320 изведнъж загуби антифриз.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
320 изведнъж загуби антифриз.
Здравейте колеги.
Имам 320-ка 93-та с ванус.
След първия сняг и първия кеф имам лек проблем. В неделя вечерта се пързалях цяла вечер без проблем, не е мърдала температурата на таблото. На другия ден гледам в казанчето и антифриза беше на минимума. Долях до максимума и затворих. Покарах я 10-15 км. градско, предимно спокойно. Днес отварям казанчето и антифриза стои на дъното почти. Под колата не мязаше да е текъл антифриз. Имам 2 съмнения, но не съм сигурен. Едното е капачката на радиатора, тъй като около нея винаги има едно влажно пръстенче, но може ли да го изпусне тоя антифриз всичкия от там за 10-15 км. ? Другото е една тръбичка с която са свързани 2 маркуча за газовия инжекцион, защото там си личи, че е мокро между тръбите и е синьо и дори имаше капка по единия маркуч, но също се чудя може ли от там да замине толкова антифриз?
Нивото на маслото си е същото. Температурата на таблото не е мърдала, парното е 6 точки. Днес запалих колата след като долях малко антифриз и я оставих да загрее на място и гледах по маркучите ама нямаше теч. После гледах антифриза на студен мотор и беше на същото ниво. Мокета в краката е сух.
Някакви идеи?
Имам 320-ка 93-та с ванус.
След първия сняг и първия кеф имам лек проблем. В неделя вечерта се пързалях цяла вечер без проблем, не е мърдала температурата на таблото. На другия ден гледам в казанчето и антифриза беше на минимума. Долях до максимума и затворих. Покарах я 10-15 км. градско, предимно спокойно. Днес отварям казанчето и антифриза стои на дъното почти. Под колата не мязаше да е текъл антифриз. Имам 2 съмнения, но не съм сигурен. Едното е капачката на радиатора, тъй като около нея винаги има едно влажно пръстенче, но може ли да го изпусне тоя антифриз всичкия от там за 10-15 км. ? Другото е една тръбичка с която са свързани 2 маркуча за газовия инжекцион, защото там си личи, че е мокро между тръбите и е синьо и дори имаше капка по единия маркуч, но също се чудя може ли от там да замине толкова антифриз?
Нивото на маслото си е същото. Температурата на таблото не е мърдала, парното е 6 точки. Днес запалих колата след като долях малко антифриз и я оставих да загрее на място и гледах по маркучите ама нямаше теч. После гледах антифриза на студен мотор и беше на същото ниво. Мокета в краката е сух.
Някакви идеи?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Тая връзка щом е влажна е вероятно маркучите да са понацепени и да пускат по малко. От заминала капачка може да губи течност в определени количества. Разклати я да видиш дали трака. Ако не трака май е заминала (чакам някой колега, който е 100% наясно с тия капачки да каже дали това е коректен метод за установяване състоянието им, защото така съм чел из форума. Отделно съм имал загуба заради капачка, която не трака, и след подмяната и с нова разхода намаля. По това съдя, че има нещо вярно в цялата работа). Мога да те посъветвам на студен мотор да допълниш разш. съд до чертата, да оставиш колата да загрее (със затворена капачка), да отвори термостата и да пробваш да обезвъздушиш системата. После няколко дни да следиш нивото. Загуба на толкова течност за 15км. е огромна и е по-вероятно просто да ти липсва антифриз.
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Здравей колега, всеки ден по принцип преди каране гледам колко антифриз има в казанчето (станало ми е като навик от години) и съм убеден, че преди да падне първия път антифриза си имаше течност 1 пръст под максимума. След това съм карал 80 км. градско с вратите (предимно 4-5-6к оборота) и на другия ден - антифриза на дъното. Допълних до макса - карах 15 км. и днес гледам - има антифриз само на дъното на казанчето (даже не стигаше и до минимума).
Четох до сега за гарнитура на главата, но май повечето признаци липсват, освен един, че на запалена кола от дъното на разширителния съд излизат 4-5 малки балончета от време на време (на свободен ход).
И друго което се сетих - при загряла кола и отваряне на капачката на радиатора - нивото на антифриза се покачва с 6-7 пръста нагоре от както е било на затворена такава. Ако това е признак на нещо...
Колата я запалих да стигне работна температура и гледах за течове, гледах и нямаше видим теч. Угасих я и след няколко часа проверих нивото на антифриза - беше на същото място до което го долях. Но не съм сигурен дали 10-15 мин. работа на място стигат за да провокират проблема.
Четох до сега за гарнитура на главата, но май повечето признаци липсват, освен един, че на запалена кола от дъното на разширителния съд излизат 4-5 малки балончета от време на време (на свободен ход).
И друго което се сетих - при загряла кола и отваряне на капачката на радиатора - нивото на антифриза се покачва с 6-7 пръста нагоре от както е било на затворена такава. Ако това е признак на нещо...
Колата я запалих да стигне работна температура и гледах за течове, гледах и нямаше видим теч. Угасих я и след няколко часа проверих нивото на антифриза - беше на същото място до което го долях. Но не съм сигурен дали 10-15 мин. работа на място стигат за да провокират проблема.
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Добре.Сложи някоя вечер антифриз и ако го няма на сутринта на 101% ти гарантирам,че ти е изгоряла гарнитурата.
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
И къде ще отиде тоя антифриз при незапален мотор бре колега? Тя тая гарнитура да не е границата на сащ с мексико и да пуска антифриза да емигрира навънка при незапален мотор.
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Установих къде е теча - най-долу от долна страна на казанчето има нещо като пробка с шестограм - черна (не синята) и там се събира капка и капе, но от къде се събира тая капка нямам идея. Може ли да е от там, където казанчето ляга на радиатора? Това казанче колко гумички има и къде да намеря да купя за да ги сменя? Размерите им някой знае ли ги? Ако някой му се е случвало да капе от там като моя радиатор нека сподели.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Да, възможно е да е от връзката на съда със самия радиатор. Това дори е чест проблем при тия радиатори. Може и да са О-пръстените на съда, сменят се.
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Имам чувството, че губи тоя антифриз от долния О пръстен защото антифриза пада точно под нивото, където влиза казанчето в радиатора. Първия път долях до горе и падна до там, втория път долях до средата и пак падна до там. Малко кофти в тоя студ да го разглобявам, но ще се наложи. Имате ли съвети как да го направя качествено за да не тече повече от там?
Re: 320 изведнъж загуби антифриз.
Колеги днеска го хванах копеленцето - точно в ъгъла където се образува прав ъгъл между казанчето и радиатора подлизваше, бършех го и виждах как тръгва нова капка. Имах съмнения и за тапата, отдолу за датчика за ниво на антифриза който аз лично го нямам. Свалих радиатора, промих го към 10 пъти с вода и веро - изпада много гняс, ръжда, кал и прочие. Изсуших го и намазах леко каналчетата на О-пръстените с Виктор Реинц силикон за гарнитури (до 300 градуса който го дават), след което сложих новите О-пръстенчета и намазах отново цялата повърхност. Казанчето влезе като у тях си и излплю част от силикона, което за мен значи че в самия улей силикона е достатъчен. Тоя дето го изплю подмазах с него ръбчето между казанчето и радиатора. А тая тапа отдолу я свалих и понеже нямаше О-пръстен за нея в наличност напълних гайчицата със силикон (долу кадето е О-пръстена стария, който уж е добре моя) и я навих, а от вътрешна страна към казанчето фактически изплю част от силикона, който с помощта на клечка за уши подмазах фугичката вътре и сложих допълнително още силикон с който пак подмазах. Надявам се това да реши проблема.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани