M42 си хапва масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- kinetism
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 23.10.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е91 320d, e46 325i
- Мечтае да кара: M3 E92
M42 си хапва масло
Колата е 318 is с М42 мотор. Маслото го смених преди около 5000 км, малко след като я взех и до сега ми е изяло около литър масло. Според старият собственик, на който съм склонен да вярвам, е доливал под 1 литър на 10000 км. Мисля, че за кола 92-ра година ми се вижда нормално.
Не знам дали има общо. Но откакто я взех, колата е на газ, че и сложих газов инжекцион почти веднага.
Та това, че карам на газ дали оказва някакво влияние на гумичките на клапаните (които едва ли са млади) или може просто да съм случил на по-кофти масло.
Маслото е 10w40 на Elf, като пичагата, при който го сменях, каза, че било добро и не са му се оплаквали от него (тва може и да ми подлежи на на съмнение)
И между другото ако някой е сменял гумичките на клапаните кви пари му излезе ремонта ?
Не знам дали има общо. Но откакто я взех, колата е на газ, че и сложих газов инжекцион почти веднага.
Та това, че карам на газ дали оказва някакво влияние на гумичките на клапаните (които едва ли са млади) или може просто да съм случил на по-кофти масло.
Маслото е 10w40 на Elf, като пичагата, при който го сменях, каза, че било добро и не са му се оплаквали от него (тва може и да ми подлежи на на съмнение)
И между другото ако някой е сменял гумичките на клапаните кви пари му излезе ремонта ?
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
- chorbadjiev
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 26.11.2009
- Пол: Мъж
Re: M42 си хапва масло
Със смяна на маслото едвали ще се оправи, при положение, че за 5к км ти гори литър - гумичките на клапаните са заминали

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: M42 си хапва масло
Ако пуши синьо от ауспуха/все едно караш трабант или вартбург/,тогава е за смяна на гумички на клапаните....
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: M42 си хапва масло
2 литра на 10000км попринцип не са много ,но не са и малко .Тия коли все пак са на 200-300хил.++ км ,не очаквай да не го пипа грам . Не бързай да впускаш в ремонти ,ако ИС-ката е по-нова година(94 нагоре) има клапан за картерни газове ,ако е здал багажа ще пипа и маслото .Не е кой знае колко скъп тоя клапан ,иначе за гумички ремонта не е кой знае колко скъп 100-150 лв работа и гумички предполагам не повече .

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: M42 си хапва масло
Като цяло и аз не съм привърженик на Elf,по-добре го смени с Castrol или нещо друго от изброените по-горе,обаче за горенето няма значение какво ти е маслото.
Гаранция че всичкото това масло което ти гори не е само от гумички,от тях не гори чак толкова много,ами се готви за смяна и на сегменти и на гарнитурка и на гумички.Май и аз ще минавам скоро тази процедура...
П.С Имам наблюдения при няколко автомобила от VAG групата че компресия има перфектна,а гори яко масло,гумичките са средна хубост,а маслените сегменти ги няма.Не ме нападайте че казах VAG,но явно и при БМВ-то е така,моята има чудесна компресия,но ми се струва че ми побутва доста масло и сега я засичам,за да видя и да си направя сметка какво да правя.При мен беше спукан картера и сега ще разбера дали е от него или бута масло...Да се моля всичко да е било от картера
Гаранция че всичкото това масло което ти гори не е само от гумички,от тях не гори чак толкова много,ами се готви за смяна и на сегменти и на гарнитурка и на гумички.Май и аз ще минавам скоро тази процедура...
П.С Имам наблюдения при няколко автомобила от VAG групата че компресия има перфектна,а гори яко масло,гумичките са средна хубост,а маслените сегменти ги няма.Не ме нападайте че казах VAG,но явно и при БМВ-то е така,моята има чудесна компресия,но ми се струва че ми побутва доста масло и сега я засичам,за да видя и да си направя сметка какво да правя.При мен беше спукан картера и сега ще разбера дали е от него или бута масло...Да се моля всичко да е било от картера

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: M42 си хапва масло
БМВ се карало само с Кастрол
Хайде моля ви се!
1во провери колата за течове!!Изключително вероятна причина.
Клапана за картерни е интересна идея и имаш 3 варианта-да го смениш,да го изкормиш(т.е да я направиш като по-ранните м42ки където няма клапан,а мъркуча влиза директно във всмукателя) или да затапиш клапана и да спуснеш мъркуча долу.
2л/10000км е доста голям разход имайки предвид,че моя иС от смяна до смяна пипа 200-250г
Това и преди и след ревизията на главата.Най-добре отидете и мернете компресията защото е много вероятно да му е дошло времето на моторчето.Само маслени сегменти ме съмнява да са заминали,но все пак е логичен вариант....

1во провери колата за течове!!Изключително вероятна причина.
Клапана за картерни е интересна идея и имаш 3 варианта-да го смениш,да го изкормиш(т.е да я направиш като по-ранните м42ки където няма клапан,а мъркуча влиза директно във всмукателя) или да затапиш клапана и да спуснеш мъркуча долу.
2л/10000км е доста голям разход имайки предвид,че моя иС от смяна до смяна пипа 200-250г

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- kinetism
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 23.10.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е91 320d, e46 325i
- Мечтае да кара: M3 E92
Re: M42 си хапва масло
Ами май ще си взвма 1 литър да имам за доливане за останалите 5000 км преди смяна, пък при смяната на маслото ще сменя и гумички. Колата иначе няма течове и масло нито около главата на двигателя, нито по картера от долу. Надявам се да се окажат гумичките, че смяната сегментите май идва бая повече пари.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: M42 си хапва масло
Карай си колата, доливай си масло и не се занимавай с глупости. 2л масло ма 10000км не е толкова много, 20лв за почти 1г ./ в зависимост колко караш/ са нищо пред това да отваряш мотор, да налееш 7-800 дори 1000лв и след това благодарение на ''качествените сегменти'', гумички на клапаните или цилиндрите с форма на буре, колата да започе пак да харчи толкова масло
- често срещана ситуация. Моят ис беше 92г от стария вариант, гореше 3л на 10 000км масло, 30 000км го карах не се повиши разхода, доливах си масло и си карах, новия собственик още си го кара безпроблемно 1,5г след като му я продадох. Това е моето мнение по въпроса, който иска нека ме оборва.

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: M42 си хапва масло
Хубаво е да ти премерят компресията и да прецениш дали си за сегменти,но както казах на няколко двигателя видях бяха заминали само маслените,компресионните бяха перфектни.
П.С А гумичките на място с някаква скоба ли ги вадите,защото ми се вижда малко сложно особенно за 4-ти цилиндър като е на място двигателя в купето...
П.С А гумичките на място с някаква скоба ли ги вадите,защото ми се вижда малко сложно особенно за 4-ти цилиндър като е на място двигателя в купето...
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: M42 си хапва масло
ако не са снемяни гумичките са се вдървили и пуска от там.. но ако са ти поизносени сегментите и прави и налягане към картера и от там през картерните газове си излита масло и ако е така колектора трябва да ти е омазнен доста..
и моя ИС похарчва масълце но съм с нови гумички.. ако го караш агресивно няма как да не гори малко повече масло от нормалното..
относно марката масло.. за лики моли се гожорят доста добри неща из цла германия.. и си струва
и моя ИС похарчва масълце но съм с нови гумички.. ако го караш агресивно няма как да не гори малко повече масло от нормалното..
относно марката масло.. за лики моли се гожорят доста добри неща из цла германия.. и си струва
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани