330d губи мощност на висока предавка(Видео)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

330d губи мощност на висока предавка(Видео)

Мнение от ociata » 22 Сеп 2012, 14:14

Здравейте,

Преди две седмици се сдобих с 330д(184к.с.). Колата някак си не набираше добре - от 2000 до 2100 набира, от 2200 до 2300 спира тягата, от 2300 до 2400 се оправя и така на пресекулки. Това го правеше на 3та, 4та и 5та скорост. На 1ва и 2ра го нямаше, или поне аз не можех да го забележа. Днес ходих при един форумен майстор, който ми изолира ЕГР-а(свали управляващия вакум и го запуши). Колата вече не набира на пресекулки и има по-голям ряз. Но на околовръстното забелязах че на 4та и 5та след определени обороти колата пак не набира като хората. На 4та тегли добре до 3000, а на 5та до към 2500. След това продължава да набира но по-бавно, и дори стрелката за разхода се връща от 20 на 12-13-14.

Сега остава въпроса защо не иска да тегли. Преди няколко дни като сменях въздушния филтър, забелязах че под дюзите има нафта. Тоест някоя от тях тече. Попих хубаво и запалих на място да поработи колата, но не видях от къде изпуска. Като гледам диаграмата: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=13_0802&hg=13&fg=15 дюзите имат две уплътнения. Номер 14 и номер 23.

Та ето и въпросите:
- Освен от уплътнения номер 14 и 23 на схемата, случва ли се дюзите да течат от друго място? Съответно ако подменя уплътненията на всички дюзи да бъда сигурен че не течат?
- Ориентировъчна цена за тези оплътнения?
- Възможно ли е от този теч колата да има гореописаните симптоми
- Има ли вреда за турбото или друг елемент от двигателя ако карам известно време със запушен ЕГР(докато го сменя с друг)?

Поздрави,
Христо
Последна промяна ociata на 29 Сеп 2012, 16:55, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от Zubcho » 22 Сеп 2012, 16:21

Като караш със запушен егр на турбото няма какво да му стане, на мотора също. Даже му е добре без егр. Въпроса е да не извади някоя грешка компа. По др въпроси колегите да кажат.

Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от JTD » 22 Сеп 2012, 20:14

Та конкретно по питанията ти:
- И двете уплътнения не служат за това да не тече нафта. Проблема е друг.
- Стотинки
- Възможно е, но и не е много възможно
- Няма проблем за това, че ЕГР-а е затворен.

Най-добре отиди пак в сервиза да ти направят една диагностика в движение, за да си каже кое, как и защо.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от ociata » 22 Сеп 2012, 20:28

А каква е причината обикновенно за теч на дюзита? И само нова дюза ли решава проблема?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от JTD » 22 Сеп 2012, 20:44

ociata написа:А каква е причината обикновенно за теч на дюзита? И само нова дюза ли решава проблема?

Най-честата причина е изпускане от обратното гориво - демек от маркуча най-отгоре.
Дюзите се правят, не е задължително нова.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 11.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318i ; E46 330d

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от Double_D » 23 Сеп 2012, 21:35

Колега... първо честото. И аз от скоро сам собственик на същия автомобил.И аз :yes: имах известни проблеми, това е неизбежно, но просто бих те посъветвал да се обърнеш към колегата Dimitroff - няма да съжаляваш...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от ociata » 24 Сеп 2012, 12:04

JTD написа:
ociata написа:А каква е причината обикновенно за теч на дюзита? И само нова дюза ли решава проблема?

Най-честата причина е изпускане от обратното гориво - демек от маркуча най-отгоре.


Хмм явно аз нещо не разбирам. Нали мотора е комън-рейл и дюзите нямат маркучи за излишна нафта? Имат само тръбичка за високото налягане(номера 9 и 10 от схемата)... Може и аз нещо да не вдявам, но при този мотор от дюзите мисля че няма обратна нафта а директно от рейката(18ти номер по схема).

За колегата Dimitroff го имам предвид, просто в момента няма как да я погледне, затова реших да попитам и тук :smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от mitrax » 24 Сеп 2012, 13:44

имат маркучета за излишна нафта и команрейловете . Номер 18 е линията , щрака се на инжектора с Номер 15 скобичка
Изображение
примерна картинка от мрежата , виждат се маркучетата.
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от ociata » 24 Сеп 2012, 17:21

А някой минал тази процедура да сподели как се процедира - купуват се маркучите под бройка или взимаш 3 метра маркучи и си ги режеш(ако е втория вариант от къде ги купувате и какво по-специално трябва да се внимава)?

Мен обаче ме съмнява спирането на тягата да е маркучите за обратна нафта... Някой има ли други идеи? Мен лично много ме озадачи връщането на стрелката за разхода от 20 на 12-13 :kuku:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от ociata » 26 Сеп 2012, 9:46

ociata написа:А някой минал тази процедура да сподели как се процедира - купуват се маркучите под бройка или взимаш 3 метра маркучи и си ги режеш(ако е втория вариант от къде ги купувате и какво по-специално трябва да се внимава)?

Мен обаче ме съмнява спирането на тягата да е маркучите за обратна нафта... Някой има ли други идеи? Мен лично много ме озадачи връщането на стрелката за разхода от 20 на 12-13 :kuku:


Колеги, къде от София да си купя маркуч? Предполагам трябва да е маслоустойчив, други изисквания има ли? Сега поразгледах по-обстойно форума и гледам разни колеги препоръчват да се сменят и дифтунгите за които питах по-горе, но други казват да не се пипат... Да подчертая, мойта кола няма проблеми с паленето независимо колко време е стояла... :help:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от Zagy » 26 Сеп 2012, 10:42

Ако не ти тече нафта от дифтунгите - не ги барай. Маркуча е най-обикновен, маслоустойчив, около 4-5 лева метъра.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: Plaza Dance
Пол: Мъж
Кара: 330ci Stahlgrau

Re: 330d губи мощност на висока предавка

Мнение от asotsf » 27 Сеп 2012, 1:18

За мен това са сигурни признаци за заминал дебитомер, но преди да се направят живи данни няма как да си сигурен. Съвета ми е колкото можеш по-скоро да я закачиш. Или още по- лесният вариант е разкачаш куплунга на дебитомера и ако литне колата няма да ти се иска да го закачиш обратно, докато не смениш с нов.

Относно ЕГР клапана аз лично съм против изолирането му защото за да е там значи има някаква роля в колата и според мен е по-добре да го почистиш, ако разбирасе не е за смяна самият клапан и ще караш временно така.

За теча на нафта твърде е възможно да е от маркучите за излишна нафта защото когата поостареят направо се чупят при допир. Аз лично имах теч под колата, който беше от протрити маркучи за обратно гориво между ГНП и нафтения ф-р.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: 330d губи мощност на висока предавка(Видео)

Мнение от ociata » 29 Сеп 2012, 16:56

Ето едно видео, на което се вижда какво прави. Колата е на 5та с газ до долу - обърнете внимание на разходомера:


Аз ако откача буксата на дебитомера няма ли да по-скоро колата съвсем да умре и да влезе в авариен режим? Как така ще литне без дебитомера нещо не хващам логиката :wave:

ПП Извинявам се че клипа е настрани :smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: 330d губи мощност на висока предавка(Видео)

Мнение от Maxmadness » 29 Сеп 2012, 18:10

Колега откачи дебимотера и ако колата започне да върви както трябва значи е умрял.
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: 330d губи мощност на висока предавка(Видео)

Мнение от ociata » 29 Сеп 2012, 20:47

Откачих дебитомера и направих малко тестване. Резултата е че вече го няма забиването и колата набира равномерно. Но не ми хареса особено как набира на 4та и 5та, но може би като се сложи работещ дебитомер това ще се оправи? :smoke: На 5та стрелката за разход пак не отиде на 20 на пълна газ :kuku:

4та:


5та:


Планирал съм диагностика при Ванката Димитров в понеделник, но все пак ме човърка :confused:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook