Ограничител на оборотите ???
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
Ограничител на оборотите ???
Колеги , оня ден бях сам в колата и реших да видя дали ще си напълни километража , както става при теста с ключа
.
та давам си газ аз и след няколко неуспешни опита поради изпреварващи камиони , дойде момента .
започна да качва километри и като стигна на 5000 об/мин. = 220 км/час и изведнъж спря да ускорява вече. Покарах известно време така без промяна като залепна там и неще повече.
Мисълта ми е това максимума на колата ли е или има някакъв ограничител ??
двигателя ми е М50 с автоматична 5- степенна скоростна кутия

та давам си газ аз и след няколко неуспешни опита поради изпреварващи камиони , дойде момента .
започна да качва километри и като стигна на 5000 об/мин. = 220 км/час и изведнъж спря да ускорява вече. Покарах известно време така без промяна като залепна там и неще повече.
Мисълта ми е това максимума на колата ли е или има някакъв ограничител ??
двигателя ми е М50 с автоматична 5- степенна скоростна кутия
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Има ограничител и на него му се вика въздушно съпротивление

























Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
значи звяра има още какво да покаже
сега се сетих че имам едно копченце "Sport" на скоростната котия , ама досега съм го използвал само когато се наложи да показвам ускорение, че цеди до червено предавките.
и си мисля че тогава сигурно ще развие над 6000 об/мин , което ще рече че ще изпълня километража

сега се сетих че имам едно копченце "Sport" на скоростната котия , ама досега съм го използвал само когато се наложи да показвам ускорение, че цеди до червено предавките.
и си мисля че тогава сигурно ще развие над 6000 об/мин , което ще рече че ще изпълня километража

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Ако от там ти се пуска нитрото може и да подминеш края на километража
Земи намери някое надолнище да се тестваш и да си сложиш хубави гуми и дано ти ОК окачването, че да няма полет




Земи намери някое надолнище да се тестваш и да си сложиш хубави гуми и дано ти ОК окачването, че да няма полет



Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Като включиш спорта кутията сваля една предавка поне винаги.На S се цади до 4-та поне при мен е така и тя е директна и на нея колата развива V-мах.5-та е за икономия и е много дълга на нея двг. едва ле ще достигне максимума на оборотите си.Погледни на снимката моя дизел с каква скорост на 5-та какви обороти държи 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
възможно е и така да е !
просто не се сетих тогава да пробвам копчето S.
както писах пробвал съм го само за ускорение.
значи като го включа ще имам само 4 предавки
някой път пак ще пробвам и ще пиша !
просто не се сетих тогава да пробвам копчето S.
както писах пробвал съм го само за ускорение.
значи като го включа ще имам само 4 предавки

някой път пак ще пробвам и ще пиша !
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
re
Тои километража сигурно е верен ма дали гумите и и джантите отговарят на изискванията...??? Щот се съмнявам да вдигне 220 освен ако не е на надолнищеxterminat0r написа:по каталог ти дават максимална 211км/ч за салона и 207км/ч за туринг модела
така, че е доволна скоростта /естествено, ако е верен километража/

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Виж сега да не се чудиш:
1. Аналоговите скоростомери (километражи) на всички автомобили дават малка грешка, която винаги е в +
2. Има си въздушно съпротивление, което колата ако няма достатъчно мощност не може да преодолее след определена скорост, затова и спира да набира. Има и други такива триенета и т.н. дето и пречат ама не ги разбирам мно'о
3. Пета предавка на много автомобили е с предавателно отношение 0.8, което е <1, а четвърта е директна 1. За това и повече мощ на дифа и гумите от пета и може и да можеш да стигнеш там Ве Макс
Аз преди правих на 5 максимална ама сега май (не съм пробвал) на равно не е ясно дали ще го направя, че си смених дифа
и сега съм като самосвал. На четвърта пробвах до 190 (с новия диф) и ми стана жал
Enjoy your Ultimate Driving Machine 
1. Аналоговите скоростомери (километражи) на всички автомобили дават малка грешка, която винаги е в +



2. Има си въздушно съпротивление, което колата ако няма достатъчно мощност не може да преодолее след определена скорост, затова и спира да набира. Има и други такива триенета и т.н. дето и пречат ама не ги разбирам мно'о

3. Пета предавка на много автомобили е с предавателно отношение 0.8, което е <1, а четвърта е директна 1. За това и повече мощ на дифа и гумите от пета и може и да можеш да стигнеш там Ве Макс
Аз преди правих на 5 максимална ама сега май (не съм пробвал) на равно не е ясно дали ще го направя, че си смених дифа









Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
zAcK написа:Виж сега да не се чудиш:
...
2. Има си въздушно съпротивление, което колата ако няма достатъчно мощност не може да преодолее след определена скорост, затова и спира да набира. Има и други такива триенета и т.н. дето и пречат ама не ги разбирам мно'о![]()
...
Е тука верно изби рибата. Много мислех да не се меся в темата и да видя до къде ще я докараш, ама не се сдържах. Ти мах2 ли ще гониш та да се тревожиш за въздушното съпротивление? Нещата са много по-прости. Предавателните числа на скоростната кутия са сметнати така, че хем да върви колата, хем да не строшиш ДВГ, хем да не се претрепеш. Още повече тук става дума за автомат. Ако не си наясно, тук няма директно триещи се части, а турбинни колела, които играят ролята на съединител. Всъщност те така и се наричат-хидравличен, безконтактен съединител(за разлика от сухия триещ еднодисков съединител). Та, ако някой е решил да ограничи въпросната предавка ще го направи много по лесно от колкото при механичен съединител. Във втория случай просто механично, при достигане на определени обороти се спира горивото(така нареченото "да удариш ограничителя") и тогава колата "набива муцуната". При автомата обаче нещата са решени мноооооооого по-елегантно. Имаш различни режими на сменяне на предавките. Обикновено се командват от начина, по който подаващ газ. При нормално, плавно каране предавките се сменят на по-ниски обороти(на 2500-3000 за Опел ОмегаА, карал съм такъв автомат до преди 2 години и мога да се позова на собствен опит), при по-агресивно каране, с повече насъпен педал, на 4500. При настъпен до края предал се натиска един бутон, наречен кикдаун, и тогава скоростната кутия се изцежда до край. Отделно е режимът S. Там смяната става при други обороти, при някой модели автомобили се "реже" последната-индиректната предавка за да не пада въртящия момент към задните колела като същевремено се разрешават по-високи обороти. И за това когато си на директна и скоростната кутия е стигнала 5-та предавка(която е индиректна, характеризира се с голяма дължина, но ниска мощност) колата достига 5000 оборота при 220, но няма сила за повече. А като "ръгнеш спорта" и отидеш на 4-та(която е директна) на 6400 оборота може да вдигнеш и 230. Разбира се тук говорим по-принцип. Е34 със сток скорости и диф не може да вдигне 220-230. Alx веднъж доказа на едни разбирачи колко би могла да вдигне сток Е34-ка. Ако приемем, че скоростомерът дава до 10% грешка значи си точно в границите. 220-10%(22)=200. Вкарваш спорт и отиваш на около 210.

- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
TheBoss написа:zAcK написа:Виж сега да не се чудиш:
...
2. Има си въздушно съпротивление, което колата ако няма достатъчно мощност не може да преодолее след определена скорост, затова и спира да набира. Има и други такива триенета и т.н. дето и пречат ама не ги разбирам мно'о![]()
...
Е тука верно изби рибата. Много мислех да не се меся в темата и да видя до къде ще я докараш, ама не се сдържах. Ти мах2 ли ще гониш та да се тревожиш за въздушното съпротивление? Нещата са много по-прости. Предавателните числа на скоростната кутия са сметнати така, че хем да върви колата, хем да не строшиш ДВГ, хем да не се претрепеш. Още повече тук става дума за автомат. Ако не си наясно, тук няма директно триещи се части, а турбинни колела, които играят ролята на съединител. Всъщност те така и се наричат-хидравличен, безконтактен съединител(за разлика от сухия триещ еднодисков съединител). Та, ако някой е решил да ограничи въпросната предавка ще го направи много по лесно от колкото при механичен съединител. Във втория случай просто механично, при достигане на определени обороти се спира горивото(така нареченото "да удариш ограничителя") и тогава колата "набива муцуната". При автомата обаче нещата са решени мноооооооого по-елегантно. Имаш различни режими на сменяне на предавките. Обикновено се командват от начина, по който подаващ газ. При нормално, плавно каране предавките се сменят на по-ниски обороти(на 2500-3000 за Опел ОмегаА, карал съм такъв автомат до преди 2 години и мога да се позова на собствен опит), при по-агресивно каране, с повече насъпен педал, на 4500. При настъпен до края предал се натиска един бутон, наречен кикдаун, и тогава скоростната кутия се изцежда до край. Отделно е режимът S. Там смяната става при други обороти, при някой модели автомобили се "реже" последната-индиректната предавка за да не пада въртящия момент към задните колела като същевремено се разрешават по-високи обороти. И за това когато си на директна и скоростната кутия е стигнала 5-та предавка(която е индиректна, характеризира се с голяма дължина, но ниска мощност) колата достига 5000 оборота при 220, но няма сила за повече. А като "ръгнеш спорта" и отидеш на 4-та(която е директна) на 6400 оборота може да вдигнеш и 230. Разбира се тук говорим по-принцип. Е34 със сток скорости и диф не може да вдигне 220-230. Alx веднъж доказа на едни разбирачи колко би могла да вдигне сток Е34-ка. Ако приемем, че скоростомерът дава до 10% грешка значи си точно в границите. 220-10%(22)=200. Вкарваш спорт и отиваш на около 210.
Абсолютно съм съгласен с теб но до момента с кик дауна-за инфо не всички са с бутон под педала-ако говорим само за BMW-всички са с бутон!Но иначе на някой жилото на газта минава през една джаджа която като ритнеш педала и реагира(жилото я издърпва и по този начин задейства кикдауна)!А при японците всичко е на сензора намиращ се на дроселовата клапа-от там взема иформация и задейства каквото трябва!Пример-на моят нисан имаше двоен кик на три положения променяше предавките!
Поздрави!
BMW Service Team
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Извинявам се за за предния вид на post-а си ама нещо се издразних.
Моля те да ми обясниш
1. Защо не влияе въздушното съпротивление или каквото там искаш да кажеш
2. Верно ли никви сили на триене няма за преодоляване - ми то имаме почти идеални условия
3. Ако има надолнище айде да се хванем на бас, че ще достигне до ограничител на последна предавка на автоматика това БМВ
4. Да не мислиш, че не е бил натиснъл кикдаун бутона като се е мъчил да постигне максимална скорост
5. Твоето обяснение нещо няма нищо общо с това дето съм писал
P.S. Преди малко минах през ЕКО и сичкото БМВ-та беше там. Ама много бързах. Дано някой ден намеря време да се запозная с вас, че много ми се пие бира с разни БМВ психопати
После жената ще идва да ме прибира секи четвъртък с метлата от там

Моля те да ми обясниш
1. Защо не влияе въздушното съпротивление или каквото там искаш да кажеш
2. Верно ли никви сили на триене няма за преодоляване - ми то имаме почти идеални условия
3. Ако има надолнище айде да се хванем на бас, че ще достигне до ограничител на последна предавка на автоматика това БМВ
4. Да не мислиш, че не е бил натиснъл кикдаун бутона като се е мъчил да постигне максимална скорост
5. Твоето обяснение нещо няма нищо общо с това дето съм писал
P.S. Преди малко минах през ЕКО и сичкото БМВ-та беше там. Ама много бързах. Дано някой ден намеря време да се запозная с вас, че много ми се пие бира с разни БМВ психопати






Последна промяна zAcK на 27 Юли 2006, 23:25, променена общо 2 пъти
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Van
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Rousse,Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: Е34, М20В25+
- Детайли за колата: Черен
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Я ми обясни преди TheBoss да започне точно кой бях обидил. И пак не разбрах кое от по-горе написаните неща е грешно. И на TheBoss се извиних и си изтрих мнението преди да са ме нахокали, тоест осъзнах, че съм сбъркал. А този пич с Нисана кой му дава право да ме обижда (косвено като се съгласява, че съм писал глупости и не обяснява защо) Чул недочул и той да се намеси. А ти като си толкова остър я ми кажи какво тъпо съм написал.
И досега само към един новак съм имал нещо против, онзи с "чукането на аванса" и не бях само аз. Ама и той идва и почва да се перчи, и да обяснява на alx какво било това
Така че вземи да ми обясниш ако можеш къде съм съгрешил и някой да обясни кое от горните неща е грешно, че да не говоря повече глупости Освен това, че като натисне СПОРТ и може и да направи по голяма скорост на по-долната предавка.
И досега само към един новак съм имал нещо против, онзи с "чукането на аванса" и не бях само аз. Ама и той идва и почва да се перчи, и да обяснява на alx какво било това



Така че вземи да ми обясниш ако можеш къде съм съгрешил и някой да обясни кое от горните неща е грешно, че да не говоря повече глупости Освен това, че като натисне СПОРТ и може и да направи по голяма скорост на по-долната предавка.
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани