Връзка между климата и сервото ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Връзка между климата и сервото ?
Привет колеги, от известно време забелязах леко втвърдяване на волана при ниски обороти. Направих няколко теста зада остановя кога се получава и ето какво констатирам. Когато си карам без пуснат климатик няма проблем, на ниски обороти на високи всичко със сервото е 6, но когато пусна климатика и порабори 30-40 минути на ниски обороти (когато карам бавно) волана става чувствително по-твърд, на високи обороти пак е горе долу същото може би малко поумеква. Проверих дали има хидравлична течност и се оказа че има, проверих да не е хлабав ремъка не е хлабав. Рейката няма течове нито пукания или звуци, когато въртя волана на място от ляво крайно положение към дясно крайно и обратно. Започвам да си мисля че има някаква връзка между климата и сервото, което според мен е абсурдно но пак казвам само при включен климатроник се появява проблема.
Някакви идей ?

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
По принцип, са на един ремък. Оборотите на колата са си същите, с включен и изключен климатик (ECU-то ги коригира). Но връзката свършва до тук.
Когато включиш климатика, започва да работи и другата перка (пред радиаторите), тогава започва да вкарва горещ въздух към двигателя и след известно време загрява всички детайли, включително хидравличната помпа. Загряването на маслото води до тези аномалий. Нека по-запознатите кажат защо се получава това и дали наистина ще се оправи със смяна на маслото.
Когато включиш климатика, започва да работи и другата перка (пред радиаторите), тогава започва да вкарва горещ въздух към двигателя и след известно време загрява всички детайли, включително хидравличната помпа. Загряването на маслото води до тези аномалий. Нека по-запознатите кажат защо се получава това и дали наистина ще се оправи със смяна на маслото.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Ми да си провери гъстотата, трябва да е като спирачна течност, тоест рядко и червено. Като развие капачката и на нея има щекичка, по капките ще разбере дали е сдало багажа или не. А и една смяна никак няма да му навреди, даже напротив.

Колеги, проверих нивото и състоянието на хидравличната течнос, има достатъчно и е червена не е пълна с боклуци или други работи. Относно перката на климатика пред радиатора при мен тя неработи. Ще сменя хидравличната течност зада видя ще има ли ефект но поразрових във форума и открих една тема свързана с втвърдяване на волана, ето и линк http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 5%F0%E2%EE
Проверих в ETK-то и видях че М52 двигателя също има такъв хидравличен оптегач. Искам да доуточня че като пусна климата в градски условия колата загрява малко повече от колкото трябва, имам в предвит стрелката немърда но електронния датчик отчина 3-4 радуса горница, също така климата ми духа на моменти по-студено на моменти по-топло и тогава волана става твърд, моята логика е че ако наистина този хидравличен оптегач е изпуснал и на моменти ремъка става по-хлабъв е нормално да се получава това, всички агрегати започват да изменят параметри (хидро помпа, водна помпа, клима) интересното е обаче че неми светва лампата на акумулатора, алтернатора си зарежа. Някакви идей?
Проверих в ETK-то и видях че М52 двигателя също има такъв хидравличен оптегач. Искам да доуточня че като пусна климата в градски условия колата загрява малко повече от колкото трябва, имам в предвит стрелката немърда но електронния датчик отчина 3-4 радуса горница, също така климата ми духа на моменти по-студено на моменти по-топло и тогава волана става твърд, моята логика е че ако наистина този хидравличен оптегач е изпуснал и на моменти ремъка става по-хлабъв е нормално да се получава това, всички агрегати започват да изменят параметри (хидро помпа, водна помпа, клима) интересното е обаче че неми светва лампата на акумулатора, алтернатора си зарежа. Някакви идей?

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Имаш 2 ремъка - един за водна помпа, генератор и серво а другия е за климата и трудно се вижда. Обтегача стои на големия ремък.

От това, което прочетох до тук оставам с впечатление, че са неравномерни оборотите на двигателя или са под нормата или и двете.
Другия вариант е да са хлабави и двата ремъка. Този на компресора на климатроника си има обтегач и е малко вероятно да е хлабав.
Другия (големия) не знам как се опъва, ама едва ли е с хидравличен обтегач.(ако има по-скоро е с пружина и амортисьор)
Доколкото знам, хидравличния обтегач е на веригата.
Та за да приключа - общото между помпата на хидравлика и компресора на климатроника са оборотите на двигателя.
Ако оборотите на двигателя падат под нормата ще се усеща втвърдяване на волана и едновременно с това (или може би малко забавено във времето - защото климатроника има известна инертност - затопляне на въздуха за купето.
Имай в предвид, че като се включи компресора на климатроника двигателя се натоварва. (усеща го, а това става периодично в зависимост от разликата между темперетурата на външния въздух и темперетурата на въздуха в купето)
Другия вариант е да са хлабави и двата ремъка. Този на компресора на климатроника си има обтегач и е малко вероятно да е хлабав.
Другия (големия) не знам как се опъва, ама едва ли е с хидравличен обтегач.(ако има по-скоро е с пружина и амортисьор)
Доколкото знам, хидравличния обтегач е на веригата.
Та за да приключа - общото между помпата на хидравлика и компресора на климатроника са оборотите на двигателя.
Ако оборотите на двигателя падат под нормата ще се усеща втвърдяване на волана и едновременно с това (или може би малко забавено във времето - защото климатроника има известна инертност - затопляне на въздуха за купето.
Имай в предвид, че като се включи компресора на климатроника двигателя се натоварва. (усеща го, а това става периодично в зависимост от разликата между темперетурата на външния въздух и темперетурата на въздуха в купето)
Проверих ремъците и двата, неса хлабави. Оборотите на двигателя са нормални и неиграят при никакви обстоятелства. До колкото успях да прочета в Тис-са и двата ремъка имат обтегачи, които са хидравлични, това са малки амортисьорчета. Успях да намеря само този на ремъка на климатика и е здрав, не е омаслен. Закачих колата на стенд и започнах да гледам параметрите, направи ми впечатление че акумулатора си подържа нормалните параметри на заряр, разряд, което ме кара да си мисля че варианта с хлабавия ремък отпада, иначе нямаше да зарежда добре акумулатора, човека ми замери налягането във водната система и то е в нормите
нямам идея от какво може дасе получава това втвърдяване на сервото, дали е възможно, като неми работи перката на климатика и като го пусна да се загрява прекалено много хидравличната течност ?

Самата хидравлична течност сменял ли си я откакто си взел колата? Не съм наясно на какъв принцип е, но ако е като спирачната течност, то е добре да се сменя (спирачната течност е хигроскопична и трябва да се сменя на две години, тъй като почва да губи качествата си след време - при интензивна употреба на спирачките завира, а самите те не работят).
'02 BMW 525d
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Колега,
Смени си амортисьорчето на обтягащия механизъм на големия ремък. При дизела е отгоре, а при бензина май беше отдолу. Дори да не е омаслено, вярвай ми (от личен опит) не работи правилно. След като е уморено, то отхлабва само отвреме на време. На мен даже ми изпусна обтегача, т.е. успя да се обърне-заклини наобратно и останах без зареждане, водна помпа, серво и т.н. добре че бях на 50 м от паркинга.... та си го оправих на място (щото съм с дизел и обт.механизъм е горе...) след 2 дни (докато набавя рез.части).
Аз си смених и ролките!!!!
Успех!
Смени си амортисьорчето на обтягащия механизъм на големия ремък. При дизела е отгоре, а при бензина май беше отдолу. Дори да не е омаслено, вярвай ми (от личен опит) не работи правилно. След като е уморено, то отхлабва само отвреме на време. На мен даже ми изпусна обтегача, т.е. успя да се обърне-заклини наобратно и останах без зареждане, водна помпа, серво и т.н. добре че бях на 50 м от паркинга.... та си го оправих на място (щото съм с дизел и обт.механизъм е горе...) след 2 дни (докато набавя рез.части).
Аз си смених и ролките!!!!
Успех!
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани