Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 8.10.2012
Пол: Мъж

Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от sigioo » 17 Окт 2012, 16:54

Колеги от тая седмица се сдобих с BMW X3 3.0D 2005 автоматик.
Имам няколко въпроса.
Почнах да чета темите и сега съм тотално объркан.
Сменя ли се маслото в скоростите,дефиренциала или само се долива.
Вечния въпрос със пеперудките да ги премахвам ли ?
За обслужване купих масло и филтри за сега.
Който има Х3 с какви гуми карате зимата 17“ ли е най малкия размер джанти който влизат или може и 16“ да си взема с гуми?
Какви съвети имате за смяна профилактика ще се радвам да ги споделите.
Май за сега се изчерпах сигурно съм пропуснал нещо :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от top » 17 Окт 2012, 23:40

sigioo написа:Колеги от тая седмица се сдобих с BMW X3 3.0D 2005 автоматик.
Имам няколко въпроса.
Почнах да чета темите и сега съм тотално объркан.
Сменя ли се маслото в скоростите,дефиренциала или само се долива.
Вечния въпрос със пеперудките да ги премахвам ли ?
За обслужване купих масло и филтри за сега.
Който има Х3 с какви гуми карате зимата 17“ ли е най малкия размер джанти който влизат или може и 16“ да си взема с гуми?
Какви съвети имате за смяна профилактика ще се радвам да ги споделите.
Май за сега се изчерпах сигурно съм пропуснал нещо :D


И аз така съм собственик на същия джип от 3 седмици и си прекарвам времето в четене, форума е много хубав, има информация за всичко.
За маслото в скоростите виж тази тема: viewtopic.php?f=126&t=314651
За пеперудките, мисля че след определена година на двигателя, проблема е оправен и са по надеждни.
За обслужване съм решил като стартов пакет да сменя за сега:

Масло на двигателя и маслен филтър (масло bmw 5W-30 и оригинален маслен филтър)
Въздушен и горивен филтър
Филтър на картерните газове
Филтър на купето
Също ще сменя и всички подгряващи свещи (купих оригинални beru), ще сменя и гарнитурите на колектора, защото като се сваля заради подмяната на свещите е необходимо после нови гарнитурки.
Ще сложа и нов антифриз (оригинален на BMW)

По нататък ще сменя маслото на диференциала и на раздатката - с оригинални масла. Също и маслото на волана, все още чета какво точно трябва да е за сервотроник, че моето е нещо мътно като че ли.

Мисля че това са задължителните неща за смяна при покупка.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 8.10.2012
Пол: Мъж

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от sigioo » 18 Окт 2012, 16:32

благодаря колега за отговорите.
Имаш ли информация как стой въпроса за джантите ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от top » 23 Окт 2012, 2:47

Моите джанти са 17 цолови фабрични с оригиналния размер гуми 235/65/17. Мисля да си купя и такива за зимата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от Borymeckata » 24 Окт 2012, 11:32

Здравей, Колега. Първо - честито за придобивката и само радост да ти носи, никакви ядове и проблеми с нея.

Аз през пролетта купих подобна за жена ми. Тя е много доволна (предимно - заради автоматика) и не мога да я сваля от колата. Но обслужването (естествено) падна върху мен. Какво съм правил до момента:

- Смених маслото в двигателя и масления филтър, въпреки че по диспеля ми даваше да мина още към 4500 до следващото обслужване. Сипах му синтетика на Мидланд, а не оригиналното масло Лонглайф на БМВ. Реших, че така или иначе колата няма да кара 30 000км. с това масло (жена ми прави по 2 500 - 3 000 км. на година), затова не е оправдано да му слагам много скъпо масло. Работата по смяната е лесна и можеш да се справиш сам, ако искаш.

- Смених въздушния филтър и масления сепаратор на картерните газове. Това е свързано с повече разглобяване, но пак може да се справи човек. По-старите филтърчета за картерни газове са цилиндрични - кече върху пластмасова решетка. Когато го сменяваш - задължително сложи от "новия" тип - пластмасов сепаратор. Те се водят "вечни". Ако свалиш твоя и се окаже от "новия" тип - почисти го основно и го слагай обратно.

- Свещи не съм сменявал, въпреки, че при диагностиката дава, че са изгорели и 6-те. Колата е докарана от Италия, а тези свещи греят само при ниски температури - на практика едва ли са работили някога. Мисля да видя как ще се държи през зимата и ако има проблем с паленето - тогава ще мисля за свещите.

- Маслото в раздатката си смених сам (описал съм процедурата в тема "Направи си сам по Х-икса), а маслото в скоростната кутия и диференциалите само проверих. Нямаше течове и нивото беше добре, всичко работи нормално и затова не съм пипал нищо по тях. За смяната на масло и филтър на автоматика - още се чудя, дали да правя това упражнение. За момента всичко работи без забележки и искам така да си остане. Дали да сменявам или да не пипам нищо...?? Нека изкара зимата и после ще решавам.

- Свалих колектора с ЕГР-а и го почистих основно, махнах и пеперудките (виж снимки и описание в темата, която цитирам по-горе). Моите пеперудки бяха от усиления тип (с по-дебели осички), явно някога е сменяван целия колектор. Въпреки това ги изскубах и откачих активатора им. Моторът работи нормално и без тях, но аз лично не мога да те посъветвам какво да направиш... Във всеки случай, едно почистване на колектора, ЕГР-а и тези пеперудки е наложително. При мен се беше натрупал много нагар, двигателят направо си "отдъхна" като го почистих. Иначе сглобих колектора със старите гарнитури и нямаше проблеми. За мен е важно при сглобяването всички болтове на колектора да се затегнат до преписания момент с динамометричен ключ. Колекторът е пластмасов и не ти препоръчвам да си правиш експерименти с момента на затягане.

- Филтърът за купето само го свалих и изтупах, осмуках го с прахосмукачката, но не съм го сменявал. Не знам той за какво влияе, вероятно - само донякъде допринася за комфорта вътре, което лично за мен не е приоритет. Този филтър не ляга съвсем плътно в гнездото си, под него остава осезаем луфт (колкото да си пъхнеш ръката) и едва ли има чак такова значение за качествотона въздуха в купето.

- Купил съм зимни гуми с джанти, мисля че бяха 235 - 17". Нямам особени очаквания за тези "валяци" през зимата, но и жена ми няма къде да ходи толкова с колата... Можеш да караш и с 16", за по-малки - не знам, може да не влязат заради големите спирачни апарати.

Това мога да споделя като опит до момента, ако още нещо те интересува - казвай и ще мислим. Поздрави!
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 8.10.2012
Пол: Мъж

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от sigioo » 01 Ное 2012, 19:43

Колеги много благодаря за отговорите.
Да споделя, смених маслото с ELF 5-30 отговарящо на стандарт 4 на BMW.
Имам приятел в промобил и ми прави много голяма отстъпка въпреки това беше около 16 лева литъра.
Смених въздушния, филтър купе и масления.
Купих филтър за картерните газове но още не съм го слагал.
Мисля и аз да махна пеперудките след зимата да ви питам някой знае какъв им е диаметъра гледам се продават алуминиеви тапи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от shumi66 » 15 Ное 2012, 0:51

Колега , махай пеперудите и затапвай отворите. Аз го направих и ми е мирна главата. :driving:
Последна промяна shumi66 на 25 Мар 2013, 16:43, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 9.12.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: трезвен
Мечтае да кара: Dramiel

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от pro_01 » 15 Ное 2012, 12:52

Честита покупка колега. Аз съм със същата от година и половина. За най-сигурно иди да я закачат и да й направят една пълна диагностика - ще си каже и майчиното мляко. Маслото в раздатката и скоростите го сменяш ASAP, за да не сменяш раздатка и два пъти стъпковия мотор, като мен. Ултразвуковото почистване на ЕГР и магистралите също е от по-задължителните неща, по мое мнение при нашите условия, даже на пролет мисля да го повторя. Пеперудите ме отказаха да ги сменям - имали датчици, усилени били, алабала. 200К км, да чукна на дърво ядове там няма - реве, набира, та се къса. Мисля, че по-малки джанти от 17 ще му седят като картинг, то и 17-ките ми се видят малки на мен. Аз лично и този сезон ще карам с купърите, с които го купих, пък догодина ще мисля. Като профилактична стъпка към по-спокойни нощи мога да ти кажа обаче един друг пиниз - махни си ключалките и сложи тапи като на задните врати отпред - еднакви са.

В тоя ред на мисли, някой някакви идеи защо при дъжд пода зад шофьорската седалка подгизва?
Улици LIVE - Пътната обстановка на живо

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 15.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Х5
Мечтае да кара: Х5

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от sisqou » 18 Ное 2012, 12:37

pro_01 написа:Като профилактична стъпка към по-спокойни нощи мога да ти кажа обаче един друг пиниз - махни си ключалките и сложи тапи като на задните врати отпред - еднакви са.

Точно така! Така като не могат да я отключат през ключалката, или ще ти счупят стъклото или правят под ключалката дупка на ламарината с дрелка(и то безшумно). Предпочитам да правя после патрон, отколкото да търся стъкло или да ходя на тенекиджия. Изобщо решението за тия говеда е само стрелба на месо. :bang:

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от ICE » 18 Ное 2012, 12:50

pro_01 написа:В тоя ред на мисли, някой някакви идеи защо при дъжд пода зад шофьорската седалка подгизва?

Колега имаш ли шибидах. Провери ли си отпред отточните тръби (между вратата и калника)? :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 9.12.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: трезвен
Мечтае да кара: Dramiel

Re: Въпроси за BMW X3 3.0D 2005 автоматик

Мнение от pro_01 » 12 Дек 2012, 8:56

sisqou написа:Точно така! Така като не могат да я отключат през ключалката, или ще ти счупят стъклото или правят под ключалката дупка на ламарината с дрелка(и то безшумно). Предпочитам да правя после патрон, отколкото да търся стъкло или да ходя на тенекиджия. Изобщо решението за тия говеда е само стрелба на месо. :bang:


Реалността е, че ако са решили да я гепят, спасение няма да има (застрахователя ми оня ден каза, че в момента е не просто бум на хиксове, а нещо невиждано). Но така поне отказваш кокошкарите да се пробват. Пък и на мен ми беше грозно бравата да седи затапена с монета от 5 стотинки :bowdown: , спомен от неуспешен опит да я думнат при предния собственик.

ICE написа:Колега имаш ли шибидах. Провери ли си отпред отточните тръби (между вратата и калника)? :)


Е бива ли хикс без панорамен таван :ok: Не съм в интерес на истината, но ще взема да го направя.
Улици LIVE - Пътната обстановка на живо

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook