Тресене на колата при спирачка
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Тресене на колата при спирачка
Здравейте колеги. Искам вашето компетентно мнение отностно моя проблем, а той е следния. От няколко дни колата при скорости над 70-80 км след натискане на педала на спирачките колата започва ужасно силно да тресе. Цялото кормило играе наляво надясно и колата също се тресе цялата. Прегледах феродата и не са изтъркани (някакво средно положение са), което ме навежда на мисълта към криви спирачни дискове. Отделно имат ръбове и накладките се търкат в тях, но това е друг въпрос. Става въпрос за БМВ X3 3.0sd. Та решил съм вече, че ще са нови дискове и нови накладки. Имам 3 предложения и искам вашето мнение отностно най-добрия избор за точно този двигател на БМВ x3, защото не са малко коне и се развива висока скорост, следователно трябва и спирачните дискове и накладките да са добри, за да няма фалове.
Първият вариант, който ми предложиха е дискове АТЕ заедно с накладки АТЕ.
Вторият е дискове TRW заедно с накладки TRW.
И третият е дискове Zimmerman с накладки на TEXTAR, за който между другото четох из форумите, че са останали доволни хората и нямат проблеми с тази комбинация, но за това БМВ точно дали ще има някакви проблеми?? (питам със съмнение, защото третият вариант ми го предлагат като най-евтин и незнам дали ще са качествени, а пък в същото време чета хубави мнения. И още нещо ми казаха, че има дискове на Zimmerman от 105лв/бр. и някакви на същата марка, само че се водели спортни на 160лв/бр. Каква е разликата между спортни или не?)
Също така исках да попитам като сменям предните 2 диска трябва ли задължително да сменя и задните, защото знам че по-голямото натоварване пада на предните дискове и задните ме съмняват да са износени (понеже тресенето в по-голямата си част е отпред на колата)?
Моля до 1-2 дни ако може хората, които наистина имат впечетления да ми помогнат с избора, защото скоро ще се сменят дисковете и спирачките и трябва да поръчам някой вариант.
Ще ви бъда изключително благодарен за помощта.
Първият вариант, който ми предложиха е дискове АТЕ заедно с накладки АТЕ.
Вторият е дискове TRW заедно с накладки TRW.
И третият е дискове Zimmerman с накладки на TEXTAR, за който между другото четох из форумите, че са останали доволни хората и нямат проблеми с тази комбинация, но за това БМВ точно дали ще има някакви проблеми?? (питам със съмнение, защото третият вариант ми го предлагат като най-евтин и незнам дали ще са качествени, а пък в същото време чета хубави мнения. И още нещо ми казаха, че има дискове на Zimmerman от 105лв/бр. и някакви на същата марка, само че се водели спортни на 160лв/бр. Каква е разликата между спортни или не?)
Също така исках да попитам като сменям предните 2 диска трябва ли задължително да сменя и задните, защото знам че по-голямото натоварване пада на предните дискове и задните ме съмняват да са износени (понеже тресенето в по-голямата си част е отпред на колата)?
Моля до 1-2 дни ако може хората, които наистина имат впечетления да ми помогнат с избора, защото скоро ще се сменят дисковете и спирачките и трябва да поръчам някой вариант.
Ще ви бъда изключително благодарен за помощта.

- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Тресене на колата при спирачка
Тук във форума доста пъти сме коментирали,че именно за спирачната система,най-добрият избор е ОЕМ!Звънни тук-там при колегите,които продават ОЕМ и няма да сгрешиш,цените са 30-40% по ниски в сравнение с Каморци...виж при Лавиатан,Митака
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
Re: Тресене на колата при спирачка
Най-лесното е да се каже оригинални и до там да приключи всичко. Щом питам за определени марки и комбинации значи имам друго в предвид. Аз мисля, че няма смисъл да се хвърлят куп пари за оригинални при положение, че други марки имат същата надеждност и вършат същата работа както и оригиналните, но просто на по-ниска цена. За това питах за съвет тук между тези марки, които писах по-горе, но явно никой не си е сменял спирачките до сега на джипарките. Благодаря все пак 


Re: Тресене на колата при спирачка
Здравейте отново. Пиша ви пак и се надявам този път да се обади някой.. Вече са сменени предни дискове и предни и задни накладки. Но сега се появи един странен шум при предната лява спирачка. Когато се кара колата се чува някакво свирене като щурец подобно, а като се натисне спирачката този звук изчезва и се появява в момента, в който отпусна спирачката отново. Нормално ли е това при нов диск и нови накладки и също така да не би още да се разработват и да има лек допир когато е отпусната спирачката?

Re: Тресене на колата при спирачка
Разработи ли си спирачките след смяната?
В сервиза като ти ги сменяха обърна ли внимание дали са ти намазали с нещо накладките по страната, която опира в калиперите?
В сервиза като ти ги сменяха обърна ли внимание дали са ти намазали с нещо накладките по страната, която опира в калиперите?
In Ban We Trust!
- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Re: Тресене на колата при спирачка
Daz написа:Здравейте отново. Пиша ви пак и се надявам този път да се обади някой.. Вече са сменени предни дискове и предни и задни накладки. Но сега се появи един странен шум при предната лява спирачка. Когато се кара колата се чува някакво свирене като щурец подобно, а като се натисне спирачката този звук изчезва и се появява в момента, в който отпусна спирачката отново. Нормално ли е това при нов диск и нови накладки и също така да не би още да се разработват и да има лек допир когато е отпусната спирачката?
Провери датчика на накладките колега, ако не е захванат точно и опира в дисковете при движение и издава много дразнещ звук, а при 'обиране' леко със спирачка звука изчезва.

Re: Тресене на колата при спирачка
Спирачките първите 200 км спирах изключително внимателно, за да може накладките и дисковете да си паснат. И шума си продължаваше. Реших веднъж да спря рязко с гуми, за да видя дали ще спре, но пак не спря това дразнещо подсвиркване.
А за датчика не съм се сещал. Може да е на една страна и наистина да опира. Ще го проверя след малко и ще пиша за резултат, но ме съмнява да е от него.
А за датчика не съм се сещал. Може да е на една страна и наистина да опира. Ще го проверя след малко и ще пиша за резултат, но ме съмнява да е от него.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Тресене на колата при спирачка
Значи аз минах по пътя на ATE и Zimermann колега, може и да не си чел моето мнение в Е39 раздела. Както и друг колега каза преди мен, ОЕМ е истината. А хвърлих четирицифрени суми пари за дискове и накладки и не приказвам на вятъра, от примерите които съм давал , само ще спомена, че ги пазих повече от 500 км едните и ги хвърлих след 3000. Zimermann-a ги купих от Германия. Изводите са за лична консумация.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани