Няколко питанки за бабата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Няколко питанки за бабата

Мнение от ивчо » 27 Ное 2012, 21:01

След няколко дни каране, изникнаха следните "проблеми" :
- колкото и да въртя врътките за реглажа на температурата на парното, все си духа топло ! Предполагам клапаните зад таблото са отговорни - чува се съскане оттам
- във връзка с това - маркучите на водната система са меки, та чак странни ! Мога да ги стискам при напълно загрял двигател ! Отворих капачката при загрял мотор - нищо ! По уреда колата държи перфектно температура !
- предвид това че днес беше първи ден в който карам колата по тъмно - на таблото забелязвам странни неща ! Контролните лампи за акумулатор и ръчна и масло като че ли светят, обаче не е така ... И колкото и да е странно, с повишаване на оборотите на двигателя, "проблема" изчезва ! Приборното табло е от старите с аналагов брояч за изминатите километри ! Не ми светят и лампичките за маслото ! Което ме дразни ! Мога ли да сменя таблото с такова от "по-новите" ???
- централното работи странно - при заключване си заключва всички врати, обаче на отключване го прави само на вратата на шофьора ! дясната не я отключва дори и с ключ-а !
- ел. огледалата не върдат на никъде
Извинявам се ако дублирам някой обсъждани неща, но не намерих нещо близко до тези ми проблеми !
Чакам с интерес за всякакви насоки и предложения !
Колата е 1990-та с М20Б20 мотор !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от cod-cdbp » 27 Ное 2012, 23:05

Всичко това е обсъждано многократно но все пак
-Това за термпературата в купето може да е от датчика за вътрешна температура, моторчето му или стойките на клапаните (ако си с КЛИМАТРОНИК)
-Това че маркучите са меки не е добре - виж дали има достатъчно течност, и следи нивото, може радиаторчето в купето да е спукано, но тогава щеше да е омазнило прозорците. Може и другаде да има теч, а може и капачката да е фира.
-Лампата на алтернатора че мъжди е проблем, който показва че релето е за четки - най-добре ново, при мен сложих за 14.4В и съм доволен.
-Централното - това е микроключето в бравата - наскоро го коментирахме в една тема - купи си го ново от Дару, не е скъпо, и разглоби дръжката и го смени. Най-добре и на двете врати.
-ел огледалата - вероятно е бушон.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от ивчо » 28 Ное 2012, 8:47

Благодаря, и се извинявам че се налага да се коментира нещо коментирано вече ! :oops:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от alchohol » 28 Ное 2012, 17:41

Колега, по въпроса с вратата, при мен на едната се оказаха ключетата, но на пасажерската какво ли не й правих- не и не. Миналата седмица я подкарах с WD-то, ама както си трябва. Първоначално нямаше ефект, но след няколко часа ме изненада доста приятно и засега всичко е наред.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от KPETEH » 29 Ное 2012, 10:39

Аз мога да каже, е като тече от радиатора в купето - изтича навън през тръбата за конденза и не се омазняват прозорците. Краен резултат е излизането на "дим" от духалките при включване на жегата. Ако това се случва 100% е от радиатора в купето. Щом съска, вероятно както и при мен проблема е в о-ринговете на радиатора. Аз все пак смених и радиатора.
Как така на загрял мотор отваряш капачката и нищо?! Вода не потича ли? Виж зад таблото дали ти е закачена буксата за врътките. Ако е откачена и е врътната преди това на топло сам се сещаш, е няма как да спреш топлото.
Светлината на алтернатора означава, че или не ти е натегнат ремъка достатъчно или четките или ринга на вала на алтернатора си заминават. Провери алтернатора, без да го сваляш - само платката махаш, гледаш четките, ако са ок, гледай на вала където контактуват износва се втулката, метала почва да липсва и контакта намалява...
Успех
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от zvetiko » 29 Ное 2012, 12:58

Абе колеги вие като, че ли не знаете за една от детските болести на Е34- клапаните на парното при бушоните, спират да затварят добре и от там вътре духа само топло. Има хиляди теми за този проблем, как става ремонта им и т.н. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от ивчо » 29 Ное 2012, 15:47

Колега, за първи път в живота ми шофирам БМВ ... Което малко се различава от Ауди и Мерцедес които съм карал преди това !
Вече четвърти ден чета важните теми за въпросният автомобил !
Ясно ми е че нещо с клапаните ще е, но все пак не мисля че трябва веднага тях да обвиняваме !
Колкото до питането на колегата с отварянето на капачката на казанчето - нищо не се случва просто ! Просто я отврям и толкова !
Климатици и климатроници нямам :oops:
Съжалявам отново че се коментират такива теми !
Благодаря за насоките !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от KPETEH » 29 Ное 2012, 16:32

Е според мен кат ти е загряла колата тряя ти извира малко вода поне... Сигурен ли си че имаш достатъчно течност? Недей с тия удивитилени, някой може да си помисли, че се нервиш нещо...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от zvetiko » 29 Ное 2012, 16:55

ивчо написа:Колега, за първи път в живота ми шофирам БМВ ... Което малко се различава от Ауди и Мерцедес които съм карал преди това !
Вече четвърти ден чета важните теми за въпросният автомобил !
Ясно ми е че нещо с клапаните ще е, но все пак не мисля че трябва веднага тях да обвиняваме !
Колкото до питането на колегата с отварянето на капачката на казанчето - нищо не се случва просто ! Просто я отврям и толкова !
Климатици и климатроници нямам :oops:
Съжалявам отново че се коментират такива теми !
Благодаря за насоките !


Колега, според мен е ясно, че този пост не е насочен към теб, а към по екзотичните обяснения.
Освен това проверката е най-елементарна- не разглобяваш нищо, въртиш врътките от топло към студено и обратно и клапаните трябва да чукат, маркучите да изстиват.

За това, че не надува маркучите- за да са меки поради липса на антифриз, трябва липсата да е много голяма и задължитело да нямаш отопление на купето, но ти пишеш, че то ти е в повече, така, че това отпада- пробвай да я понастъпиш малко повече и виж тогава дали ги е понадула. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от ивчо » 29 Ное 2012, 17:08

Извинявам се за удивителните. Ммм ще вкарам шестака в обороти :bowdown: (страхотен звук), да видим дали ще направи нещо.
Клапаните не издават звук, явно си е в тях проблема.
Благодаря отново за съветите. :bchug:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от Jordana » 02 Дек 2012, 19:03

Маркучите на м20 не стоят на камък като при м50 :idea: Станат ли твърди лошоооо седларов лошооо...
За парното ..ако е без клима или без климатроник врътките управляват клапаните атпред но имай предвид че ефекта не е моментален.Минават 4-5 минути докато се усети разлика.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от cod-cdbp » 03 Дек 2012, 13:16

Jordana написа:Маркучите на м20 не стоят на камък като при м50 :idea: Станат ли твърди лошоооо седларов лошооо...
За парното ..ако е без клима или без климатроник врътките управляват клапаните атпред но имай предвид че ефекта не е моментален.Минават 4-5 минути докато се усети разлика.


Ел. помпата си е необходимост на всичките 34-ки според мен ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от ивчо » 03 Дек 2012, 14:57

Ма, ти па ! Екстра си е колата и без ел. помпа !
Лека полека почвам да свиквам с колата ! Кефа наистина е голям след всичко карано дотук !
Обаче едно ме тормози - в тез дъждове въртенето на волана малко се "утежнява" ! Да закупувам ли нова секторна, или да си седя с тази !? В събота ще и сменявам паразитен хебел, но евентуално нещо друго да трябва (освен някой разбит накрайник де) ?
Колкото до маркучите - вероятно ще са така, защото и друго М20 пипах :mhihi: , и пак са меки !
Колеги, на самата дросел клапа бяха творени едни неща заради липсата на едната "скоба" за захващане на жилото ! След като поръчах липсващата част (за невероятните 80 ст'инки от Дару), гледам че над жилото има още един такъв отовор !? Дали е за темпоматни такива ? :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от cod-cdbp » 03 Дек 2012, 15:01

Баш затова е, а М20-ките с автомат и темпомат имат и трето жило ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Няколко питанки за бабата

Мнение от Jordana » 03 Дек 2012, 17:26

Ако на мокро ти "втвърдява " твърде възможно е да приплъзва ремъка на помпата.Секторната се регулира но по внимателската има си методология за тая цел потърси из форума имаше някъде описано.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook