Щека за масло?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Щека за масло?

Мнение от Speed_Am_All » 27 Сеп 2012, 15:11

crank666 написа:Да използвам темата за един въпрос:
При мен много трудно се издърпва тази щека. Нормално ли е ? Понякога като заяде и трябва леко да я завъртя и да приложа доста голямо усилие за да я извадя. Например жена е абсурд да я издърпа. На какво може да се дължи това ?


Ами не знам дали защо ама факт при всички, до колкото знам. Посъветваха ме винаги да я завъртам леко настрани преди да я извадя. С цел да не строша нещо.

Едно допълнително върпосче за 530д. Чакате ли да изгаснат всички зелени лампи, за да смените маслото или го сменяте по-рано? За година въртя по 20-25к километра, така че няма как да прескоча година с едно и също масло. Ако ще се кара 20-25К мисля че е по-добре да го сменя есента, за да е прясно зимата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е 60 530d Manual
Мечтае да кара: BMW M 550d

Re: Щека за масло?

Мнение от crank666 » 27 Сеп 2012, 19:57

Аз го сменям на 10 000 км. За България това е лонг лайф според мен. С тези качествени горива...
Изображение

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Щека за масло?

Мнение от DAEL » 27 Сеп 2012, 20:49

Speed_Am_All написа:
crank666 написа:Да използвам темата за един въпрос:
При мен много трудно се издърпва тази щека. Нормално ли е ? Понякога като заяде и трябва леко да я завъртя и да приложа доста голямо усилие за да я извадя. Например жена е абсурд да я издърпа. На какво може да се дължи това ?


Ами не знам дали защо ама факт при всички, до колкото знам. Посъветваха ме винаги да я завъртам леко настрани преди да я извадя. С цел да не строша нещо.

Едно допълнително върпосче за 530д. Чакате ли да изгаснат всички зелени лампи, за да смените маслото или го сменяте по-рано? За година въртя по 20-25к километра, така че няма как да прескоча година с едно и също масло. Ако ще се кара 20-25К мисля че е по-добре да го сменя есента, за да е прясно зимата.

Колега,.....ти на лампите, ако разчитащ за смяната на маслото!?
Компа няма как да знае какво масло са ти сипали, дали синтетика, или полу-синтетика, или минерално и на колко км. трябва да се смени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Щека за масло?

Мнение от Speed_Am_All » 27 Сеп 2012, 23:31

DAEL написа:... Колега,.....ти на лампите, ако разчитащ за смяната на маслото!? ...


Ами те за какво са? (не се заяждам, въпроса ми е по-скоро риторичен)
То не знае с какво масло съм, ама аз знам. Сипал съм си пълна синтетика 5-40 Castrol, това което дават дават от производителя. В BMW ме увериха, че се сменяло на 25К км. Един приятел има S320cdi (от 2002г). Разправя, че неговата била с виско-метър и като сипе ново масло показвало ~25К км до смяна. Това с виско-метъра, не го вярвам много, защото от BMW ми казаха че и моята имала виско-метър, ама няма. Иначе, има логика да кара с едно масло повече то бензиновите мотори, заради по-ниските обороти на дизеловия мотор. А тия лампи трябва да гаснат на база: изминати километри, обороти, температури и др. Така, че АКО ти е истинско маслото би трябвало да са относително верни.

пп под BMW имам в предвид BMW Плевен дружба. Там бая неща ми казаха дето нямат общо с истината. Крака ми няма да стъпи повече в официален сервиз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Щека за масло?

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Сеп 2012, 7:16

Това с по-ниските обороти на дизела и по-големия ресурс на маслото не е вярно. Тъкмо обратното - дизела доста повече замърсява маслото. От там детергентно-диспергиращите му свойства (демек миещо-разтварящите) се влошават и маслото е за брак. И ми е трудно да повярвам, че след 15к км е все още така годно за употреба. Още повече, ако тия 25к км се минават за повече от година, защото не е само до карането, ами и "възрастта" на маслото. Отделно един вискозиметър не може еднозначно да покаже ок ли е, или не е въпросния продукт, защото качествата му не зависят само и единствено от запазване на вискозитета. С две думи - аз никога не бих сменял масло на 25к км, независимо от къде го купувам и колко longlife се води. Не ангажирам никого с мнението си, но смятам, че съм прав.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Щека за масло?

Мнение от Speed_Am_All » 28 Сеп 2012, 11:06

Досега не съм карал дизел и затова питам. Питах не едно-две места още и ми казаха 15К км и сменяш. За прескачанен на една година изобщо не говорим :) Реших че има резон в лампите, защото имам познати които са навъртели по 250 000 ++ км с такива сервизни интервали, но все пак са ги купували нови колите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Щека за масло?

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Сеп 2012, 16:08

Е целта на лампите е да показва точно това - кога маслото е за смяна. Системата смята това възоснова на изминат пробег, студени стартове, обороти на двг при определена темп. на двг и т.н. Въпроса е, че от масло до масло има разлика, която техниката няма как да хване. И аз говоря точно за различните свойства на маслото, които се губят по време на употребата му.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е 60 530d Manual
Мечтае да кара: BMW M 550d

Re: Щека за масло?

Мнение от crank666 » 28 Сеп 2012, 16:43

Много важна функция на маслото е да не се получава голяма температура при работата на двигателя. При по екстремно шофиране да речем, когато колата се настъпва повече маслото още по-бързо губи своите качества и живота му се скъсява. Именно за това го сменям по-рано. Ако някой има уред за измерване на температурата на маслото нека сподели какво става с температурата на масло над 10 000 км ;)
Друг важен фактор е външната среда и горивото. По улиците е толкова прашно и мръсно, горивото е с ниско качество. Именно за това сменям и всички филтри по-рано.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 27.01.2011
Местоположение: Поморие
Пол: Мъж
Кара: Х5 е70 4.0d
Мечтае да кара: Валяк

Re: Щека за масло?

Мнение от Niko88 » 29 Сеп 2012, 11:43

Аз карам с ниво на маслото на максимума, 8л точно побира до максимума и го сменям на 10000км за да си нямам ядове такива простотии от 25к км нека си ги говорят, с наще "оригинални" масла и наще "компетентни" майстори...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Щека за масло?

Мнение от nightdriver » 29 Сеп 2012, 12:37

Niko88 написа:Аз карам с ниво на маслото на максимума, 8л точно побира до максимума и го сменям на 10000км за да си нямам ядове такива простотии от 25к км нека си ги говорят, с наще "оригинални" масла и наще "компетентни" майстори...


много му наливаш , внимавай...е39 М57 му дават 7л мах.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е 60 530d Manual
Мечтае да кара: BMW M 550d

Re: Щека за масло?

Мнение от crank666 » 29 Сеп 2012, 15:22

6,800 е малко над средата. Това е количеството, което ми е налял майстора. Не е хубаво да се прекалява.
Изображение

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Щека за масло?

Мнение от DAEL » 29 Сеп 2012, 21:28

crank666 написа:Много важна функция на маслото е да не се получава голяма температура при работата на двигателя. При по екстремно шофиране да речем, когато колата се настъпва повече маслото още по-бързо губи своите качества и живота му се скъсява. Именно за това го сменям по-рано. Ако някой има уред за измерване на температурата на маслото нека сподели какво става с температурата на масло над 10 000 км ;)
Друг важен фактор е външната среда и горивото. По улиците е толкова прашно и мръсно, горивото е с ниско качество. Именно за това сменям и всички филтри по-рано.

Колега..........ти уби коча с лопатата!!!! :banghead: :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.09.2010
Пол: Мъж
Кара: синя каруца
Детайли за колата: е39 530д

Re: Щека за масло?

Мнение от BIRNIKA » 03 Окт 2012, 1:39

Във испанския форум 1 беше писал че го сменя по лампите на няква е39 бензин 27000км минавал с 1 масло 1 висобственик имал я вече 10г и все така си я карал.А в книжката пише че уж колата изчислявала километрите оборотите загряла ли се кара или не и т.н ма на 10г кола едва ли може да и се вярва на лампичките.А един приятел си взе а4 2012г и от ауди му казали на 30000км че ще му е 1 вата смяна на маслото.аз сменям на 15000 карам с кастрол магнатек а следващото ще е egge 1
„Има трима верни приятели: стара съпруга, старо куче и пари в брой.“ Бенджамин Франклин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 10.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 '02 525 dA touring

Re: Щека за масло?

Мнение от Kala » 03 Окт 2012, 22:49

Налива се по книжка като количество и се сменя на 10000 км. Това е за БМВ със съответния стил на каране. Ако караш друго, сменяй и на 30000 км. Ако колата е чисто нова - не разбирам:).

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook