Климатик - изхвърля фреона
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Климатик - изхвърля фреона
Лошо.
Пак изхвърли фреона. За два дни бяха останали само 110 грама.
Но още по-лошото е, че не се вижда никъде следа! (имаше добавен оцветител в маслото)
Перката работи перфектно. На теста с ДИС си движи всички степени както се полага.
Майстора предполага изпускане на предпазния клапан на компресора. Но мене лично малко ме съмнява да е там причината, защото все щеше да остане някаква следа от оцветителя по кората. Още повече - кое ще докара 32 атмосфери, че да се задейства клапана (ако не е разкалибриран, ама пак много слабо вероятно), който на всичко отгоре е настроен на 5,7 МРа.
Като се има предвид, че външната температура е около 24-25 градуса, перката си работи, радиаторите са изчистени, дехидратора е нов, на стенда показва нормално налягане, с ДИС-а показва(ше) между 12 и 15 бара в движение ...
Изпарителя не мога да го видя дали по него няма следи.
Някой ще може ли да удари едно професионално рамо?
Пак изхвърли фреона. За два дни бяха останали само 110 грама.
Но още по-лошото е, че не се вижда никъде следа! (имаше добавен оцветител в маслото)

Перката работи перфектно. На теста с ДИС си движи всички степени както се полага.
Майстора предполага изпускане на предпазния клапан на компресора. Но мене лично малко ме съмнява да е там причината, защото все щеше да остане някаква следа от оцветителя по кората. Още повече - кое ще докара 32 атмосфери, че да се задейства клапана (ако не е разкалибриран, ама пак много слабо вероятно), който на всичко отгоре е настроен на 5,7 МРа.

Изпарителя не мога да го видя дали по него няма следи.
Някой ще може ли да удари едно професионално рамо?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
pazokolarov написа:Лошо.
Пак изхвърли фреона. За два дни бяха останали само 110 грама.
Но още по-лошото е, че не се вижда никъде следа! (имаше добавен оцветител в маслото)![]()
Перката работи перфектно. На теста с ДИС си движи всички степени както се полага.
Майстора предполага изпускане на предпазния клапан на компресора. Но мене лично малко ме съмнява да е там причината, защото все щеше да остане някаква следа от оцветителя по кората. Още повече - кое ще докара 32 атмосфери, че да се задейства клапана (ако не е разкалибриран, ама пак много слабо вероятно), който на всичко отгоре е настроен на 5,7 МРа.Като се има предвид, че външната температура е около 24-25 градуса, перката си работи, радиаторите са изчистени, дехидратора е нов, на стенда показва нормално налягане, с ДИС-а показва(ше) между 12 и 15 бара в движение ...
Изпарителя не мога да го видя дали по него няма следи.
Някой ще може ли да удари едно професионално рамо?
Добре нека твоя майстор надуе системата с азот поне на 30 бара и проверете кондензатора или пък щом има оцветител в системата разглобете отпред, махнете вентилатора на купето и ще се оголи въпросния кондензатор и после го светете с ув лампа но съм сигурен, че и без лампа ще го видиш как целия е станал зелен щом няма никъде теч значи е там.
Аз това лято смених поне на 10-тина е46-ци явно остаряха и им става слабо място като в това число визирам и фейса.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
oci написа:pazokolarov написа:Лошо.
Пак изхвърли фреона. За два дни бяха останали само 110 грама.
Но още по-лошото е, че не се вижда никъде следа! (имаше добавен оцветител в маслото)![]()
Перката работи перфектно. На теста с ДИС си движи всички степени както се полага.
Майстора предполага изпускане на предпазния клапан на компресора. Но мене лично малко ме съмнява да е там причината, защото все щеше да остане някаква следа от оцветителя по кората. Още повече - кое ще докара 32 атмосфери, че да се задейства клапана (ако не е разкалибриран, ама пак много слабо вероятно), който на всичко отгоре е настроен на 5,7 МРа.Като се има предвид, че външната температура е около 24-25 градуса, перката си работи, радиаторите са изчистени, дехидратора е нов, на стенда показва нормално налягане, с ДИС-а показва(ше) между 12 и 15 бара в движение ...
Изпарителя не мога да го видя дали по него няма следи.
Някой ще може ли да удари едно професионално рамо?
Добре нека твоя майстор надуе системата с азот поне на 30 бара и проверете кондензатора или пък щом има оцветител в системата разглобете отпред, махнете вентилатора на купето и ще се оголи въпросния кондензатор и после го светете с ув лампа но съм сигурен, че и без лампа ще го видиш как целия е станал зелен щом няма никъде теч значи е там.
Аз това лято смених поне на 10-тина е46-ци явно остаряха и им става слабо място като в това число визирам и фейса.
няма как да е от клапана той сработва на налягане около 32-35 бара.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Климатик - изхвърля фреона
vavilon написа:Той Орлин (Oci) ще се включи в темата, но все пак. От него разбрах, че на много колеги изпрителите им се пукат и смяната им води до разглобяването на цялото табло.Надявам се да не е от него. Защо не огледахте за течове с УВ лампа?

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Климатик - изхвърля фреона
Относно "майстора" - човека разполагаше само с основна апаратура за зареждане на автоклиматици, но каквото можа - направи.
Днес беше ден на голямо разглобяване. Оголване на всичко и вадене на мотора на климатика, за да се види изпарителя.
Във видимата част на изпарителя няма никакви следи от оцветителя.
Не знам дали е лошо или не чак толкова лошо, като новина.
Видимата част е горе-долу три четвърти от изпарителя, но самите ръбове не могат да се видят.
До колкото гледам по разни схеми, изпарителя май е поне от две пити, а от страната на купето не може да се погледне при тази процедура. Може да стане само със сваляне на целия корпус на климатика. Но ако реша да го правя и това в "домашни" условия, значи да остана без кола поне за една седмица. То ще са търсене на инструменти, на уплътнители ...
Друг вариант е да са дупчи корпуса, както се прави при една от процедурите за почистване на изпарителя и от там да се гледа (с нещо - едва ли ще мога да намеря подходяща камера, освен ако от БОП не ударят едно рамо с апаратура
).
Трябва явно да се надуе с азот и да се търси от къде изпуска. Само не знам къде може да се направи това в София?
В Камор или Дару не ми се ходи, защото ще е по-евтино да си купя нов климатик.
Днес беше ден на голямо разглобяване. Оголване на всичко и вадене на мотора на климатика, за да се види изпарителя.
Във видимата част на изпарителя няма никакви следи от оцветителя.

Видимата част е горе-долу три четвърти от изпарителя, но самите ръбове не могат да се видят.
До колкото гледам по разни схеми, изпарителя май е поне от две пити, а от страната на купето не може да се погледне при тази процедура. Може да стане само със сваляне на целия корпус на климатика. Но ако реша да го правя и това в "домашни" условия, значи да остана без кола поне за една седмица. То ще са търсене на инструменти, на уплътнители ...
Друг вариант е да са дупчи корпуса, както се прави при една от процедурите за почистване на изпарителя и от там да се гледа (с нещо - едва ли ще мога да намеря подходяща камера, освен ако от БОП не ударят едно рамо с апаратура

Трябва явно да се надуе с азот и да се търси от къде изпуска. Само не знам къде може да се направи това в София?

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Климатик - изхвърля фреона
Колега в 90% от случайте пробива е кондензатора от удари на камъчета отпред.Останалите 10% са на такива невероятни места че за там трябва доста опит и фантазия да ги откриеш. В случая бих надул отделно само кондензатора в корито поне до 40 бара. 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
Jordana написа:Колега в 90% от случайте пробива е кондензатора от удари на камъчета отпред.Останалите 10% са на такива невероятни места че за там трябва доста опит и фантазия да ги откриеш. В случая бих надул отделно само кондензатора в корито поне до 40 бара.
Съгласен съм с теб отчасти защото това лято смених поне на 10-тина е46-ци изпарителите и всичките бяха пробити.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
pazokolarov написа:Относно "майстора" - човека разполагаше само с основна апаратура за зареждане на автоклиматици, но каквото можа - направи.
Днес беше ден на голямо разглобяване. Оголване на всичко и вадене на мотора на климатика, за да се види изпарителя.
Във видимата част на изпарителя няма никакви следи от оцветителя.Не знам дали е лошо или не чак толкова лошо, като новина.
Видимата част е горе-долу три четвърти от изпарителя, но самите ръбове не могат да се видят.
До колкото гледам по разни схеми, изпарителя май е поне от две пити, а от страната на купето не може да се погледне при тази процедура. Може да стане само със сваляне на целия корпус на климатика. Но ако реша да го правя и това в "домашни" условия, значи да остана без кола поне за една седмица. То ще са търсене на инструменти, на уплътнители ...
Друг вариант е да са дупчи корпуса, както се прави при една от процедурите за почистване на изпарителя и от там да се гледа (с нещо - едва ли ще мога да намеря подходяща камера, освен ако от БОП не ударят едно рамо с апаратура).
Трябва явно да се надуе с азот и да се търси от къде изпуска. Само не знам къде може да се направи това в София?В Камор или Дару не ми се ходи, защото ще е по-евтино да си купя нов климатик.
Колега ако в София не могат да ти го направят аз не се сещам къде може да се свърши по качествено тази работа, а тя не е чак толкова трудоемка.
Камера не ти трябва, а УВ-лампа и очила след като си разглобил и си видял изпарителя отпред от към мотора свети ли го с лампа или само го гледа с просто око защото оцветителя за да го видиш с просто око трябва поне в тази система да има две или три дози.
Другото което е не се занимавай с глупости да пробиваш кутията на прантото, изпарителя се сменя като се свали таблото и се махне копруса на парното и после самата кутия се разглобява тъй като в нея са поместени и изпарителя и радиатора на парното и така се сменя, като колата от скоростния лост напред остава само на инсталация и ламарина.
Ти дори и с азот да го надуеш трябва пак да се търси пропуска той при теб е доста малък и едва ли ще се сбъдне твоето очакване след надуването да го чуеш от къде изпуска защото ако пак е в изпарителя ти няма как да го видиш ще трябва по слух да се ориентираш, но по добре да се опита и този вариан преди голямото разглобяване, друг вариант за пропуски е има едни газ детектори специялни само за тази марка фреон, те са със сонда и хващат пропуски до 50 гр на година, но лично аз залагам на УВ-лампата и поне две дози оцветител и няма начин да не се хване климатика на е46 е доста просто направен, изпарителя е само от една част не е разделен на две.
Процедурата по смяната отнема точно половин ден при хора които са го правили доста пъти.
Последна промяна oci на 22 Сеп 2012, 22:53, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Климатик - изхвърля фреона
Прав си
Тия малките пропуски са много гадни понеже на ниско налягане не пускат и трябва да се надуе доволно да се отвори дупката.Дано се справи колегата къде е правил ремонта.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
Jordana написа:Прав сиТия малките пропуски са много гадни понеже на ниско налягане не пускат и трябва да се надуе доволно да се отвори дупката.Дано се справи колегата къде е правил ремонта.
точно така не е кой знае какво гадно е но се хваща и не ти трябва, чак такава техника все пак климатроника на е46 не е правен като за НАСА.
Много често като надуя системата ако проблема е в изпарителя при 25-30 бара започва да се чува съскане през централните духалки ако пък отвориш от към таралежа или от към вентилатора на купето тогава на 100 процента разбираш при надутата система до 30 бара дали проблема е в изпарителя пак ти казвам започнаха да остаряват тези коли и до миналата година бях сменил само три изпарителя а това лято 10-тина. Като изпарителя на 46 е еднакъв с този от е60 първите модели така, че ако се взима втора ръка от е60 е добър вариан защото ще е сравнително по нов, иначе чисто нов си цифра може да се провери като и алтернативите са доста скъпи между 500 и 700 лв.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
pazokolarov написа:От Е60 или от Е83?
e60

Re: Климатик - изхвърля фреона
Пацо, що не се срещнеш с Oci да ти погледне климатика, да го диагностицира и да го оправи, ами ходиш по мъките... дори и да се наложи да се свали таблото пак може да ти помегне!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Климатик - изхвърля фреона
За съжаление, първоначалната прогноза, колкото и не желана да беше, се оказа вярна.
Изпускането на фреона се дължеше на дефект в изпарителя.
Защо и поради каква причина - не знам. Видимо, няма никакви външни поражения. Просто започва да изпуска, когато му дойде времето.
Чудя се, дали причина не могат да са тези очистители/ дезинфектанти "куча марка", с които прочистваме климатиците ...
Голяма хамалогия е оправянето, но когато го правят хора, които знаят какво правят - изглежда лесно.
Специални благодарности на oci и Матро! 
Изпускането на фреона се дължеше на дефект в изпарителя.
Защо и поради каква причина - не знам. Видимо, няма никакви външни поражения. Просто започва да изпуска, когато му дойде времето.
Чудя се, дали причина не могат да са тези очистители/ дезинфектанти "куча марка", с които прочистваме климатиците ...

Голяма хамалогия е оправянето, но когато го правят хора, които знаят какво правят - изглежда лесно.


- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатик - изхвърля фреона
pazokolarov написа:За съжаление, първоначалната прогноза, колкото и не желана да беше, се оказа вярна.
Изпускането на фреона се дължеше на дефект в изпарителя.
Защо и поради каква причина - не знам. Видимо, няма никакви външни поражения. Просто започва да изпуска, когато му дойде времето.
Чудя се, дали причина не могат да са тези очистители/ дезинфектанти "куча марка", с които прочистваме климатиците ...![]()
Голяма хамалогия е оправянето, но когато го правят хора, които знаят какво правят - изглежда лесно.Специални благодарности на oci и Матро!
И аз ги благодаря за доверието Пацо, дано да я караш безаварийно и да не се виждаме вече за климатика

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани