Температурата пада, когато турбото не работи
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- dzvonko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, 320д, 136к.с.
Температурата пада, когато турбото не работи
Здравейте,
Преди няколко дена спуках гума на магистралата и с резервната трябваше да се кара бавно. 65-70 на 4та и 1600 оборота. Колата е 320д 136к.с. През цялото време стрелката на температурата си седи на 12 часа, без значение юркане, градско или каквото и да е. Обаче като покарах със 70 на 4та, температурата започна да пада. Падна с 1 деление. Включих на 3та (2100 оборота) и всичко се нормализира за 2-3 мин. После пак на 4та и пак започна да пада. През цялото време бях на климатик и с 4 човека. Интересно ми е дали е нормално така да пада температурата? Аз си го обяснявам, че двигателя почти не се товари, а се охлажда много от радиатора... ама знам ли... Моментния разход ми варираше от 2 до 4л./100км, защото беше лек наклон (Ихтиман-София)
Преди няколко дена спуках гума на магистралата и с резервната трябваше да се кара бавно. 65-70 на 4та и 1600 оборота. Колата е 320д 136к.с. През цялото време стрелката на температурата си седи на 12 часа, без значение юркане, градско или каквото и да е. Обаче като покарах със 70 на 4та, температурата започна да пада. Падна с 1 деление. Включих на 3та (2100 оборота) и всичко се нормализира за 2-3 мин. После пак на 4та и пак започна да пада. През цялото време бях на климатик и с 4 човека. Интересно ми е дали е нормално така да пада температурата? Аз си го обяснявам, че двигателя почти не се товари, а се охлажда много от радиатора... ама знам ли... Моментния разход ми варираше от 2 до 4л./100км, защото беше лек наклон (Ихтиман-София)
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
не е нормално, за да контролира температурата е сложен термостата и без значение дали си на скорост с 3000 оборота или на свободна стрелката не трябва да мърда от средата, вероятно термостата ти е заминал и колата докарва само до 75 градуса докато е в обороти (от тази температура стрелката застава на средата) и при каране по инерция или без товарене на двигателя спада.
- dzvonko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, 320д, 136к.с.
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
А ако е заминал, кой от двата ще да е? Големия или малкия?
- tosh
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
dzvonko написа:А ако е заминал, кой от двата ще да е? Големия или малкия?
Е това е дилемата с която рано или късно всеки се сблъсква. Има доста писано по въпроса и почти никъде не става ясен отговорът. Много хора съветват да се сменят и двата или само единия на "риск печели, риск губи". Аз лично съвсем скоро се сблъсках с този проблем. Аз рискувах и взех малкия термостат(беше по-евтин). Изкарах късмет - той беше копе**то. Реших обаче да изпробвам нещо което бях прочел някъде из форума - като се духне през входящият край на термостата, ако въздуха си преминава свободно или леко изпуща, значи е заминал. Така че да не се чудиш и да не даваш пари на вятъра, свали си малкия термостат и го пробвай - не е трудно и няма нужда от източване на антифриз и обезвъздушаване понеже е на високо.
Успех!
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
Големия е според мен,малкия спомага по бързото загряване като изолира течността от ЕГР-ра и така загрява по бързо ,ако колата не загрява достатъчно бързо значи е малкия,ако един път дигне температура до средата и след това почне стрелката да играя значи е големия.
пп.При смяна на независимо малак голям термостат има нужда от обезвъздушаване.
пп.При смяна на независимо малак голям термостат има нужда от обезвъздушаване.
новият ми номер: 0877787835
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
На теория наистина трябва да е от големия термостат - както казва Марто.
Si non confectus, non reficiat.
- tosh
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
marto853. написа:Големия е според мен,малкия спомага по бързото загряване като изолира течността от ЕГР-ра и така загрява по бързо ,ако колата не загрява достатъчно бързо значи е малкия,ако един път дигне температура до средата и след това почне стрелката да играя значи е големия.
пп.При смяна на независимо малак голям термостат има нужда от обезвъздушаване.
А как тогава при положение че ЕГР при мен е изолиран, колата си загряваше нормално, но температурата падаше при леко каране или по инерция и се оказа виновен малкия термостат?
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: Температурата пада, когато турбото не работи


новият ми номер: 0877787835
- tosh
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
Ама вие май не четете.... При мен симптомите бяха същите и ако трябваше да ви послушам сега щях да съм сменил големия напразно. Явно малкия също играе роля за поддържане на работната температура. Моя като го свалих беше отворен и е държал кръга към ЕГР отворен и се получаваше едно колебание на температурата когато карам бавно на 4та или по инерция. Като го смених всичко заспа.
На теория наистина твоята теза звучи логична, но просто от това което се случи при мен излиза че не винаги е така.
На теория наистина твоята теза звучи логична, но просто от това което се случи при мен излиза че не винаги е така.
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
Добре колега радвам се,че не си се набутал напразно.
новият ми номер: 0877787835
Re: Температурата пада, когато турбото не работи
tosh написа:Ама вие май не четете.... При мен симптомите бяха същите и ако трябваше да ви послушам сега щях да съм сменил големия напразно. Явно малкия също играе роля за поддържане на работната температура. Моя като го свалих беше отворен и е държал кръга към ЕГР отворен и се получаваше едно колебание на температурата когато карам бавно на 4та или по инерция. Като го смених всичко заспа.
На теория наистина твоята теза звучи логична, но просто от това което се случи при мен излиза че не винаги е така.
Същият случай беше и при мен преди няколко години: автомобила достига нормална работна температура, но при спускане стрелката за температурата падаше до първата бяла черта. Смених малкият термостат и подобен проблем от тогава не съм имал.
И понеже по-горе се спомена за проверка на изправността на термостата с духане в него, при моят въздуха преминаваше без никакво съпротивление, т. е. беше си заминал изцяло.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани