BMW VS CASTROL (питане за масло)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Сеп 2012, 12:50

Ами тия неща за значението на вискозитетните индекси ги говорим редовно, и аз лично никога няма да се уморя да го правя, защото избора на подходящо масло е критичен за износването на двигателя (особено голямо внимание пък трябва да се обръща на турбодвигателите, където тормоза, на който подлагате мотора турбината го усеща доста повече). Язък, че се слага качествено масло, като не е с подходящ вискозитет, и обратно. А пък за разхода на масло няма какво да се коментира. Който както прецени за добре така да процедира. Реалността обаче е една. Един клиент така се мъчеше да ме убеждава, че е по-добре да долива масло на неговото М50 (а то харчи 5л на една смяна :mhihi: ), отколкото да отваря мотора и да го прави, щото щяло да излезе неизгодно. Сметни вика колко излиза едното, и колко другото... А нали се сещате, че една от функциите на маслото е да осигурява добро уплътнение между триещите се елементи (бутало-цилиндър примерно). И като тия хлабини са вече толкова големи няма и ефективно мазане. Някой като ми изръси такива доводи и прекратявам темата :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 08 Сеп 2012, 13:13

steeN написа:и аз карам с това известно време ем-педесе-и-двойката. преди бях с мобил 0в40 ама нещо не ми хареса (нямам обективни причини да си призная).


Аз с Мобил 1 Ню Лайф 0В-40 прегрях 4-5 пъти мотора, изхвърли може би над 40 литра вода (аз наливам, тя повръща на следващото палене :mhihi: ) после не знам колко вода беше попаднала в маслото, но седя цяла зима там и напролет като свалих картера нямаше пресечено, язви по лагерите и въобще никакви проблеми. За мен това е масло, което бих карал винаги на М52. Просто се доказа, когато имаше нужда.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 19.07.2008
Местоположение: Перник.
Пол: Мъж
Кара: E61/530XD
Мечтае да кара: на по-евтино гориво.

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от MPOWERfan » 08 Сеп 2012, 14:25

Аз карам 20-ската с Maganetc и съм доволен колега.
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от vanko242 » 08 Сеп 2012, 16:05

BMWPOWERRR_ACM написа:Двигателите са проектирани да работят БЕЗ добавки! Говорил съм и с дилъри на масло, които предлагат какви ли не добавки, намаляващи триенето, образуващи метало-керамичен слой по буталата...всичко за тях е ала-бала. Ако бяха нужни добавките, то отдавна някоя сериозна марка да бе сключила някой сериозен договор с голям производител, като БМВ-Кастрол примерно. Нужна ли е добавка за двигателя...работата е ясна. :mhihi:
За двигателя е ясно, може ли да върви с 5-40 си върви с 5-40. Няма такива, ама до 100 000 и после се минавало на 10-40. Караш с 5-40 докато почне да го гори. Тогава вече ако няма да отстраняваш проблема(стига вече с тези филми, че еди кой си модел фабрично горял масло, няма такъв филм, ако е конструиран така, той не върви като средностатистическия мотор с 5-40)или изчакваш да почне да го гори повечко и минаваш на 10-40, или направо минаваш на 10-40. След това процедурата се повтаря с минаване към 15-40 ако пак не ти се отстранява проблема и възникналите нови вследствие на първия.
И ако си сменяте 5-40-то на 10 000 не е вредно за колата, вместо да чакате да минат "препоръките", че спокойно можело до 15 000. С по-честата смяна на масло, чрез него от двигателя излизат всякакъв вид боклуци, които иначе си стоят до смяната.
Всеки сам си решава, но добавките са пълен смях. Да излезе един и да ми каже една реална полза, освен на някой гроб да му "млъкне" повдигача докато се продаде.

...всички скъпи марки слагат почистващи добавки и присадки в маслата си!..БОР, МОЛИБДЕН, цинк, магнезий, фосфор, калий, барий и т.н.т. не пиши глупости а прочети по-обстойно статията в подписа ми(от началото до края).
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 08 Сеп 2012, 16:15

Именно, едно добро масло си има всичко. Няма нужда от добавки.
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Top Gun Maverick » 08 Сеп 2012, 19:59

vanko242 написа:
BMWPOWERRR_ACM написа:Двигателите са проектирани да работят БЕЗ добавки! Говорил съм и с дилъри на масло, които предлагат какви ли не добавки, намаляващи триенето, образуващи метало-керамичен слой по буталата...всичко за тях е ала-бала. Ако бяха нужни добавките, то отдавна някоя сериозна марка да бе сключила някой сериозен договор с голям производител, като БМВ-Кастрол примерно. Нужна ли е добавка за двигателя...работата е ясна. :mhihi:
За двигателя е ясно, може ли да върви с 5-40 си върви с 5-40. Няма такива, ама до 100 000 и после се минавало на 10-40. Караш с 5-40 докато почне да го гори. Тогава вече ако няма да отстраняваш проблема(стига вече с тези филми, че еди кой си модел фабрично горял масло, няма такъв филм, ако е конструиран така, той не върви като средностатистическия мотор с 5-40)или изчакваш да почне да го гори повечко и минаваш на 10-40, или направо минаваш на 10-40. След това процедурата се повтаря с минаване към 15-40 ако пак не ти се отстранява проблема и възникналите нови вследствие на първия.
И ако си сменяте 5-40-то на 10 000 не е вредно за колата, вместо да чакате да минат "препоръките", че спокойно можело до 15 000. С по-честата смяна на масло, чрез него от двигателя излизат всякакъв вид боклуци, които иначе си стоят до смяната.
Всеки сам си решава, но добавките са пълен смях. Да излезе един и да ми каже една реална полза, освен на някой гроб да му "млъкне" повдигача докато се продаде.

...всички скъпи марки слагат почистващи добавки и присадки в маслата си!..БОР, МОЛИБДЕН, цинк, магнезий, фосфор, калий, барий и т.н.т. не пиши глупости а прочети по-обстойно статията в подписа ми(от началото до края).

Виж сега, добавките, които си има едно масло и тези, които отиваш и купуваш от магазина за неща, които нямат АБСОЛЮТНО нищо общо. Дори и имената им са различни.
Когато сменяш масло си сменяш масло, стане ли нужда да разчиташ на добавки, забрави да ти правят колата или да подобрят нещо в нея. Ако ще ги слагаш пък при перфектен автомобил(двигател), тогава си даваш парите на вятъра, а в не малко случаи можеш по-скоро да навредиш на мотора, отколкото да помогнеш с нещо. :yes:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от steeN » 09 Сеп 2012, 11:58

bum_bum написа:
steeN написа:и аз карам с това известно време ем-педесе-и-двойката. преди бях с мобил 0в40 ама нещо не ми хареса (нямам обективни причини да си призная).


Аз с Мобил 1 Ню Лайф 0В-40 прегрях 4-5 пъти мотора, изхвърли може би над 40 литра вода (аз наливам, тя повръща на следващото палене :mhihi: ) после не знам колко вода беше попаднала в маслото, но седя цяла зима там и напролет като свалих картера нямаше пресечено, язви по лагерите и въобще никакви проблеми. За мен това е масло, което бих карал винаги на М52. Просто се доказа, когато имаше нужда.


наистина не съм чул никой да се оплаче от него. аз конкретно карах с това - http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-40.aspx
ама знаеш как е някой път човек се чуди какво да смени...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 09 Сеп 2012, 12:36

Мисля, че е едно и също. Аз карах няколко смени с такова и етикета беше все различен. Най-вероятно го сменят. Взимал съм го все от Камскил, тъй че варианта за ментета отпада. А последния път беше от това, което внасях тогава и доставчика беше този от който зареждат и те. Сега съм с Gulf Competition 10W60 поради разни структурни промени в мотора :mhihi:

Мобил 1 0W-40 за мен си остава най-доброто масло за стандартен М52 главно поради високото съдържание на фосфор-1000ppm ((wt% (ASTM D4981)-0.1). В почти всички нормални не състезателни масла това съдържание е до 400ppm. Стандарта до 96-та е 1200ppm, а след това отива до 800ppm и след 2004 е намален до 400ppm. Фосфора в маслото е основната добавка защитаваща движещите се части. Единствения минус от толкова фосфор е, че по-бързо заминава катализатора, което за наще коли не е кой знае какъв проблем, щото повечето вече го нямат.

Вискозитетния му индекс е 185! Този на Кастрол Едж Спорт е 164. А на Кастрол ТВС е 181. Flash Point на Мобила е 230 градуса, на ТВС-а е 198.

Аз лично като се убедя в качествата на едно масло не сменям после с друго. Просто няма нужда от експерименти. Не искам да поставям Мобила до Кастрол 10W-40, че там е чак смешно :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от димитър_81 » 09 Сеп 2012, 12:56

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_0W-40.aspx

Абе в сайта им защо няма 5w50, аз съм с такова уж от САЩ, обаче да несъм се прекарал нещо с някой ментак?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 09 Сеп 2012, 13:10

Ако са ти казали, че е от Щатите е напълно възможно да си го гризнал, защото там се намира доста по-трудно, отколкото в Европа. Предлага се само на избрани дилъри, а свободно в търговската мрежа го няма.

В Европа по-може да се намери. Super Syn Rally Formula е името под което се продава. Има го и във вариант без Rally Formula, което е същото масло в друга опаковка.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от димитър_81 » 09 Сеп 2012, 13:38

Това е опаковката, 946ml.
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от bum_bum » 09 Сеп 2012, 13:50

Предполагам е стара опаковка. Наистина е трудно само по опаковката да се каже дали е ОК. Ако работи добре с него не го мисли, купил си го вече :dunno: За напред, ако искаш да си на 100% сигурен взимай от тук http://www.camskill.co.uk/
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от димитър_81 » 09 Сеп 2012, 14:29

За сега съм доволен, то в БГ в какво ли може да си сигурен...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от steeN » 09 Сеп 2012, 21:56

bum_bum написа:Мисля, че е едно и също. Аз карах няколко смени с такова и етикета беше все различен. Най-вероятно го сменят. Взимал съм го все от Камскил, тъй че варианта за ментета отпада. А последния път беше от това, което внасях тогава и доставчика беше този от който зареждат и те. Сега съм с Gulf Competition 10W60 поради разни структурни промени в мотора :mhihi:

Мобил 1 0W-40 за мен си остава най-доброто масло за стандартен М52 главно поради високото съдържание на фосфор-1000ppm ((wt% (ASTM D4981)-0.1). В почти всички нормални не състезателни масла това съдържание е до 400ppm. Стандарта до 96-та е 1200ppm, а след това отива до 800ppm и след 2004 е намален до 400ppm. Фосфора в маслото е основната добавка защитаваща движещите се части. Единствения минус от толкова фосфор е, че по-бързо заминава катализатора, което за наще коли не е кой знае какъв проблем, щото повечето вече го нямат.

Вискозитетния му индекс е 185! Този на Кастрол Едж Спорт е 164. А на Кастрол ТВС е 181. Flash Point на Мобила е 230 градуса, на ТВС-а е 198.

Аз лично като се убедя в качествата на едно масло не сменям после с друго. Просто няма нужда от експерименти. Не искам да поставям Мобила до Кастрол 10W-40, че там е чак смешно :mhihi:


аз имам катализатор и не мога да го махна, ама както и да е ;)

кастрола е омега боклук или поне 10в40. когато имах м4440, се разтракваше с кастрол само малко да и дам жега и го гореше стабилно.
този двигател си е идеален за тестване на масла :mhihi: от тогава изобщо не мога да пипна нещо, което пише кастрол заради това...

като карах с мотул почти не се чуваше и не го гореше изобщо. така, че не е съвсем на сляпо избора ми.
главно го смених, защото мотула е малко по-дебел като топъл, защото е 5в40.

мда, има такава хава с тия добавки. конкретно, че има някакъв европейски вариант x-clean, които е боза, защото няма почти никакви добавки в него.

Attention : BMW LL-04 product can be used for gasoline engines only in European Union countries, Switzerland, Norway and Liechtenstein. Outside those countries, a BMW LL-01 lubricant such as MOTUL 8100 X-cess 5W-40 is required. Refer to BMW recommendation.


та не съм го избирал съвсем на сляпо...

motul
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.73 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.09% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

mobil 1
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85


хайде да ги сборим :mhihi: само трябва да изровя за мотула...

Изображение

Изображение


p.s. готово. коментари ?
Последна промяна steeN на 09 Сеп 2012, 22:45, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)

Мнение от Boyadjiev » 09 Сеп 2012, 22:04

bum_bum написа:Вискозитетния му индекс е 185! Този на Кастрол Едж Спорт е 164. А на Кастрол ТВС е 181. Flash Point на Мобила е 230 градуса, на ТВС-а е 198.


Не смятам че 10-60-тката Кастрол е най-подходящото за нормални двигатели (не М моделите на БМВ), да не кажа ич... Твърде гъсто е за студените ни зими, твърде гъсто е и когато е топло. Гъсто масло се използва при доста рейсинг ориентираните мотори, тъй като е ясно там сглобката каква е... Докато при по-нормално каране с чат пат настъпване и трак дни не мисля че е подходящо за М50/М52 моторите които не са строуквани и тн...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook