Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от Stoqnov_ » 28 Авг 2012, 18:34

Намерих доста теми за смяната с по-голям двигател, но нито една за смяна с по-малък. Та въпросът ми, колеги е следният- Някой сменял ли е двигател от М40 - 1,8 - 113 коня със М40 1,6- 100 коня. И двете коли са стокови, без клима, хидравлика и други екстри. Интересува ме какво трябва да се променя по ел инсталацията и някой правил ли го е това?
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от barty » 28 Авг 2012, 19:41

Няма и да намериш такава тема :mhihi:

Аз съм лайк по темата но мисля че пасва 1:1
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: Ихтиман/София
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 406 2.0T
Мечтае да кара: Е30ка в завършен вид
Детайли за колата: AE27835

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от djony » 28 Авг 2012, 20:17

Сваляш единия мотор, качваш другия(заедно с неговата инсталация и компютър), връзваш маркучите, връзваш инсталацията на мотора към тази на купето(кръглата букса), качваш се и палиш. :) Ако съм пропуснал нещо нека колегите ме поправят. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 175Nm

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от teodorski » 29 Авг 2012, 9:44

Също така трябва да ползваш и дебитомера на новия матор :!:
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от Stoqnov_ » 29 Авг 2012, 14:30

Колеги, търся мнение от някой, който наистина го е правил, благодаря Ви все пак за включването и желанието да се помогне го оценям :bchug: .
От две коли ще се прави една и въпросът е с кой комп ще работи колата и съвместима ли е инсталацията, ще пасне ли компа на другото купе и ще работи ли, имат ли разлики в кабелажа е истинският въпрос към колегите, които са по-навътре в нещата. Другото го правя аз.

Поздрави на всички любители на марката :yes:
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.04.2012
Пол: Мъж

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от nikocom » 29 Авг 2012, 15:09

Колега такова мнение няма да намериш всеки гледа да сложи по голям ама по малък не съм вярвял че накой ще иска и то от 1,8 на 1,6 не знам каква ти е идеята но за мен това е пълна глупост .А ако кажеш че този 1.6 е м40 това ще е върха направо

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 175Nm

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от teodorski » 29 Авг 2012, 15:14

Ако и донора е от Е30 няма какво да пипаш по инсталацията, вземаш само на новия мотор неговия си комп и дебитомер :driving:
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от Stoqnov_ » 29 Авг 2012, 15:42

МОЛЯ ВИ, без такива мнения, глупаво е да плащаш данък стотици левове, когато можеш да плащаш 15. Е тва е глупавото, много, много млади ми колега, да го знаеш от мене,,,, когато работиш за неколкостотин лева, но на няколко месеца. Тва, че не всички са патрони в тая държава трея да ни е светноло отдавна под шапките, поне ако сме на години колкото Е30-ките, а за останалите коментара е излишен.
А колата ще се прави, за да я има стопанина още толкова години поне, на колкото е до сега самата кола. Без спам, моля.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от KPETEH » 29 Авг 2012, 16:01

Недей се сопа на колегите, не са те нахранили толко страшно, че да се връзваш. За данъка ... едва ли ще минаваш технотест за да си извадиш нови документи и да ти я напишат 316-ка, че да ти падне... Сам си спамиш, а колегите ти отговориха много точно по-нагоре.... От е30 на е30 ли ще се прехвърля, не каза...
П.С.
Аз знам един дето тури б20 на мястото на б25 в е34 за да тури б25-то в е30... :bowdown:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от Stoqnov_ » 29 Авг 2012, 21:31

Прав си колега, за доста кратко време ми се случва да го кажа за втори път. Уместен ти е въпроса, Благодаря за което.
При смяната на двигател има тънкост: от по-голям към по-малък не се минава технотест. Само, ако се изменя нещо или се слага по-голям. А за тоя колега, който визира- евала на момчето, да и се радва много на Е30-ката.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от Metzeler » 29 Авг 2012, 21:45

Stoqnov_ написа:Колеги, търся мнение от някой, който наистина го е правил, благодаря Ви все пак за включването и желанието да се помогне го оценям :bchug: .
От две коли ще се прави една и въпросът е с кой комп ще работи колата и съвместима ли е инсталацията, ще пасне ли компа на другото купе и ще работи ли, имат ли разлики в кабелажа е истинският въпрос към колегите, които са по-навътре в нещата. Другото го правя аз.

Поздрави на всички любители на марката :yes:


Колега ако слагаш пак обурудван мотор от същото купе няма да имаш никви проблеми само връзваш маркучите щракаш си буксите и излиташ :) но ако го взимаш гол мотора ще ти трябва:Комп,Дебитумер,ламбда сонда за дадения мотор.Или с 2 думи качваш м40б16 със инсталацията му,компа му,дебитумера и ламбда сондата и тва е :) генерацията е същата малко по голямо Фи е не съм сигурен дали ще е проблем но не мисля че ще има такъв,захвата е същия изпускателните също та успех с начинанието :)
П.С. единственното което може да ти се наложи да преправиш е захвата на въздушния филтър защото на 1.6 мисля е по-тънък и по-продълговат от на 1.8 но тва е лесно и не тряа да те притеснява

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от KPETEH » 30 Авг 2012, 7:36

Дори и това с технотест да е вярно, няма как да ти намалят данъка само на думи... Нали трябва да се отрази в талона, че да го покажеш в общината, че е по-малко коне и по-малка кубатура... Ама за да ползваш таа отстъпка с данъка трябва да имаш и свидетелство за катализатор... Кажи кво, що се прави кат го пуснете в движение туи м40б16.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Смяна на двигател- 1,8 М40 със 1,6 М40

Мнение от M10 » 30 Авг 2012, 12:25

А за да имаш свидетелство за катализатор трябва да отидеш в технотест и да ти го измерят... Или трябва да слагаш катализатор от друга кола или да имаш ебаси късмета да намериш работещ от е30.
Колегите са прави, ако донора е Е30 ти трябват само компютър и дебитомер - може да си ползваш твоята инсталация. Аз бих сложил М43 така и така се взема комплект мотора, поне да е някакъв ъпгрейд (по-здрав и икономичен), в този случай имаш да запоиш няколко кабела, да си прехвърлиш картер, лапи и да натъкмиш филтърната кутия.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook