М52 ?!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
М52 ?!
Искам да ми обясните разни неща за този мотор..
Знам, само че е по-нов от М50 и се слга след края на 95-та
Какво му е по-доброто от М50 примерно като тръгна да си купувам кола да гледам ли да е с него или ?
Разкажете ми за този мотор
П.С
Ровясе из търсачката и чета ама нещо не ми харесва цялата работа
ако има нова актуална информация споделете
Знам, само че е по-нов от М50 и се слга след края на 95-та
Какво му е по-доброто от М50 примерно като тръгна да си купувам кола да гледам ли да е с него или ?
Разкажете ми за този мотор

П.С
Ровясе из търсачката и чета ама нещо не ми харесва цялата работа

ако има нова актуална информация споделете
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
M52
"м52 - големото дърво, особено по-късните версии са с алуминиев блок, двоен ванос, и за нищо не стаат, а блока често не издържа даже и в атмосферен вариант, особено ако се кара с бензин с по-височко съдържание на сяра и е произведен преди 98. само за справка ///М двигателите и до ден днешен излизат само с чугунен блок !"
M50
". м50б25 - първия от серията кекави двигатели, много слаби биели, ако се надуе по-вечко почват да се кривят кат наденици. максимума на сток желязото е ок. 400-450 коня на около 1.2 / 1.3 бара, по-нагоре е много много нездравословно със сток биелите. може да се използва вала от м51 /тдс/, с50, с52 /май и от м21/ които са ковани. Биелите от м21 са ковани, но не стават нито в м20 нито в м50 със стандартни бутала, защото диаметъра на буталния болт на м21 е 26мм а на м20 е 22мм. Има и хидравлични повдигаи на клапаните, като м42, които са недостатък.
за и против ваноса ? най добрия от м50 серията са ранните двг, без ванос - имат по-големи клапани и по-остър входящ разпределителен вал /по памет-244 градуса, срщу 236 градуса на по-късните/ сравнени с тези с ваноси . ако двигателя е с ванос трябва да се помисли за отстраняването му преди турбинирането или покупката на електроника, която може да го управлява. "
Това е от темата "Турбо конверсия"
Иматели да добавите нещо

"м52 - големото дърво, особено по-късните версии са с алуминиев блок, двоен ванос, и за нищо не стаат, а блока често не издържа даже и в атмосферен вариант, особено ако се кара с бензин с по-височко съдържание на сяра и е произведен преди 98. само за справка ///М двигателите и до ден днешен излизат само с чугунен блок !"
M50
". м50б25 - първия от серията кекави двигатели, много слаби биели, ако се надуе по-вечко почват да се кривят кат наденици. максимума на сток желязото е ок. 400-450 коня на около 1.2 / 1.3 бара, по-нагоре е много много нездравословно със сток биелите. може да се използва вала от м51 /тдс/, с50, с52 /май и от м21/ които са ковани. Биелите от м21 са ковани, но не стават нито в м20 нито в м50 със стандартни бутала, защото диаметъра на буталния болт на м21 е 26мм а на м20 е 22мм. Има и хидравлични повдигаи на клапаните, като м42, които са недостатък.
за и против ваноса ? най добрия от м50 серията са ранните двг, без ванос - имат по-големи клапани и по-остър входящ разпределителен вал /по памет-244 градуса, срщу 236 градуса на по-късните/ сравнени с тези с ваноси . ако двигателя е с ванос трябва да се помисли за отстраняването му преди турбинирането или покупката на електроника, която може да го управлява. "
Това е от темата "Турбо конверсия"
Иматели да добавите нещо



- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Човека надали ще го турбинира ,макар че писаното е показателно донякъде ... и двете железа са добри в сток вариант .Аз съм с М50 от първите без ванос ,наистина корав мотор нямам проблеми ,но все пак бих предпочел по новия и модерен М52 като цяло
- Тоо Cool
- U.S. MARINES
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София,L.A.
- Пол: Мъж
- Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
- Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR
............
Абе какви са тия глупости бе-М52 слаб и смотан, М50 кекав-АРЕ НЕМА НУЖДА!!! Ше надуваме ама нещо друго или както казва един приятел, каращ в момента 16-тото си поред БМВ-"М52 може и да се преебе..ама след 800 000 км.....ама МОЖЕ!!!!!( в смисъл може и не
)!

In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
"///М двигателите и до ден днешен излизат само с чугунен блок !"
M52 - "с алуминиев блок"
Това ме притеснява, не съм от хората който не дават газ, много често взимам всичко от колите които карам, до предела на възможностите им за пример...
Като тръгнахме за БМВ събора бях с една Корса която беше 45 коня
и за да карам с групата почти 30 минути съм бил с 150-160 педала до долу. Не че се хваля, не ме разбираите погрешно просто искам колата ми да може да издържа на темпото това БМВ сигурно е много здраво, но колко преди мене са я карали така и да не стане фауууууу
Гледам да съм прецизен като купувам, защото немога да си купя М3 все пак все още
Незнам колко е здрав това ме притеснява алуминиев блок не ми звучи много обещаващо...
Другото което ме притеснява е че трябва да се дават по 200 лева за маслко сигурно защото някаде прочетох, че трябва да се кара с 5W40 или 0W40
M52 - "с алуминиев блок"
Това ме притеснява, не съм от хората който не дават газ, много често взимам всичко от колите които карам, до предела на възможностите им за пример...
Като тръгнахме за БМВ събора бях с една Корса която беше 45 коня


Гледам да съм прецизен като купувам, защото немога да си купя М3 все пак все още
Незнам колко е здрав това ме притеснява алуминиев блок не ми звучи много обещаващо...
Другото което ме притеснява е че трябва да се дават по 200 лева за маслко сигурно защото някаде прочетох, че трябва да се кара с 5W40 или 0W40
- Тоо Cool
- U.S. MARINES
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София,L.A.
- Пол: Мъж
- Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
- Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR
.............
М52 като е на 10 години си го караш с 10В40 и не ти пука 

In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
- Тоо Cool
- U.S. MARINES
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София,L.A.
- Пол: Мъж
- Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
- Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR
........
06.96-перфектен е! И Ясен така казва-а никой не знае за БМВ повече от него!!! 

In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Много интересна тема, предлагам който има някаква информация и линкове с такава да ги пусне тука.
От една друга тема
http://www.bmwworld.com/engines/nikasil.htm
http://www.bmwworld.com/engines/m52.htm
http://www.answers.com/topic/bmw-m52
И аз съм с М52Б20. Според мен важното е да се кара с препоръчаните бензини, да се слага добро масло и да се гледа тепмературата. Има толкова произведени БМВта с този мотор, не съм чул да има някакъв кой знае какъв проблем в Европа с него.
5W40 май ще е малко финно за кола на пр.10 години и тея километри. 0W40 си е направо за нови коли. Аз слагам 10W40.
Ако някой знае нещо повече, да драсне някой ред.
От една друга тема
А разликата в моторите е, че М52 е с алуминиев блок, за по-добро топлоотдаване, което се оказа, че е доста голяма гадост, защото цилиндрите отвътре имат покритие от НИКАСИЛ с дебелина 0.07 мм, което е ужасно здраво и твърдо, но реагира с някакви серни гадости от недостатъчно рафинирания бензин
БМВ били правили тестове с висококачествен бензин и после като пуснали М52 моторите в Англия и САЩ се появили проблемите, защото там имало такива гадни бензини...
При алуминиевия блок в цилиндрите няма ризи като в други двигатели, а са покрити с твърда сплав наречена НИКАСИЛ, респективно тези блокове не подлежат на ремонт /разстъргване/. А никасила, според мнения базирани на опит от специалисти, може да го скапе дори неизправна ламбда сонда. Дори в един руски форум имаше обширна тема специално за проверка при покупка на старо на кола с този двигател.
http://www.bmwworld.com/engines/nikasil.htm
http://www.bmwworld.com/engines/m52.htm
http://www.answers.com/topic/bmw-m52
И аз съм с М52Б20. Според мен важното е да се кара с препоръчаните бензини, да се слага добро масло и да се гледа тепмературата. Има толкова произведени БМВта с този мотор, не съм чул да има някакъв кой знае какъв проблем в Европа с него.
5W40 май ще е малко финно за кола на пр.10 години и тея километри. 0W40 си е направо за нови коли. Аз слагам 10W40.
Ако някой знае нещо повече, да драсне някой ред.
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Loewe
колко пъти тряа се пише за тия масла финно било.......имаш ли читав двигател няма финно минно язе карам 52ката с 0w.. и си питам уя
колко пъти тряа се пише за тия масла финно било.......имаш ли читав двигател няма финно минно язе карам 52ката с 0w.. и си питам уя
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Иронията в цялата история с този Никасилен проблем е, че газта (LPG-то) съдържа извънредно малко количество сяра и то по-малко от бензините с ниско съдържание на сяра, за каквито по принцип е правен М52 моторът.
Имало е смяна на такива мотори за сметка на производителя, но добрата новина в случая е, че дерт е имало предимно в Англия и САЩ.
М60 моторът, който е използван в 7-ма и 8-ма серия също е с алуминиев блок и съответно с Никасил.

Имало е смяна на такива мотори за сметка на производителя, но добрата новина в случая е, че дерт е имало предимно в Англия и САЩ.
М60 моторът, който е използван в 7-ма и 8-ма серия също е с алуминиев блок и съответно с Никасил.
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
_BoBI_ написа:"м52 - големото дърво, особено по-късните версии са с алуминиев блок, двоен ванос
M52 с двоен ванос няма...М54 е с двоен ванос

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани