до тук и пак за последно го обяснявам и това ми е последния ред в тази тема :
Първо когато се запали колата на студен мотор той работи на по високи обороти докато загреее дали ще работи на 900 1000 оборота на място или на 1500 2000 в движение .... не е много голяма разликата
Второ прословутото загряване на материала ами я се замислете кога ще загрее колата повече при 2 мин работа на място или при 2 мин движение когато се изразходва повече гориво следователно повече топлина се отделя
Трето при работа на мотора на място на студена кола се образува повече нагар по изпускателната система конденз на маслото и т.н
Четвърто в движение налягането на маслото е по високо димек прословутото смазване за което говорите май е по добро също и охладителната течност циркулира по бързо и мотора загрява по равномерно и по бързо
и още и още.....
При работа на място какво пазите какво предпазвате ... и вие не знаете чули сте ама и вие незнаете какво сте чули и дали мотора е стар и износен или нов с нищо не му помагате с работата на място защото ключовия момент е самото палене на мотора момента на стартиране тогава има триене на сухо при неизправна смазочна система при некачествено масло и т.н а този момент не може да се преодолее и точно той е опасен за мотора затова и се продават добавки които на теория намаляват това триене при студени стартове ... и така след момента на палене и 1 час да чакате на място и веднага да тръгнете пак дебело подчертавам с умерени обороти на мотора му е все едно така че по добре инвестирайте си парите за гориво което изгаряте на място в качествени масла
За турбото има огромно значение дали работи на 750об/мин на място или на 2000 обмин под товар...както и да е по добре да инвестирам за гориво малко отколкото за турбо повече,всеки си има мнение бе колеги . Живи и здрави да сме и да имаме пари да си караме колите

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Аз на всички стари дизели и бензини дет карам им гледам в книжките,че за наще условия 10 на 40 си е най-доброто масло.Просто слагам хубаво такова и нямам проблеми.Като е топло паля и тръгвам веднага,но на -10 всичко е замръзнало паля и чакам да си се размрази.Не вярвам да се износи нищо,а и да се износи няма нищо вечно.Аз лично кола не чистя и чакам да си се размръзне сама.ТДС-а загрява по-бързо от бензиновите ми БМВ-та дето съм карал
ТДС - Турбо Див Селянин
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ако щете масло от совалка да сипете, ако ще то да струва 200лв за литър то никога няма да има едни и същи свойства при -15 градуса и при +40 градуса външна температура
естествено че правилно подбраното масло ограничава отрицателните ефекти при студен старт, но не ги елиминира, двигателя е предвиден да работи при 75-95 градуса(примерно) и съответстваща температура на маслото(малко по-висока) и е повече от логично тогава когато тези стойности не са достигнати мотора да не работи в оптимален режим...аз съм виждал 0в30 и 5в30 (неотработено) как изглеждат извадени от фризер при -30 градуса....с една дума - грес !!!!
естествено че правилно подбраното масло ограничава отрицателните ефекти при студен старт, но не ги елиминира, двигателя е предвиден да работи при 75-95 градуса(примерно) и съответстваща температура на маслото(малко по-висока) и е повече от логично тогава когато тези стойности не са достигнати мотора да не работи в оптимален режим...аз съм виждал 0в30 и 5в30 (неотработено) как изглеждат извадени от фризер при -30 градуса....с една дума - грес !!!!
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани