320 изведнъж загуби антифриз.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.12.2012
Пол: Мъж

320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от 320lover » 12 Дек 2012, 20:12

Здравейте колеги.
Имам 320-ка 93-та с ванус.
След първия сняг и първия кеф имам лек проблем. В неделя вечерта се пързалях цяла вечер без проблем, не е мърдала температурата на таблото. На другия ден гледам в казанчето и антифриза беше на минимума. Долях до максимума и затворих. Покарах я 10-15 км. градско, предимно спокойно. Днес отварям казанчето и антифриза стои на дъното почти. Под колата не мязаше да е текъл антифриз. Имам 2 съмнения, но не съм сигурен. Едното е капачката на радиатора, тъй като около нея винаги има едно влажно пръстенче, но може ли да го изпусне тоя антифриз всичкия от там за 10-15 км. ? Другото е една тръбичка с която са свързани 2 маркуча за газовия инжекцион, защото там си личи, че е мокро между тръбите и е синьо и дори имаше капка по единия маркуч, но също се чудя може ли от там да замине толкова антифриз?
Нивото на маслото си е същото. Температурата на таблото не е мърдала, парното е 6 точки. Днес запалих колата след като долях малко антифриз и я оставих да загрее на място и гледах по маркучите ама нямаше теч. После гледах антифриза на студен мотор и беше на същото ниво. Мокета в краката е сух.
Някакви идеи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Дек 2012, 21:32

Тая връзка щом е влажна е вероятно маркучите да са понацепени и да пускат по малко. От заминала капачка може да губи течност в определени количества. Разклати я да видиш дали трака. Ако не трака май е заминала (чакам някой колега, който е 100% наясно с тия капачки да каже дали това е коректен метод за установяване състоянието им, защото така съм чел из форума. Отделно съм имал загуба заради капачка, която не трака, и след подмяната и с нова разхода намаля. По това съдя, че има нещо вярно в цялата работа). Мога да те посъветвам на студен мотор да допълниш разш. съд до чертата, да оставиш колата да загрее (със затворена капачка), да отвори термостата и да пробваш да обезвъздушиш системата. После няколко дни да следиш нивото. Загуба на толкова течност за 15км. е огромна и е по-вероятно просто да ти липсва антифриз.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.12.2012
Пол: Мъж

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от 320lover » 12 Дек 2012, 22:04

Здравей колега, всеки ден по принцип преди каране гледам колко антифриз има в казанчето (станало ми е като навик от години) и съм убеден, че преди да падне първия път антифриза си имаше течност 1 пръст под максимума. След това съм карал 80 км. градско с вратите (предимно 4-5-6к оборота) и на другия ден - антифриза на дъното. Допълних до макса - карах 15 км. и днес гледам - има антифриз само на дъното на казанчето (даже не стигаше и до минимума).
Четох до сега за гарнитура на главата, но май повечето признаци липсват, освен един, че на запалена кола от дъното на разширителния съд излизат 4-5 малки балончета от време на време (на свободен ход).
И друго което се сетих - при загряла кола и отваряне на капачката на радиатора - нивото на антифриза се покачва с 6-7 пръста нагоре от както е било на затворена такава. Ако това е признак на нещо...

Колата я запалих да стигне работна температура и гледах за течове, гледах и нямаше видим теч. Угасих я и след няколко часа проверих нивото на антифриза - беше на същото място до което го долях. Но не съм сигурен дали 10-15 мин. работа на място стигат за да провокират проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 8.05.2012

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от kurti999 » 12 Дек 2012, 22:11

Добре.Сложи някоя вечер антифриз и ако го няма на сутринта на 101% ти гарантирам,че ти е изгоряла гарнитурата.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.12.2012
Пол: Мъж

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от 320lover » 13 Дек 2012, 11:48

И къде ще отиде тоя антифриз при незапален мотор бре колега? Тя тая гарнитура да не е границата на сащ с мексико и да пуска антифриза да емигрира навънка при незапален мотор.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.12.2012
Пол: Мъж

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от 320lover » 13 Дек 2012, 17:31

Установих къде е теча - най-долу от долна страна на казанчето има нещо като пробка с шестограм - черна (не синята) и там се събира капка и капе, но от къде се събира тая капка нямам идея. Може ли да е от там, където казанчето ляга на радиатора? Това казанче колко гумички има и къде да намеря да купя за да ги сменя? Размерите им някой знае ли ги? Ако някой му се е случвало да капе от там като моя радиатор нека сподели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Дек 2012, 19:18

Да, възможно е да е от връзката на съда със самия радиатор. Това дори е чест проблем при тия радиатори. Може и да са О-пръстените на съда, сменят се.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.12.2012
Пол: Мъж

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от 320lover » 14 Дек 2012, 14:14

Имам чувството, че губи тоя антифриз от долния О пръстен защото антифриза пада точно под нивото, където влиза казанчето в радиатора. Първия път долях до горе и падна до там, втория път долях до средата и пак падна до там. Малко кофти в тоя студ да го разглобявам, но ще се наложи. Имате ли съвети как да го направя качествено за да не тече повече от там?

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.12.2012
Пол: Мъж

Re: 320 изведнъж загуби антифриз.

Мнение от 320lover » 15 Дек 2012, 19:39

Колеги днеска го хванах копеленцето - точно в ъгъла където се образува прав ъгъл между казанчето и радиатора подлизваше, бършех го и виждах как тръгва нова капка. Имах съмнения и за тапата, отдолу за датчика за ниво на антифриза който аз лично го нямам. Свалих радиатора, промих го към 10 пъти с вода и веро - изпада много гняс, ръжда, кал и прочие. Изсуших го и намазах леко каналчетата на О-пръстените с Виктор Реинц силикон за гарнитури (до 300 градуса който го дават), след което сложих новите О-пръстенчета и намазах отново цялата повърхност. Казанчето влезе като у тях си и излплю част от силикона, което за мен значи че в самия улей силикона е достатъчен. Тоя дето го изплю подмазах с него ръбчето между казанчето и радиатора. А тая тапа отдолу я свалих и понеже нямаше О-пръстен за нея в наличност напълних гайчицата със силикон (долу кадето е О-пръстена стария, който уж е добре моя) и я навих, а от вътрешна страна към казанчето фактически изплю част от силикона, който с помощта на клечка за уши подмазах фугичката вътре и сложих допълнително още силикон с който пак подмазах. Надявам се това да реши проблема.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook