BMW VS CASTROL (питане за масло)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
колега vanko242 в грешка се виж http://www.senax.bg/products/liqui-moly/ 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Иначе интересна тема се получи от привидно безсмисленото начало
Ще се опитам да обобщя някои важни неща, които следва да се съблюдавават, като се купува масло. Това е само мое мнение, не ангажирам никой с него и не твърдя, че е правилно! Казвам го, щото имаше проблеми с юзъри не съгласни с интервала в който си сменям маслата, наричайки ме "баровела" по тоя повод
Към ден днешен не внасям и не продавам масла и все още се придържам към тези съвети ако някой случайно си помисли, че съм съветвал за по-честа смяна за да продавам повече масло
Та, към важните неща:
1.) Вискозитет. Тук има много писано, но накратко за М50/52 най-добре е 0W-40, 5W-40, 5W-30 дори. За дизелите М41, М51- 0W-40, 5W-40 и най-добре 5W-30 или 0W-30.
2.) ZDDP. (Zinc DialkylDithiophosphates) Каквото и да говорят това няма да ви повреди катализатора, ако колата не е маслояд. Има едни легенди как навремето колите минавали по 500к без ремонт на двигателя, как имало разни Мерцедеси милионери, които все още вървят прилично и т.н. Тук има две новини- добра и лоша. Добрата е, че повечето от двигателите в колите ни са способни на този пробег. Лошата е, че по времето когато са поставяни тези рекорди ZDDP в маслата е бил околко 1600ppm, а в момента 95% от вас карат с не повече от 400-600ppm а често дори и много по-малко. Модерните двигатели до някъде не се нуждаят от такива количества ZDDP поради особености в изработката на повдигачите, но това е друга тема, която нас не ни касае толкова. В тоя ред на мисли- защо М40 има тоя така известен проблем? От всичко това следва извода- в идеалния случай търсим масла със ZDDP 1200. (На практика 8-900 също е прилично число.) Малко от нормалните масла са такива и за това единствената добавка, която ще ни предпази двигателя и е добре да се ползва е ZDDP. За да спестим време в търсене на такива масла добри марки с високо съдържание са Fuchs/Silkolene Pro S, Millers CFS, Motul 300V, Redline и Gulf Competition. Редлайн се предлага от Хеед 91, Мотул също има, останалите мисля само аз ги продавах в България.
3.) Вискозитетен индекс. За него има също писано и в тая тема и в други. Търсим нещо от в порядъка на поне 150 и нагоре.
4.) Flashpoint. Търсим нещо над 200 градуса по Целзий.
5.) TAN vs TBN. Тук е малко трудно да се посочат абсолютни стойности, които искаме да видим в едно масло тъй като върху тях влияят и други фактори, но сравнявайки примерно 2 масла, които ни устройват като други характеристики взимаме това с по-голямата разлика в тези две числа.
6.) Смяна- коли с много силно модифицирани двигатели карани както им се полага- 3000км. Нормална бензинова кола- 8000, дизел 6000.

Ще се опитам да обобщя някои важни неща, които следва да се съблюдавават, като се купува масло. Това е само мое мнение, не ангажирам никой с него и не твърдя, че е правилно! Казвам го, щото имаше проблеми с юзъри не съгласни с интервала в който си сменям маслата, наричайки ме "баровела" по тоя повод


Та, към важните неща:
1.) Вискозитет. Тук има много писано, но накратко за М50/52 най-добре е 0W-40, 5W-40, 5W-30 дори. За дизелите М41, М51- 0W-40, 5W-40 и най-добре 5W-30 или 0W-30.
2.) ZDDP. (Zinc DialkylDithiophosphates) Каквото и да говорят това няма да ви повреди катализатора, ако колата не е маслояд. Има едни легенди как навремето колите минавали по 500к без ремонт на двигателя, как имало разни Мерцедеси милионери, които все още вървят прилично и т.н. Тук има две новини- добра и лоша. Добрата е, че повечето от двигателите в колите ни са способни на този пробег. Лошата е, че по времето когато са поставяни тези рекорди ZDDP в маслата е бил околко 1600ppm, а в момента 95% от вас карат с не повече от 400-600ppm а често дори и много по-малко. Модерните двигатели до някъде не се нуждаят от такива количества ZDDP поради особености в изработката на повдигачите, но това е друга тема, която нас не ни касае толкова. В тоя ред на мисли- защо М40 има тоя така известен проблем? От всичко това следва извода- в идеалния случай търсим масла със ZDDP 1200. (На практика 8-900 също е прилично число.) Малко от нормалните масла са такива и за това единствената добавка, която ще ни предпази двигателя и е добре да се ползва е ZDDP. За да спестим време в търсене на такива масла добри марки с високо съдържание са Fuchs/Silkolene Pro S, Millers CFS, Motul 300V, Redline и Gulf Competition. Редлайн се предлага от Хеед 91, Мотул също има, останалите мисля само аз ги продавах в България.
3.) Вискозитетен индекс. За него има също писано и в тая тема и в други. Търсим нещо от в порядъка на поне 150 и нагоре.
4.) Flashpoint. Търсим нещо над 200 градуса по Целзий.
5.) TAN vs TBN. Тук е малко трудно да се посочат абсолютни стойности, които искаме да видим в едно масло тъй като върху тях влияят и други фактори, но сравнявайки примерно 2 масла, които ни устройват като други характеристики взимаме това с по-голямата разлика в тези две числа.
6.) Смяна- коли с много силно модифицирани двигатели карани както им се полага- 3000км. Нормална бензинова кола- 8000, дизел 6000.
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
bum_bum написа:2.) ZDDP. (Zinc DialkylDithiophosphates)...От всичко това следва извода- в идеалния случай търсим масла със ZDDP 1200. (На практика 8-900 също е прилично число.) Малко от нормалните масла са такива и за това единствената добавка, която ще ни предпази двигателя и е добре да се ползва е ZDDP.
...прав си да мислиш така, но аз с тая точка не съм съгласен, защото примерно шел хеликс ултра 5W40 има ZDDP порядъка на 1100-1200 ppm. това прави ли го добро масло? наливното сервизно масло при дилърите също покрива покрива тези "прилично стойности", по-голямата част от маслата в търг. мрежа покриват тези стойности без да са нещо особенно, мога да дам поне 10 примера в този дух....цинка и неговите съединения са просто противоизносни присадки.
а...а маслата дето си изброил характерното при тях е по-голямото съотношение ПАО/ХИДРОКРЕК при базовите масла(основата) в %. да речем 70/30, при повечето производители е наобратно......а най-големия производител на ПАО е Exxon/Mobil, пък маслата им са повече хидрокрек+присадки ?!?

интересна е темата съгласен съм с теб. поздрави!
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Сега очаквам от утре да почнат да търсят по етикетите на маслата точката на изпарение, киселинното число,
вискозитетния индекс и антифрикционните добавки
Много се задълбочавате в темата, а всъщност всяко хидрокрек(5в40,5в30) на истинска марка,
които са на ПАО основа са презадоволяващи за колите ни(било то е36/46/90 и тн).
вискозитетния индекс и антифрикционните добавки


Много се задълбочавате в темата, а всъщност всяко хидрокрек(5в40,5в30) на истинска марка,
които са на ПАО основа са презадоволяващи за колите ни(било то е36/46/90 и тн).
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Това за ПАО вс Хидрокрек е интересна тема ама за съжаление трудно се разбира кое какво е. Производителите явно не обичат да дават много информация по въпроса.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
vanko242 написа:лики-моли не са силни в маслата (винаги по стар клас от мегуин, чиито базови масла ползват и обогатяват) а в добавките. тези, които продават отделно, в разработката и продажбата им са световен лидер! лики-моли ама без "моли"![]()
..само информативно - кастрол едж спорт 10W60 има 215 мг/кг, но то е друга бира.
е ми маркетинг явно, всичко сме жертва на това. но те са го патентовали в крайна сметка.
аз мисля, че си намерих моето масло... малко трудно за намиране, обаче ми отговаря на всички изисквания, че и някой нови, които научих от темата


Mobil 1 5W-50 Value
Viscosity, cSt ASTM D445
@ 40º C 108
@ 100º C 17.5
Viscosity Index 180
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4951) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 231
Density @15.6 ºC g/ml, (ASTM D4052) 0.85
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
MRV at -35 ºC, cP (ASTM D4684) 29,244
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 4.4
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Какво ви е мнението за BMW масло 5/40 за дизел?

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)



- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
bum_bum написа::shock:![]()
кажи честно, че след всичко изписано по-напред ти задаваш тоя въпрос?

Прочетох темата и къде имаше мнение за маслото?!

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
boksioraE39 написа:Какво ви е мнението за BMW масло 5/40 за дизел?
....

...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
boksioraE39 написа:bum_bum написа::shock:![]()
кажи честно, че след всичко изписано по-напред ти задаваш тоя въпрос?
![]()
Прочетох темата и къде имаше мнение за маслото?!
Ми има хиляда указания кое да гледаш, ако държиш да караш с добро масло. Теглиш си от някъде листа с характеристиките, четеш и гледаш. Това е идеята на темата.
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
ако ти е вярна информацията от профила ти че караш 530д маслото за теб е http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=1041
аз съм много доволен от тези масла и познавам хора които са също а и няма ментета а сенакс са директен вносител и може да си поръчаш от сайта им поздрави 


Последна промяна georde123000 на 16 Сеп 2012, 17:58, променена общо 2 пъти
- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Ликито си държи доста и на високи температури (тествано е) 

По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Ако не гледаме нищо друго от дискутираното би ли обяснил как ЛЛ-98 е маслото за кола за която производителя изисква минимум ЛЛ-01?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Да вметна за вискозитета и плътността, понеже имахме леки противоречия със steeN. Има течности, които са с по-голяма плътност, но с по-нисък вискозитет. Вода - олио е един такъв пример. Водата е по-плътна, но олиото е по-вискозно. А гъстотата е свързана с плътността. Затова не е редно да се конкретизират маслата като редки и гъсти, а като вискозни.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]