BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
На мен ми сменяха МПМ-модула щото се беше поудавил, и тогава ме оръсиха и програмиране, но беше официален сервиз така че няма нищо изненадващо. Също така при това успяха да ми сложат стара (!) версия на софтуера, въпреки че изрично ги помолих да е нова.
Така че според мен, с две голи ръце сложи новия модул (в багажника е, голям колкото малка цигарена кутия), и ако не тръгне иди за програмиране и едновременно ъпдейт на софтуера, поне да имаш някаква полза...
Така че според мен, с две голи ръце сложи новия модул (в багажника е, голям колкото малка цигарена кутия), и ако не тръгне иди за програмиране и едновременно ъпдейт на софтуера, поне да имаш някаква полза...
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Като прочетох ферманите от диагностиката и грешката е следната supply,micro-power module MPM:Coding-data error
Не знам защо,но това ми звучи,че трябва да се препрограмира модула.Така,че си търся човек,който може да свърши тази работа срещу заплащане естествено.Намерих си модул 2 ръка...дали е разумно да се вземе такъв?
Не знам защо,но това ми звучи,че трябва да се препрограмира модула.Така,че си търся човек,който може да свърши тази работа срещу заплащане естествено.Намерих си модул 2 ръка...дали е разумно да се вземе такъв?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
моите проблеми с висока консумация продължават!Купих МРМ модул от колега 2-ра употреба,ефекта е нулев...всяка сутрин си ме посреща с грешката висока консумация и това е,а от Бовата казаха,че е от него и сега не знам кой път да хващам....
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:моите проблеми с висока консумация продължават!Купих МРМ модул от колега 2-ра употреба,ефекта е нулев...всяка сутрин си ме посреща с грешката висока консумация и това е,а от Бовата казаха,че е от него и сега не знам кой път да хващам....
A без него? Той управлява само навигацията и музиката, така че пробвай няколко дни без самия модул.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Ха, добра идея дашип....не че на мен не ми е хрумвала,но си мислих,че без него не може да се кара.Ееее с удоволствие ще го махна утре и без това багажника ми е перманентно разтоварен за по бърз достъп.Само да не стане някакъв проблем.?То да ти кажа не няколко дни ами 5 часа са достатъчни
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:Ха, добра идея дашип....не че на мен не ми е хрумвала,но си мислих,че без него не може да се кара.Ееее с удоволствие ще го махна утре и без това багажника ми е перманентно разтоварен за по бърз достъп.Само да не стане някакъв проблем.?То да ти кажа не няколко дни ами 5 часа са достатъчни
aз съм карал 2000 км без МПМ-модул

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Колеги днес мерих консумация пак-колата заспа на 30 минута,застана на 0.04 и край не мръдна 5 часа се въртях, отключих я завъртях на контакт и изненадаааа пак ми казва висока консумация.Това нормално ли е според вас?
и може ли този IBS сензор да дава грешна информация,не тази,която е реално на DDE и да записва грешка?

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
така...днес със ампер мер в ръка се запътих за пореден път в багажника на БМВ Е61 със съобщение за висока консумация след 4-5 часов престой.първо прочетох това The vehicle was parked for a very long period. The vehicle has a standard closed-circuit current consumption of 10 - 40 mA, depending on the equipment fitted.Моята е в гораната граница от 0.04А или 40ма и реших,че това не е нормално и колата с право ми се кара.....закачих ампер мера и оставих да заспи на 30 мин. консумацията беше отново 0.04А.Издърпах всички бушони от пред после и от зад и консумацията падна само с 0.01А всъщност беше 0.03 А при всички бушони долу.Това за мен означаваше,че IBS сензора харчи 0.03А,зощото той е единствения свързан директно на акумулатора.Дръпнах му буксата и консумацията стана 0.00А сега включих всички бушони и меря без IBS сензор на пръвото измерване на 30 мин. показваше 0.00А.Сега правя втори опит за да съм сигурен.
но има нещо,което не ми е ясно а то е - мога ли да карам без Да закачам сензора към буксата или да си го включвам като карам и да го изключвам когато се прибирам?
но има нещо,което не ми е ясно а то е - мога ли да карам без Да закачам сензора към буксата или да си го включвам като карам и да го изключвам когато се прибирам?

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:така...днес със ампер мер в ръка се запътих за пореден път в багажника на БМВ Е61 със съобщение за висока консумация след 4-5 часов престой.първо прочетох това The vehicle was parked for a very long period. The vehicle has a standard closed-circuit current consumption of 10 - 40 mA, depending on the equipment fitted.Моята е в гораната граница от 0.04А или 40ма и реших,че това не е нормално и колата с право ми се кара.....закачих ампер мера и оставих да заспи на 30 мин. консумацията беше отново 0.04А.Издърпах всички бушони от пред после и от зад и консумацията падна само с 0.01А всъщност беше 0.03 А при всички бушони долу.Това за мен означаваше,че IBS сензора харчи 0.03А,зощото той е единствения свързан директно на акумулатора.Дръпнах му буксата и консумацията стана 0.00А сега включих всички бушони и меря без IBS сензор на пръвото измерване на 30 мин. показваше 0.00А.Сега правя втори опит за да съм сигурен.
но има нещо,което не ми е ясно а то е - мога ли да карам без Да закачам сензора към буксата или да си го включвам като карам и да го изключвам когато се прибирам?
Защо просто не подмениш скапания IBS сензор? Ако целта ти е да си решиш проблема със сензора без пари - няма такъв вариант освен да вадиш кабела при всяко спиране, което е направо жалко.
Tool - Fear Inoculum
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
е ще го сменя разбира се как инъче...защото ако си чел постовете ми Бова кар ме вкараха в съвсем друг филм с МПМ модул и така смених него без резултат естественао и сега имам два..... така,че някой ако се наводни да свирка...,но нали преди да го сменя трябва да се снабдя с такъв та да го сменя колега?Просто споделям опита си за колегите с подобен проблем за да знаят как да търсят консуматора,а не като мен да хвърлят стотици левове по специализирани сервизи...
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
По-полека с крайните изказвания, че хич не е просто да откриеш подобен проблем. Най-лесната работа е да смениш половината електроника и си ти, обаче като си ходил в Бова кар, правили са ти 2 дена диагностика, взели са ти една чанта пари и са ти казали че е от MPM модул, а се оказва че не е, става доста засукано, нали разбираш.
Иначе малко по-подробно обяснение за IBS-а взето от TIS:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/88/45
Някой го изключват и то за дълго време без последствия, но по описанието по-горе според мен е важно да е включен и работещ този сензор, че доста неща прави като цяло.
Иначе малко по-подробно обяснение за IBS-а взето от TIS:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/88/45
Някой го изключват и то за дълго време без последствия, но по описанието по-горе според мен е важно да е включен и работещ този сензор, че доста неща прави като цяло.
Only dead fish follow the stream...
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
за хора с грешка за висока консумация "High Rate Battery Discharge"
Колеги,моя проблем се реши със смяна на IBS сензор.нормалната консумация на ток при заспала кола трябва да ви клони към 0.Моята сега консумира 0.00-0.01 А.
как да откриете проблема?
1.Проверете акумулатора да не е заминал - IBS сензора мери консумацията на ток чрез следене на волтовете на акумулатора и ако акумулатора е заминал и се разрежда сам ще ви изписва грешката
2.Проверете алтернатора дали зарежда
3.Ако всичко от т.1 и т.2 е ок връзвате един мултицет на обхават 10 А чакате колата да заспи-при мен първо заспиваше на 1 час после почна на 30мин. нямам представа защо....Така че чакате търпеливо да заспи.
4.Като заспи смело и безотговорно почвате да дърпате бушоните на ред без да ги връщате по местата им,(защото като ги връщате колата се буди и няма да можете да се ориентирате )и следите дали ще ви падне консумацията от някой бушон.Ако извадите всички бушони от пред и от зад и мултицета продължава да показва консумация дръпнете буксите на IBS сензора(ако е той консумацията ще падне на 0.00А)Ако е от сензора можете да карате с извадена букса,но алтернатора почва да зарежда много малко и не знам дали ще успее да зарежда акумулатора,но аз я карах 2-3 дена така.
5.Ами това е и НИКОГА не ходете при дилър за тази простотия,защото ще ви вземат една кошница пари за диагностики,ще ви държат колата 2 дена и накрая ще ви пратят по живо по здраво с нерешен проблем както се случи при мен.... и с ГРЕШНА ДИАГНОЗА на всичкото от горе.Просто не мога да си обясня за какво ми взеха 300-400 лева.ЛУДОСТ
Ами това е....ако някой има въпроси ще помагам колкото мога.Благодаря и на всички включили се по проблема и помогнали за решаването му
Колеги,моя проблем се реши със смяна на IBS сензор.нормалната консумация на ток при заспала кола трябва да ви клони към 0.Моята сега консумира 0.00-0.01 А.
как да откриете проблема?
1.Проверете акумулатора да не е заминал - IBS сензора мери консумацията на ток чрез следене на волтовете на акумулатора и ако акумулатора е заминал и се разрежда сам ще ви изписва грешката
2.Проверете алтернатора дали зарежда
3.Ако всичко от т.1 и т.2 е ок връзвате един мултицет на обхават 10 А чакате колата да заспи-при мен първо заспиваше на 1 час после почна на 30мин. нямам представа защо....Така че чакате търпеливо да заспи.

4.Като заспи смело и безотговорно почвате да дърпате бушоните на ред без да ги връщате по местата им,(защото като ги връщате колата се буди и няма да можете да се ориентирате )и следите дали ще ви падне консумацията от някой бушон.Ако извадите всички бушони от пред и от зад и мултицета продължава да показва консумация дръпнете буксите на IBS сензора(ако е той консумацията ще падне на 0.00А)Ако е от сензора можете да карате с извадена букса,но алтернатора почва да зарежда много малко и не знам дали ще успее да зарежда акумулатора,но аз я карах 2-3 дена така.
5.Ами това е и НИКОГА не ходете при дилър за тази простотия,защото ще ви вземат една кошница пари за диагностики,ще ви държат колата 2 дена и накрая ще ви пратят по живо по здраво с нерешен проблем както се случи при мен.... и с ГРЕШНА ДИАГНОЗА на всичкото от горе.Просто не мога да си обясня за какво ми взеха 300-400 лева.ЛУДОСТ
Ами това е....ако някой има въпроси ще помагам колкото мога.Благодаря и на всички включили се по проблема и помогнали за решаването му

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
благодаря за подробното описание на решението 

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Здравейте колеги!
И при мен явно се започва едно ходене по мъките, но се надявам с ваша помощ , пътя да е поне малко по кратък.
Сега за проблема ми: Прочетох доста от темите тук относно проблемите с тоците по нашите Е60-ки. Мякои от симптомите описани от вас съвпадат с моите....(примери) светването на таблото като коледна елха по време на движение...двигателя не гасне но работата му става ужасна. След спиране и гасене на двигателя. изчакване 5 мин. пали и грешките се изтриват сами. Случвало се е и да неиска да завърти изобщо, все едно няма грам ток. Махам клемата и я слагам след 5 мин. тогава пали без проблем и всичко е ОК. Следейки вашите напърствия , днес си купих мултицет и започнах със замерванията. Акумулатора е 12.8 волта и си е наред. Започнах с измерване на консумация по време на покой. Първите 10-15мин. консумацията беше 2А....на двадесетата минута падна на 0.27А....колата заспа на 30 минута и тогава показа 0.04А. Както е описал колегата извадих буксата на IBS-a но консумацията не падна а си остана 0.04А
Снощи от скритото меню видях че зарежда 10.8-11.00 волта. Реших че е алтернатора но, днес паля и пак в менюто...14.8- 15.1 волта заряд.
П.С. снощи когато показваше 10-11 волта включих фаровете и коледната елха пак грейна. А днес при показания 14-15 волта всичко си остана наред и без проблем.
Молбата ми към вас е да ми дадете съвет от къде да започна да търся проблема. Дали е алтернатора...дали IBS сензора?
Благодаря предварително!
И при мен явно се започва едно ходене по мъките, но се надявам с ваша помощ , пътя да е поне малко по кратък.
Сега за проблема ми: Прочетох доста от темите тук относно проблемите с тоците по нашите Е60-ки. Мякои от симптомите описани от вас съвпадат с моите....(примери) светването на таблото като коледна елха по време на движение...двигателя не гасне но работата му става ужасна. След спиране и гасене на двигателя. изчакване 5 мин. пали и грешките се изтриват сами. Случвало се е и да неиска да завърти изобщо, все едно няма грам ток. Махам клемата и я слагам след 5 мин. тогава пали без проблем и всичко е ОК. Следейки вашите напърствия , днес си купих мултицет и започнах със замерванията. Акумулатора е 12.8 волта и си е наред. Започнах с измерване на консумация по време на покой. Първите 10-15мин. консумацията беше 2А....на двадесетата минута падна на 0.27А....колата заспа на 30 минута и тогава показа 0.04А. Както е описал колегата извадих буксата на IBS-a но консумацията не падна а си остана 0.04А
Снощи от скритото меню видях че зарежда 10.8-11.00 волта. Реших че е алтернатора но, днес паля и пак в менюто...14.8- 15.1 волта заряд.
П.С. снощи когато показваше 10-11 волта включих фаровете и коледната елха пак грейна. А днес при показания 14-15 волта всичко си остана наред и без проблем.
Молбата ми към вас е да ми дадете съвет от къде да започна да търся проблема. Дали е алтернатора...дали IBS сензора?
Благодаря предварително!
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
За проверка на генератора
1. Ако си електротехнически грамотен и имаш осцилоскоп следвай това http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/09/00/06.
Ако не си, намери някой който разбира с техника и му покажи този документ.
2. Провери си демпферната шайба тя отговаря за въртенето на ремъка на алтернатора. Ако се е скъсала от време на време ще превърта и няма да върти алтернатора. Потърси повече за деймпферната шайба във форума.
3. Карай със включено скрито меню и гледай какво напрежение подава генератора и дали има моменти в които напрежението пада под 13 волта.
Ако е IBS сензора ще получаваш грешка "High rate of battery discharge" след като колата не е карана 24 часа.
1. Ако си електротехнически грамотен и имаш осцилоскоп следвай това http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/09/00/06.
Ако не си, намери някой който разбира с техника и му покажи този документ.
2. Провери си демпферната шайба тя отговаря за въртенето на ремъка на алтернатора. Ако се е скъсала от време на време ще превърта и няма да върти алтернатора. Потърси повече за деймпферната шайба във форума.
3. Карай със включено скрито меню и гледай какво напрежение подава генератора и дали има моменти в които напрежението пада под 13 волта.
Ако е IBS сензора ще получаваш грешка "High rate of battery discharge" след като колата не е карана 24 часа.
Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани