Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Sofronii
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 27.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525D, 2002г.
Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Здравейте колеги,
От близо година (от ноември 2011) съм горд собстеник на 525D, 2002г., ръчни скорости, закупих я на 141 хил. км (може би
).
Естествено след закупуването си мина сервиз - масла, филтри... водна помпа, каквото си трябва... Масло сложих оригинално на BMW 5W30.
Питането ми е следното:
Август 2012 ми светна лампата за доливане на масло - жълтата - при палене ми светят 3 зелени, сиреч уж има още живот в това масло. Бях изминал около 11 хил км. Свари ме насред Балкана, та на първото цивилизовано място закупих Prista 5W30 /може би не най добрия вариянт но на товя място единствения/. Излях цялата. Лампата загасна. Всичко беше точно.
Преди месец, средата на октомври пак светна. Купих този път Valvoline пак 5W30. Сипах 500 гр. Лампата изгасна... за седмица. Излях и другата половинка. Загасна....
До миналата седмица - и пак светна... този път купих BMW 5W30 оригинално - долях 500 гр.... и пак една седмица... вчера пак светна... долях и другата половинка...
Очаквам след седмица или две пак включване...
1. Нормално ли е това?
2. Да гледам ли тази индикация за маслото на борда, при палене - в момента съм на две диодчета зелени светят?
3. Прави впечатление че засиления разход на маслото е след Август 2012, след като съм минал 11 хил. км. Да не би просто маслото да трябва да се сменя по-често? В сервиза ми казаха на около 15 хиляди км? За момента съм минал около 14 000 км ?
4. Този разход за този двигател нормален ли е?
5. Сбъркал ли съм в избора на масла ? Да не съм омотал нещо с тез различни марки ?
6. Има ли пръст в тази работа застудяването на времето - миналата година не съм имал подобни проблеми?
Иначе колата си е пушка... 163-те и коня са живи и жадни за скорост
Не я бримча много. Обикновено я шофирам почти само на студено в града - 5-10 км градско сутрин и още толкова вечер. Останалия пробег е събота и неделя - магистрала и 2-ро класни пътища.
От близо година (от ноември 2011) съм горд собстеник на 525D, 2002г., ръчни скорости, закупих я на 141 хил. км (може би

Естествено след закупуването си мина сервиз - масла, филтри... водна помпа, каквото си трябва... Масло сложих оригинално на BMW 5W30.
Питането ми е следното:
Август 2012 ми светна лампата за доливане на масло - жълтата - при палене ми светят 3 зелени, сиреч уж има още живот в това масло. Бях изминал около 11 хил км. Свари ме насред Балкана, та на първото цивилизовано място закупих Prista 5W30 /може би не най добрия вариянт но на товя място единствения/. Излях цялата. Лампата загасна. Всичко беше точно.
Преди месец, средата на октомври пак светна. Купих този път Valvoline пак 5W30. Сипах 500 гр. Лампата изгасна... за седмица. Излях и другата половинка. Загасна....
До миналата седмица - и пак светна... този път купих BMW 5W30 оригинално - долях 500 гр.... и пак една седмица... вчера пак светна... долях и другата половинка...
Очаквам след седмица или две пак включване...

1. Нормално ли е това?
2. Да гледам ли тази индикация за маслото на борда, при палене - в момента съм на две диодчета зелени светят?
3. Прави впечатление че засиления разход на маслото е след Август 2012, след като съм минал 11 хил. км. Да не би просто маслото да трябва да се сменя по-често? В сервиза ми казаха на около 15 хиляди км? За момента съм минал около 14 000 км ?
4. Този разход за този двигател нормален ли е?
5. Сбъркал ли съм в избора на масла ? Да не съм омотал нещо с тез различни марки ?
6. Има ли пръст в тази работа застудяването на времето - миналата година не съм имал подобни проблеми?
Иначе колата си е пушка... 163-те и коня са живи и жадни за скорост

Понякога срещаш такива хора, че започваш да се чувстваш човек.
- dosko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530 D Хафтомат
- Мечтае да кара: 740D
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Любителското ми мнение е че , няма автомобил който да изгори 2л масло за 4 месеца и да е нормално.
Било то и за смяна.
Карах 2 години ТДС-ка , сега съм с 530 д , и на двете ми се е случвало да доливам , но по 100-150 грама и то през 4-5 месеца(зависи как и колко съм карал).
Помисли за диагностика. Най-малко да се огледа за течове. Ако го гори би трябвало и да пуши(в твоя случай доста).
Лично според мен , това си е много.
Било то и за смяна.
Карах 2 години ТДС-ка , сега съм с 530 д , и на двете ми се е случвало да доливам , но по 100-150 грама и то през 4-5 месеца(зависи как и колко съм карал).
Помисли за диагностика. Най-малко да се огледа за течове. Ако го гори би трябвало и да пуши(в твоя случай доста).
Лично според мен , това си е много.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
dosko написа: Ако го гори би трябвало и да пуши(в твоя случай доста).
Лично според мен , това си е много.
Колеги и да няма видими течове не е задължително да пуши, както лично е в моя случай.
viewtopic.php?f=35&t=113348
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
профанското ми мнение е да си провериш турбото... и дано не се оправдава...
бях се зарекъл кат я вземах таз кола да сменям маслото на 7,5к км... измених на принципа си, и след първите 2 смени, сменям на 10к км... лампи не гледам, горе-долу все всичките си светят
бях се зарекъл кат я вземах таз кола да сменям маслото на 7,5к км... измених на принципа си, и след първите 2 смени, сменям на 10к км... лампи не гледам, горе-долу все всичките си светят

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
От къде го взе това оригинално BMW масло?
Смени си маслото с 5W/40 защото тези двигатели са на по 300-500 хиляди.
Никога не бих си причинил на колата да мешам масла и да я карам след това,бил си на зор на момента но после трябваше да го смениш с ново!!!
Аз лично сменям винаги на 9000км..
Много е вероятно проблема ти за е в самото масло и НЕ не е нормално това за тоя двигател даже не е добре..
Сменяй го веднага!!!
И аз си взех уж оригинално BMW масло и сега е на 3000км и като се прибера от Сърбия директно го изхвърлям защото почна да чука хидравличен повдигач.... Сега съм взел Кастрол магнатек 5/40 и се надявам да няма проблими.
Успех.
Смени си маслото с 5W/40 защото тези двигатели са на по 300-500 хиляди.
Никога не бих си причинил на колата да мешам масла и да я карам след това,бил си на зор на момента но после трябваше да го смениш с ново!!!
Аз лично сменям винаги на 9000км..
Много е вероятно проблема ти за е в самото масло и НЕ не е нормално това за тоя двигател даже не е добре..
Сменяй го веднага!!!
И аз си взех уж оригинално BMW масло и сега е на 3000км и като се прибера от Сърбия директно го изхвърлям защото почна да чука хидравличен повдигач.... Сега съм взел Кастрол магнатек 5/40 и се надявам да няма проблими.
Успех.

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Масла с еднакъв вискозитет могат да се мешат няма проблем а относно разхода доста е голям на масло виж си турбото на първо време
Барай шишарката Минкеее ....
- bmw e 39
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 28.08.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525dА 2003
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
И аз съм със същия проблем и то на 100%.
Уж оригиналното масло (тубичка от 1 л. с етикети на БМВ за 16 лв., вече ги има във всеки втори магазин за авточасти). Скоро ми се оплака един приятел с Х3-ка за загуба на масло след последното обслужване, и той сипал от тези тубички.
Аз лично мисля че проблемите идват от това масло МЕНТЕ.
Има още един вариянт където доста хора не подозират за него, ФИЛТЪР ЗА КАРТЕРНИТЕ ГАЗОВЕ.
При предишната ми кола с реални 130000 км. започна да губи масло 1л. за 1000 км. и след като се провери всичко оказа се че е от филтъра.
Уж оригиналното масло (тубичка от 1 л. с етикети на БМВ за 16 лв., вече ги има във всеки втори магазин за авточасти). Скоро ми се оплака един приятел с Х3-ка за загуба на масло след последното обслужване, и той сипал от тези тубички.
Аз лично мисля че проблемите идват от това масло МЕНТЕ.
Има още един вариянт където доста хора не подозират за него, ФИЛТЪР ЗА КАРТЕРНИТЕ ГАЗОВЕ.
При предишната ми кола с реални 130000 км. започна да губи масло 1л. за 1000 км. и след като се провери всичко оказа се че е от филтъра.
- Sofronii
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 27.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525D, 2002г.
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Филтър за картерните газове е сменен още на първото сервизиране. И за мен не е нормален подобен разход. Но видими течове няма. Също под колата никога не е имало петна, по двигателя не се вижда също. Не пуши - нито твърде бял пушек, нито твърде тъмен.
Впечатление ми прави че консумацията се вдигна след 11 000 км. До тогава нищо не съм пипал...
Закарах я днес на майстор - смяна на масло, цялото, всички филтри...
В горивния филтър имаше следи от вода !!! Зареждал съм последните 2-3 пъти от OMV - Една друга история... не успях да запаля преди 2 дена... никога не ми се бе случвало с тази кола... сядам паля и бегам... ама естествено баш когато най-бързам... въртя ключа и ... нъц... върти но не пали... 10-мин... пак... звъннах на майстора... коментирахме помпи, подкачваща, на резервоара, датчици... чудеса... таман свършихме разговора и си викам ей сега ще си върна спомените за градксия транспорт, ама си викам дай за последно да завъртя, и запали от първия път - все едно нищо не е било... та таз вода ми обясни случката...
Та относно маслото...утре съм на компютърна диагностика и ще пиша за резултата.
Много Ви благодаря за менията...
Впечатление ми прави че консумацията се вдигна след 11 000 км. До тогава нищо не съм пипал...
Закарах я днес на майстор - смяна на масло, цялото, всички филтри...
В горивния филтър имаше следи от вода !!! Зареждал съм последните 2-3 пъти от OMV - Една друга история... не успях да запаля преди 2 дена... никога не ми се бе случвало с тази кола... сядам паля и бегам... ама естествено баш когато най-бързам... въртя ключа и ... нъц... върти но не пали... 10-мин... пак... звъннах на майстора... коментирахме помпи, подкачваща, на резервоара, датчици... чудеса... таман свършихме разговора и си викам ей сега ще си върна спомените за градксия транспорт, ама си викам дай за последно да завъртя, и запали от първия път - все едно нищо не е било... та таз вода ми обясни случката...
Та относно маслото...утре съм на компютърна диагностика и ще пиша за резултата.
Много Ви благодаря за менията...
Понякога срещаш такива хора, че започваш да се чувстваш човек.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
bmw e 39 написа:тубичка от 1 л. с етикети на БМВ за 16 лв., вече ги има във всеки втори магазин за авточасти)
Има още един вариянт където доста хора не подозират за него, ФИЛТЪР ЗА КАРТЕРНИТЕ ГАЗОВЕ.

Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Колега, ще е добре като говриш за масло и за харчове да казваш за какъв пробег колко си досипал, защото след 2 месеца на нас нищо не ни говори, може да си минал 100км, може и 1000км.
По описанието ти оставам с впечатление, че въобще не следиш нивото на маслото на пръчката? Попринцип пръчката от минимума до максимума е точно 1 литър.
Както казаха колегите, разхода ти е много голям и турбото е най-вероятният причинител, друг вариант е гарнитура и да го гори маслото.
Турбото можеш да бръкнеш и да видиш около него дали е чисто, друг вариант е да свалиш маркуча преди ЕГР-а и да видиш какво количество масло има там.
Съветвам те обаче веднага да отидеш някъде, за да не напълниш мотора или генерацията с масло.
П.П. Карам 2ра 525D, и двете ми коли не пипат грам масло от смяна до смяна, като аз сменям максимум до 10 000км., и в зависимост от сезона, но преди и след зима винаги сменям пак.
По описанието ти оставам с впечатление, че въобще не следиш нивото на маслото на пръчката? Попринцип пръчката от минимума до максимума е точно 1 литър.
Както казаха колегите, разхода ти е много голям и турбото е най-вероятният причинител, друг вариант е гарнитура и да го гори маслото.
Турбото можеш да бръкнеш и да видиш около него дали е чисто, друг вариант е да свалиш маркуча преди ЕГР-а и да видиш какво количество масло има там.
Съветвам те обаче веднага да отидеш някъде, за да не напълниш мотора или генерацията с масло.
П.П. Карам 2ра 525D, и двете ми коли не пипат грам масло от смяна до смяна, като аз сменям максимум до 10 000км., и в зависимост от сезона, но преди и след зима винаги сменям пак.
- Sofronii
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 27.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525D, 2002г.
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
След диагностиката ми казаха че има две грешки записани - първата е ниско налягане в някаква помпа за горивото, втората грешка е много високо налягане в същата помпа. Това обяснява защо не съм могъл да запаля (явно от водата в горивния филтър).
За маслото никакви грешки, никаква информация.
Въпреки това смених всички филтри (маслен, горивен, въздушен и 2 на купето), смених и маслото - Castrol 5W30. Това стана в четвъртък миналата седмица. На пръчката маслото стоеше почти на MAX.
И нещо прясно - тази сутрин (минал съм 200 км от миналия четвъртък) пак светна лампа за маслото.
Ще я закарам отново да проверят както предложи колегата да проверят турбото, филтъра за картерните газове и гарнитурите.
За маслото никакви грешки, никаква информация.
Въпреки това смених всички филтри (маслен, горивен, въздушен и 2 на купето), смених и маслото - Castrol 5W30. Това стана в четвъртък миналата седмица. На пръчката маслото стоеше почти на MAX.
И нещо прясно - тази сутрин (минал съм 200 км от миналия четвъртък) пак светна лампа за маслото.
Ще я закарам отново да проверят както предложи колегата да проверят турбото, филтъра за картерните газове и гарнитурите.
Понякога срещаш такива хора, че започваш да се чувстваш човек.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Колега виж най-добре на щеката дали имаш масло дали е спаднало или не мърда, ако не мърда е възможно датчика в картера за отчитане на масло да заминава.
- Sofronii
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 27.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525D, 2002г.
Re: Разход на масло на Е39, 2002г., 525D
Да, на щеката маслото седи с едно ниво.
Смених датчика в картера за отчитане на масло.
За момента като че ли проблема е решен - явно от това е било.
Благодаря на всички.
Смених датчика в картера за отчитане на масло.
За момента като че ли проблема е решен - явно от това е било.
Благодаря на всички.
Понякога срещаш такива хора, че започваш да се чувстваш човек.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани