Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!
П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а...
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Dimitroff написа:mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
![]()
![]()
След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!
П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а...
По-другата седмица ще се качиш малко при мен и ще си поговорим пак относно комфорта, рънфлет гумите, сигурноста и всичко в този ред на мисли
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Само вметка от мен. Взех си тази година обикновенни 18ки. Обаче заради някаква простотия по магистралата 2 станаха за боклука и в гумаджиницата имихи само рънфлат. Сложих ги отзад. Комфорта е същият. Но имам чуството, че сцеплението е по-добро. И преди бяха чисто нови гумите. Е двете са качествени марки, но мисля че рънфлатта е с по-добро сцепление.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
- RuM6n
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Аз съм за обикновените, колата се чувства по лека ,а и окачването се запазва.
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Няма спор по един въпрос - рънфлет-а си вози дървено. Че има и преимущества - това е ясно. Всичко е въпрос на вкус. 
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
cww написа:Dimitroff написа:mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
![]()
![]()
След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!
П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а...
По-другата седмица ще се качиш малко при мен и ще си поговорим пак относно комфорта, рънфлет гумите, сигурноста и всичко в този ред на мисли
Докторе, твоя луноход е без значение с какви гуми е...
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
banansko написа:Само вметка от мен. Взех си тази година обикновенни 18ки. Обаче заради някаква простотия по магистралата 2 станаха за боклука и в гумаджиницата имихи само рънфлат. Сложих ги отзад. Комфорта е същият. Но имам чуството, че сцеплението е по-добро. И преди бяха чисто нови гумите. Е двете са качествени марки, но мисля че рънфлатта е с по-добро сцепление.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Можеш да имаш реално сравнение след управлението на един и същ автомобил, с един и същ размер, един и същ бранд и модел гуми, с един и същ DOT.. в двата варианта. Принципно run-flat-а (зависи от генерацията му) е по-твърд, спор няма. Не на последно място BMW смята и окачванията си за run-flat, нормално е при слагане на Non-RFT/RSC гуми колата да вози по-меко, но го има и другия момент с неизползването на RFT гуми в M автомобилите и добавянето на tyre-mobility-кит. То е точно, заради по-голямата твърдост на бордовете на гумите, което означава, че деформациите на самата гума е по-ниска и от там води до не-толкова информативно поведение към шофьора. Не, че огромна част от водачите забелязват това. А и честно казано има голяма доза шофьорски грешки, когато говорим за сцепление. Гумите имат Х% още сцепление, но шофьора го намаля със стила си на управление.
Не на последно място цените се доближиха доста или с други думи - аз съм за RFT/RSC.
ps. имам доста убедителни филмчета по темата, но за съжаление няма как да ги споделя.
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
+1 за RunFlat
Компромиси със сигурността не правя никога
Компромиси със сигурността не правя никога
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
... от друга страна не използването на RFT/RSC гуми не означава автоматично, че е въпрос на време да се пребиеш по пътищата .. Всички останали автомобили с "нормални" гуми продължават да се движат, но го има и момента, че с нарастването на количеството дупки по пътищата и наличието на технологията е приятно да знаеш, че си донякъде защитен. Преди по-малко от месец, докато си прибирах колата от Варна, отвикнал след 4 месеца бръмчене по чужди пътища да очаквам на 10 км права една единствена ОГРОМНА дупка се насадих в нея. Резултатът:

Дори не изпусна налягане. Спрях, пуших една цигара, псувах малко, качих се и се прибрах, което е безценно в моя личен случай. При предишната ми кола със същия модел гуми, но non-RFT, а с мобилити-кит и естествено отсъствието на резервна гума щях да се видя в приключение да се прибера - единственото нормално решение би следвало да бъде репатрак заради 4х4 задвижването. Би следвало всеки да си определи начина, по който ползва автомобила си и ако си шофира само в градски условия и не може да си позволи RFT/non-RFT разликата в цената да избере "своите" гуми. Остава винаги момента с това, че в крайна сметка не говорим за автомобили ценови клас на Zastava Yugo и това не би следвало да е на дневен ред. Въпреки това всички сме виждали скъпи возила с буквално 4 различни гуми в четирите края на купето, наскоро видях едно Е63 с тотален сбирщайн на галоши, но това е една силно болезнена за мен тема. Ако обаче пътувате и е силно възможно да висите някъде по пътищата, губейки пари, закъсняващи за среща ... тогава е непростимо да не използвате технологията на ваша страна. Преди няколко месеца видях един хитрец с Е87 на аварийни паркирал с гума на джанта, не помня къде беше. Връщах се след час и половина по същия път - там си стоеше, направил пътечка около колата. Естествено винаги остава и момента сигурност. Помня 2004 г. едно Е63 как прелетя на Цариградско в една дупка с далеч над позволената скорост и се върна с 2 пръста дупка в гумата. Жив и здрав, без драскотина по колата. Неведнъж сме правили демонстрации в началото, когато RFT беше USP на BMW, вадейки четирите вентила от гумите и автомобилите даваха аналогични времена на трасе от конуси, без никакво налягане в гумите в сравнение с конкурентни автомобили с нормално налягане... И относително на последно място - RFT гумите правят по-лесно балони, заради твърдия борд, не че нямам една камара PilotSport2 non-RFT с балони прибрани за зор-заман. Определено последното поколение се различава драстично от Ver. 1.0, които се цепеха на парчета. Та въпрос на приоритети. Аз лично не мога и да си помисля да сложа нещо различно от RFT на колата.

Дори не изпусна налягане. Спрях, пуших една цигара, псувах малко, качих се и се прибрах, което е безценно в моя личен случай. При предишната ми кола със същия модел гуми, но non-RFT, а с мобилити-кит и естествено отсъствието на резервна гума щях да се видя в приключение да се прибера - единственото нормално решение би следвало да бъде репатрак заради 4х4 задвижването. Би следвало всеки да си определи начина, по който ползва автомобила си и ако си шофира само в градски условия и не може да си позволи RFT/non-RFT разликата в цената да избере "своите" гуми. Остава винаги момента с това, че в крайна сметка не говорим за автомобили ценови клас на Zastava Yugo и това не би следвало да е на дневен ред. Въпреки това всички сме виждали скъпи возила с буквално 4 различни гуми в четирите края на купето, наскоро видях едно Е63 с тотален сбирщайн на галоши, но това е една силно болезнена за мен тема. Ако обаче пътувате и е силно възможно да висите някъде по пътищата, губейки пари, закъсняващи за среща ... тогава е непростимо да не използвате технологията на ваша страна. Преди няколко месеца видях един хитрец с Е87 на аварийни паркирал с гума на джанта, не помня къде беше. Връщах се след час и половина по същия път - там си стоеше, направил пътечка около колата. Естествено винаги остава и момента сигурност. Помня 2004 г. едно Е63 как прелетя на Цариградско в една дупка с далеч над позволената скорост и се върна с 2 пръста дупка в гумата. Жив и здрав, без драскотина по колата. Неведнъж сме правили демонстрации в началото, когато RFT беше USP на BMW, вадейки четирите вентила от гумите и автомобилите даваха аналогични времена на трасе от конуси, без никакво налягане в гумите в сравнение с конкурентни автомобили с нормално налягане... И относително на последно място - RFT гумите правят по-лесно балони, заради твърдия борд, не че нямам една камара PilotSport2 non-RFT с балони прибрани за зор-заман. Определено последното поколение се различава драстично от Ver. 1.0, които се цепеха на парчета. Та въпрос на приоритети. Аз лично не мога и да си помисля да сложа нещо различно от RFT на колата.

- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Не мога да не се съглася с колегата по-горе.
Най-бруталното ми натрисане в дупка, с около 50-60км/ч беше в едно село близо до Триград. Изкривих и предна и задна джанта, като предната беше брутално изкривена (по-късно и спукана при изправянето...). Гумите учудващо здрави. Върнах се до Пещера със скорост 40-50км/ч, просто с по-голяма скорост вибрациите от кривите джанти бяха скапващи! Но, гумите (Dunlop RFT) издържаха удара. Дупката беше поне 20см дълбока с мега острият ръб. За 3 години и около 50 000км с тях нямам нито 1 балон. Другият сезон ще ги сменям, пак за Dunlop заради този опит който имам с тях.
Най-бруталното ми натрисане в дупка, с около 50-60км/ч беше в едно село близо до Триград. Изкривих и предна и задна джанта, като предната беше брутално изкривена (по-късно и спукана при изправянето...). Гумите учудващо здрави. Върнах се до Пещера със скорост 40-50км/ч, просто с по-голяма скорост вибрациите от кривите джанти бяха скапващи! Но, гумите (Dunlop RFT) издържаха удара. Дупката беше поне 20см дълбока с мега острият ръб. За 3 години и около 50 000км с тях нямам нито 1 балон. Другият сезон ще ги сменям, пак за Dunlop заради този опит който имам с тях.
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Turturelo написа:... от друга страна не използването на RFT/RSC гуми не означава автоматично, че е въпрос на време да се пребиеш по пътищата .. Всички останали автомобили с "нормални" гуми продължават да се движат, но го има и момента, че с нарастването на количеството дупки по пътищата и наличието на технологията е приятно да знаеш, че си донякъде защитен. Преди по-малко от месец, докато си прибирах колата от Варна, отвикнал след 4 месеца бръмчене по чужди пътища да очаквам на 10 км права една единствена ОГРОМНА дупка се насадих в нея. Резултатът:...................
Напълно съгласен. Виждал съм го и аз на мой познат по същия начин като при теб. Разбира се рънфлат-а е много по-надежден от обикновената гума. Но пак всичко е въпрос на финанси и предпочитания.
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
тук имаше едно мнение, което беше за ЛС и беше за daytime running lights, но ...
съжалявам.
с колегата се разбрахме .. да го джасне някой ако иска, че аз не мога да трия сега
съжалявам.с колегата се разбрахме .. да го джасне някой ако иска, че аз не мога да трия сега
Последна промяна Turturelo на 02 Авг 2012, 20:24, променена общо 2 пъти
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
За жалост дилърите в България не познават друго освен подмяна и прекодиране...
А нещата доста често са...елементарни
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Чувал съм, че майсторите в провинцията не могат да се справят с тия гуми по някаква причина. Има ли нещо вярно?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани


