появи се теч на масло след рязка спирачка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
появи се теч на масло след рязка спирачка
Здравейте колеги. Колата е 2003 540 автомат. И аз с един проблем - появи се теч на масло(вероятно двигателно).
вчера като си влизах за гаража дадох газ и след това рязка спирачка понеже един даваше назад и ми звънна гонга и светна лампата за маслото. На борда изписа Stop! Engine oil pressure, Chech oil level ... и т.н. обаче докато го чакам тоя да ми се махне от пътя, около 3-4 секунди след като стана това всичко изчезна. Борда си показваше пак часовника и никакви лампи не светеха. Влязох си в гаража и свалих предна лява гума че датчика на накладките ми беше счупен да го сменям. Тогава забелязах че има теч на масло. Това което успях да видя като е вдигната колата на крик е че идва някъде от между двигателя и скоростната кутия. До колкото четох из форума за такива проблеми, можело да бъде семеринг на коляновия вал или някакъв маркуч.
Днес колата не съм я палил и като се прибера от работа ще проверя нивото на маслото. Аз логически си мисля за маркуч понеже проблема се появи от рязко натискане на спирачка. Преди това не е имала никакви течове.
Ще съм блаогдарен на идеи, тъй като е добре да имам представа къде най-вероятно е проблема преди да я закарам в сервиза да им е по малък шанса да ме метнат нещо, да сменям и плащам неща които няма нужда.
Благодаря!
вчера като си влизах за гаража дадох газ и след това рязка спирачка понеже един даваше назад и ми звънна гонга и светна лампата за маслото. На борда изписа Stop! Engine oil pressure, Chech oil level ... и т.н. обаче докато го чакам тоя да ми се махне от пътя, около 3-4 секунди след като стана това всичко изчезна. Борда си показваше пак часовника и никакви лампи не светеха. Влязох си в гаража и свалих предна лява гума че датчика на накладките ми беше счупен да го сменям. Тогава забелязах че има теч на масло. Това което успях да видя като е вдигната колата на крик е че идва някъде от между двигателя и скоростната кутия. До колкото четох из форума за такива проблеми, можело да бъде семеринг на коляновия вал или някакъв маркуч.
Днес колата не съм я палил и като се прибера от работа ще проверя нивото на маслото. Аз логически си мисля за маркуч понеже проблема се появи от рязко натискане на спирачка. Преди това не е имала никакви течове.
Ще съм блаогдарен на идеи, тъй като е добре да имам представа къде най-вероятно е проблема преди да я закарам в сервиза да им е по малък шанса да ме метнат нещо, да сменям и плащам неща които няма нужда.
Благодаря!
Последна промяна Giovanni на 29 Ное 2012, 11:32, променена общо 1 път
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: теч на масло след рязка спирачка
Между мотора и скоростите звучи като семеринг на коляновия вал действително. Ама каква е логиката да се появи след рязко спиране?
По-скоро от там има теч при движение на колата, като при мен всичкото масло отиваше в съединителя, а по земята никога не съм имал и капка. Съответно смених и съединител и семеринги на вала. Семерингите ги смених впоследствие и на новия мотор, ей така за профилактика.

- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: теч на масло след рязка спирачка
Странно да, аз затова си мисля че е по възможно някой маркуч в следствие на налягане да е пръцнал. Преди 3 дни си гледах маслото на мотора, от преди 500км е сменяно и не го е бутнал въобще. Капките на земята като си личат че е ново масло. Особено като го размазах с крак се вижда че е ново. Имам кора под мотора, под скоростната кутия не, ама там където са капките на земята не е близо до кората. Ако по някаква възможност това е спирачна течност не знам как може да капи от там. Но пък ми светна за няколко секунди лампата на маслото на мотора.
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: теч на масло след рязка спирачка
според мен, за момент при рязкото натискане на спирачка, мотора е тръгнал да загасва, оттам прекалено ниски обороти на маслената помпа и затова е излязло съобщението за липса на налягане.
според мен няма общо между теча и съобщението.
иначе като свалиш кората на канал или подемник виж самата тя къде е оцапана, по мотора къде има следи и по скоростите. че така с тия кори - много гадаене. то капе от края на кората и затова ти се струва, че е между кората и скоростите
иначе нищо чудно да е от семеринг на коляновия вал

според мен няма общо между теча и съобщението.
иначе като свалиш кората на канал или подемник виж самата тя къде е оцапана, по мотора къде има следи и по скоростите. че така с тия кори - много гадаене. то капе от края на кората и затова ти се струва, че е между кората и скоростите

иначе нищо чудно да е от семеринг на коляновия вал

"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: теч на масло след рязка спирачка
Това колега се случва от ниско налягане на маслото понеже има една "Фуния" в картера и като засмуче малко въздух само определя че имаш недостик , а той може да се дължи точно на разклащането понеже при рязко тръгване и след това спиране маслото се мандахерца от единия край в другия край и може да се получи временен недостиг. На мен също ми се е случвало , но нямам течове включително и от зад двигателя и т.н. всичко сухо след като смених гарнитури на капаците + 1 семеринг зад виското + няколко скоби с нови ( хидравликата ).
Последна промяна omegaart на 29 Ное 2012, 14:19, променена общо 1 път
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: появи се теч на масло след рязка спирачка
Мисля че е много вярно това мнение защото едната ламбда не ми работеше от преди катализаторите и двигателя държеше ниски обороти и претрисаше. Вчера като сменях датчик накладки смених и ламбдата и вече и супер. Тоя теч явно ще го търся в сервиз през уикенда.
Благодаря много на отзовалите се!
Благодаря много на отзовалите се!
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: появи се теч на масло след рязка спирачка
Открих проблема. Капе по маркучите от хидравликата от казанчето, те са с оригиналните скоби от бмв. Ще сменям казанчето и ще сложа навиващи скоби.
Благодаря на отзовалите се!
Благодаря на отзовалите се!
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: появи се теч на масло след рязка спирачка
Giovanni написа:Открих проблема. Капе по маркучите от хидравликата от казанчето, те са с оригиналните скоби от бмв. Ще сменям казанчето и ще сложа навиващи скоби.
Благодаря на отзовалите се!
Според мене няма смисъл сменяш казанчето .. нека източат малко от хидравличната течност и да сменят скобите ... май бяха 2 и си готов

Погледни си отзад мотора дали не е омаслен ... ако е значи гарнитури капаци клапани.
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: появи се теч на масло след рязка спирачка
Благодаря колега, много добър и полезен съвет.
Та проблема е от двете скоби на маркучите под казанчето.

Номер 2 и номер 14. Проблема е че тия скоби за от тип щтракалки, т.е. не могат принципно да се стягат и т.н. Те стягат само в една позиция. От тук именно идва проблема, че тази гума(маркуча) като слегне по формата на скобата тя действително не го стяга толкова, колкото в началото на поставянето и. Естествено смяната може да се осъществи без нужда от точене на масло, разкачане на казани и т.н. Просто едни удобни клещи с които да се разширят и да се извадят. Решението е стягащи скоби от железарията които се стягат с отверка. С тях можем да натягаме колкото е нужно. Тези стягащи скоби също могат да се монтират без нужда от вадене на маркучи и т.н., просто се развиват до край и скобата се отваря
Та проблема е от двете скоби на маркучите под казанчето.

Номер 2 и номер 14. Проблема е че тия скоби за от тип щтракалки, т.е. не могат принципно да се стягат и т.н. Те стягат само в една позиция. От тук именно идва проблема, че тази гума(маркуча) като слегне по формата на скобата тя действително не го стяга толкова, колкото в началото на поставянето и. Естествено смяната може да се осъществи без нужда от точене на масло, разкачане на казани и т.н. Просто едни удобни клещи с които да се разширят и да се извадят. Решението е стягащи скоби от железарията които се стягат с отверка. С тях можем да натягаме колкото е нужно. Тези стягащи скоби също могат да се монтират без нужда от вадене на маркучи и т.н., просто се развиват до край и скобата се отваря

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: появи се теч на масло след рязка спирачка
Да добавя само че трябва се внимава колко се натягат тия новите скоби понеже може да се среже маркуча и от опит за "ремонт" да стане по-зле.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани