540i не вдига над 3000 оборота

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от TheFreeRider » 04 Ное 2012, 2:29

Здравейте! Колата е от края на 96та година, т.е. с мотора без ваноси, автоматик. Постепенно почна да прави проблеми при повече настъпване, които се изразяваха с влизане на скоростната кутия в авариен режим. След рестартиране на двигателя грешката изчезва до следващото по-рязко ускорение.
Инпа изкарва следните грешки в EGS:
- 120 Gear Check 0 (Symptom)
- 100 Gear Check 1 (1st-4th gear)
Същите грешки в bmw scanner изглеждат така:
EGS -> 78/81 - Error number 78
64/01 - Error number 64

В DME няма грешки освен cylinder 2 cut-out, или нещо подобно, от което предполагам е лекото претрисане на празен ход и може би няма много общо с другия проблем.

С повече наблюдение на проблема успях да установя следните факти:
- получава се само при добре загрял двигател, поне 20тина минути градско;
- като загрее двигателят, скоростната кутия превключва на следваща предавка на не повече от 3000 оборота. При ръчен режим преминава на S автоматично и пак превключва, все едно съм стигнал ограничител;
- ако тръгна рязко от място успявам да стигна около 4000 оборота на 1ва, след което пак - не повече от 3000.
- като е студена кутията превключва маалко по-късно, но не съм сигурен дали работи абсолютно нормално защото не искам да форсирам над 3-4000 оборота на студен двигател
- ако задържа настъпен педала на газта (около 60-80%) след като кутията е превключила 1-2 или 2-3, влиза в авариен режим

Скоростната кутия е сваляна и проверена, убеден съм, че проблемът не е в нея. На този етап ме съмнява дебитомер, DME, EGS или някой датчик, дори алтернатор (въпреки че и той е свалян и зарежда нормално, уж). Доколкото четох, датчикът на кутията (този откъм двигателя) или работи, или не - нямало средно положение : /
Ясно е, че ще се ходи на диагностика след 1-2 дни, просто се чудя дали е възможно да е нещо често срещано и лесно поправимо :dunno:
Всякаква помощ е добре дошла :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от omegaart » 04 Ное 2012, 3:29

TheFreeRider написа:Здравейте! Колата е от края на 96та година, т.е. с мотора без ваноси, автоматик. Постепенно почна да прави проблеми при повече настъпване, които се изразяваха с влизане на скоростната кутия в авариен режим. След рестартиране на двигателя грешката изчезва до следващото по-рязко ускорение.
Инпа изкарва следните грешки в EGS:
- 120 Gear Check 0 (Symptom)
- 100 Gear Check 1 (1st-4th gear)
Същите грешки в bmw scanner изглеждат така:
EGS -> 78/81 - Error number 78
64/01 - Error number 64

В DME няма грешки освен cylinder 2 cut-out, или нещо подобно, от което предполагам е лекото претрисане на празен ход и може би няма много общо с другия проблем.

С повече наблюдение на проблема успях да установя следните факти:
- получава се само при добре загрял двигател, поне 20тина минути градско;
- като загрее двигателят, скоростната кутия превключва на следваща предавка на не повече от 3000 оборота. При ръчен режим преминава на S автоматично и пак превключва, все едно съм стигнал ограничител;
- ако тръгна рязко от място успявам да стигна около 4000 оборота на 1ва, след което пак - не повече от 3000.
- като е студена кутията превключва маалко по-късно, но не съм сигурен дали работи абсолютно нормално защото не искам да форсирам над 3-4000 оборота на студен двигател
- ако задържа настъпен педала на газта (около 60-80%) след като кутията е превключила 1-2 или 2-3, влиза в авариен режим

Скоростната кутия е сваляна и проверена, убеден съм, че проблемът не е в нея. На този етап ме съмнява дебитомер, DME, EGS или някой датчик, дори алтернатор (въпреки че и той е свалян и зарежда нормално, уж). Доколкото четох, датчикът на кутията (този откъм двигателя) или работи, или не - нямало средно положение : /
Ясно е, че ще се ходи на диагностика след 1-2 дни, просто се чудя дали е възможно да е нещо често срещано и лесно поправимо :dunno:
Всякаква помощ е добре дошла :yes:



На мен точно на кутия ми мяза ... като искаш да провериш дебитомера го изключи и виж дали ще има разлика. Приготви едни 600лв за кутия и 300 за сваляне/качване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от mad_presley » 04 Ное 2012, 23:25

TheFreeRider написа:
Скоростната кутия е сваляна и проверена, убеден съм, че проблемът не е в нея.

Точно на скоростна кутия ти бие проблема и на нищо друго. Колата влиза в сервизен режим и за това не може да вдигне повече от 3к оборота.
За да не сваляш отново скоростна кутия, пробвай с друг компютър за скоростите първо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от Postman » 05 Ное 2012, 15:14

При мен се е случвало същото нещо от разхлабена "+" клема на акумулатора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от TheFreeRider » 15 Ное 2012, 14:41

Проблемът се оказа в "мозъка" на кутията, т.е. разните клапани и електроники вътре. Сменихме го и засега е ок, има драстична разлика в поведението, доста по-предвидима и управляема е кутията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 14.12.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: 330xd

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от tuporashko » 10 Дек 2012, 18:29

извинявам се за това че ще пиша тук в темата на колегата но и аз имам едно питане относно тези автоматици.Колата на приятелката ми е е 46 320 д автоматик+типтроник.от известно време на сам прави 1 проблем:както си се кара в града и между 2 и 3 предавка забива и влиза в авариен режим,светва едно зъбно колело и това е.гаса,вада ключа,пала пак и няма проблем.Това го прави само на директна предавка,на ръчни скорости не?Един маистор я гледа и каза че турбината на кутията е за смяна и обявява некви луди 1200 1500 лева ремонт! Това възможно ли е.Има ли вариант за смяна само на тази турбина?Благодаря предварително

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от omegaart » 10 Дек 2012, 19:15

tuporashko написа:извинявам се за това че ще пиша тук в темата на колегата но и аз имам едно питане относно тези автоматици.Колата на приятелката ми е е 46 320 д автоматик+типтроник.от известно време на сам прави 1 проблем:както си се кара в града и между 2 и 3 предавка забива и влиза в авариен режим,светва едно зъбно колело и това е.гаса,вада ключа,пала пак и няма проблем.Това го прави само на директна предавка,на ръчни скорости не?Един маистор я гледа и каза че турбината на кутията е за смяна и обявява некви луди 1200 1500 лева ремонт! Това възможно ли е.Има ли вариант за смяна само на тази турбина?Благодаря предварително


Мен точно на турбина ( торк конвертор ) не ми мяза тоя проблем ама ... може и да е. На С и на ръчни сам си определяш на колко оборота да се смени а на Д както му е зададено то завода. Най-често проблема , по мое наблюдение , идва м/у 2-3 и 3-4 предавки защото те са най-използвани и вероятно там се изтърква феродото или сдухват клапаните дето избират от къде и как да минава маслото ... абе сложна работа не мога я обясня както трябва. А колкото до парите за ремонт , като нищо ще ти вземе тия пари та и повече. Освен тия пари трябва си включиш и пари за масло + филтър и гарнитура ( освен ако не ги е включил в цената ) това са около 200-300лв. Най-добре виж направи една диагностика в оторизиран БМВ сервиз , там си има диагностика на скоростна кутия и го лови ако е torque convertor-a . И почвай да събираш пари от сега , също вижте нивото на маслото ако е малко може прави такива проблеми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от omegaart » 10 Дек 2012, 19:15

omegaart написа:
tuporashko написа:извинявам се за това че ще пиша тук в темата на колегата но и аз имам едно питане относно тези автоматици.Колата на приятелката ми е е 46 320 д автоматик+типтроник.от известно време на сам прави 1 проблем:както си се кара в града и между 2 и 3 предавка забива и влиза в авариен режим,светва едно зъбно колело и това е.гаса,вада ключа,пала пак и няма проблем.Това го прави само на директна предавка,на ръчни скорости не?Един маистор я гледа и каза че турбината на кутията е за смяна и обявява некви луди 1200 1500 лева ремонт! Това възможно ли е.Има ли вариант за смяна само на тази турбина?Благодаря предварително


Мен точно на турбина ( торк конвертор ) не ми мяза тоя проблем ама ... може и да е. На С и на ръчни сам си определяш на колко оборота да се смени а на Д както му е зададено то завода. Най-често проблема , по мое наблюдение , идва м/у 2-3 и 3-4 предавки защото те са най-използвани и вероятно там се изтърква феродото или сдухват селеноидните клапани дето избират от къде и как да минава маслото ... абе сложна работа не мога я обясня както трябва. А колкото до парите за ремонт , като нищо ще ти вземе тия пари та и повече. Освен тия пари трябва си включиш и пари за масло + филтър и гарнитура ( освен ако не ги е включил в цената ) това са около 200-300лв. Най-добре виж направи една диагностика в оторизиран БМВ сервиз , там си има диагностика на скоростна кутия и го лови ако е torque convertor-a . И почвай да събираш пари от сега , също вижте нивото на маслото ако е малко може прави такива проблеми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 14.12.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: 330xd

Re: 540i не вдига над 3000 оборота

Мнение от tuporashko » 10 Дек 2012, 19:21

ами тя колата е на моята приятелка подарък от башта й,най интересното е, след смяна на масло на скоростите почна да го парви този проблем,не веднага но след половин година,а тази кола влиза само в бмв сервиз,никъде другаде. Ти каква диагностика би предпочел да се ползва за да се види този проблем?Значи този може и да не ме е излъгал и проблема да е наистина от турбината на кутията?

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook