ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
моята така или инъче си работи , докато затворя гаража , това е единственото и време да поработи на място


Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
weedminer написа:@2bar написа:то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.
иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.
спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.
![]()
Аз не съм виждал автомобил, за който да не го пише това нещо, не знам защо си мислите, че това е измислено от БМВ и само те го правят, за да си "вържат гащите". Не искам да се заяждам, но мен лично ме боли сърцето(както беше написал колега по-горе) като гледам колко хора са написали, че чакат на място да им загрее. Поинтересувайте се защото кво ли си викате - тука някав пишлегар седнал да ми обяснява.
Колега, пази си сърцето.
Никой не казва, че е измислено от БМВ. Просто и те го ползват. Иначе за другото - малко трудно можеш да ме убедиш, че стояла кола на улицата и то няколко дена при -10 градуса, най - оптималният вариант е палиш и газ....Ся к'во да си говорим....
Палиш и тръгваш - става ако колата е още в гарация или ако се счупи нещо има изгледи за куланц. Във всички други случаи сигурно е по - добре мотора да работи около минута на място (докато си закопчееш колана и реших, каква музика да слушаш).
Макар, че то студен двигател всеки го разбира по различен начин. За мен студен двигател е, когато двигателя не е пален повече от 24 часа и навън е поне -10 градуса. Тогава виждам някаъв смисъл от подгряване, ама не с идеята да пазя мотора а да дойде парното, докато изчистя колата от снега и стъклата от леда.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
@2bar написа:weedminer написа:@2bar написа:то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.
иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.
спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.
![]()
Аз не съм виждал автомобил, за който да не го пише това нещо, не знам защо си мислите, че това е измислено от БМВ и само те го правят, за да си "вържат гащите". Не искам да се заяждам, но мен лично ме боли сърцето(както беше написал колега по-горе) като гледам колко хора са написали, че чакат на място да им загрее. Поинтересувайте се защото кво ли си викате - тука някав пишлегар седнал да ми обяснява.
Колега, пази си сърцето.
Никой не казва, че е измислено от БМВ. Просто и те го ползват. Иначе за другото - малко трудно можеш да ме убедиш, че стояла кола на улицата и то няколко дена при -10 градуса, най - оптималният вариант е палиш и газ....Ся к'во да си говорим....
Палиш и тръгваш - става ако колата е още в гарация или ако се счупи нещо има изгледи за куланц. Във всички други случаи сигурно е по - добре мотора да работи около минута на място (докато си закопчееш колана и реших, каква музика да слушаш).
Макар, че то студен двигател всеки го разбира по различен начин. За мен студен двигател е, когато двигателя не е пален повече от 24 часа и навън е поне -10 градуса. Тогава виждам някаъв смисъл от подгряване, ама не с идеята да пазя мотора а да дойде парното, докато изчистя колата от снега и стъклата от леда.
ако има риск да се счупи колата от потегляне веднага след запалване дали ще го препоръчва прозиводителя и какво точно му пазиш на мотора като работи 1 мин на място достига 90градуса работна температура ли или какво единственото което става е повече конденз и нагар по мое мнение пък нито едно от двете не е много полезно
Барай шишарката Минкеее ....
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ми най - малкото маслото се е качило след минута, две и до главата и ако има някой празен повдигач може и да се е понапълнил. това се случва според мен.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
@2bar написа:ми най - малкото маслото се е качило след минута, две и до главата и ако има някой празен повдигач може и да се е понапълнил. това се случва според мен.
И аз съм на това мнение.

Никой не е казал че някой чака колата да загрее 1-час,говоря за 2-3 минути точно докато си затвориш гаража или да си погледнеш гумите..


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
@2bar написа:ми най - малкото маслото се е качило след минута, две и до главата и ако има някой празен повдигач може и да се е понапълнил. това се случва според мен.
колега ако седнеш да чакаш минута две да ти се качи маслото до главата и да напълни повдигачите направо или си смени маслото или колата или и двете ти наясно ли си 2 минути суха работа на мотора какво значат при това при всеки студен старт при нормално работещ двигател с изправна маслена система и качествено масло такива чаканки са загуба на време и излишен разход на гориво а пък ако мотора е толкова сгънал че да го чакаш 2 минути да напълни повдигачи и да разбие маслото ..... няма да го коментирам този момент
Барай шишарката Минкеее ....
- Стефановски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Мездра
- Пол: Мъж
- Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
- Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Когато си сипал в двигателя правилното масло, като вискозитет и качество, няма значение колко градуса е навън.По триещите се части се образува и запазва слой, който осигурява мазането им докато помпата подкачи масло.Така, че палиш и тръгваш (без да форсираш разбира се), без да те притеснява температурата на околната среда!
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Никакво тропане на място- паля и тръгвам. Докато излезе от синия сектор стрелката я кротвам до 2000 оборота и после газ нагоре. С тая работа на място двигателя може и да се подгрява, обаче скорости, диф- там маслото си остава студено. Един познат така строши кутия преди години- чака я на място да загрее и после си тръгва мъжката- резултата беше 300 кинта за скоростна кутия и оттогава и той пали и тръгва, обаче преди това ми спореше......... 

- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
dbanchev написа:Никакво тропане на място- паля и тръгвам. Докато излезе от синия сектор стрелката я кротвам до 2000 оборота и после газ нагоре. С тая работа на място двигателя може и да се подгрява, обаче скорости, диф- там маслото си остава студено. Един познат така строши кутия преди години- чака я на място да загрее и после си тръгва мъжката- резултата беше 300 кинта за скоростна кутия и оттогава и той пали и тръгва, обаче преди това ми спореше.........
Тва за скоростите специално за механичните не е много вярно ,ако не държиш съединителя натиснат(едва ли нкой седи 2 минути с крак на педала


- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
niki81vd написа:Ако можеше да се кара студен автомобила, нямаше да слагат термостат, нямаше да монтират печки за судените климатични пояси. Маслото има качества при определени параметри, но както е известно, всеки един модул, му се препоръчва темперетура от 25 градуса по Целзий. Пробвал съм с тръгване веднага, когато темперетурата е над 5-10 градуса, няма проблем, леко само на обороти, на малките предавки. Докато изляза от квартала, около 500 метра, колата отлепва стрелката. Но при темперетури под нулата, хайванчето вижда зор, да си подържа и празния ход дори на първа, това е до около половин минута, след това насмогва. Аз лично съветвам, запалете си колата, изстържете си стъклата ако я държите навън, огледайте я дали няко комшия не е оставил екзема, дайте и малко време на машинката, от малко - малко да "отвърне" . Както се знае, най-голямо износване има при студено палене, независимо от маслото. Отделно скорости, синхронизатори, всичко си иска поне малко топлина. Бензина гори около 1.0 - 1.1 л/ч на място, дизела дори по малко, направете си сметка, какво печелите и какво рискувате за 2 минути.
само така да спомена че термостата е да поддържа оптимална работна температура а допълнителните отоплители за скандинавските страни примерно са за да се достигне по бързо тази работна температура да почне по бързо да стопля в купето и т.н а работната температура се постига много по бързо като колата се движи с умерени обороти от колкото като стои на място колата
Барай шишарката Минкеее ....
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
dbanchev написа:Никакво тропане на място- паля и тръгвам. Докато излезе от синия сектор стрелката я кротвам до 2000 оборота и после газ нагоре. С тая работа на място двигателя може и да се подгрява, обаче скорости, диф- там маслото си остава студено. Един познат така строши кутия преди години- чака я на място да загрее и после си тръгва мъжката- резултата беше 300 кинта за скоростна кутия и оттогава и той пали и тръгва, обаче преди това ми спореше.........








...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- weedminer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 5.06.2010
- Местоположение: София/Карлово
- Пол: Мъж
- Кара: Печка
- Детайли за колата: Малка печка
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
kraininski написа:зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!
По тая логика значи автоматика при спускане мога да си го слагам на N и маслото няма да му се пре*е

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
ozBMW написа:kraininski написа:зимата е задължително за ВСЕКИ мотор да поработи 1-2 мин преди тръгването, за дизелите е още по-наложително, а за автоматиците е направо належащо....!!!
По тая логика значи автоматика при спускане мога да си го слагам на N и маслото няма да му се пре*е
Едното няма нищо общо с другото!!!
Ако искаш да го строшиш даваи!


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани