BMW VS CASTROL (питане за масло)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
-
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
В крайна сметка какво излиза
Аз лично втори път не бих заложил на TWS-a 10w60 за моя S50, че ми трака в ниските, по скоро бих избрал между 0w40 и 5w40. 


Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Те понятията са свързани, но не бива да се заместват. Вискозитета е вътрешно съпротивление на течността. Дава се в течливост, така и се мери - определено количество от течността, преминало през отвор с определено сечение, за определено време. Както и да е, да не задълбаваме в това.
Относно 10W60 - това не е масло, което е удачно да се ползва като всесезонно по нашите географски ширини. Да го караш в Африка - ок, но тука зимата като стане -25... И някой като каже "Еми то е -25 градуса няколко дни в годината"... Да, ама нали функцията на маслото е да маже оптимално при всякакви температури. Тъй че 10W60 лятото спокойно се кара, но зимата не. А и както казахме вече, еднаквите вискозитетни индекси не определят точно еднакъв вискозитет на отделните масла. Иначе казано - трябва много да се разграничават понятията "вискозитетен индекс" / "вискозитет" (в смисъла му на течливост). Не съм гледал конкретни стойности, но си мисля, че 5W50 ще е перфектния компромис за всесезонно масло за двигател с подобно натоварване (за С50 става дума). Все пак не се кара нон-стоп в 7000рпм, а ако това се прави е най-вероятно по писти, което изключва зима
Колкото до изпаряемостта - там важна е пламната температура на парите, която е доста над работната темп. на маслото. Пламната темп. пада доста при наличие на гориво, което е браковачен показател (някъде 0.005% гориво в маслото мисля, че се считаше за показател, може и да греша, но стойността е наистина адски малка). Това доста лесно се проверява в лабораторни (а и не само) условия.
Та за S50 - отново зависи как се кара. При едно сравнително нормално шофиране с удряне на прекъсвачи от време на време далеч не смятам, че всико под W60 е неудачно. Просто производителите са се презастраховали с този препоръчителен топъл вискозитетен индекс, предвид приложението на тия двигатели.
Относно 10W60 - това не е масло, което е удачно да се ползва като всесезонно по нашите географски ширини. Да го караш в Африка - ок, но тука зимата като стане -25... И някой като каже "Еми то е -25 градуса няколко дни в годината"... Да, ама нали функцията на маслото е да маже оптимално при всякакви температури. Тъй че 10W60 лятото спокойно се кара, но зимата не. А и както казахме вече, еднаквите вискозитетни индекси не определят точно еднакъв вискозитет на отделните масла. Иначе казано - трябва много да се разграничават понятията "вискозитетен индекс" / "вискозитет" (в смисъла му на течливост). Не съм гледал конкретни стойности, но си мисля, че 5W50 ще е перфектния компромис за всесезонно масло за двигател с подобно натоварване (за С50 става дума). Все пак не се кара нон-стоп в 7000рпм, а ако това се прави е най-вероятно по писти, което изключва зима

Та за S50 - отново зависи как се кара. При едно сравнително нормално шофиране с удряне на прекъсвачи от време на време далеч не смятам, че всико под W60 е неудачно. Просто производителите са се презастраховали с този препоръчителен топъл вискозитетен индекс, предвид приложението на тия двигатели.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Аз даже не съм много сигурен, че за С50 някъде изобщо в книжките пише да се ползва 10W-60. Още повече, че колегата е писал за разход 6,8 на М-ката извън града. С това масло и такова каране е най-прекия път към това да си прецакаш мотора.
При мен има над 80 коня над заводските, колата се кара сравнително рядко и на всяко изкарване вижда прекъсвача доста пъти, който пък е с 1300 оборота над нормалното. За това и съм сложил 10W-60. Зимата няма да се кара и така..
10W-60 е изключително масло, но при съответните условия. При нормалното пенсионерско каране и тук-там някоя ръчка аз бих карал С50 и с 0W-40 или 5W-40
При мен има над 80 коня над заводските, колата се кара сравнително рядко и на всяко изкарване вижда прекъсвача доста пъти, който пък е с 1300 оборота над нормалното. За това и съм сложил 10W-60. Зимата няма да се кара и така..
10W-60 е изключително масло, но при съответните условия. При нормалното пенсионерско каране и тук-там някоя ръчка аз бих карал С50 и с 0W-40 или 5W-40

- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
-
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Бум аз тия 6.8 ги постигнах, за да видя колко най-ниско може да падне в разхода, нали уж по книжките пише от 6 до 12 за перфектен двигател
тъй като си я ползвам за всекидневна, няма ден в който да не съм й набил педала в ламарината и да си минавам кръговите движения настрани пък и от работата ми до нас е 7-8 км все право и също си я настъпвам и се закачам с разни други "бързи коли"
както и да е друга тема е това каране. Чета в хамериканския М форум за техните М-ки (е36) повечето карат с 5w40, 10w40 и чат пат някой заблуден като мен с 10w60, малко са тези с някакви други масла, та общо взето пишат, че 10w60 е за S54, но не й за S50/52.


Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
мобил 0в40 е най-популярното за амеркканските м3... някои карат и с 0в30 дори без проблеми. но това ск е друг двигател. м50/м52 със железен блок, няма връзка с европейския м3
за писта мисля, че се кара с ред лайн или ройал пърпъл ама ще разпитам кви визкозитети. съмнявам се да е нещо различно от 40 или евентуално 50.
Sent using Tapatalk 2

Sent using Tapatalk 2
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
steeN написа:мобил 0в40 е най-популярното за амеркканските м3... някои карат и с 0в30 дори без проблеми. но това ск е друг двигател. м50/м52 със железен блок, няма връзка с европейския м3за писта мисля, че се кара с ред лайн или ройал пърпъл ама ще разпитам кви визкозитети. съмнявам се да е нещо различно от 40 или евентуално 50.
Sent using Tapatalk 2
...сигурно имаш това впредвид, там обаче карат и после сменят:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
довечера ще видя точните неща. но да, караш и сменяш. това на картинката е мисля, защото състезателните масла нямат разтворирели или както се казват там - detergents. все ще намерим някой анализ из нета и вие ще го разнищите 
edit:
мда това е...
50wt и 40wt съответно 15в50 и 15в40 масла.
50wt

един стрийт redline

и един стрийт royal puple, не можах да намеря други

и един аналогичен мобил дето ми казаха, че също се върти по пистите тука (изглежда интересно)

и за капак един скъп мотул - 300V competition


edit:
мда това е...
50wt и 40wt съответно 15в50 и 15в40 масла.
50wt

един стрийт redline

и един стрийт royal puple, не можах да намеря други

и един аналогичен мобил дето ми казаха, че също се върти по пистите тука (изглежда интересно)

и за капак един скъп мотул - 300V competition

Последна промяна steeN на 12 Сеп 2012, 8:21, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
и още нещо интересно...
http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... light=ZDDP
http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... light=ZDDP
Aside from reduced Zn and P levels (now restored in certain products), many products with "adequate" Zn and P still use high levels of Ca detergents, well documented in various SAE publications as known for causing more wear than Ca/Mg or Ca/Mg/Na detergents, as previously used in oils like Mobil 1 15w50, back when it was API SH/SJ rated and prior to reformulation. This confirms the industry wide trend of the reduction of Zn and P from motor oils and switch to Ca-based detergents, with the eventual reduction to 0.06-0.08% or even worse, the elimination of these additives, which are essential to an aircooled Porsche engine's longevity.
като оставим настрана намалените цинк и фосфор (сега възстановени в някой продукти), много продукти с "адекватни" цинк и фосфор все пак използват високи нива на калциеви почистващи вещества, които са добре документирани в САЕ публикации, че предизвикват повече износване от калций/манган или калций/манган/натрий почистващи вещества, използвани преди в масла като мобил 1 15в50, преди когато е било АПИ СХ/СДж и преди реформулирането му. това потвърждава, че тенденцията за намаляване на цинка и фосфора в моторните масла обхващаща цялата индустирия и преминаването към почистващи вещества базирани на калций, с неминуемото намаляне до 0.06-0.08% или дори по-зле, елиминирането на тези добавки, които са съществени за дълголетието на двигателите на порше с въздушно охлаждане.
Oil companies have been cutting back on the use of Zn and P as anti-wear additives and switching to alternative zinc-free (ZF) additives and ash-less dispersants in their new low SAPS oils since Zn, P, and sulfated ash have been found to be bad for catalytic converters. One such ZF dispersant/anti-wear additive is boron, which does not foul the catalysts in the particulate emissions filters or catalytic converters.
петролните копани от известно време насам намалят употребата на цинк и фосфор, като добавки против износване и преминават към алтернативи, които не съдържат цинк и пепел? (сулфати сигурно) в тените нови САПС (сигурно тези дето са екологични, не ми се гледа) масла тъй като цинк, фосфор и сулфатите са вредни за катализаторите. едино такова почистващо вещество е бора, който не поврежда катализаторите(в смисъл химични ел.) в филтрите за частици на катализаторите(самото устройство)
Последна промяна steeN на 12 Сеп 2012, 9:04, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
английският ми не е добър!.... обаче не пише, че доливайки 2 литра масло до смяна на 10 000 км. задръстваш повече от 100 пъти в %-но съотношение катализатора на колата, щото той М54ХХХ си харчел и за него било "нормално" ,ама ти купувай лонглайв щото така препоръчва БМВ...
и какво се получава LOWSAPS, MIDSAPS масла с 30 % по-малко миещи съставки,пък и доста по-скъпички а от друга удължен пробег между смяна на маслото, повишена раб.температура и т.н.т. и съкратен пробег на вашият автомобил...BULSHITH !!!
може и да не съм схванал по-горният пост!
и какво се получава LOWSAPS, MIDSAPS масла с 30 % по-малко миещи съставки,пък и доста по-скъпички а от друга удължен пробег между смяна на маслото, повишена раб.температура и т.н.т. и съкратен пробег на вашият автомобил...BULSHITH !!!
може и да не съм схванал по-горният пост!
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
аз никога не бих сложил пак бмв масло след пълна ревизия на главата на м40 вътре всичко е чисто ново,си купих бмв масло 10на40 от колега от форума няма да казвам име уж само с това се занима оригинално нз си кво,мотора се разтрака след 100км го изхвърлих и сложих лики моли 10на40 MoS2 и мотора просто заспа познавам много хора които са много доволни от лики моли 

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
georde123000 написа:аз никога не бих сложил пак бмв масло след пълна ревизия на главата на м40 вътре всичко е чисто ново,си купих бмв масло 10на40 от колега от форума няма да казвам име уж само с това се занима оригинално нз си кво,мотора се разтрака след 100км го изхвърлих и сложих лики моли 10на40 MoS2 и мотора просто заспа познавам много хора които са много доволни от лики моли
Смени дилъра на масло колега... От форумен магазин съм взимал и пак ще си взимам масла и на Калояново съм ходил и всичко е било прекрасно всеки път на консистенция, изобщо не споменавам тропане...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
...и аз не мисля, че кастрол освен 10в60 имат някакво масло, което да е поне посредствено. специално 10в40 на бмв е абсолютна боза. на капризен двигател като м40 без ролери... си проличава моментално.
лики моли имат молибденовдисулфид... те са го патентовали. трябва да изровя анализ на такова масло да видя дали има повечею такова нещо от другите масла. сега като изрових толкова анализи, забелязах че рейсинг маслата имат "тонове" от тази съставка.
четох някви неща... теоретично била по-добра за износването в цилиндрите не в главата, защото трябвавало много висока темп и образувало покритие.
лики моли имат молибденовдисулфид... те са го патентовали. трябва да изровя анализ на такова масло да видя дали има повечею такова нещо от другите масла. сега като изрових толкова анализи, забелязах че рейсинг маслата имат "тонове" от тази съставка.
четох някви неща... теоретично била по-добра за износването в цилиндрите не в главата, защото трябвавало много висока темп и образувало покритие.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Имаше обаче някакъв бюлетин на БМВ да не се използват молибденови масла, че запушвали повдигачите.
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
steeN написа:...и аз не мисля, че кастрол освен 10в60 имат някакво масло, което да е поне посредствено. специално 10в40 на бмв е абсолютна боза. на капризен двигател като м40 без ролери... си проличава моментално.
лики моли имат молибденовдисулфид... те са го патентовали. трябва да изровя анализ на такова масло да видя дали има повечею такова нещо от другите масла. сега като изрових толкова анализи, забелязах че рейсинг маслата имат "тонове" от тази съставка.
четох някви неща... теоретично била по-добра за износването в цилиндрите не в главата, защото трябвавало много висока темп и образувало покритие.
да ти кажа едно от най-скъпите им масла(може би е най-скъпото) въобще не съдържа молибденов дисулфид :
лики-моли не са силни в маслата (винаги по стар клас от мегуин, чиито базови масла ползват и обогатяват) а в добавките. тези, които продават отделно, в разработката и продажбата им са световен лидер! лики-моли ама без "моли"

..само информативно - кастрол едж спорт 10W60 има 215 мг/кг, но то е друга бира.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна vanko242 на 09 Окт 2012, 15:26, променена общо 2 пъти
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани