м54б22 ламда сонда проблем

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 20.11.2009
Кара: 320ci 170 к.с.
Мечтае да кара: Е92, ако може М3 !

м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от dark0 » 20 Окт 2012, 21:53

Значи проблема е, че колата започна да харчи много и нещо се усещаше едно тъпчене като и се подаде газ и реших да я закарам на диагностика .. при което се оказа че ламда сондата преди и тази след катализатора са заминали :kuku:
Колата е на газ ама мисля, че не е от нея, защото преди това си даваше 12 - 13 градско и си вървеше перфектно .. а и не го прави само на газ а и на бензин ..

Примирих се и реших да се поровя из форума и да пиша на няколко колеги да ми кажат цени .. цените които ми дадоха не бяха някакви фрапиращи и се успокоих.. само, че ме разтревожи факта, че 1 момче от с което си писахме ми каза, че колата има 2 сонди преди катализатора и 2 след него :dunno:

Другото което е, че четох някъде за някакви емулатори за около 150-160лв. с който се залъгва компа, че помпите работят .. има ли някакъв такъв трик или трябва да се сменят .. и наистина ли помпите са общо 4 :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от ~Мишо~ » 21 Окт 2012, 2:06

Помпите, сондите... малко се пообърка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 20.11.2009
Кара: 320ci 170 к.с.
Мечтае да кара: Е92, ако може М3 !

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от dark0 » 21 Окт 2012, 4:54

Да де сондите .. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от ~Мишо~ » 21 Окт 2012, 12:32

Сондите са 4, задните не е проблем да се симулират, но предните трябва да работят...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 20.11.2009
Кара: 320ci 170 к.с.
Мечтае да кара: Е92, ако може М3 !

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от dark0 » 21 Окт 2012, 13:42

Човека който ми направи диагностика каза че ако мина на евро 2 стандарт щяло да се наложи да сменя само предните..само че каза че имало вероятност колата да стане 150к.с.
Другият ми въпрос е взаимно заменяеми ли са предните със задните сонди защото задните не заминали докрай и мисълта ми е да сменя софта и местата на сондите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 20.11.2009
Кара: 320ci 170 к.с.
Мечтае да кара: Е92, ако може М3 !

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от dark0 » 21 Окт 2012, 22:59

Никои ли не може да сподели някаква информация :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 20.11.2009
Кара: 320ci 170 к.с.
Мечтае да кара: Е92, ако може М3 !

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от dark0 » 23 Окт 2012, 23:05

С преместване по назад и заварка на Г профил дали ще се оправят нещата ?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от Zagy » 24 Окт 2012, 2:16

Който ти е казал, че като минеш на Евро2 колата ще се скопи на 150 коня - те е излъгал. Смени си само предните 2 сонди и мини на Евро2 - задните реално не ти трябват.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от nikolae » 24 Окт 2012, 11:25

Спокойно можеш да смениш само предните, без да прави нищо по софтуера на колата /да минаваш към евро2/

Бъди обаче сигурен, че проблема ти е в сондите, а не някъде другаде. С това тъпчене на едно място, да не ти е проблема в генерацията ?
Колата ти има 2 катализатора и ако си бил с лошо настроена газ /както аз бях в началото/ спокойно може да са заминали.

Нищо лично към майстора, но му предложи да смениш сондите и ако не се оправи проблема да ти ги възстанови :-)

Мой съвет направи по-сериозна проверка, за да не хвърляш пари на вятъра.
Успех !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 20.11.2009
Кара: 320ci 170 к.с.
Мечтае да кара: Е92, ако може М3 !

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от dark0 » 27 Окт 2012, 22:00

Колата е с премахнати катализатори ..
Колата има ГИ както и обд емулатор..
Въпроса ми е може ли да сменя първо едната предна сонда и ако положението не се оправи тогава да сменя и другата ?
Не трябва ли да мина на евро 2, защото задните помпи не подават ли някаква информация на предните ? А задните като са прецакани ще подават грешна информация на предните :dunno:
Софтуера вече съм се навил да го сменя .. само не знам дали мога да сменя първо едната сонда и след 15 дни другата ( хем в момента финансови причини хем да видя .. може проблема да е само в една от предните ;д )

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от Zagy » 27 Окт 2012, 22:23

Ми нищо не ти пречи да опиташ... но май ще е по метода "онче-бонче"...
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от phantomas » 28 Окт 2012, 1:09

До колкото знам само предните ти сонди определят горивната смес на мотора и влияят на работата му, а задните определят кога са заминали катализаторите ти, а твоите щом ги няма ще отчита грешка при диагностика и винаги ще ти пише че стойностите не са ти в норма, поне така ми го обясни един еладжия
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: м54б22 ламда сонда проблем

Мнение от slitter » 28 Окт 2012, 1:17

Стига с тия помпи, бре човече! Виж кво щи кажа, като си тръгнал да четеш форума го чети, а не само оттук оттам! Ще кажа това, което многократно и в наистина много теми е писано.. писано.. писано. Предните сонди са много важни, защото участват, а даже играят основна роля в извършването на горивния процес в ДВГ-то, а именно регулират своевременно колко да бъде обогатена или обеднена горивната смес в конкретния момент. Цялата тази функция се изпълнява изключително бързо и регулирането на сместа става своевременно и веднага. Ти имаш две такива сонди, които се намират на местата преди катализатора или преди резонаторите, ако същите са махнати. Всяка сонда подава информация на ЕКУто на двигателя за по 3 цилиндъра, затова са две - двете за шестте цилиндъра. Не са взаимозаменяеми, защото кабелите на едните и другите (предни и задни) са по-къси или дълги. Не се занимавай да скъсяваш или удължаваш кабели, защото ще нарушиш сигнала, който минава през тах с вързопите и изолирите, още повече е тъпо при положение, че се продават за по около 100 лв. БОШ универсал сонди, кито реално са абсолютно същите като твоята оригиналната. На следващо място е тъпо да сменяваш двете предни, ако действително е прецакана само едната. Така че смени си само предната прецаканата. От друга страна задните сонди са само контролни - те следят за работата на катализаторите и по никакъв начин не оказват влияние върху работата на колата, нито подават сигнал на предните. Сондите са едни датчици реални и те подават сигнал на ЕКУто, а не една на друга. Обаче!!! Това, че не влияят на работата, не означава, че няма да светне лампата чек енджин на таблото. Тя ще си светне именно, за да предупреди, че има някакъв проблем било то с предните или задните сонди, било то заради някакъв друг проблем, който нарушава горивния процес. Така, че в някой момент ще се наложи да смениш и задната, ако не се решиш действително да минеш на Евро 2, което донякъде ще реши проблема, обаче Евро 2 си има своите недостатъци. Колата няма да стане 150 коня... който ти го е казал е страшен малоумник и нищо не разбира. Просто ЕКУто ще спре да следи задните сонди или по-скоро изкуствено ще им заложи едни параметри, които все едно те поадават (0,45V ako изобщо има значение за тебе това). Колата ще си работи идеално със 170те си коня. Негативното обаче идва с това, че този софт по ЕВРО 2 напълно изключва стандарта ЕОБД, което означава, че лампата чек енджин няма да светва никога повече, дори и да има някакъв проблем по горивния процес, тя просто става неактивна. И дори и да се прояви някакъв проблем тя няма да ти сигнализира за това. Да, ще се запишат грешки в паметта, ще си седят там, обаче ти няма да знаеш за тях, докато не идеш на диагностика по някаква причина. Мисля, че получи достатъчна информация от мен и от колегите - ти прави каквото искаш!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook