смяна на амортисьори- какво е необходимо

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от NAPSTERS » 21 Авг 2012, 22:59

много си прав молега ,то и амортсъора няма нищо общо с Е39, ама знаели човек може да е некъв къстъм :mhihi: .
П.С. до автора: абе сладур като постваш снимки и обяснения, поне гледай да са за верния модел кола. тая тема едвали ще влвзе във важни :mhihi: .
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от anzak » 21 Авг 2012, 23:10

еми аз затова питах няколко поста по нагоре колко от колегите са я правили тази манипулация защотото не е чак толкова проста колкото я описват и някой ще остане с разглобена кола на крик пред блока ама .....
Барай шишарката Минкеее ....

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39'97 525 tds M51
Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от dmx_525 » 21 Авг 2012, 23:40

Е то излезе направо мисията невъзможна като ви слуша човек.Не мисля,че ще остане с разглобена кола.А като цяло никой нищо конкретно не каза,повечето съвети бяха от сорта: ........че са нужни скоби,ключове и майсторлък.Аз поне опитах да опиша процедурата нагледно както мога.На мен също ми се налага да пътувам често зад граница(в годината поне за 2-3 месеца съм на вън)и знам какво е да ти се прецака колата там.

Просто трябва да разполагаш с време и търпение,също така и с гайковерт с 2 накраиника-13мм.(от горната част на амортесьора) и 18мм.или 19мм.мисля беше(от долната част към колелото),американски клещи(чираци) или в краен случай и обикновен тръбен ключ става(за контра) и 2бр.скоби за натягане на пружината,че да можеш спокойно да освободиш чашката с макферсона,(който ако е здрав само почистваш и гресираш на ново,а ако го сменяш отиваш на реглаж),която е под напрежение от пружината и от там след това спокойно да изкараш амортесьора от леглото му.
Като цяло имаш да развиеш 6 болта при свалянето и една гайка в горната част+шарнир и носач.Внимателно като сваляш датчика на АБС-а(още в самото начало)напръскай болтовете първо със спрей за ръжда.Добре е да има още някой да помага,че да стане по бързо.Това е,не е кои знае какво.

В крайна сметка всеки сам ще си реши как да постъпи в случая и дали е по силите му.Мисля,че с общи усилия :mhihi: хвърлихме достатъчно светлина по въпроса!
98528i-FrontSusp-05[1].jpg
IMG_1706[1].jpg
IMG_1714[1].jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна dmx_525 на 26 Авг 2012, 10:33, променена общо 3 пъти
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от NAPSTERS » 21 Авг 2012, 23:49

dmx_525 написа:Е то излезе направо мисията невъзможна като ви слуша човек.Не мисля,че ще остане с разглобена кола.А като цяло никой нищо конкретно не каза,повечето съвети бяха от сорта: ........че са нужни скоби,ключове и майсторлък.Аз поне опитах да опиша процедурата нагледно както мога.На мен също ми се налага да пътувам често зад граница(в годината поне за 2-3 месеца съм на вън)и знам какво е да ти се прецака колата там.
В крайна сметка колегата сам ще реши как да постъпи в случая с информацията,която получи от форума ни.

няма лошо че си решил да споделиш информация. става въпрос , че е ТОТАЛНО грешна и ще подведеш някой колега, а това може да е и фатално!!!! все пак говорим за окачването на колата. никой не твърди,че смяната на амортесъори е сложна процедура, просто това което си показаъл НЕ е за Е39 и със сигурност не си сменял амортесъор на тази кола!!!!
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39'97 525 tds M51
Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от dmx_525 » 22 Авг 2012, 0:06

Приемам критиката.Нека ако модераторите смятат,че информацията е недостоверна и би навредила на някого да изтрият постовете :!:
98528i-FrontSusp-12[1].jpg
98528i-FrontSusp-13[1].jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна dmx_525 на 26 Авг 2012, 12:45, променена общо 2 пъти
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от sadex5 » 22 Авг 2012, 3:50

Колегата го е гепал от форума на Опел и по точно за Астра Ф :lol: :lol: Ама е редактирал едната точка със свалянето на полуоската :lol: Съобразителен е все пак !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Авг 2012, 6:17

Значи като почнете кое за коя кола било... Това да не е рецепта за манджа :mhihi: Сваля човека гумата и гледа какви ключове са му нужни и кое трябва да се демонтира. В една такава тема можем само да наблегнем на задължителните инструменти, каквито са скобите и американските клещи. Пък и дето се вика да отвориш за 2 мин. realoem-а и пак ще ти стане ясно кое на къде е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от anzak » 22 Авг 2012, 9:04

Dirty M5 driveR написа:Значи като почнете кое за коя кола било... Това да не е рецепта за манджа :mhihi: Сваля човека гумата и гледа какви ключове са му нужни и кое трябва да се демонтира. В една такава тема можем само да наблегнем на задължителните инструменти, каквито са скобите и американските клещи. Пък и дето се вика да отвориш за 2 мин. realoem-а и пак ще ти стане ясно кое на къде е.

колега технически грамотен човек ще се оправи но не е работа за всеки особено както го описа колегата да не говорим че с някой по измислени скоби може и бела да стане тая пружина не е от най слабите и като цяло манипулацията не е за направи си сам поне по мое мнение а да стискаш с клещи по стержена на амортесьора малко не е препоръчително затова отгоре на резбата си има или за ключе или за торс или шестограм който да държи контра за да се донатегне гайката а с гайковерт наистина става най лесно
Барай шишарката Минкеее ....

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39'97 525 tds M51
Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от dmx_525 » 22 Авг 2012, 11:35

Dirty M5 driveR написа:Значи като почнете кое за коя кола било... Това да не е рецепта за манджа :mhihi: Сваля човека гумата и гледа какви ключове са му нужни и кое трябва да се демонтира. В една такава тема можем само да наблегнем на задължителните инструменти, каквито са скобите и американските клещи. Пък и дето се вика да отвориш за 2 мин. realoem-а и пак ще ти стане ясно кое на къде е.



Евала :yes: .Това имах предвид и аз!Трябва да си много схванат в рацете,че да не се оправиш.

Не е нужно да си професор в случая,просто трябва последователност при разглабянето и като събираш колата да караш по обратния ред(близко до акъла е)А,за това колко е опасно сам да го правиш съм съгласен само и единствено за натягането на пружината.
За да се застрахова човек от случаен сакътлък(понеже масово се ползват инструменти"самоделки"правени на струг)много хора подхождат предпазливо и натягат пружината преди да започне разглабянето още докато амортесьора е на колата.
Също смятам,че всеки който е предприел сам да прави ремонт по окачването,няма начин да забрави да сложи някои болт или да пропусне гайка,че да говорим за фатален резултат.Както и да е!Не искам да споря със старшините и да подценявам съветите им,нека не ми се сърдят.За мен темата приключва тук.Дано съм помогнал :wave:
98528i-FrontSusp-14[1].jpg
98528i-FrontSusp-15[1].jpg
98528i-FrontSusp-21[1].jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39'97 525 tds M51
Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от dmx_525 » 13 Сеп 2012, 17:25

Нарочно ще използвам тази тема на колегата,понеже е пряко свързано с работата и потдръжката на амортесьорите.А и за да не стават безброй заглавия и теми свързани с едно и също нещо.
Напоследък забелязах,че усилено се рекламира ъпгрейд аксесоар.Продукт който според предназначението си удължавал живота на амортесьорите и увеличавал стабилноста и комфорта на автомобила.Става вапрос за така нашумелите напоследък" полиуретанови подложки(буфери)"използвайки славата и ефекта от вече известните полиуретанови тампони привличат все повече и повече внимание.Като прибавим и смешната цена от 70лв. за чифт ,бих казал продукта се радва на голяма популярност.
Полиуретанов буфер.jpg
Полиуретанов буфер-2.jpg
Полиуретанов буфер-3.jpg
До тук добре,всичко изглежда чудесно за самите амортесьори и пружините.Да кажем,че наистина така ще им удължим живота.Въпроса е струва ли си така пък да скъсяваме живота на тампони,лагери,носачи и всичко останало по окачването?Според мен,това чудо на техниката няма място при нашата марка.По добре да дам малко повече пари за марков амортесьор,отколкото да взема ефтин вариант или още по лошо 2-ра ръка и да му хакна въпросната джаджа.Това разбира се е само мое мнение.Нека някой, който има мнение по въпроса да сподели и да допълни.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Сеп 2012, 6:33

Евентуално удължава живота на амортисьора, понеже намалява хода му (както линейно, така и във времето, иначе казано сгъва се и се разгъва по-малко, и по-рядко), но работната му точка остава горе-долу нормална (а не както със супер ниски пружини). Така че това не е нищо друго, освен принудително редуциране на пружинирането на пружината в средата й, което води до по-малкия й ход. Това обаче води до голяма умора в крайните навивки, и малка в средните. И като решиш да махнеш буфера поведението й не вярвам да е много добро. Това са си мои разсъждения де и не претендирам да са 100% верни, но като цяло не ми вдъхва доверие този аксесоар. Най-малкото не бих го сложил на колата си. А и като се замисли човек - да приемем, че това наистина е вярно, ми то значи да вземат хляба на производителите на пружини и амортисьори :) щом всичкото това поведение идва на 150лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39'97 525 tds M51
Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от dmx_525 » 14 Сеп 2012, 12:33

Радвам се,че не съм единствения който е скиптично настроен по темата за този вид ъпгрейд.Колегата"Dirty M5 driveR"го обясни много добре.А именно,че в стремежа си да облекчим работата на амортесьора и така да го запазим във времето,атакуваме якоста на пружините и скъсяваме техния живот и ефективност.Надявам се да сме наклонили везните и отказали бъдещи мераклии да опитат от комфорта ,който този продукт усигорява.Всеки решава сам за себе си естествено.
Полиуретанов буфер.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от Ivo_Borisov » 21 Сеп 2012, 19:17

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от cls6666 » 22 Сеп 2012, 7:42

описанието и снимковия материал на колегата ми допадат повече ,ако може и да се наредят в pdf-файл темата е за важни
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39'97 525 tds M51
Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо

Мнение от dmx_525 » 24 Сеп 2012, 18:40

TIS-a e много полезен за всякакъв вид ремонти по модела,но не всеки би се оправил с английския и с рисунките в него.Много беден снимков материал като цяло,а тои е наи добрия ориентир.То иначе и аз щях да постна направо линк към ТIS,вместо да си играя да търся подробни снимки от чуждестранни сайтове и да ги превеждам.Нали идеята е все пак да е възможно по ясно и достъпно за всеки,иначе какъв е смисъла от форума ни.
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook