Промяна на оборотите на равни интервали..
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Промяна на оборотите на равни интервали..
Колата е Е30, мотора е от Е34 - М50Б20 без ванос
Проблема е следния - Мотора се форсира сам през 1 сек интервал горе долу докъм 1800 оборота и после пада до празен ход и после пак....и така постоянно - може да се кара ако караш над тия обороти, ама пуснеш ли газта... си прави това!
Преди го правеше, но доста рядко и като изгася и запаля пак и се оправя. От днес започна да го прави постоянно!
Досега съм тествал следните неща и нищо не помага:
- Всички маркучи за въздух/вакуум/ и т.н. по стъпковия мотор, вкл. маркучите за вентилацията на маслените пари и тънките вакуумни маркучета по колекторите - всички са изправни и проверени.
- Дебитомер - смених с друг работещ - същия проблем
- Компютър - същото...
При теста без дебитомер...работи някак, но държи много странни ниски обороти
Колеги, давайте други идеи какво може да е, предположенията ми клоняха към нещо по вакуумите или нещо електронно, но очевидно не са тия неща
Проблема е следния - Мотора се форсира сам през 1 сек интервал горе долу докъм 1800 оборота и после пада до празен ход и после пак....и така постоянно - може да се кара ако караш над тия обороти, ама пуснеш ли газта... си прави това!
Преди го правеше, но доста рядко и като изгася и запаля пак и се оправя. От днес започна да го прави постоянно!
Досега съм тествал следните неща и нищо не помага:
- Всички маркучи за въздух/вакуум/ и т.н. по стъпковия мотор, вкл. маркучите за вентилацията на маслените пари и тънките вакуумни маркучета по колекторите - всички са изправни и проверени.
- Дебитомер - смених с друг работещ - същия проблем
- Компютър - същото...
При теста без дебитомер...работи някак, но държи много странни ниски обороти
Колеги, давайте други идеи какво може да е, предположенията ми клоняха към нещо по вакуумите или нещо електронно, но очевидно не са тия неща

Последна промяна net_master на 29 Сеп 2012, 7:31, променена общо 1 път
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Ламбда сонда , стъпков мотор и по конкретно кривия му маркуч под колектора , датчик дроселова клапа.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Ламбда сонда , стъпков мотор и по конкретно кривия му маркуч под колектора , датчик дроселова клапа.
Сонда нямам, стъпковия мотор го изключих и без него правеше така, маркуча беше сцепен, реших че е от него, смених го с нов, всичко е ОК там, TPS-а не съм се сещал да видя....ама от него каква е логиката
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Нали тоя сензор ( на клапата ) казва в какво положение е тя и съответно компа знае колко въздух искаш да пуснеш (все едно електически педал на газта ) и си прави аритметиките колко гориво да пусне . Ако играят данните от тоз сензор ще има "тука има тука нема" и компа в един момент пуска повече гориво в следващия ( щото такъв сигнал от скапан евентуално сензор е получил ) малко и така се получава ефект на играене на обороти. Та и той е на хорото.
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
vladobate написа:Нали тоя сензор ( на клапата ) казва в какво положение е тя и съответно компа знае колко въздух искаш да пуснеш (все едно електически педал на газта ) и си прави аритметиките колко гориво да пусне . Ако играят данните от тоз сензор ще има "тука има тука нема" и компа в един момент пуска повече гориво в следващия ( щото такъв сигнал от скапан евентуално сензор е получил ) малко и така се получава ефект на играене на обороти. Та и той е на хорото.
Ами...то не е ли един прост потенциометър, как при покой ще дава такива данни - ама знам ли, може да го видя утре да го замеря с мултицета поне, че нямам друг да пробвам...
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
От TPS-а е. Почисти дросела добре и провери дали няма картерно налягане на празен ход.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Колега покрай другите неща си провери и жилото на газта дали е напълно отпуснато при ненатиснат педал, ако е леко натегнато почват да играят оборотите на празен ход.
Никой не мое ма връне на селу!
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Те не играят! Колата си се форсира тенденциозно - демек прави лууп до 2000 оборота и надолу през абсолютно еднакъв интервал от време!
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
net_master написа:Те не играят! Колата си се форсира тенденциозно - демек прави лууп до 2000 оборота и надолу през абсолютно еднакъв интервал от време!
Свали си колектора за 15 минути е работа и си огледай гарнитурките към главата...може да засмуква от някоя прищипана.
А маркуча т към дебитомера или ТН гофре огледа л го хубаво ?

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Маркуча е нов нищо му няма, мотора е ревизиран съвсем скоро през всичко е минато с внимание
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Буксата на датчика закачи ли под колектора ? то тоя мотор няма кой знае кво.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Кой датчик под колектора?Ако говориш за IAT сензора моя е отпред и си е включен
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Пак ше се повторя, свали го товя колектор , огледай навсякъде кво става и го качи...стпъковия мотор как провери ?

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
Като го изключих
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Промяна на оборотите на равни интервали..
бензинов регулатор на налягането ?

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани