смяна на амортисьори- какво е необходимо
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
много си прав молега ,то и амортсъора няма нищо общо с Е39, ама знаели човек може да е некъв къстъм
.
П.С. до автора: абе сладур като постваш снимки и обяснения, поне гледай да са за верния модел кола. тая тема едвали ще влвзе във важни
.

П.С. до автора: абе сладур като постваш снимки и обяснения, поне гледай да са за верния модел кола. тая тема едвали ще влвзе във важни

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
еми аз затова питах няколко поста по нагоре колко от колегите са я правили тази манипулация защотото не е чак толкова проста колкото я описват и някой ще остане с разглобена кола на крик пред блока ама .....
Барай шишарката Минкеее ....
- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Е то излезе направо мисията невъзможна като ви слуша човек.Не мисля,че ще остане с разглобена кола.А като цяло никой нищо конкретно не каза,повечето съвети бяха от сорта: ........че са нужни скоби,ключове и майсторлък.Аз поне опитах да опиша процедурата нагледно както мога.На мен също ми се налага да пътувам често зад граница(в годината поне за 2-3 месеца съм на вън)и знам какво е да ти се прецака колата там.
Просто трябва да разполагаш с време и търпение,също така и с гайковерт с 2 накраиника-13мм.(от горната част на амортесьора) и 18мм.или 19мм.мисля беше(от долната част към колелото),американски клещи(чираци) или в краен случай и обикновен тръбен ключ става(за контра) и 2бр.скоби за натягане на пружината,че да можеш спокойно да освободиш чашката с макферсона,(който ако е здрав само почистваш и гресираш на ново,а ако го сменяш отиваш на реглаж),която е под напрежение от пружината и от там след това спокойно да изкараш амортесьора от леглото му.
Като цяло имаш да развиеш 6 болта при свалянето и една гайка в горната част+шарнир и носач.Внимателно като сваляш датчика на АБС-а(още в самото начало)напръскай болтовете първо със спрей за ръжда.Добре е да има още някой да помага,че да стане по бързо.Това е,не е кои знае какво.
В крайна сметка всеки сам ще си реши как да постъпи в случая и дали е по силите му.Мисля,че с общи усилия
хвърлихме достатъчно светлина по въпроса!
Просто трябва да разполагаш с време и търпение,също така и с гайковерт с 2 накраиника-13мм.(от горната част на амортесьора) и 18мм.или 19мм.мисля беше(от долната част към колелото),американски клещи(чираци) или в краен случай и обикновен тръбен ключ става(за контра) и 2бр.скоби за натягане на пружината,че да можеш спокойно да освободиш чашката с макферсона,(който ако е здрав само почистваш и гресираш на ново,а ако го сменяш отиваш на реглаж),която е под напрежение от пружината и от там след това спокойно да изкараш амортесьора от леглото му.
Като цяло имаш да развиеш 6 болта при свалянето и една гайка в горната част+шарнир и носач.Внимателно като сваляш датчика на АБС-а(още в самото начало)напръскай болтовете първо със спрей за ръжда.Добре е да има още някой да помага,че да стане по бързо.Това е,не е кои знае какво.
В крайна сметка всеки сам ще си реши как да постъпи в случая и дали е по силите му.Мисля,че с общи усилия

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна dmx_525 на 26 Авг 2012, 10:33, променена общо 3 пъти





- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
dmx_525 написа:Е то излезе направо мисията невъзможна като ви слуша човек.Не мисля,че ще остане с разглобена кола.А като цяло никой нищо конкретно не каза,повечето съвети бяха от сорта: ........че са нужни скоби,ключове и майсторлък.Аз поне опитах да опиша процедурата нагледно както мога.На мен също ми се налага да пътувам често зад граница(в годината поне за 2-3 месеца съм на вън)и знам какво е да ти се прецака колата там.
В крайна сметка колегата сам ще реши как да постъпи в случая с информацията,която получи от форума ни.
няма лошо че си решил да споделиш информация. става въпрос , че е ТОТАЛНО грешна и ще подведеш някой колега, а това може да е и фатално!!!! все пак говорим за окачването на колата. никой не твърди,че смяната на амортесъори е сложна процедура, просто това което си показаъл НЕ е за Е39 и със сигурност не си сменял амортесъор на тази кола!!!!
- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Приемам критиката.Нека ако модераторите смятат,че информацията е недостоверна и би навредила на някого да изтрият постовете 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна dmx_525 на 26 Авг 2012, 12:45, променена общо 2 пъти





- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Колегата го е гепал от форума на Опел и по точно за Астра Ф
Ама е редактирал едната точка със свалянето на полуоската
Съобразителен е все пак !



- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Значи като почнете кое за коя кола било... Това да не е рецепта за манджа
Сваля човека гумата и гледа какви ключове са му нужни и кое трябва да се демонтира. В една такава тема можем само да наблегнем на задължителните инструменти, каквито са скобите и американските клещи. Пък и дето се вика да отвориш за 2 мин. realoem-а и пак ще ти стане ясно кое на къде е.

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Dirty M5 driveR написа:Значи като почнете кое за коя кола било... Това да не е рецепта за манджаСваля човека гумата и гледа какви ключове са му нужни и кое трябва да се демонтира. В една такава тема можем само да наблегнем на задължителните инструменти, каквито са скобите и американските клещи. Пък и дето се вика да отвориш за 2 мин. realoem-а и пак ще ти стане ясно кое на къде е.
колега технически грамотен човек ще се оправи но не е работа за всеки особено както го описа колегата да не говорим че с някой по измислени скоби може и бела да стане тая пружина не е от най слабите и като цяло манипулацията не е за направи си сам поне по мое мнение а да стискаш с клещи по стержена на амортесьора малко не е препоръчително затова отгоре на резбата си има или за ключе или за торс или шестограм който да държи контра за да се донатегне гайката а с гайковерт наистина става най лесно
Барай шишарката Минкеее ....
- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Dirty M5 driveR написа:Значи като почнете кое за коя кола било... Това да не е рецепта за манджаСваля човека гумата и гледа какви ключове са му нужни и кое трябва да се демонтира. В една такава тема можем само да наблегнем на задължителните инструменти, каквито са скобите и американските клещи. Пък и дето се вика да отвориш за 2 мин. realoem-а и пак ще ти стане ясно кое на къде е.
Евала

Не е нужно да си професор в случая,просто трябва последователност при разглабянето и като събираш колата да караш по обратния ред(близко до акъла е)А,за това колко е опасно сам да го правиш съм съгласен само и единствено за натягането на пружината.
За да се застрахова човек от случаен сакътлък(понеже масово се ползват инструменти"самоделки"правени на струг)много хора подхождат предпазливо и натягат пружината преди да започне разглабянето още докато амортесьора е на колата.
Също смятам,че всеки който е предприел сам да прави ремонт по окачването,няма начин да забрави да сложи някои болт или да пропусне гайка,че да говорим за фатален резултат.Както и да е!Не искам да споря със старшините и да подценявам съветите им,нека не ми се сърдят.За мен темата приключва тук.Дано съм помогнал

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.





- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Нарочно ще използвам тази тема на колегата,понеже е пряко свързано с работата и потдръжката на амортесьорите.А и за да не стават безброй заглавия и теми свързани с едно и също нещо.
Напоследък забелязах,че усилено се рекламира ъпгрейд аксесоар.Продукт който според предназначението си удължавал живота на амортесьорите и увеличавал стабилноста и комфорта на автомобила.Става вапрос за така нашумелите напоследък" полиуретанови подложки(буфери)"използвайки славата и ефекта от вече известните полиуретанови тампони привличат все повече и повече внимание.Като прибавим и смешната цена от 70лв. за чифт ,бих казал продукта се радва на голяма популярност. До тук добре,всичко изглежда чудесно за самите амортесьори и пружините.Да кажем,че наистина така ще им удължим живота.Въпроса е струва ли си така пък да скъсяваме живота на тампони,лагери,носачи и всичко останало по окачването?Според мен,това чудо на техниката няма място при нашата марка.По добре да дам малко повече пари за марков амортесьор,отколкото да взема ефтин вариант или още по лошо 2-ра ръка и да му хакна въпросната джаджа.Това разбира се е само мое мнение.Нека някой, който има мнение по въпроса да сподели и да допълни.
Напоследък забелязах,че усилено се рекламира ъпгрейд аксесоар.Продукт който според предназначението си удължавал живота на амортесьорите и увеличавал стабилноста и комфорта на автомобила.Става вапрос за така нашумелите напоследък" полиуретанови подложки(буфери)"използвайки славата и ефекта от вече известните полиуретанови тампони привличат все повече и повече внимание.Като прибавим и смешната цена от 70лв. за чифт ,бих казал продукта се радва на голяма популярност. До тук добре,всичко изглежда чудесно за самите амортесьори и пружините.Да кажем,че наистина така ще им удължим живота.Въпроса е струва ли си така пък да скъсяваме живота на тампони,лагери,носачи и всичко останало по окачването?Според мен,това чудо на техниката няма място при нашата марка.По добре да дам малко повече пари за марков амортесьор,отколкото да взема ефтин вариант или още по лошо 2-ра ръка и да му хакна въпросната джаджа.Това разбира се е само мое мнение.Нека някой, който има мнение по въпроса да сподели и да допълни.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.





- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Евентуално удължава живота на амортисьора, понеже намалява хода му (както линейно, така и във времето, иначе казано сгъва се и се разгъва по-малко, и по-рядко), но работната му точка остава горе-долу нормална (а не както със супер ниски пружини). Така че това не е нищо друго, освен принудително редуциране на пружинирането на пружината в средата й, което води до по-малкия й ход. Това обаче води до голяма умора в крайните навивки, и малка в средните. И като решиш да махнеш буфера поведението й не вярвам да е много добро. Това са си мои разсъждения де и не претендирам да са 100% верни, но като цяло не ми вдъхва доверие този аксесоар. Най-малкото не бих го сложил на колата си. А и като се замисли човек - да приемем, че това наистина е вярно, ми то значи да вземат хляба на производителите на пружини и амортисьори
щом всичкото това поведение идва на 150лв.

- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Радвам се,че не съм единствения който е скиптично настроен по темата за този вид ъпгрейд.Колегата"Dirty M5 driveR"го обясни много добре.А именно,че в стремежа си да облекчим работата на амортесьора и така да го запазим във времето,атакуваме якоста на пружините и скъсяваме техния живот и ефективност.Надявам се да сме наклонили везните и отказали бъдещи мераклии да опитат от комфорта ,който този продукт усигорява.Всеки решава сам за себе си естествено.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.





- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/07/83
Ето я смяната.
Ето я смяната.

- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
описанието и снимковия материал на колегата ми допадат повече ,ако може и да се наредят в pdf-файл темата е за важни
- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
TIS-a e много полезен за всякакъв вид ремонти по модела,но не всеки би се оправил с английския и с рисунките в него.Много беден снимков материал като цяло,а тои е наи добрия ориентир.То иначе и аз щях да постна направо линк към ТIS,вместо да си играя да търся подробни снимки от чуждестранни сайтове и да ги превеждам.Нали идеята е все пак да е възможно по ясно и достъпно за всеки,иначе какъв е смисъла от форума ни.





47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани