Въпрос относно вискосъединителя

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 8.05.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж
Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds

Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от Стефановски » 26 Юли 2012, 20:06

Колеги, искам да попитам следното:
- при изключен двигател перката се върти свободно на ръка
- при работещ студен двигател (веднага след запалването му) перката не мога да я спра с ръка и се усеща силният въздушен поток създаден от нея
Прецакано ли е виското?

П.П. За последно я карах в силните жеги, но нямаше проблем с охлаждането на двигателя, ако това има някакво значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от anzak » 26 Юли 2012, 23:38

ок ти е виското точно сутрин трябва да работи за известно време после да изключи и след като достигне определена температура пак да зацепи
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от vladobate » 27 Юли 2012, 0:52

anzak написа:ок ти е виското точно сутрин трябва да работи за известно време после да изключи и след като достигне определена температура пак да зацепи

:yes: И аз потвърждавам . В жегите по някое време почва да фучи-виейки ужасно и няма начина да го не усетиш , другото с вестници и тем подобни е безмислено достатъчно е ушенце да го подуши :mhihi: .

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.07.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.0
Мечтае да кара: Влакове

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от ivkoni80 » 27 Юли 2012, 15:22

Прав е колегата, фучи все едно караш камион като потегляш на светофар .Звука е много готин, после спира, после почва и това е нормалното виско, а стрелката на температурата не мърда от 12.00 часа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 8.05.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж
Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от Стефановски » 27 Юли 2012, 18:21

Благодаря ви колеги! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.05.2012
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW-E39; Yamaha R6 /06

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от Toni E36 » 27 Юли 2012, 23:49

Все едно имаш огромно турбо което се надува под капака! :yes: :D
0895600722

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 8.05.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от evo_9 » 25 Авг 2012, 15:34

Според мен почне ли да фучи виското и при увеличаване на оборотите на мотора да се води по тях все едно че е заварено значи си е изпяло песента,аз поне кола с изправно или ново виско не съм чувал да фучи, така че не заблуждавайте момчето с изрази като "голямо турбо" "хеликоптер" и тем подобни,защтото такова животно нема.Да вискосъединителя зацепва в определен момент и държи диапазон от обороти достатъчни за охлаждането на мотора но това не значи че като даваш газ колата да издава звук на излитащ торбо-витлов самолет !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от vladobate » 26 Авг 2012, 0:02

Сега чак разбирам че виско съединителя има интелект та да поддържа обороти достатъчни да се охлажда двигателя ама май точно такова животно нема. И как колега разбрираш че виското работи коректно , по какви показатели нещо на мирис ли на цвят ли , сподели . И то не фучи виско съединителя , а перката ( и по-точно перките й ) закачена за него при срещата със въздуха , искаш да кажеш че колата като издава пак такива фучащи звуци като се кара с висока скорост обдухвана от околния въздух пак не работи коректно. Наистина сподели как ти определяш кое виско е изправно и кое не.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 17.01.2011
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от spiny » 26 Авг 2012, 1:23

Името не е случайно - виско идва от вискозитет. Виско перката има в основата си гел, който при определена температура променя вискозитета си и изпада в състояние, каращо перката да се върти с оборотите на двигателя..тоест ако колата работи на място и температурата в двигателния отсек започне да се вдига, виско перката се зацепва до определена степен с двигателя и започва да се върти все по-бързо..от там идва и звука от излитащ самолет или нещо такова при изфорсиране. Ако колата се движи по магистрала, въздуха който попада в коша не позволява на гела да се затопли толкова и да 'завари' перката за двигателя и тогава перката се върти свободно около оста си. Прост пример е, че ако се движите известно време със скорост 100 км/ч например, след което спрете на място, т.нар. виско няма да зацепи веднага и да започне да издава познатия шум при изфорсиране, защото на гела все още не му е станало толкова топло. Виско перката е така изчислена, че да се 'зацепва' при точно определена температура, така че да охлади в точния момент и да държи двигателя в оптимална работна температура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 8.05.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от evo_9 » 26 Авг 2012, 12:48

vladobate написа:Сега чак разбирам че виско съединителя има интелект та да поддържа обороти достатъчни да се охлажда двигателя ама май точно такова животно нема. И как колега разбрираш че виското работи коректно , по какви показатели нещо на мирис ли на цвят ли , сподели . И то не фучи виско съединителя , а перката ( и по-точно перките й ) закачена за него при срещата със въздуха , искаш да кажеш че колата като издава пак такива фучащи звуци като се кара с висока скорост обдухвана от околния въздух пак не работи коректно. Наистина сподели как ти определяш кое виско е изправно и кое не.

Ами ако караш кола с 15 годишно виско и си му свикнал да си ти фучи няма как да го усетиш.Колегата по долу е обяснил точно и ясно кое се води "интелекта"при виското,казва се силикон или гел или каквото там и да е,и който спрамо температурата променя вискозитета си,и спрямо този вискоитет съединителя зацепва при определена температура и след като охлади и както е казал колегата има необходимото обдухване започва да се върти свободно а не постоянно с оборотите на двигатела нон стоп както твърдиш.Започне ли веднъж като зацепи и после да не включва точно този свободен ход след необходимото охлаждане,това е много ясен признак че направо си е свършило.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от turbo » 27 Авг 2012, 0:13

Колега, evo_9, явно не си карал достатъчно коли или по-скоро достатъчно коли с ново или старо работещо виско. На мен виското ми се включва на магистралата на спокойно каране, пуснат климатик, скорост да речем 120 км/ч и външна температура 38 градуса примерно. Включва се, чувам го, нарочно връщам предавка назад, чувам го още по-ясно и то при обороти да речем 3000+ и си отцепва, когато реши, че му е кеф. Ако някой иска да ме убеди, че не е в час да заповяда да караме и да видим. :winky:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 8.05.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от evo_9 » 27 Авг 2012, 14:47

turbo написа:Колега, evo_9, явно не си карал достатъчно коли или по-скоро достатъчно коли с ново или старо работещо виско. На мен виското ми се включва на магистралата на спокойно каране, пуснат климатик, скорост да речем 120 км/ч и външна температура 38 градуса примерно. Включва се, чувам го, нарочно връщам предавка назад, чувам го още по-ясно и то при обороти да речем 3000+ и си отцепва, когато реши, че му е кеф. Ако някой иска да ме убеди, че не е в час да заповяда да караме и да видим. :winky:

Колега явно не съм разбран правилно,аз си позволих да коментирам спрямо това което е написал че има като проблем автора на темата,а именно далеч съм от мисълта че това което твърдиш не е истина,даже напротив така си е,просто явно говорим за съвсем различни неща,а именно не самото устройство и принцип на вискосъединителя а за признаци за износването му.И това което казвам е не че не трябва да зацепи в определен момент а това че не трябва да е перманентно зацепено за което всъщност се съмнява колегата пуснал темата.Не е нужно да спорим,всеки участник във форума има свое виждане за изправноста експлоатацията и годноста на дадена кола или в случая част.И моето мнение е че немския инженер много точно е изчислил ресурса на дадена част и за нас българите в голяма степен важи схващането че трябва примерно стрелката на температурата да иде в червеното или колата да спре на цяло,за да го отчетем като проблем.И не случайно има един лаф че особено при дизелов автомобил купиш ли такъв първото нещо в което почваш да инвестираш е именно виското,защото никой не може да ме убеди че 80%от случаите,част която е да кажем на 20г.и е подложена на интензивно натоварване ,си и е ок и няма никакви грижи,работи си като нова и.т.н, пак казвам не винаги но 80%от случаите е така.Що се отнася до това мога смело да заявя че колите използващи виско съединител които съм карал са точно 8 на брой от любимата на всички марка,и много добре знам кога нещата започват да се скапват.Но като вече казах не искам да ангажирам никой с мнението си просто го изказвам свободно !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от kraininski » 28 Авг 2012, 10:40

evo_9 написа:Според мен почне ли да фучи виското и при увеличаване на оборотите на мотора да се води по тях все едно че е заварено значи си е изпяло песента,аз поне кола с изправно или ново виско не съм чувал да фучи, така че не заблуждавайте момчето с изрази като "голямо турбо" "хеликоптер" и тем подобни,защтото такова животно нема.Да вискосъединителя зацепва в определен момент и държи диапазон от обороти достатъчни за охлаждането на мотора но това не значи че като даваш газ колата да издава звук на излитащ торбо-витлов самолет !




:nono: нищо подобно
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 8.05.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от evo_9 » 29 Авг 2012, 8:44

kraininski написа:
evo_9 написа:Според мен почне ли да фучи виското и при увеличаване на оборотите на мотора да се води по тях все едно че е заварено значи си е изпяло песента,аз поне кола с изправно или ново виско не съм чувал да фучи, така че не заблуждавайте момчето с изрази като "голямо турбо" "хеликоптер" и тем подобни,защтото такова животно нема.Да вискосъединителя зацепва в определен момент и държи диапазон от обороти достатъчни за охлаждането на мотора но това не значи че като даваш газ колата да издава звук на излитащ торбо-витлов самолет !




:nono: нищо подобно

Еиииий аман от разбирачи,аре четете малко че почвам да се изнервям вече :nono: http://forums.pelicanparts.com/bmw-6-7- ... lutch.html

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Въпрос относно вискосъединителя

Мнение от Lawmaker » 30 Авг 2012, 21:59

evo_9 написа:
kraininski написа:
evo_9 написа:Според мен почне ли да фучи виското и при увеличаване на оборотите на мотора да се води по тях все едно че е заварено значи си е изпяло песента,аз поне кола с изправно или ново виско не съм чувал да фучи, така че не заблуждавайте момчето с изрази като "голямо турбо" "хеликоптер" и тем подобни,защтото такова животно нема.Да вискосъединителя зацепва в определен момент и държи диапазон от обороти достатъчни за охлаждането на мотора но това не значи че като даваш газ колата да издава звук на излитащ торбо-витлов самолет !




:nono: нищо подобно

Еиииий аман от разбирачи,аре четете малко че почвам да се изнервям вече :nono: http://forums.pelicanparts.com/bmw-6-7- ... lutch.html

Е чели сме го това , а ти ? Още първия абзац ??

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook