Къси светлини през деня
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Къси светлини през деня
Здравейте, ще споделя как се справих с проблема засега.
Понеже моята Е30 няма зумер за фаровете и функция да се пускат и гасят автоматично направих някои промени.
В момента направих така, че работи ли мотора то и фаровете (само къси светлини да светят, само къси, без габарит и без осветление по таблото).
Надявам се по този начин да нямам проблем с органите на КАТ.
Начина на реализиране на тази схема е следния:
Използва се захранването от лампичката която осветява ключа на фаровете. Тя се включва когато се подаде контакт, гасне при въртене на стартер и пак се пуска запали ли колата. Върне ли се контакта изгасва. Паралелно на нея се свъръзва маломощно реле за 12 волта (да може да комутира 10-15 ампера). На нормално отвореният контакт на релето се свързва маса а другия край се запаралелява с жълто-зеления кабел със сечение 0,5мм2 от номер 3 от ключа за фаровете (при подаване на маса на този кабел фаровете светват).
По този начин късите светлини се палят при подаване на контакт, гаснат при въртене на стартер и светят при работещ двигател. Върне ли се контакта и те гаснат.
Ключа за фаровете остава да си работи без промяна.
Понеже моята Е30 няма зумер за фаровете и функция да се пускат и гасят автоматично направих някои промени.
В момента направих така, че работи ли мотора то и фаровете (само къси светлини да светят, само къси, без габарит и без осветление по таблото).
Надявам се по този начин да нямам проблем с органите на КАТ.
Начина на реализиране на тази схема е следния:
Използва се захранването от лампичката която осветява ключа на фаровете. Тя се включва когато се подаде контакт, гасне при въртене на стартер и пак се пуска запали ли колата. Върне ли се контакта изгасва. Паралелно на нея се свъръзва маломощно реле за 12 волта (да може да комутира 10-15 ампера). На нормално отвореният контакт на релето се свързва маса а другия край се запаралелява с жълто-зеления кабел със сечение 0,5мм2 от номер 3 от ключа за фаровете (при подаване на маса на този кабел фаровете светват).
По този начин късите светлини се палят при подаване на контакт, гаснат при въртене на стартер и светят при работещ двигател. Върне ли се контакта и те гаснат.
Ключа за фаровете остава да си работи без промяна.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Къси светлини през деня
евала момче
щях да пускам тема, ама само да питам, а тук има и решение...
до момента съм проучил следните работи, обаче на магазинско ниво само:
http://smartdrl.com/index.html
http://dobrikit.net/VKLJUCHVANE-PHAROVETE-p-96.html
също и в магазините конрад има модул за 20лв...
публикуваното тук обаче е по-добро, за което евала пак... дай сега обаче да измислиш
една схема за дългите, не на пълна мощност, да имитираме е39 

щях да пускам тема, ама само да питам, а тук има и решение...
до момента съм проучил следните работи, обаче на магазинско ниво само:
http://smartdrl.com/index.html
http://dobrikit.net/VKLJUCHVANE-PHAROVETE-p-96.html
също и в магазините конрад има модул за 20лв...
публикуваното тук обаче е по-добро, за което евала пак... дай сега обаче да измислиш


Re: Къси светлини през деня
Демек, ако включиш на контакт и не палиш по някаква причина, акумулаторът ти почва да те псува.
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: Къси светлини през деня
При такава ситуация не само акумулатора те псува 
Но хубавото е, че по време на палене не товарят акумулатора.

Но хубавото е, че по време на палене не товарят акумулатора.
Re: Къси светлини през деня
Ако трябва да закачиш колата на диагностика и трябва да я оставиш на контакт за 15-20 минути, няма да му е много фиешън на акумулатора. Нищо друго не те псува.
По принцип има един маняк, дето е разработил схема, при която се пускат фаровете чак след като колата запали (може даже по желание да ти настрои интервал 1 - 5 секунди след палене, целта е да се стабилизира работата на студен мотор преди да се пуснат фаровете), но при контакт (и при стартер) фаровете са угасени.
По принцип има един маняк, дето е разработил схема, при която се пускат фаровете чак след като колата запали (може даже по желание да ти настрои интервал 1 - 5 секунди след палене, целта е да се стабилизира работата на студен мотор преди да се пуснат фаровете), но при контакт (и при стартер) фаровете са угасени.
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Къси светлини през деня
е той всеки ден ще я закача на диагностика .. аман! 


Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: Къси светлини през деня
bigmurzi написа:е той всеки ден ще я закача на диагностика .. аман!
Шшш, маняк, то и с бележка на волана "Включи фаровете!" пак става...
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Къси светлини през деня
capricorn написа:bigmurzi написа:е той всеки ден ще я закача на диагностика .. аман!
Шшш, маняк, то и с бележка на волана "Включи фаровете!" пак става...
ми по тая логика ще го изключиш докато правиш диагностика

Re: Къси светлини през деня
Кое ще изключиш, бре, контакта ли?
Важното е да се спестят едни 15 лв. (линка във второто мнение на Владо), това е мисия-прима във всяко отношение при Е30.


Важното е да се спестят едни 15 лв. (линка във второто мнение на Владо), това е мисия-прима във всяко отношение при Е30.


- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Къси светлини през деня
capricorn написа:bigmurzi написа:е той всеки ден ще я закача на диагностика .. аман!
Шшш, маняк, то и с бележка на волана "Включи фаровете!" пак става...
става, за който обича да чете. и на клепачите да си го татуираш ако не можеш, няма да стане.

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: Къси светлини през деня
аз си купих от готовоите модули за 20 кина и съм доволен...
лошото е че те управляват плюс а на нас ни трябва минус таак че се добавя едно реле и готово.... има врътка да регулираш колко време след подаването на контакт да се включат фаровете..... отделно ключа си остава и ако искаш да ги спреш просто ги спираш и готово....
20 кинта не са кой знае колко пари за такова нещо.... дето се вика веднъж да ви спрат и сте го избили
лошото е че те управляват плюс а на нас ни трябва минус таак че се добавя едно реле и готово.... има врътка да регулираш колко време след подаването на контакт да се включат фаровете..... отделно ключа си остава и ако искаш да ги спреш просто ги спираш и готово....
20 кинта не са кой знае колко пари за такова нещо.... дето се вика веднъж да ви спрат и сте го избили

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани