Щека за масло?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Щека за масло?
crank666 написа:Да използвам темата за един въпрос:
При мен много трудно се издърпва тази щека. Нормално ли е ? Понякога като заяде и трябва леко да я завъртя и да приложа доста голямо усилие за да я извадя. Например жена е абсурд да я издърпа. На какво може да се дължи това ?
Ами не знам дали защо ама факт при всички, до колкото знам. Посъветваха ме винаги да я завъртам леко настрани преди да я извадя. С цел да не строша нещо.
Едно допълнително върпосче за 530д. Чакате ли да изгаснат всички зелени лампи, за да смените маслото или го сменяте по-рано? За година въртя по 20-25к километра, така че няма как да прескоча година с едно и също масло. Ако ще се кара 20-25К мисля че е по-добре да го сменя есента, за да е прясно зимата.
- crank666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е 60 530d Manual
- Мечтае да кара: BMW M 550d
Re: Щека за масло?
Аз го сменям на 10 000 км. За България това е лонг лайф според мен. С тези качествени горива...

- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Щека за масло?
Speed_Am_All написа:crank666 написа:Да използвам темата за един въпрос:
При мен много трудно се издърпва тази щека. Нормално ли е ? Понякога като заяде и трябва леко да я завъртя и да приложа доста голямо усилие за да я извадя. Например жена е абсурд да я издърпа. На какво може да се дължи това ?
Ами не знам дали защо ама факт при всички, до колкото знам. Посъветваха ме винаги да я завъртам леко настрани преди да я извадя. С цел да не строша нещо.
Едно допълнително върпосче за 530д. Чакате ли да изгаснат всички зелени лампи, за да смените маслото или го сменяте по-рано? За година въртя по 20-25к километра, така че няма как да прескоча година с едно и също масло. Ако ще се кара 20-25К мисля че е по-добре да го сменя есента, за да е прясно зимата.
Колега,.....ти на лампите, ако разчитащ за смяната на маслото!?
Компа няма как да знае какво масло са ти сипали, дали синтетика, или полу-синтетика, или минерално и на колко км. трябва да се смени.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Щека за масло?
DAEL написа:... Колега,.....ти на лампите, ако разчитащ за смяната на маслото!? ...
Ами те за какво са? (не се заяждам, въпроса ми е по-скоро риторичен)
То не знае с какво масло съм, ама аз знам. Сипал съм си пълна синтетика 5-40 Castrol, това което дават дават от производителя. В BMW ме увериха, че се сменяло на 25К км. Един приятел има S320cdi (от 2002г). Разправя, че неговата била с виско-метър и като сипе ново масло показвало ~25К км до смяна. Това с виско-метъра, не го вярвам много, защото от BMW ми казаха че и моята имала виско-метър, ама няма. Иначе, има логика да кара с едно масло повече то бензиновите мотори, заради по-ниските обороти на дизеловия мотор. А тия лампи трябва да гаснат на база: изминати километри, обороти, температури и др. Така, че АКО ти е истинско маслото би трябвало да са относително верни.
пп под BMW имам в предвид BMW Плевен дружба. Там бая неща ми казаха дето нямат общо с истината. Крака ми няма да стъпи повече в официален сервиз.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Щека за масло?
Това с по-ниските обороти на дизела и по-големия ресурс на маслото не е вярно. Тъкмо обратното - дизела доста повече замърсява маслото. От там детергентно-диспергиращите му свойства (демек миещо-разтварящите) се влошават и маслото е за брак. И ми е трудно да повярвам, че след 15к км е все още така годно за употреба. Още повече, ако тия 25к км се минават за повече от година, защото не е само до карането, ами и "възрастта" на маслото. Отделно един вискозиметър не може еднозначно да покаже ок ли е, или не е въпросния продукт, защото качествата му не зависят само и единствено от запазване на вискозитета. С две думи - аз никога не бих сменял масло на 25к км, независимо от къде го купувам и колко longlife се води. Не ангажирам никого с мнението си, но смятам, че съм прав.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Щека за масло?
Досега не съм карал дизел и затова питам. Питах не едно-две места още и ми казаха 15К км и сменяш. За прескачанен на една година изобщо не говорим
Реших че има резон в лампите, защото имам познати които са навъртели по 250 000 ++ км с такива сервизни интервали, но все пак са ги купували нови колите.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Щека за масло?
Е целта на лампите е да показва точно това - кога маслото е за смяна. Системата смята това възоснова на изминат пробег, студени стартове, обороти на двг при определена темп. на двг и т.н. Въпроса е, че от масло до масло има разлика, която техниката няма как да хване. И аз говоря точно за различните свойства на маслото, които се губят по време на употребата му.
- crank666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е 60 530d Manual
- Мечтае да кара: BMW M 550d
Re: Щека за масло?
Много важна функция на маслото е да не се получава голяма температура при работата на двигателя. При по екстремно шофиране да речем, когато колата се настъпва повече маслото още по-бързо губи своите качества и живота му се скъсява. Именно за това го сменям по-рано. Ако някой има уред за измерване на температурата на маслото нека сподели какво става с температурата на масло над 10 000 км
Друг важен фактор е външната среда и горивото. По улиците е толкова прашно и мръсно, горивото е с ниско качество. Именно за това сменям и всички филтри по-рано.

Друг важен фактор е външната среда и горивото. По улиците е толкова прашно и мръсно, горивото е с ниско качество. Именно за това сменям и всички филтри по-рано.

- Niko88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 27.01.2011
- Местоположение: Поморие
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 е70 4.0d
- Мечтае да кара: Валяк
Re: Щека за масло?
Аз карам с ниво на маслото на максимума, 8л точно побира до максимума и го сменям на 10000км за да си нямам ядове такива простотии от 25к км нека си ги говорят, с наще "оригинални" масла и наще "компетентни" майстори...
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Щека за масло?
Niko88 написа:Аз карам с ниво на маслото на максимума, 8л точно побира до максимума и го сменям на 10000км за да си нямам ядове такива простотии от 25к км нека си ги говорят, с наще "оригинални" масла и наще "компетентни" майстори...
много му наливаш , внимавай...е39 М57 му дават 7л мах.
- crank666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е 60 530d Manual
- Мечтае да кара: BMW M 550d
Re: Щека за масло?
6,800 е малко над средата. Това е количеството, което ми е налял майстора. Не е хубаво да се прекалява.

- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Щека за масло?
crank666 написа:Много важна функция на маслото е да не се получава голяма температура при работата на двигателя. При по екстремно шофиране да речем, когато колата се настъпва повече маслото още по-бързо губи своите качества и живота му се скъсява. Именно за това го сменям по-рано. Ако някой има уред за измерване на температурата на маслото нека сподели какво става с температурата на масло над 10 000 км![]()
Друг важен фактор е външната среда и горивото. По улиците е толкова прашно и мръсно, горивото е с ниско качество. Именно за това сменям и всички филтри по-рано.
Колега..........ти уби коча с лопатата!!!!


- BIRNIKA
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 26.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: синя каруца
- Детайли за колата: е39 530д
Re: Щека за масло?
Във испанския форум 1 беше писал че го сменя по лампите на няква е39 бензин 27000км минавал с 1 масло 1 висобственик имал я вече 10г и все така си я карал.А в книжката пише че уж колата изчислявала километрите оборотите загряла ли се кара или не и т.н ма на 10г кола едва ли може да и се вярва на лампичките.А един приятел си взе а4 2012г и от ауди му казали на 30000км че ще му е 1 вата смяна на маслото.аз сменям на 15000 карам с кастрол магнатек а следващото ще е egge 1
„Има трима верни приятели: стара съпруга, старо куче и пари в брой.“ Бенджамин Франклин
- Kala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 10.06.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 '02 525 dA touring
Re: Щека за масло?
Налива се по книжка като количество и се сменя на 10000 км. Това е за БМВ със съответния стил на каране. Ако караш друго, сменяй и на 30000 км. Ако колата е чисто нова - не разбирам:).
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани