ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от Kambe » 23 Дек 2012, 14:22

моята така или инъче си работи , докато затворя гаража , това е единственото и време да поработи на място
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от @2bar » 23 Дек 2012, 15:38

weedminer написа:
@2bar написа:то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.

иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.

спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.

:roll:
Аз не съм виждал автомобил, за който да не го пише това нещо, не знам защо си мислите, че това е измислено от БМВ и само те го правят, за да си "вържат гащите". Не искам да се заяждам, но мен лично ме боли сърцето(както беше написал колега по-горе) като гледам колко хора са написали, че чакат на място да им загрее. Поинтересувайте се защото кво ли си викате - тука някав пишлегар седнал да ми обяснява. :driving:


Колега, пази си сърцето.

Никой не казва, че е измислено от БМВ. Просто и те го ползват. Иначе за другото - малко трудно можеш да ме убедиш, че стояла кола на улицата и то няколко дена при -10 градуса, най - оптималният вариант е палиш и газ....Ся к'во да си говорим....

Палиш и тръгваш - става ако колата е още в гарация или ако се счупи нещо има изгледи за куланц. Във всички други случаи сигурно е по - добре мотора да работи около минута на място (докато си закопчееш колана и реших, каква музика да слушаш).

Макар, че то студен двигател всеки го разбира по различен начин. За мен студен двигател е, когато двигателя не е пален повече от 24 часа и навън е поне -10 градуса. Тогава виждам някаъв смисъл от подгряване, ама не с идеята да пазя мотора а да дойде парното, докато изчистя колата от снега и стъклата от леда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от anzak » 23 Дек 2012, 18:07

@2bar написа:
weedminer написа:
@2bar написа:то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.

иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.

спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.

:roll:
Аз не съм виждал автомобил, за който да не го пише това нещо, не знам защо си мислите, че това е измислено от БМВ и само те го правят, за да си "вържат гащите". Не искам да се заяждам, но мен лично ме боли сърцето(както беше написал колега по-горе) като гледам колко хора са написали, че чакат на място да им загрее. Поинтересувайте се защото кво ли си викате - тука някав пишлегар седнал да ми обяснява. :driving:


Колега, пази си сърцето.

Никой не казва, че е измислено от БМВ. Просто и те го ползват. Иначе за другото - малко трудно можеш да ме убедиш, че стояла кола на улицата и то няколко дена при -10 градуса, най - оптималният вариант е палиш и газ....Ся к'во да си говорим....

Палиш и тръгваш - става ако колата е още в гарация или ако се счупи нещо има изгледи за куланц. Във всички други случаи сигурно е по - добре мотора да работи около минута на място (докато си закопчееш колана и реших, каква музика да слушаш).

Макар, че то студен двигател всеки го разбира по различен начин. За мен студен двигател е, когато двигателя не е пален повече от 24 часа и навън е поне -10 градуса. Тогава виждам някаъв смисъл от подгряване, ама не с идеята да пазя мотора а да дойде парното, докато изчистя колата от снега и стъклата от леда.

ако има риск да се счупи колата от потегляне веднага след запалване дали ще го препоръчва прозиводителя и какво точно му пазиш на мотора като работи 1 мин на място достига 90градуса работна температура ли или какво единственото което става е повече конденз и нагар по мое мнение пък нито едно от двете не е много полезно
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от @2bar » 23 Дек 2012, 19:27

ми най - малкото маслото се е качило след минута, две и до главата и ако има някой празен повдигач може и да се е понапълнил. това се случва според мен.

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от boksioraE39 » 23 Дек 2012, 20:36

@2bar написа:ми най - малкото маслото се е качило след минута, две и до главата и ако има някой празен повдигач може и да се е понапълнил. това се случва според мен.


И аз съм на това мнение. ;)
Никой не е казал че някой чака колата да загрее 1-час,говоря за 2-3 минути точно докато си затвориш гаража или да си погледнеш гумите.. :winky:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от anzak » 23 Дек 2012, 21:10

@2bar написа:ми най - малкото маслото се е качило след минута, две и до главата и ако има някой празен повдигач може и да се е понапълнил. това се случва според мен.

колега ако седнеш да чакаш минута две да ти се качи маслото до главата и да напълни повдигачите направо или си смени маслото или колата или и двете ти наясно ли си 2 минути суха работа на мотора какво значат при това при всеки студен старт при нормално работещ двигател с изправна маслена система и качествено масло такива чаканки са загуба на време и излишен разход на гориво а пък ако мотора е толкова сгънал че да го чакаш 2 минути да напълни повдигачи и да разбие маслото ..... няма да го коментирам този момент
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 8.05.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж
Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от Стефановски » 25 Дек 2012, 14:42

Когато си сипал в двигателя правилното масло, като вискозитет и качество, няма значение колко градуса е навън.По триещите се части се образува и запазва слой, който осигурява мазането им докато помпата подкачи масло.Така, че палиш и тръгваш (без да форсираш разбира се), без да те притеснява температурата на околната среда!


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от dbanchev » 26 Дек 2012, 12:41

Никакво тропане на място- паля и тръгвам. Докато излезе от синия сектор стрелката я кротвам до 2000 оборота и после газ нагоре. С тая работа на място двигателя може и да се подгрява, обаче скорости, диф- там маслото си остава студено. Един познат така строши кутия преди години- чака я на място да загрее и после си тръгва мъжката- резултата беше 300 кинта за скоростна кутия и оттогава и той пали и тръгва, обаче преди това ми спореше......... :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от choio » 26 Дек 2012, 16:56

dbanchev написа:Никакво тропане на място- паля и тръгвам. Докато излезе от синия сектор стрелката я кротвам до 2000 оборота и после газ нагоре. С тая работа на място двигателя може и да се подгрява, обаче скорости, диф- там маслото си остава студено. Един познат така строши кутия преди години- чака я на място да загрее и после си тръгва мъжката- резултата беше 300 кинта за скоростна кутия и оттогава и той пали и тръгва, обаче преди това ми спореше......... :bchug:


Тва за скоростите специално за механичните не е много вярно ,ако не държиш съединителя натиснат(едва ли нкой седи 2 минути с крак на педала :lol: ) в самата кутия се въртят всички колела на 0-лева. Друго което не се замисляте или поне аз непрочетох,ако колата ви е без турбо съм съгласен да тръгнеш веднага...но при кола с турбо според мен не е добре ,при -10 маслото да кажем масовото 5-30 едва ли смазва както трябва турбото а то се върти бая по бързо на 2000 0б отколкото на 750...аз лично чакам стрелката да отлепи от крайно положение и потеглям,това отнема 2-3 минути може би при -10 да кажем...Весели празници на всички :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от anzak » 27 Дек 2012, 10:29

niki81vd написа:Ако можеше да се кара студен автомобила, нямаше да слагат термостат, нямаше да монтират печки за судените климатични пояси. Маслото има качества при определени параметри, но както е известно, всеки един модул, му се препоръчва темперетура от 25 градуса по Целзий. Пробвал съм с тръгване веднага, когато темперетурата е над 5-10 градуса, няма проблем, леко само на обороти, на малките предавки. Докато изляза от квартала, около 500 метра, колата отлепва стрелката. Но при темперетури под нулата, хайванчето вижда зор, да си подържа и празния ход дори на първа, това е до около половин минута, след това насмогва. Аз лично съветвам, запалете си колата, изстържете си стъклата ако я държите навън, огледайте я дали няко комшия не е оставил екзема, дайте и малко време на машинката, от малко - малко да "отвърне" . Както се знае, най-голямо износване има при студено палене, независимо от маслото. Отделно скорости, синхронизатори, всичко си иска поне малко топлина. Бензина гори около 1.0 - 1.1 л/ч на място, дизела дори по малко, направете си сметка, какво печелите и какво рискувате за 2 минути.

само така да спомена че термостата е да поддържа оптимална работна температура а допълнителните отоплители за скандинавските страни примерно са за да се достигне по бързо тази работна температура да почне по бързо да стопля в купето и т.н а работната температура се постига много по бързо като колата се движи с умерени обороти от колкото като стои на място колата
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от vanko242 » 27 Дек 2012, 11:13

dbanchev написа:Никакво тропане на място- паля и тръгвам. Докато излезе от синия сектор стрелката я кротвам до 2000 оборота и после газ нагоре. С тая работа на място двигателя може и да се подгрява, обаче скорости, диф- там маслото си остава студено. Един познат така строши кутия преди години- чака я на място да загрее и после си тръгва мъжката- резултата беше 300 кинта за скоростна кутия и оттогава и той пали и тръгва, обаче преди това ми спореше......... :bchug:

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от kraininski » 27 Дек 2012, 11:33

зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 5.06.2010
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: Печка
Детайли за колата: Малка печка

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от weedminer » 27 Дек 2012, 15:06

:mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от ozBMW » 27 Дек 2012, 19:39

kraininski написа:зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!

По тая логика значи автоматика при спускане мога да си го слагам на N и маслото няма да му се пре*е :dunno:

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ

Мнение от boksioraE39 » 27 Дек 2012, 20:05

ozBMW написа:
kraininski написа:зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!

По тая логика значи автоматика при спускане мога да си го слагам на N и маслото няма да му се пре*е :dunno:


Едното няма нищо общо с другото!!!
Ако искаш да го строшиш даваи! ;)
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook