Масло скоростна кутия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dblos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: E91 330D
- Детайли за колата: Touring
Масло скоростна кутия
Здравейте ,
колко масло събира скоростната кутия на M52B20 единичен ванус ръчна ск. кутия ?
Също така ако може да препоръчате масло за скорости MTF-LT2 ?
колко масло събира скоростната кутия на M52B20 единичен ванус ръчна ск. кутия ?
Също така ако може да препоръчате масло за скорости MTF-LT2 ?
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Масло скоростна кутия
И на мен ми влезе мухата миналата година да го сменям профилактично, питах за всеки случай в Камор и Дару и там казаха, че маслото на ръчните кутии се сменя само при отваряне и ремонт на кутията.
Аз обаче не ги послушах и го смених, макар и да нямах никакви проблеми с кутията, просто си го бях навил на пръста и това беше. Старото масло, което изтече, беше доста черно което е нормално предвид че едва ли е сменяно от производството на колата.
Маслото е 75w90 вискозитет, кутията събира 1,100 л, което значи че ще трябва да вземеш 2 бутилки, понеже са по литър разфасовката. В Дару бяха по около 50 лева/бутилката по спомен. Самата смяна е много лесна, отваря се пробката отдолу, оставяш хубаво да изтече, после отгоре се сипва и гледаш преливника. Като прелее спираш. Цялата работа е за 30 минути /докато изтече хубаво старото/ и можеш сам да си я свършиш ако имаш канал.
И на последно място - аз забележим ефект от тази смяна не видях, скоростите си влизат и вървят точно толкова добре колкото и преди смяната. Тоест, ако не сменяш маслото заради някакъв ремонт, а просто си си го наумил като мен, по-добре не се занимавай
Аз обаче не ги послушах и го смених, макар и да нямах никакви проблеми с кутията, просто си го бях навил на пръста и това беше. Старото масло, което изтече, беше доста черно което е нормално предвид че едва ли е сменяно от производството на колата.
Маслото е 75w90 вискозитет, кутията събира 1,100 л, което значи че ще трябва да вземеш 2 бутилки, понеже са по литър разфасовката. В Дару бяха по около 50 лева/бутилката по спомен. Самата смяна е много лесна, отваря се пробката отдолу, оставяш хубаво да изтече, после отгоре се сипва и гледаш преливника. Като прелее спираш. Цялата работа е за 30 минути /докато изтече хубаво старото/ и можеш сам да си я свършиш ако имаш канал.
И на последно място - аз забележим ефект от тази смяна не видях, скоростите си влизат и вървят точно толкова добре колкото и преди смяната. Тоест, ако не сменяш маслото заради някакъв ремонт, а просто си си го наумил като мен, по-добре не се занимавай

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Масло скоростна кутия
Маслото трябва да се сменя не просто защото си си наумил
И то има живот и пробег, след които вече няма нужните качества. Така че на едно 60-70к км е добре да се слага ново.

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Масло скоростна кутия
Маслото MTF-LT2 е с вискозитет 75W80 API GL-4
- dblos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: E91 330D
- Детайли за колата: Touring
Re: Масло скоростна кутия
Канал имам , и друг път съм сменял .
Реално при източването не може да изтече всичкото така че не винаги са необходими 2 разфасовки по 1л.
Аз искам да го сменя поради факта , че колата докато не загрее в студеното време предавките влизат много трудно но като се покара и загрее
проблема изчезва което ме навежда на мисълта че проблема може да е в маслото .
Благодаря за отговорите
Реално при източването не може да изтече всичкото така че не винаги са необходими 2 разфасовки по 1л.
Аз искам да го сменя поради факта , че колата докато не загрее в студеното време предавките влизат много трудно но като се покара и загрее
проблема изчезва което ме навежда на мисълта че проблема може да е в маслото .
Благодаря за отговорите

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Масло скоростна кутия
Retrofit написа:Маслото MTF-LT2 е с вискозитет 75W80 API GL-4
И аз съм го писал това във 50 теми, но всички сипят 75w90 щото с такова се карат 90% от колите и такова им дават в магазина...
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Масло скоростна кутия
Голяма грешка е да се налива различно масло от нужното, също е много важно да се спази маслото да е със спецификация GL-4(при MTF-LT2(75W80)), понеже има 75W80 но GL-5, което е вредно за цветните метали в кутията, предназначена за спецификация GL-4.
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Масло скоростна кутия
Еми колеги, явно няма единна информация по въпроса. Аз когато го сменях моето първо се консултирах в Камор, където ми казаха че маслото на ръчните не се пипа за профилактика, аз не ги послушах и го смених профилактично. Другото е, че ми казаха е че е 75w90, по ВИН на колата така излизало защото им дадох ВИН и го вкараха в системата за да видят какво трябва да е. Не знам къде е грешката, може би за отделните модели и години, респективно марки трансмисии препоръчителното масло е различно. А може би в Камор са некадърници и са ми дали грешна информация, нямам идея 
Иначе съм доволен от маслото, върши си работата, скоростите влизат без никакво затруднение или хъркане дори и в много студено време още от паленето на колата, както беше и преди да го сменя. Въпросът е дали ще има ефект върху металните части ако вместо 75w80 се сложи 75w90, както и обратното - на кутия 75w90 да се сложи 75w80

Иначе съм доволен от маслото, върши си работата, скоростите влизат без никакво затруднение или хъркане дори и в много студено време още от паленето на колата, както беше и преди да го сменя. Въпросът е дали ще има ефект върху металните части ако вместо 75w80 се сложи 75w90, както и обратното - на кутия 75w90 да се сложи 75w80

- ivaylo_shack
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 19.06.2010
- Местоположение: Kustendil/Yambol
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39
Re: Масло скоростна кутия
Относно темата, на рамата под двигателя има лепенки с различен цвят отговарящи на вида трансмисионно масло. Единия цвят е оранжев и означаваше ATF масло за скоростната кутия, въпреки че е "ръчна". За другия не съм сигурен ако има по запознати да споделят.
- zarobg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 6.04.2012
- Местоположение: Милано Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1999
- Мечтае да кара: ActiveHybrid 7
- Детайли за колата: Самолет с метаново
Re: Масло скоростна кутия
dblos написа:Канал имам , и друг път съм сменял .
Реално при източването не може да изтече всичкото така че не винаги са необходими 2 разфасовки по 1л.
Аз искам да го сменя поради факта , че колата докато не загрее в студеното време предавките влизат много трудно но като се покара и загрее
проблема изчезва което ме навежда на мисълта че проблема може да е в маслото .
Благодаря за отговорите
Колега ако можеш си провери съеденителя, същия проблем имах и аз. На студено само с зор и замисляне влизаха , даже 1ва ми влизаше през втора, кат са стопли само 1 ва се обаждаше по някога ,така изкарах над 10к км. Обаче ми каталяса съеденителя и вчера е земах с новия съеденител сменен в бмв - ми то друга кола земах направо , проблема със скоростите и още няколко дреболй ги нямаше, кат памук са. А спецялно казах да огледат всичко друго докат го сменят, нищо друго неса пипали само кит съеденител. А те не изпускат да напраят някой евро.
Правописа ми е пълна трагедия - но работя над проблема, благодаря за разбирането !!!
- Colder
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 1.04.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39 520i
- Мечтае да кара: Bmw e38 728i,730d
Re: Масло скоростна кутия
От цялата работа не можах да разбера последно за 520и ръчка единичен ванос какво масло трябва.Предполагам че за всички 520и е едно и също.Не може да е различно (така мисля аз)Изключвам новият мотор с 170кс. и двойният ванос.Аз също имам проблем със скоростите при студена кола и отделно забелязвам по-трудно влизане на скоростите при обороти над 2500 и мисля и аз да си сменя маслото... 

Най-лесното нещо на света е да откажеш цигарите.Аз самият съм го правил хиляди пъти!
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Масло скоростна кутия
Ето такова масло ти трябва:
Orange Label with ATF Oil = Dexron II D
Green Label with special oil = Synthetic Mobil SCH630(BM) part no. 81-22-9-407-305
Yellow Label with MTF-LT-1 = no oil change required
Note: MTF-LT-1 has been superseded with MTF-LT-2
MT-LT-2 in case of repair refill with lifetime oil MTF-LT-2 part no. 83-220-309-031
Blue Label - 6 Speed (I Transmission) = MTF-LT-3 part no. 83-22-7-533-818
No Label = SAE80 (MIL-L-2105 or API-GL-4)
Orange Label with ATF Oil = Dexron II D
Green Label with special oil = Synthetic Mobil SCH630(BM) part no. 81-22-9-407-305
Yellow Label with MTF-LT-1 = no oil change required
Note: MTF-LT-1 has been superseded with MTF-LT-2
MT-LT-2 in case of repair refill with lifetime oil MTF-LT-2 part no. 83-220-309-031
Blue Label - 6 Speed (I Transmission) = MTF-LT-3 part no. 83-22-7-533-818
No Label = SAE80 (MIL-L-2105 or API-GL-4)
- dblos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: E91 330D
- Детайли за колата: Touring
Re: Масло скоростна кутия
Colder написа:От цялата работа не можах да разбера последно за 520и ръчка единичен ванос какво масло трябва.Предполагам че за всички 520и е едно и също.Не може да е различно (така мисля аз)Изключвам новият мотор с 170кс. и двойният ванос.Аз също имам проблем със скоростите при студена кола и отделно забелязвам по-трудно влизане на скоростите при обороти над 2500 и мисля и аз да си сменя маслото...
Аз понеже имам същата грижа и допускам че жабарите преди мен са сменяли някога масло но не с подходящото.
Та почвам ги в този ред , смяна на масло слевд което съединител и ако не се реши проблема направо сменям кутията
- Стефановски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Мездра
- Пол: Мъж
- Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
- Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds
Re: Масло скоростна кутия
ivaylo_shack написа:Относно темата, на рамата под двигателя има лепенки с различен цвят отговарящи на вида трансмисионно масло. Единия цвят е оранжев и означаваше ATF масло за скоростната кутия, въпреки че е "ръчна". За другия не съм сигурен ако има по запознати да споделят.
Къде точно да се гледа за тази лепенка?
- dblos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: E91 330D
- Детайли за колата: Touring
Re: Масло скоростна кутия
Стефановски написа:ivaylo_shack написа:Относно темата, на рамата под двигателя има лепенки с различен цвят отговарящи на вида трансмисионно масло. Единия цвят е оранжев и означаваше ATF масло за скоростната кутия, въпреки че е "ръчна". За другия не съм сигурен ако има по запознати да споделят.
Къде точно да се гледа за тази лепенка?
Махни кората (ако имаш) и ако си под колата с изглед към задницата от лявата страна на кутията ще я видиш .
НО има и ск. кутии без стикер
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани