BMW VS CASTROL (питане за масло)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от georde123000 » 16 Сеп 2012, 17:36

ето тук в каталога на лики моли http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... guide.html
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от steeN » 16 Сеп 2012, 20:45

Dirty M5 driveR написа:Да вметна за вискозитета и плътността, понеже имахме леки противоречия със steeN. Има течности, които са с по-голяма плътност, но с по-нисък вискозитет. Вода - олио е един такъв пример. Водата е по-плътна, но олиото е по-вискозно. А гъстотата е свързана с плътността. Затова не е редно да се конкретизират маслата като редки и гъсти, а като вискозни.


мен ми се струва, че това е вече е езиков проблем. за мен олиото определено е по-гъсто от водата :)

гъст - http://rechnik.info/%D0%B3%D1%8A%D1%81%D1%82

(прил.) леплив, лепкав, полутечен

рядък - http://rechnik.info/%D1%80%D1%8F%D0%B4%D1%8A%D0%BA

(прил.) разреден, рехав, разводнен, воден, воднист, течен, размесен
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Сеп 2012, 21:11

Ми просто гъстотата е свързана с плътността, а вискозитета по дефиниция е вътрешно съпротивление на течности. Водата има по-голяма плътност, но по-нисък вискозитет -> по-течлива е. Въпрос на терминология е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Nickelback » 16 Сеп 2012, 21:40

Dirty M5 driveR написа:Ми просто гъстотата е свързана с плътността, а вискозитета по дефиниция е вътрешно съпротивление на течности. Водата има по-голяма плътност, но по-нисък вискозитет -> по-течлива е. Въпрос на терминология е.


И аз така си мисля... Молекулата на водата е вероятно 100 пъти по-проста и неразклонена от на молекулите на съставките на каквото и да е масло. По-големите молекули са по-инертни и с това се определя по-голямото съпротивление при "течение". Оттам идва и по-големият вискозитет на маслото...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Boyadjiev » 16 Сеп 2012, 21:56

Вече и проблеми с българският език ли имаме... :shock: Айде то с чуждия, иди дойди, ама с българският...

Визкозитет - мярка за съпротивлението на флуид, при преместването на едни негови пластове спрямо други. Възприема се като "гъстота" или съпротивление при изливане...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Сеп 2012, 6:17

Ми за мен е важен правилния начин на изказ и спазване на терминологията. Не съм си го измислил това, а учител ми го е обяснявал, дето е доста по-навътре от нас.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 17 Сеп 2012, 11:46

Dirty M5 driveR написа:Да вметна за вискозитета и плътността, понеже имахме леки противоречия със steeN. Има течности, които са с по-голяма плътност, но с по-нисък вискозитет. Вода - олио е един такъв пример. Водата е по-плътна, но олиото е по-вискозно. А гъстотата е свързана с плътността. Затова не е редно да се конкретизират маслата като редки и гъсти, а като вискозни.


Много задълбахме май :mhihi: Това е доста сложна материя свързана с физиката и едва ли повечето от нас сме в час с нея. Вискозитета е съпротивлението на течност тогава, когато върху нея приложим сила. Тази сила може да бъде напречна (shear) или напрежение, механична сила (tense). Напречна имаме ако сложим водата върху една равна повърхност и я повдигнем от единия и край. Механична ако е примерно в спринцовка- прилагеме силата върху флуида, който се намира в деформируемо се тяло. Течности по-вискозни от водата се наричат мобилни, а останалите вискозни.

С това, че олиото е по-вискозно от водата не съм съгласен.Това, че е мазно не го прави по-вискозно. Водата има много по-малко съпротивление от него и следователно е по-вискозна.

Вискозитета явно не зависи от плътността, тъй като водата е по-плътна от маслото, но е по-вискозна от него. :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от AutoCoil » 17 Сеп 2012, 14:14

Аз си знам, че тия таблици, които слагахте и хабер си нямате, ама да ви дам 1 подсказка.
Върнете се малко назад и вижте онези цифрички, където w40 маслата имат 14мм2/с, вижте w50 маслата
там някъде ми се струва, че е отговора на вашия въпрос :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Площ за секунда при 40 градуса дебел слой, при 100 градуса тънък слой, защо така ?? :angel: :angel:

Ще питам утре дали съм помогнал :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 17 Сеп 2012, 14:23

Ти говориш за промяната на вискозитета в зависимост от температурата, което май няма общо с това за което спорят колегите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от steeN » 17 Сеп 2012, 19:06

да съгласен съм, че плътността няма връзка а визкозитета. въпроса е, че ако ми дадеш 2 течности олио и вода и ме питаш течността в коя бутилка е по гъста...
ще ги разклатя и ще видя, че олиото се движи по-бавно. няма ходя да ги меря на кантара :) а м5 драйвър твърди, че ако го питат кое е по-гъсто ще каже водата :) няма как водата да има по-висок визкозитет от олиото... очевидно е, че олиото тече по-бавно :) нали говорим за кинематичен визкозитет? динамичния не ми е интуитивно ясен, защото почти не съм чел за него (дори не си спомням в момента какво е)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Сеп 2012, 19:20

Все тая :mhihi: Сигурен съм в думите си, понеже присъствах на такъв спор между мой колега от университета и преподавател по експлоатационни материали, и точно това изясни даскала. А за промяната на вискозитета в температурен диапазон е ясно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 17 Сеп 2012, 20:18

Явно не си го разбрал даскала какво е казал. :dunno:

Просто няма начин да каже, че водата е по-нетечлива от маслото.

Ето и точни цифри- при температура 20 градуса водата е с вискозитет 1 Mpa s (милипаскала в секунда), олиото е с 84!, масло SAE40 е с 319.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Сеп 2012, 21:00

Dirty M5 driveR написа:Ми просто гъстотата е свързана с плътността, а вискозитета по дефиниция е вътрешно съпротивление на течности. Водата има по-голяма плътност, но по-нисък вискозитет -> по-течлива е. Въпрос на терминология е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 17 Сеп 2012, 21:23

:yes: разбрахме се. Не знам що останах с впечатлението, че казваш че водата не е по-течлива от маслото.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от vanko242 » 17 Сеп 2012, 22:19

AutoCoil написа:Аз си знам, че тия таблици, които слагахте и хабер си нямате, ама да ви дам 1 подсказка.
Върнете се малко назад и вижте онези цифрички, където w40 маслата имат 14мм2/с, вижте w50 маслата
там някъде ми се струва, че е отговора на вашия въпрос :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Площ за секунда при 40 градуса дебел слой, при 100 градуса тънък слой, защо така ?? :angel: :angel:

Ще питам утре дали съм помогнал :)

... няма публикувана таблица за 5W50:
Mobil 1 5W-50- Value

Viscosity, cSt ASTM D445
@ 40º C- 108

@ 100º C- 17.5

Viscosity Index- 180
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)- 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4951)- 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92)- 231
Density @15.6 ºC g/ml, (ASTM D4052)- 0.85
Total Base Number (ASTM D2896)- 11.8
MRV at -35 ºC, cP (ASTM D4684) - 29,244
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683)- 4.4
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook