Грешна позиция на GPS-а.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Грешна позиция на GPS-а.
Колеги проблема е че при задаване позиция на автомобила GPS-а показва съвсем друго място. Другото което е че при движение курсора пак си седи там и не се движи а само чат пат се завърта. Зададох дестинация открива я показва маршрута и км. но началната точка е същата демек грешната. Рових из менюто за някакви настройки но няма. Каква може да бъде причината? Предварително Благодаря.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Свързан ли е модула на АБС-а към МК-то ?
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Ми него не го свързах понеже ми казаха че не е важен.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Какъв ти е навигационния компютър? Колко сателита хваща?
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Грешна позиция на GPS-а.
mad_presley написа:Какъв ти е навигационния компютър? Колко сателита хваща?
Компютъра е МК2-ка а сателити мисля че седем.
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Адашче,колата няма връзка с ABS-a !Не отчита че се движи и затова стрелката не може да се позиционира
Ако щещ и 70 сателита да имаш,няма ли инфо че колата се движи ,не чакай навигация

- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Добре де ми когато не се движи автомобила и е на място и ABS-a не отчита движение как се позиционира. Явно си има някаква хардуерна зависимост да е вързан ABS-a и LCM-a за да работи. От къде да взема сигнал за тези датчици и къде трябва да се вържат на навито или на GPS приемника? Предполагам сигнала е вървял и по старото окабеляване но от коя букса точно? Сетих се и друго
има ли значение че на буксата на навито не съм подал отделен кабел с маса а съм свързал само +?
има ли значение че на буксата на навито не съм подал отделен кабел с маса а съм свързал само +?
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Когато караш,изминаваш някакво разстояние,гасиш колата и си вършиш работа примерно 1-2-3 часа...влизаш в колата и като дадеш контакт виждаш,че си горе долу на посоченото място,само че стрелката не ти показва горе долу коректно спрямо точната посока на колата...това е така защото,GPS-a хваща все пак сигнал от спътниците,но няма КОЙ да му каже аджеба,къде точно се намираш ти,защото затова се грижи ABS модула....затова и стрелката е неточна
Сигнала за скорост се подава na 18pin на ABS компютъра ,от навигационния модул взимаш пин 11
Гледай тук и боцкай пинчетата,и проверявай по два пъти нещата,че нямам много време сега и да не би в бързината си да не съм догледал нещо
http://wds.spaghetticoder.org/us/svg/sp ... vg?m=e3902

Сигнала за скорост се подава na 18pin на ABS компютъра ,от навигационния модул взимаш пин 11
Гледай тук и боцкай пинчетата,и проверявай по два пъти нещата,че нямам много време сега и да не би в бързината си да не съм догледал нещо

http://wds.spaghetticoder.org/us/svg/sp ... vg?m=e3902
- jivakula
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Аз бях със същият проблем. След като свързах кабелите, всичко се оправи, Два кабела към ABS модула и един към LCM-a. Използвах тези схеми:
Успех!
Успех!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Грешна позиция на GPS-а.
meha написа:Когато караш,изминаваш някакво разстояние,гасиш колата и си вършиш работа примерно 1-2-3 часа...влизаш в колата и като дадеш контакт виждаш,че си горе долу на посоченото място,само че стрелката не ти показва горе долу коректно спрямо точната посока на колата...това е така защото,GPS-a хваща все пак сигнал от спътниците,но няма КОЙ да му каже аджеба,къде точно се намираш ти,защото затова се грижи ABS модула....затова и стрелката е неточна![]()
Сигнала за скорост се подава na 18pin на ABS компютъра ,от навигационния модул взимаш пин 11
Гледай тук и боцкай пинчетата,и проверявай по два пъти нещата,че нямам много време сега и да не би в бързината си да не съм догледал нещо![]()
http://wds.spaghetticoder.org/us/svg/sp ... vg?m=e3902
В заблуждение си колега.
Връзката на ABS-а и GPS-a е направено с цел, понеже когато караш в дълъг тунел или в презастроен район с високи сгради може да се изгуби сигнала от спътниците, тогава ти се движиш, но навигацията без спътници не може да определи положението и курсора спира да се движи по картата, но именно с датчика от едното колело се определя посоката на движение, дали караш направо или завиваш наляво/надясно и курсора не спира, независимо че няма сигнал от спътници.
Другия кабел е за сигнал от задна скорост, с помощта на него компютъра разбира дали караш назад и мести курсора назад когато е с направление напред.
Аз мисля, че проблема е в сигнала, все едно не е хванал сателити, влез в скритото меню и там ги гледай какви стойности дават.
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Ами в скритите менюта показва че хваща 7 сателита. Единствено не съм свързал три кабелчета които старчът от приемника но те са за ABS и LCM нали така. Навито съм го свързал по тази схема дадена в една друга тема:
-пин 1 на синята букса на навито 12в+
-пин 3 ibus
-връзките са м/у бялата букса на тв модул и синята букса на нави модул
-от бялата на тв модул се ползвват пин 3 (аудио +) и пин 12 (аудио -), които отиват на пин 9(+) и Пин 18(-) в синята на нави
-пин 8 от бялата на тв отива в пин 17 на синята на нави (синхронизация)
-пин 16 в бялата е зелено
-пин 17-сино
-пин 18-червено
-масата на цветовете е пин 7 в бялата
-в синята на нави са 4-червено, 8-зелено, 13-сино..като масите са съответно на 14, 15 и 16
-след като има връзка м/у тв и нави, синята букса на нави отива в синята на тв и готово ))
Захранване съм взел от от бялата букса към която беше включена старата инсталация.
Да не би да има още нещо за връзване?
-пин 1 на синята букса на навито 12в+
-пин 3 ibus
-връзките са м/у бялата букса на тв модул и синята букса на нави модул
-от бялата на тв модул се ползвват пин 3 (аудио +) и пин 12 (аудио -), които отиват на пин 9(+) и Пин 18(-) в синята на нави
-пин 8 от бялата на тв отива в пин 17 на синята на нави (синхронизация)
-пин 16 в бялата е зелено
-пин 17-сино
-пин 18-червено
-масата на цветовете е пин 7 в бялата
-в синята на нави са 4-червено, 8-зелено, 13-сино..като масите са съответно на 14, 15 и 16
-след като има връзка м/у тв и нави, синята букса на нави отива в синята на тв и готово ))
Захранване съм взел от от бялата букса към която беше включена старата инсталация.
Да не би да има още нещо за връзване?
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Гледай в скритото меню за това:

Интересува те параметъра S/N, ако показва само 0.0 или --.-, значи няма връзка със сателити.
Когато имаш връзка с поне 3 сателита, ще ти даде кординати както тук:


Интересува те параметъра S/N, ако показва само 0.0 или --.-, значи няма връзка със сателити.
Когато имаш връзка с поне 3 сателита, ще ти даде кординати както тук:

- jivakula
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Здравейте!
Кабелите, който са за АБС и ЛЦМ модулите трябва да бъдат свързани, тъй като тази навигационна система е проектирана за свързване и използване само в кола - БМВ, Роувър и т.н. Тази навигационна система е малко по-различна от тези, които повечето от нас имат - Гарми, ГоКлевер, Мио на телефоните, таблетите си и т.н.
Тук навигационния компютър не пресмята стойностите, подавани по И-Бъса като моментна скорост и др.. Като се има впредвид годината, когато е създадена тази навигационна система, изчислиненията се правят на база максимално приети кординати и информация от различните устройства в колата. За това е конструирана да получава сигнал от АБС модула и от двете колела, както и от ЛЦМ-а при включена задна скорост. Така, компютъра МК 1-2 получава импулси от АБС-а(от където може да изчисли скорост на движение на автомобила, дали завива и накъде завива и др.) и на база на приетите кординати пресмята и знае дали колата се движи или не и къде се намира. За точното позициониране компютъра освен кординати които получава от спътниците, трябва да знае какво е състоянието на колата. Не случайно за МК 1 компютъра се прави и "калибриране" на навигацията и го има описано в документ. За МК 2 това отпада като изчисленията се правят от получените импулси от АБС-а и се пресмятата по-точно в процесора а компютъра.
Така, че да не подценяваме конструкторите на БМВ и нека колегата да си свърже всички кабели за да получи желания резултат. Мисля, че няма смисъл да продължаваме темата с отговори като:...ама на колегата едикой си не са свързани и всичко работи, или ама аз не съм ги свързал и е ОК и т.н.
Успех!
Кабелите, който са за АБС и ЛЦМ модулите трябва да бъдат свързани, тъй като тази навигационна система е проектирана за свързване и използване само в кола - БМВ, Роувър и т.н. Тази навигационна система е малко по-различна от тези, които повечето от нас имат - Гарми, ГоКлевер, Мио на телефоните, таблетите си и т.н.
Тук навигационния компютър не пресмята стойностите, подавани по И-Бъса като моментна скорост и др.. Като се има впредвид годината, когато е създадена тази навигационна система, изчислиненията се правят на база максимално приети кординати и информация от различните устройства в колата. За това е конструирана да получава сигнал от АБС модула и от двете колела, както и от ЛЦМ-а при включена задна скорост. Така, компютъра МК 1-2 получава импулси от АБС-а(от където може да изчисли скорост на движение на автомобила, дали завива и накъде завива и др.) и на база на приетите кординати пресмята и знае дали колата се движи или не и къде се намира. За точното позициониране компютъра освен кординати които получава от спътниците, трябва да знае какво е състоянието на колата. Не случайно за МК 1 компютъра се прави и "калибриране" на навигацията и го има описано в документ. За МК 2 това отпада като изчисленията се правят от получените импулси от АБС-а и се пресмятата по-точно в процесора а компютъра.
Така, че да не подценяваме конструкторите на БМВ и нека колегата да си свърже всички кабели за да получи желания резултат. Мисля, че няма смисъл да продължаваме темата с отговори като:...ама на колегата едикой си не са свързани и всичко работи, или ама аз не съм ги свързал и е ОК и т.н.

Успех!


- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Задравейте!
След свързване на кабелите за ABS и LCM всичко работи перфектно.
Благодаря на всички които се включиха в темата.
Благодаря и на jivakula за напътствята по телефона.
След свързване на кабелите за ABS и LCM всичко работи перфектно.
Благодаря на всички които се включиха в темата.
Благодаря и на jivakula за напътствята по телефона.
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: Грешна позиция на GPS-а.
Vladocbr написа:Задравейте!
След свързване на кабелите за ABS и LCM всичко работи перфектно.
Благодаря на всички които се включиха в темата.
Благодаря и на jivakula за напътствята по телефона.
най-лесният начин да подкараш "стрелката" на навигацията при МК2 е да свържеш само пин 10 от виолетовата букса към кабелчето на т.н. ТАА радио сигнал -тънката черна жица с бяла ивица, има я в основната букса на инсталацията в багажника (пин 3)
при ретрофит на мк3/мк4 може без виолетовата букса))
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани