Масло за Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Масло за Е46
Zagy написа::OT:
Не че нещо, ама кво му е на 5W30 при ръчкане аз да питам?
Ами като го ръчнеш и вдигне 110-115 градуса, като видиш налягането му и се кръстиш да не забиеш следващата обиколка.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Масло за Е46
Честно казано няма вариант да вдигнеш такава температура на печката освен на писта. Затова 5W30 си е перфектно за дизелите.
Si non confectus, non reficiat.
- niki_future
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.08.2012
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Масло за Е46
Здравейте колеги,
Наскоро си купих BMW e46 320d Touring, фейслифт -150 к.с. Колата е страхотна. Трябва да я обслужа и се чудя какво масло да и сложа. Мисля да се спра на BMW масло, но ако някой има други препоръки нека каже. Пробега, който се рекламира не ме интересува - каквото и да е ще го сменям на 8000 - 10000 км. в зависимост в какви условия са изминати. Интересува ме:
1. 5w30 или 5w40 да сложа (в момента има лепната бележка, че е с 5w30)?
2. Каква е нормалната цена за 5w30? Във Враца в един сервиз ми казаха 35лв. литъра, но в интернет намирам цена 16 лв. за това масло: BMW Motorenöl Longlife 04 5W-30 ACEA A3/B4/C3 LONGLIFE -04 и във всички сайтове цената варира между 16-18 лв.
3. Колата побира 5,5 л. нали?
4. Трябва ли да се прави някакво обслужване на ангренажната верига?
Наскоро си купих BMW e46 320d Touring, фейслифт -150 к.с. Колата е страхотна. Трябва да я обслужа и се чудя какво масло да и сложа. Мисля да се спра на BMW масло, но ако някой има други препоръки нека каже. Пробега, който се рекламира не ме интересува - каквото и да е ще го сменям на 8000 - 10000 км. в зависимост в какви условия са изминати. Интересува ме:
1. 5w30 или 5w40 да сложа (в момента има лепната бележка, че е с 5w30)?
2. Каква е нормалната цена за 5w30? Във Враца в един сервиз ми казаха 35лв. литъра, но в интернет намирам цена 16 лв. за това масло: BMW Motorenöl Longlife 04 5W-30 ACEA A3/B4/C3 LONGLIFE -04 и във всички сайтове цената варира между 16-18 лв.
3. Колата побира 5,5 л. нали?
4. Трябва ли да се прави някакво обслужване на ангренажната верига?
Re: Масло за Е46
Zagy написа:Честно казано няма вариант да вдигнеш такава температура на печката освен на писта. Затова 5W30 си е перфектно за дизелите.
Значи викаш по-добре да си караш с по-скапано масло и да се надяваш, че никога няма да стигнеш натоварване, когато се предава вместо да заложиш на по-хубаво масло още от начало?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Масло за Е46
Ми по тази логика на колегите по горе, които всеки ден карат по пистите на България и Европа,
най-доброто масло ще е 0в60.
Да ама не е така.
Има тема в "The Best Of" , сега се казва под-форум Полезна информация, най-веротно не му помните името от преди.
Темата е тази http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =29&t=4715
Все пак не всеки ден се кара на писта, особено с дизелова Е46.
Никой до сега не се е оплакал от 5в30 сложено на дизелов мотор на Е46, а има колеги които от бая време карат такива коли.
ПП: а и с това 0в40 масло, при масови студени стартове в градски условия, когато маслото и мотора са супер изстинали ще дава разход на масло от по 1 л. на 1000/2000 км. , ако му е малко износен мотора /все пак поостаряха колите ни/
най-доброто масло ще е 0в60.
Да ама не е така.
Има тема в "The Best Of" , сега се казва под-форум Полезна информация, най-веротно не му помните името от преди.
Темата е тази http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =29&t=4715
Все пак не всеки ден се кара на писта, особено с дизелова Е46.
Никой до сега не се е оплакал от 5в30 сложено на дизелов мотор на Е46, а има колеги които от бая време карат такива коли.
ПП: а и с това 0в40 масло, при масови студени стартове в градски условия, когато маслото и мотора са супер изстинали ще дава разход на масло от по 1 л. на 1000/2000 км. , ако му е малко износен мотора /все пак поостаряха колите ни/
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Масло за Е46
kriso85 написа:Ми по тази логика на колегите по горе, които всеки ден карат по пистите на България и Европа,
най-доброто масло ще е 0в60.
Да ама не е така.
Има тема в "The Best Of" , сега се казва под-форум Полезна информация, най-веротно не му помните името от преди.
Темата е тази http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =29&t=4715
Все пак не всеки ден се кара на писта, особено с дизелова Е46.
Никой до сега не се е оплакал от 5в30 сложено на дизелов мотор на Е46, а има колеги които от бая време карат такива коли.
ПП: а и с това 0в40 масло, при масови студени стартове в градски условия, когато маслото и мотора са супер изстинали ще дава разход на масло от по 1 л. на 1000/2000 км. , ако му е малко износен мотора /все пак поостаряха колите ни/
1-Разхода ми с 0в40 на 12000км е точно нула или не може да се отчете минималната загуба (160 000км)
2-Не е вярно,че маслото с по-висок топлинен индекс е по-тънко и се губи,напротив по-вискозно е при по-висока температура(при високи обороти не се губи/при студени стартове е по-течно=по-бързо се качва и защитава мотора):
5W30 вискозитет при високи температури 71.4 KV@40°C cSt & 12 KV@ 100°c cSt
0W40 ----------------------------------- 77.5 @40° & 13.1 @100°c. http://www.tds.castrol.co.nz/pdf/9854_E ... 00W-40.pdf
3-Кастрол дава вискозитета при 100оС,което мисля е близка до работната температура на всеки двигател
4-Цената на двете масла е различна,защо ли?!
5-0в40 не е за стари дизели!
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Масло за Е46
Май си прочел между редовете ...
Аз написах че при студен мотор и студено масло, 5в30 е по-дебело от 0в40.
При 0в40 по-бързо ще се смазва двигателя, но и по-бързо ще се стича маслото по незагрелия двигател, тоест слоят масло върху повърхностите в мотора ще е по-малък => мазането ще е по-лошо.
А масово зимата при градски условия се кара на полузаграл мотор и масло и така през повечето време ще имаш по-добро мазане с 5в30.
При есктремни пистови натоварвания на мотора /които подчертавам сигурно ти и другите защитници идеята "0в40 в 10 годишна печка" всеки ден прилагате на автомобила си/ е ясно че по-доброто масло е 0в40. Там мотора е загрял и се търси повече мазане при висока температура. Но по твоята логика на пистово каране, по добре ще е 10в60. Там мазането ще е по-добро при по-високата температура.
Пуснах линка към темата на алх , защото е написана добре, но ти предпочиташ тука да си водиме някаква полемика.
И пак да подчертая, щото май не си ме разбрал - ясно е че 0в40 е по-доброто масло, но при нормалното каране в градски и извънградски условия при спазване на ЗДвП , 5в30 не само че е добро , но си има и някои предимства пред 0в40. Също така 0в40 не е някакво недостижимо като цена, вярно че е по-скъпо но не чак толкова, а и мотора не събира един варел , все пак.
ПП: а според каталога на БМВ какво масло се препоръчва за дизелите Е46 като нови и след излизане от гаранция ?
ПП2: поразгледай темата малко по-назад. Много колеги са споделили че ползват 5в30 за дизелите си. Не се е оплакал някой от счупен мотор и друг проблем, в следствие на избрания вискозитет
ПП3: и един цитат от темата по-горе
Аз написах че при студен мотор и студено масло, 5в30 е по-дебело от 0в40.
При 0в40 по-бързо ще се смазва двигателя, но и по-бързо ще се стича маслото по незагрелия двигател, тоест слоят масло върху повърхностите в мотора ще е по-малък => мазането ще е по-лошо.
А масово зимата при градски условия се кара на полузаграл мотор и масло и така през повечето време ще имаш по-добро мазане с 5в30.
При есктремни пистови натоварвания на мотора /които подчертавам сигурно ти и другите защитници идеята "0в40 в 10 годишна печка" всеки ден прилагате на автомобила си/ е ясно че по-доброто масло е 0в40. Там мотора е загрял и се търси повече мазане при висока температура. Но по твоята логика на пистово каране, по добре ще е 10в60. Там мазането ще е по-добро при по-високата температура.
Пуснах линка към темата на алх , защото е написана добре, но ти предпочиташ тука да си водиме някаква полемика.
И пак да подчертая, щото май не си ме разбрал - ясно е че 0в40 е по-доброто масло, но при нормалното каране в градски и извънградски условия при спазване на ЗДвП , 5в30 не само че е добро , но си има и някои предимства пред 0в40. Също така 0в40 не е някакво недостижимо като цена, вярно че е по-скъпо но не чак толкова, а и мотора не събира един варел , все пак.
ПП: а според каталога на БМВ какво масло се препоръчва за дизелите Е46 като нови и след излизане от гаранция ?
ПП2: поразгледай темата малко по-назад. Много колеги са споделили че ползват 5в30 за дизелите си. Не се е оплакал някой от счупен мотор и друг проблем, в следствие на избрания вискозитет
ПП3: и един цитат от темата по-горе
ми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква.
Последна промяна kriso85 на 17 Окт 2012, 21:12, променена общо 1 път
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Масло за Е46
1-
2-написах,че 0в40 не става за печки

2-написах,че 0в40 не става за печки
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Масло за Е46
Гледам май има разногласия по въпроса за "екстремното натоварване"... ако ще товариш печката екстремно даже и уран да й сложиш тя пак ще роди... без значение какво е маслото. Печката не е направена да я смазваш на писта. Крисо го е написал правилно, дал е линк - който се интересува - да чете.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Масло за Е46
kriso85 написа:...
При 0в40 по-бързо ще се смазва двигателя, но и по-бързо ще се стича маслото по незагрелия двигател, тоест слоят масло върху повърхностите в мотора ще е по-малък => мазането ще е по-лошо.
А масово зимата при градски условия се кара на полузаграл мотор и масло и така през повечето време ще имаш по-добро мазане с 5в30.
Само по тези ти думи се вижда, че въобще не разбираш от материята и по-добре не продължавай натам.
kriso85 написа:ПП3: и един цитат от темата по-гореми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква.
И този цитат е много измислен. Има още доста какво да учи/чете въпросния колега, който не го познавам, но се вижда, че и на него му куцат доста неща в темата.
В темата за масло обикновено се включват много потребители, които си нямат и идея какво означава ТБН или ВИ, ама коментират, че маслото било хубаво, с което карали

Zagy написа:Гледам май има разногласия по въпроса за "екстремното натоварване"... ако ще товариш печката екстремно даже и уран да й сложиш тя пак ще роди... без значение какво е маслото. Печката не е направена да я смазваш на писта. Крисо го е написал правилно, дал е линк - който се интересува - да чете.
Точно печката е правена да се смазва от работа. Дизайна, идеята на дизеловия двигател е такъв.
По-скоро има проблеми с големи и дълги интервали на празен ход, от колкото когато се натоварва до краен предел.
Поинтересувай се, осведоми се, научи още малко и след това пак дай този коментар.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Масло за Е46
Пак казвам - явно разбираме "смазването от работа" по различен начин. За теб това явно е дългия пробег, който няма нищо общо с тази малка дискусия тук. Аз говоря за режимите на крайно натоварване на двигателя.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Масло за Е46
Zagy написа:Пак казвам - явно разбираме "смазването от работа" по различен начин. За теб това явно е дългия пробег, който няма нищо общо с тази малка дискусия тук. Аз говоря за режимите на крайно натоварване на двигателя.
Не разбирам нещата по-различно.
Като говорим за "смазване" говорим за режими, когато оборотомера не излиза от червеното дълго време.
Иначе с километри не може да загрееш маслото подобаващо, логично е.
И точно когато държиш един двигател в такъв режим, то трябва да разчиташ, че ще има кой да го смазва.
За това трябва да се слага и по-хубаво масло.
Не казвам, че 5-30 е лошо масло. Реално си е масло, смазва си, колата си върви. Лошо няма.
Просто като имаш шанс да сложиш по-хубаво масло за малко повече пари, то няма смисъл да се правят такива дребни компромиси.
А дали ще е бензин или дизел, то все тая. Блъска се 0-40, защото 10-60 не става за всекидневна употреба, поради други причини и това е.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Масло за Е46
JTD написа:Като говорим за "смазване" говорим за режими, когато оборотомера не излиза от червеното дълго време.
Значи ти е пределно ясно, че дизела не е направен за такова издевателство. Дизела е да го изрежеш на 1ва, 2ра и 3та примерно и да поддържаш достигнатата скорост - и да знаеш, че маслото го защитава напълно при тази ситуация. 5W30 го защитава напълно точно в тези случаи, което означава, че е абсолютно адекватно и избора му е оправдан. 0W40 или 10W50 са излишни в този случай.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Масло за Е46
Zagy написа:JTD написа:Като говорим за "смазване" говорим за режими, когато оборотомера не излиза от червеното дълго време.
Значи ти е пределно ясно, че дизела не е направен за такова издевателство. Дизела е да го изрежеш на 1ва, 2ра и 3та примерно и да поддържаш достигнатата скорост - и да знаеш, че маслото го защитава напълно при тази ситуация. 5W30 го защитава напълно точно в тези случаи, което означава, че е абсолютно адекватно и избора му е оправдан. 0W40 или 10W50 са излишни в този случай.
Искам само лятото с 5-30 на 40 градусова жега, с пуснат климатик, пътуващ за морето, надул музиката и каращ над разрешената от ЗДП скорост, да ми кажеш колко ти е налягането след първите 100км и след това да продължим спора.
Ето ти типичен пример, случващ се често в този форум, гарантирам.
И пак ще ти повторя, дизеловия двигател е правен за натоварвания. Бензиновия, термо-механично погледнато, е проблемния за поддържане на 250км/ч в продължение на 10к километра да речем. Казах ти, прочети защо е така и продължи на тази тема след това.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Масло за Е46
JTD написа:Искам само лятото с 5-30 на 40 градусова жега, с пуснат климатик, пътуващ за морето, надул музиката и каращ над разрешената от ЗДП скорост, да ми кажеш колко ти е налягането след първите 100км и след това да продължим спора.
Ето ти типичен пример, случващ се често в този форум, гарантирам.
Тук сам трябва да си отговориш - каквото и да е налягането на маслото - то се справя. Колегите от форума масово карат така с такова масло и не се сещам някой да е измяукал от заминал мотор. Извода го оставям на теб.
JTD написа:И пак ще ти повторя, дизеловия двигател е правен за натоварвания. Бензиновия, термо-механично погледнато, е проблемния за поддържане на 250км/ч в продължение на 10к километра да речем. Казах ти, прочети защо е така и продължи на тази тема след това.
Всеки ДВГ е проблемен при продължително крайно натоварване. Иначе конструктивните различия м/у дизел и бензин са тема на отделен разговор

Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани