EKO Дизел
Модератор: Общи модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
EKO Дизел
Към момента, като се има в предвид състоянието на 317-ката се придвижвам с невероятния форд 1.6Д. Та ми хрумна да попитам дали някой е запознат с т.н. ЕКО дизел - ползвал, подочул нещо, запознат в детайли.... Предполагам, че ще е интересно и за колегите с дизелови БМВ-та 

Re: EKO Дизел
viper написа:Към момента, като се има в предвид състоянието на 317-ката се придвижвам с невероятния форд 1.6Д. Та ми хрумна да попитам дали някой е запознат с т.н. ЕКО дизел - ползвал, подочул нещо, запознат в детайли.... Предполагам, че ще е интересно и за колегите с дизелови БМВ-та
занимавал съм се, че дори и почти професионално - щях да произвеждам такова... зарежи го това, не е как трябва да е...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Твърдо не
Има една бензиностанция в Ст.град с такива горива,
та след като сипах 95,трябваше да спасявам колата с ОМВ 100 та да
върви поне малко.

та след като сипах 95,трябваше да спасявам колата с ОМВ 100 та да
върви поне малко.
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Re: EKO Дизел
sieg написа:занимавал съм се, че дори и почти професионално - щях да произвеждам такова... зарежи го това, не е как трябва да е...
Kaжи малко повече, след като имаш опит - какво му е кофтито, от какво се прави...
Re: EKO Дизел
viper написа:sieg написа:занимавал съм се, че дори и почти професионално - щях да произвеждам такова... зарежи го това, не е как трябва да е...
Kaжи малко повече, след като имаш опит - какво му е кофтито, от какво се прави...
ако говорим за еко-гориво, а не за чистото олио, щото и то е вариант, има основно две неща:
1. Заместител на бензина, това е етаноловия алкохол. Използва се масово в Бразилия. Нямам опит с него, защото тук не е популярен, а и техноолгията му за правене ми е непозната(щото не е точно ракия, нали така!). По принцип знам, че алкохолът е добро гориво. Има един Мерцедес от 50те години дето работи и на алкохол, и на бензин, и на алкохол е с 50 коня отгоре.
2. Заместител на нафтата - т.нар. биодизел. Прави се от олио(обикновено преработено) чрез процеса преестерификация. При този процес участва алкохол(метанолов или етанолов) и луга(натриева или калиева). Процесът не е сложен, малко е времеемък, но това не е проблем.
Откъде идва проблемът? Олиото, дори и преестерифицирано, все пак не издържа на ниски температури. Мисля че още от 5 градуса надолу се втърдява при което скапва филтри и изобщо през каквото мине. Отделно биодизела е агресивен към всяакви уплътнения, предполагам заради лугата. Плюс това неговите характеристики съвсем естествено не са като на нафтата. На теория трябва да бъде дори по-лек за изгаряне, но на практика спъва колата. И освен това, най-големият проблем е некачественото олио, или по-точно мазнина, защото може да бъде използвана и животинска мас за производството на биодизел.
Горивото гори, но просто не е както трябва да е. Заради замърсяването, или заради другите х-ки, не е ясно, но не е нафта... Запушва филтри, дори и при топло време. На БМВ не бих я сложил.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Биодизела или така нареченето РМЕ(рапично-метилов естер) в нужната норма по Дин Ен 14214(за високо натоварени дизелови двигатели с комън рейл или помпа дюза) в момента в България се произвежда само по поръчка.Първата причина е,че производителите на биодизел(да има такива,гледайте Мотоавангард) предпочитат да взимат преработено вече олио почти без пари,да съкратяват технологичния процес и накрая просто да мешат нафта с тва дет са го произвели.Самият биодизел гори по-добре от нафта,не запушва абсолютно никакви филтри защото се получава от завода невероятно чист(Х пъти рафиниран) има само два недостатъка при използването му при автомобили-първия е този,че при зимни условия е необходима употребата на добавки против прекомерно сгъстяване(при нафтата е същото) и втория е,че биодизела няма смазващите свойства на нафтата,залегнали при проектирането на горивоподаващата система-тоест ако използвате РМЕ колата ви ще върви повече и по равномерно,но има риск да скапете горивната помпа.Решението е просто или да се смеша с нафта или да се използват добавки или да се преправи горивната помпа(В Германия има случаи, при които така преправени голфове и мерцове(горивна помпа и някви дребни модове),минават директно на олио от Алди-по евтино е от биодизел и си карат бракмите с него стотици хиляди км.Лично аз притежавам трактор с 6,8л дизел Ман на 1600 бара(комън рейл на Бош) имащ 330 коня максимална мощност на 2250оборота,работещ без никакви проблеми(гаранционно) на РМЕ-(на обикновенна нафта от Шел работи много по-лошо,а на В-пауер са горе долу на кантар).
И така е, и не е така. Биодизел не се прави само от рапица. Когато олиото е чисто ирафинирано, няма голям проблем, въпреки че той се втвърдява при високи температури. Заради това втвърдяване се слагат специални подгреватели на колите, в Германия и Франция има доста такива самоделки.
Но биодизел се прави и от "мръсно" олио и точно от него излиза евтиния дизел. Тоя дето събира кучетата из квартала, щото миришеш на кебапчета и пържени картофи. Е тоя биодизел за мен не е добър. Иначе това което ит ползваш по поръчка се прави професионално с необходимите добавки. Но на какви пари го взимаш? 1.20?
Но биодизел се прави и от "мръсно" олио и точно от него излиза евтиния дизел. Тоя дето събира кучетата из квартала, щото миришеш на кебапчета и пържени картофи. Е тоя биодизел за мен не е добър. Иначе това което ит ползваш по поръчка се прави професионално с необходимите добавки. Но на какви пари го взимаш? 1.20?
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: EKO Дизел
sieg написа:...
1. Заместител на бензина, това е етаноловия алкохол. ...(щото не е точно ракия, нали така!). По принцип знам, че алкохолът е добро гориво. Има един Мерцедес от 50те години дето работи и на алкохол, и на бензин, и на алкохол е с 50 коня отгоре.
1. Това е тафтология- етанол=етилов алкохол.
2. Прав си, не е ракия, водка е. Щото ракията имя и аромат от плодовете, участвали в дистилацията

3. Още преди 23 години моят даскал по ДВГ беше казал, че горивото близко до идеалното е еталонът, за жалост доста скъп. А и помисли си как биха ме гледали кварталните пияници когато спра пред магазина, взема си една каса с водка и си я излея в резервоара

sieg написа:2. Заместител на нафтата - т.нар. биодизел. Прави се от олио(обикновено преработено) чрез процеса преестерификация. ...
...Откъде идва проблемът? Олиото, дори и преестерифицирано, все пак не издържа на ниски температури. Мисля че още от 5 градуса надолу се втърдява при което скапва филтри и изобщо през каквото мине. ...
... На БМВ не бих я сложил.
Още преди време имаше тема по въпроса. Описах подробно опита на мой много добър приятел да кара мерцедес 123 200Д с най-обикновено олио. Описах и съотношенията олио-нафта през рзличните сезони. Тогава също имаше мнения от рода: аз на бмв няма да сипя таквоз нещо. Е, не сипвайте. Той моят човек кара вече 3 години, купува олио я от Метро, я дирктно от рафинерийте. И то на цена 1,20-1,30лв. И е наясно какво сипва, не като онази нафта по 1,10-1,20 дето не се знае газьол ли е или корабно гориво. Само да отбележа, че и той установява разлики в олиото(за разлика от нашите майки и съпруги) и вече отбягва определени марки.

- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Прогнозните разходи за 1л РМЕ в производство в малки размери,които аз си правя(смятам да си произвеждам),варират между 0,70ст и 1лв.Тъй като си спомням още от много отдавна едни статии за тдса дето пишеше,че е РМЕ съвместим,обещавам да докарам някое килце на sieg
Абе аз знам че има, нали ви казвам че съм се занимавал почти професионално. Но това което се прави от преработено/използвано олио или мазнини НЕ Е добро. А това което се прави от чисто растително олио, естествено че е ще е добро. Самото чисто олио също е добро, но при ниски температури се втвърдява и трябват подгреватели. Мързи ме да си търся стари линкове и схеми да ви пейстна тука... Но това са схеми на немци и французи, така че едва ли са безсмислено нещо.
А за етаноловия алкохол - извинявам се грешката е чисто езикова, имал съм предвид етилов алкохол като опозиция на метиловия алкохол... на кратко едното е етанол, другото метанол. Като човек е на работа и пише бързо, греши...
Но имам и няколко познати дето браха ядове с такива български "заводски" биогорива, айде нема нужда... за биодизела говорех.
А за етанола - със сигурност е добър, но тук в България(а май и в цяла Европа) няма евтин начин за добиване. В Бразилия се използва захарна тръстика. По същият начин ако я нямаше рапицата, не знам от какво ще се направи биодизел дето да е на далавера. От слънчоглед няма да стане.
А за етаноловия алкохол - извинявам се грешката е чисто езикова, имал съм предвид етилов алкохол като опозиция на метиловия алкохол... на кратко едното е етанол, другото метанол. Като човек е на работа и пише бързо, греши...
Но имам и няколко познати дето браха ядове с такива български "заводски" биогорива, айде нема нужда... за биодизела говорех.
А за етанола - със сигурност е добър, но тук в България(а май и в цяла Европа) няма евтин начин за добиване. В Бразилия се използва захарна тръстика. По същият начин ако я нямаше рапицата, не знам от какво ще се направи биодизел дето да е на далавера. От слънчоглед няма да стане.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Сега ме карате да смеся олио и нафта за да вида дали ще се получи хомогенна смес!
Знаете ли .. мисля си какво причинява една капка вода сдигнала до дюзата а какво ли ще им причини нещо друго.
Знаете ли .. мисля си какво причинява една капка вода сдигнала до дюзата а какво ли ще им причини нещо друго.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
xela написа:Сега ме карате да смеся олио и нафта за да вида дали ще се получи хомогенна смес!
Знаете ли .. мисля си какво причинява една капка вода сдигнала до дюзата а какво ли ще им причини нещо друго.
Ти сам си отговорил на първия си въпрос.







- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Пресни сведения: вчера вечерта посетих МЕТРО и се обзаведох с 10 литра от най евтиното олио (все пак това е Форд
). На паркинга го налях, докато минувачите ме гледаха така
Ама разпалих кошника и заминах - оказа се че TheBoss е абсолютно прав! Мотора започна да работи по-тихо, пушеци няма.... единственото кофти е, че зад мен яко мирише на мекици









viper написа:Пресни сведения: вчера вечерта посетих МЕТРО и се обзаведох с 10 литра от най евтиното олио (все пак това е Форд). На паркинга го налях, докато минувачите ме гледаха така
![]()
![]()
![]()
Ама разпалих кошника и заминах - оказа се че TheBoss е абсолютно прав! Мотора започна да работи по-тихо, пушеци няма.... единственото кофти е, че зад мен яко мирише на мекици
![]()
![]()
Е колко струва 1 л. от най-евтиното олио?
Плюс това в момента който температурата падне под 10ина градуса ще се преебеш. Като изключим това съм напълно съгласен, че всичко е ок с чистото олио. То оригиналния дизел е работел точно с олио.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Ааа това е луда работа - жалко, че не се сетих за този номер докато имахме ФОРД дизел и ние
Ще видя дали нямах някой приятел с друг дизел да поекспериментираме.

BMW only!
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани