Скъсяване хода на скоростния лост
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Скъсяване хода на скоростния лост
Здравейте колеги,
Откакто имам колата не ми харесваше дългия ход на лоста при смяна на скоростите .
Има много инфо из нета и скъпоструващи китове шорт шифтъри ,но лично аз не мога
да си позволя такъв лукс . Затова реших да пробвам с моя оригиналния ск. лост.
Цялата работа е в разстоянието от опорната сфера до долната втулка на лоста .
Идеята е да се премести нагоре сферата ,така се скъсява хода на ск. лост при
превключване на предавка.
При мен го направих като успях да преместя нагоре сферата с 12 мм.
Първо използвах едно най обикновено гаечно ключе 13 мм. като лост да избутам
нагоре сферата , след това под първото ключе подложих второ 13 мм. за да мога
да я повдигна още нагоре. Като опорни точки служат самата сфера и долната
втулка на ск. лост. Самата сфера много плътно стои на лоста и се иска значителен
натиск за да задвижи нагоре. Не успях да направя снимки в самия процес на работа,
но ето една , две снимки с крайния резултат на лоста - ясно си личи къде е била
първоначално сферата и къде успях да я повдигна.
,
В заключение мога да добавя само едно - на мен лично много ми харесва по късия
и отсечен ход на включване . Усещането е все едно зареждаш карабина ,направо
друга става колата
. Мислех ,че усилието за превключване ще се увеличи ,но
си остана същото.
Откакто имам колата не ми харесваше дългия ход на лоста при смяна на скоростите .
Има много инфо из нета и скъпоструващи китове шорт шифтъри ,но лично аз не мога
да си позволя такъв лукс . Затова реших да пробвам с моя оригиналния ск. лост.
Цялата работа е в разстоянието от опорната сфера до долната втулка на лоста .
Идеята е да се премести нагоре сферата ,така се скъсява хода на ск. лост при
превключване на предавка.
При мен го направих като успях да преместя нагоре сферата с 12 мм.
Първо използвах едно най обикновено гаечно ключе 13 мм. като лост да избутам
нагоре сферата , след това под първото ключе подложих второ 13 мм. за да мога
да я повдигна още нагоре. Като опорни точки служат самата сфера и долната
втулка на ск. лост. Самата сфера много плътно стои на лоста и се иска значителен
натиск за да задвижи нагоре. Не успях да направя снимки в самия процес на работа,
но ето една , две снимки с крайния резултат на лоста - ясно си личи къде е била
първоначално сферата и къде успях да я повдигна.
,
В заключение мога да добавя само едно - на мен лично много ми харесва по късия
и отсечен ход на включване . Усещането е все едно зареждаш карабина ,направо
друга става колата

си остана същото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
много хитро.
проблема е че веднъж като си я отлепил сега със времето сферичката ще започне да се движи сама нагоре. или поне така си мисля.
проблема е че веднъж като си я отлепил сега със времето сферичката ще започне да се движи сама нагоре. или поне така си мисля.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
alx написа:много хитро.
проблема е че веднъж като си я отлепил сега със времето сферичката ще започне да се движи сама нагоре. или поне така си мисля.
Логично предположение ,обаче според мен никакъв шанс да мръдне сама сферата .
На всеки етап от придвижването и нагоре се изискваше значително усилие . Просто
сглобката между сферата и метала е изключително плътна и там не видях никакви
следи от първоначално лепило или нещо подобно.
А и в процеса на работа на механизма посоката на силите не са насочени нагоре
или надолу , а странично.
Все пак времето ще покаже ,но като сглобих обратно всичко натиснах отгоре лоста
с цялата си тежест доколкото е възможно и абсолютно нищо не мръдна и милиметър
надолу.
Все пак реших да споделя ,защото това е един бих казал безплатен начин за решение
на тези които не им харесва да гледат как ск. лост се разхожда из целия салон.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
Тва дали ще стане на Е36?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
IKN написа:Здравейте колеги,
Откакто имам колата не ми харесваше дългия ход на лоста при смяна на скоростите .
Има много инфо из нета и скъпоструващи китове шорт шифтъри ,но лично аз не мога
да си позволя такъв лукс . Затова реших да пробвам с моя оригиналния ск. лост.
Цялата работа е в разстоянието от опорната сфера до долната втулка на лоста .
Идеята е да се премести нагоре сферата ,така се скъсява хода на ск. лост при
превключване на предавка.
При мен го направих като успях да преместя нагоре сферата с 12 мм.
Първо използвах едно най обикновено гаечно ключе 13 мм. като лост да избутам
нагоре сферата , след това под първото ключе подложих второ 13 мм. за да мога
да я повдигна още нагоре. Като опорни точки служат самата сфера и долната
втулка на ск. лост. Самата сфера много плътно стои на лоста и се иска значителен
натиск за да задвижи нагоре. Не успях да направя снимки в самия процес на работа,
но ето една , две снимки с крайния резултат на лоста - ясно си личи къде е била
първоначално сферата и къде успях да я повдигна.
,
В заключение мога да добавя само едно - на мен лично много ми харесва по късия
и отсечен ход на включване . Усещането е все едно зареждаш карабина ,направо
друга става колата. Мислех ,че усилието за превключване ще се увеличи ,но
си остана същото.
Интересно решение


А можеш ли да споделиш,сравнително колко променя хода

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
много практичен вариант браво
ето и решение с подмяна с друг оем лост. има доста избор като дължини и ходове
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php ... 0&start=15

ето и решение с подмяна с друг оем лост. има доста избор като дължини и ходове
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php ... 0&start=15

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
При Е36 с малки (Getrag) скорости най-лесно и културно става с шифтър от големи (ZF) скорости. А за големите скорости става с шифтър от Z3M. Това, което ти си направил, е другият вариант. Капни малко лепило, както вече казаха и си ти. 


- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Скъсяване хода на скоростния лост
Gqbriel написа:
Интересно решениеа относно движението на сферата винаги може да се удари една "капка тон държи"
![]()
А можеш ли да споделиш,сравнително колко променя хода
Ами сега малко съжалявам ,че предварително не опънах една ролетка и да засека
точно в цифри колко ,но на "око" може би около 3 см. по малко при включване на първа
да речем или сумарно 5-6 см .по къс ход на топката при превключване от първа
на втора. Още по интересен за мен стана факта ,че сега пета скорост влиза по леко от преди.
Повече се опасявах задната да не стане прекалено тежка ,но не - остана си същата.
Все пак искам да отбележа ,че като цяло луфтовете по целия механизъм при мен са сравнително
малки , преди 1 г. някъде профилактично сменях опората на лоста .
Едно малко допълнение към първия ми пост ,което пропуснах - с помощта на двете гаечни ключета
максимално успях да мръдна сферата на около 7 - 8 мм. За по голямо преместване нагоре на сферата
между главите на двете ключета вкарах вилица за избиване на шарнири и с няколко тежки и точни
удара с чук по вилицата закарах сферата с още 5 мм. нагоре. Така на тоя етап реших да не прекалявам
повече от 12 мм. и да пробвам какъв ще е ефекта.
K_Ilkov написа:много практичен вариант браво![]()
ето и решение с подмяна с друг оем лост. има доста избор като дължини и ходове
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php ... 0&start=15
Така е колега ,варианти много ,но ако човек не уцели правилния ОЕМ ,то тогава може да бъде доста
неприятно изненадан - примерно неутралното положение на топката да отиде напред или назад ,другата
крайност - долната втулка на лоста да опре в кардана. Освен това за различните модификаци БМВ-та
лостовете са различни и човек трябва да е на 100% сигурен какво точно да вземе за своята кола ,а аз
примерно не знам. Освен това предполагам ,че нов ОЕМ лост нама да е евтин ,за да се правят експерименти.
Затова реших да пробвам с моя лост,пък каквото сабя покаже . Неутралното положение се запази същото ,
а другото което ми хареса че се получи - лоста стана с 12 мм. по нисък . На мен лично и визуално ми
харесва повече и по удобен за включване като ми стои ръката на подлакътника.

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани