Масло за Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Каква марка масло използвате

Кастрол
706
38%
БМВ
601
32%
Мотул
176
9%
Лики Моли
45
2%
Мобил
77
4%
Елф
15
1%
Селения
7
0%
Друго
242
13%
 
Общо гласове : 1869
ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Масло за Е46

Мнение от JTD » 16 Окт 2012, 19:10

Zagy написа::OT:
Не че нещо, ама кво му е на 5W30 при ръчкане аз да питам?

Ами като го ръчнеш и вдигне 110-115 градуса, като видиш налягането му и се кръстиш да не забиеш следващата обиколка.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло за Е46

Мнение от Zagy » 17 Окт 2012, 9:18

Честно казано няма вариант да вдигнеш такава температура на печката освен на писта. Затова 5W30 си е перфектно за дизелите.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: Масло за Е46

Мнение от niki_future » 17 Окт 2012, 16:20

Здравейте колеги,
Наскоро си купих BMW e46 320d Touring, фейслифт -150 к.с. Колата е страхотна. Трябва да я обслужа и се чудя какво масло да и сложа. Мисля да се спра на BMW масло, но ако някой има други препоръки нека каже. Пробега, който се рекламира не ме интересува - каквото и да е ще го сменям на 8000 - 10000 км. в зависимост в какви условия са изминати. Интересува ме:

1. 5w30 или 5w40 да сложа (в момента има лепната бележка, че е с 5w30)?
2. Каква е нормалната цена за 5w30? Във Враца в един сервиз ми казаха 35лв. литъра, но в интернет намирам цена 16 лв. за това масло: BMW Motorenöl Longlife 04 5W-30 ACEA A3/B4/C3 LONGLIFE -04 и във всички сайтове цената варира между 16-18 лв.
3. Колата побира 5,5 л. нали?
4. Трябва ли да се прави някакво обслужване на ангренажната верига?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Масло за Е46

Мнение от JTD » 17 Окт 2012, 18:01

Zagy написа:Честно казано няма вариант да вдигнеш такава температура на печката освен на писта. Затова 5W30 си е перфектно за дизелите.

Значи викаш по-добре да си караш с по-скапано масло и да се надяваш, че никога няма да стигнеш натоварване, когато се предава вместо да заложиш на по-хубаво масло още от начало?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Масло за Е46

Мнение от kriso85 » 17 Окт 2012, 20:18

Ми по тази логика на колегите по горе, които всеки ден карат по пистите на България и Европа,
най-доброто масло ще е 0в60.
Да ама не е така.
Има тема в "The Best Of" , сега се казва под-форум Полезна информация, най-веротно не му помните името от преди.
Темата е тази http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =29&t=4715
Все пак не всеки ден се кара на писта, особено с дизелова Е46.
Никой до сега не се е оплакал от 5в30 сложено на дизелов мотор на Е46, а има колеги които от бая време карат такива коли.

ПП: а и с това 0в40 масло, при масови студени стартове в градски условия, когато маслото и мотора са супер изстинали ще дава разход на масло от по 1 л. на 1000/2000 км. , ако му е малко износен мотора /все пак поостаряха колите ни/
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Масло за Е46

Мнение от dr.peshev » 17 Окт 2012, 20:48

kriso85 написа:Ми по тази логика на колегите по горе, които всеки ден карат по пистите на България и Европа,
най-доброто масло ще е 0в60.
Да ама не е така.
Има тема в "The Best Of" , сега се казва под-форум Полезна информация, най-веротно не му помните името от преди.
Темата е тази http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =29&t=4715
Все пак не всеки ден се кара на писта, особено с дизелова Е46.
Никой до сега не се е оплакал от 5в30 сложено на дизелов мотор на Е46, а има колеги които от бая време карат такива коли.

ПП: а и с това 0в40 масло, при масови студени стартове в градски условия, когато маслото и мотора са супер изстинали ще дава разход на масло от по 1 л. на 1000/2000 км. , ако му е малко износен мотора /все пак поостаряха колите ни/

1-Разхода ми с 0в40 на 12000км е точно нула или не може да се отчете минималната загуба (160 000км)
2-Не е вярно,че маслото с по-висок топлинен индекс е по-тънко и се губи,напротив по-вискозно е при по-висока температура(при високи обороти не се губи/при студени стартове е по-течно=по-бързо се качва и защитава мотора):
5W30 вискозитет при високи температури 71.4 KV@40°C cSt & 12 KV@ 100°c cSt
0W40 ----------------------------------- 77.5 @40° & 13.1 @100°c. http://www.tds.castrol.co.nz/pdf/9854_E ... 00W-40.pdf
3-Кастрол дава вискозитета при 100оС,което мисля е близка до работната температура на всеки двигател
4-Цената на двете масла е различна,защо ли?!
5-0в40 не е за стари дизели!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Масло за Е46

Мнение от kriso85 » 17 Окт 2012, 20:59

Май си прочел между редовете ...
Аз написах че при студен мотор и студено масло, 5в30 е по-дебело от 0в40.
При 0в40 по-бързо ще се смазва двигателя, но и по-бързо ще се стича маслото по незагрелия двигател, тоест слоят масло върху повърхностите в мотора ще е по-малък => мазането ще е по-лошо.
А масово зимата при градски условия се кара на полузаграл мотор и масло и така през повечето време ще имаш по-добро мазане с 5в30.
При есктремни пистови натоварвания на мотора /които подчертавам сигурно ти и другите защитници идеята "0в40 в 10 годишна печка" всеки ден прилагате на автомобила си/ е ясно че по-доброто масло е 0в40. Там мотора е загрял и се търси повече мазане при висока температура. Но по твоята логика на пистово каране, по добре ще е 10в60. Там мазането ще е по-добро при по-високата температура.
Пуснах линка към темата на алх , защото е написана добре, но ти предпочиташ тука да си водиме някаква полемика.

И пак да подчертая, щото май не си ме разбрал - ясно е че 0в40 е по-доброто масло, но при нормалното каране в градски и извънградски условия при спазване на ЗДвП , 5в30 не само че е добро , но си има и някои предимства пред 0в40. Също така 0в40 не е някакво недостижимо като цена, вярно че е по-скъпо но не чак толкова, а и мотора не събира един варел , все пак.

ПП: а според каталога на БМВ какво масло се препоръчва за дизелите Е46 като нови и след излизане от гаранция ?
ПП2: поразгледай темата малко по-назад. Много колеги са споделили че ползват 5в30 за дизелите си. Не се е оплакал някой от счупен мотор и друг проблем, в следствие на избрания вискозитет

ПП3: и един цитат от темата по-горе
ми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква.
Последна промяна kriso85 на 17 Окт 2012, 21:12, променена общо 1 път
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Масло за Е46

Мнение от dr.peshev » 17 Окт 2012, 21:10

1- :yes:
2-написах,че 0в40 не става за печки
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло за Е46

Мнение от Zagy » 17 Окт 2012, 21:13

Гледам май има разногласия по въпроса за "екстремното натоварване"... ако ще товариш печката екстремно даже и уран да й сложиш тя пак ще роди... без значение какво е маслото. Печката не е направена да я смазваш на писта. Крисо го е написал правилно, дал е линк - който се интересува - да чете.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Масло за Е46

Мнение от JTD » 17 Окт 2012, 21:29

kriso85 написа:...
При 0в40 по-бързо ще се смазва двигателя, но и по-бързо ще се стича маслото по незагрелия двигател, тоест слоят масло върху повърхностите в мотора ще е по-малък => мазането ще е по-лошо.
А масово зимата при градски условия се кара на полузаграл мотор и масло и така през повечето време ще имаш по-добро мазане с 5в30.

Само по тези ти думи се вижда, че въобще не разбираш от материята и по-добре не продължавай натам.
kriso85 написа:ПП3: и един цитат от темата по-горе
ми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква.

И този цитат е много измислен. Има още доста какво да учи/чете въпросния колега, който не го познавам, но се вижда, че и на него му куцат доста неща в темата.
В темата за масло обикновено се включват много потребители, които си нямат и идея какво означава ТБН или ВИ, ама коментират, че маслото било хубаво, с което карали :lol:

Zagy написа:Гледам май има разногласия по въпроса за "екстремното натоварване"... ако ще товариш печката екстремно даже и уран да й сложиш тя пак ще роди... без значение какво е маслото. Печката не е направена да я смазваш на писта. Крисо го е написал правилно, дал е линк - който се интересува - да чете.

Точно печката е правена да се смазва от работа. Дизайна, идеята на дизеловия двигател е такъв.
По-скоро има проблеми с големи и дълги интервали на празен ход, от колкото когато се натоварва до краен предел.
Поинтересувай се, осведоми се, научи още малко и след това пак дай този коментар.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло за Е46

Мнение от Zagy » 17 Окт 2012, 21:43

Пак казвам - явно разбираме "смазването от работа" по различен начин. За теб това явно е дългия пробег, който няма нищо общо с тази малка дискусия тук. Аз говоря за режимите на крайно натоварване на двигателя.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Масло за Е46

Мнение от JTD » 17 Окт 2012, 21:47

Zagy написа:Пак казвам - явно разбираме "смазването от работа" по различен начин. За теб това явно е дългия пробег, който няма нищо общо с тази малка дискусия тук. Аз говоря за режимите на крайно натоварване на двигателя.

Не разбирам нещата по-различно.
Като говорим за "смазване" говорим за режими, когато оборотомера не излиза от червеното дълго време.
Иначе с километри не може да загрееш маслото подобаващо, логично е.
И точно когато държиш един двигател в такъв режим, то трябва да разчиташ, че ще има кой да го смазва.
За това трябва да се слага и по-хубаво масло.
Не казвам, че 5-30 е лошо масло. Реално си е масло, смазва си, колата си върви. Лошо няма.
Просто като имаш шанс да сложиш по-хубаво масло за малко повече пари, то няма смисъл да се правят такива дребни компромиси.
А дали ще е бензин или дизел, то все тая. Блъска се 0-40, защото 10-60 не става за всекидневна употреба, поради други причини и това е.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло за Е46

Мнение от Zagy » 17 Окт 2012, 21:51

JTD написа:Като говорим за "смазване" говорим за режими, когато оборотомера не излиза от червеното дълго време.

Значи ти е пределно ясно, че дизела не е направен за такова издевателство. Дизела е да го изрежеш на 1ва, 2ра и 3та примерно и да поддържаш достигнатата скорост - и да знаеш, че маслото го защитава напълно при тази ситуация. 5W30 го защитава напълно точно в тези случаи, което означава, че е абсолютно адекватно и избора му е оправдан. 0W40 или 10W50 са излишни в този случай.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Масло за Е46

Мнение от JTD » 17 Окт 2012, 21:55

Zagy написа:
JTD написа:Като говорим за "смазване" говорим за режими, когато оборотомера не излиза от червеното дълго време.

Значи ти е пределно ясно, че дизела не е направен за такова издевателство. Дизела е да го изрежеш на 1ва, 2ра и 3та примерно и да поддържаш достигнатата скорост - и да знаеш, че маслото го защитава напълно при тази ситуация. 5W30 го защитава напълно точно в тези случаи, което означава, че е абсолютно адекватно и избора му е оправдан. 0W40 или 10W50 са излишни в този случай.

Искам само лятото с 5-30 на 40 градусова жега, с пуснат климатик, пътуващ за морето, надул музиката и каращ над разрешената от ЗДП скорост, да ми кажеш колко ти е налягането след първите 100км и след това да продължим спора.
Ето ти типичен пример, случващ се често в този форум, гарантирам.

И пак ще ти повторя, дизеловия двигател е правен за натоварвания. Бензиновия, термо-механично погледнато, е проблемния за поддържане на 250км/ч в продължение на 10к километра да речем. Казах ти, прочети защо е така и продължи на тази тема след това.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло за Е46

Мнение от Zagy » 17 Окт 2012, 22:04

JTD написа:Искам само лятото с 5-30 на 40 градусова жега, с пуснат климатик, пътуващ за морето, надул музиката и каращ над разрешената от ЗДП скорост, да ми кажеш колко ти е налягането след първите 100км и след това да продължим спора.
Ето ти типичен пример, случващ се често в този форум, гарантирам.

Тук сам трябва да си отговориш - каквото и да е налягането на маслото - то се справя. Колегите от форума масово карат така с такова масло и не се сещам някой да е измяукал от заминал мотор. Извода го оставям на теб.
JTD написа:И пак ще ти повторя, дизеловия двигател е правен за натоварвания. Бензиновия, термо-механично погледнато, е проблемния за поддържане на 250км/ч в продължение на 10к километра да речем. Казах ти, прочети защо е така и продължи на тази тема след това.

Всеки ДВГ е проблемен при продължително крайно натоварване. Иначе конструктивните различия м/у дизел и бензин са тема на отделен разговор :)
Si non confectus, non reficiat.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook