e36 m42 MAF Дебитомер

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Дълече

e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от ressidentattitude » 17 Ное 2012, 21:24

Здравейте,
От известно време оборотите на колата при празен ход играят и разбира се гасне..... Стигнах до извода че е от дебитомера и разбира се съм прав. :)
Това което ме интересува е някой знае ли къкви са параметрите на термо резистора преди клапата на дебитомера...
Благодаря ви :)
Обичам да карам багер...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от zzvvmm » 17 Ное 2012, 21:55

И аз се интересувам да замеря моя. От къде точно се замерва термо резистора ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от kdl » 17 Ное 2012, 21:55

А защо да не е стъпковото моторче?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от zzvvmm » 17 Ное 2012, 22:06

На мен проблема ми е следния: Като е студена колата пали и работи нормално( не играят оборотите), но като загрее, при първо палене винаги оборотите падат до 450-500 и след това се нормализират.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Дълече

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от ressidentattitude » 17 Ное 2012, 22:10

Ще го замериш ,ако не е дал фира иначе няма да ти даде никакви съпротивление... аз в момента се боря с моя и до колкото разбирам е дал фира и разбира се компютъра не получава данни от него и от там играят оборотите при празех ход. Точно преди 10 мин пробвах една термо двойка кочто е по различна от термо резистора но в момента в който ЕКУто получи някакви данни от термо двойката колата стабилизира обороти :) така ,че аз съм си за термистор :Д
Обичам да карам багер...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от zzvvmm » 17 Ное 2012, 22:23

ressidentattitude написа:Ще го замериш ,ако не е дал фира иначе няма да ти даде никакви съпротивление... аз в момента се боря с моя и до колкото разбирам е дал фира и разбира се компютъра не получава данни от него и от там играят оборотите при празех ход. Точно преди 10 мин пробвах една термо двойка кочто е по различна от термо резистора но в момента в който ЕКУто получи някакви данни от термо двойката колата стабилизира обороти :) така ,че аз съм си за термистор :Д



Добре а реално как и къде го мериш?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Дълече

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от ressidentattitude » 17 Ное 2012, 22:31

Отваряш капака на колата , след това кутията на филтъра, и поглеждаш в дебитомера , там преди клапата на дебитомера има едно странно нещо с две крачета ... и те там слагаш мултицета и мериш омове :)
Обичам да карам багер...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от repibg » 17 Ное 2012, 23:27

та по темата.

резистора който е в дебитомера според външната температура си мени стойностите та компа разбира колко градуса е вънка и знае колко гориво да пуска на дюзите.стигнал съм до извода че като загрее мотора загрява и деботомера до 60-70 градуса.
после този термистор си мени омажа и показва адска жега навън.компа си мисли че е много горещо навън и пуска по малко гориво.и от там при горещ мотор се губи мощноста.
това съм го тествал като разпоя термистора и запоя на негово място съпротивление равняващо се на 10 градуса по малко от външната температура.тоест за 20градуса външна температура като е 3килоома запояваш 4килоома.дори имах и тема относно това губене на мощ.viewtopic.php?f=8&t=264699 тествано е и работи много добре.ето и схемата за градуси спрямо омажите на резистора.:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна repibg на 17 Ное 2012, 23:55, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от repibg » 17 Ное 2012, 23:45

това ще ти е от полза:

viewtopic.php?f=8&t=215432&start=15#p2414306

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от zzvvmm » 18 Ное 2012, 0:02

Мерси за предложената тема, доста полезни неща пише..
В крайна сметка какво излиза по-добре - да остане вътре или да се изкара някъде отвън да мери темперетура? И къде може да се закупи нов термистор, като оригиналния ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от repibg » 18 Ное 2012, 0:11

нека си стои вътре,туряй съпротивлението,и си карай.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Дълече

Re: e36 m42 MAF Дебитомер

Мнение от ressidentattitude » 18 Ное 2012, 4:07

Благодаря колега, много полезна информация получих!!! Заемам се :) (Y)
Обичам да карам багер...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook