ремонт перка на климатик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- surikat
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 22.12.2009
- Местоположение: България
- Пол: Мъж
- Кара: E 39 2.5DА
- Мечтае да кара: Нещо ново
ремонт перка на климатик
Колеги,днес ходих във "Варна Карс" с надеждата да ми оправят перката на климатика (във форума прочетох за колеги които в "дару кар са сменяли съпротивленията и са си решили проблема.)Та във Варна ми казаха,че не предлагат тази услуга,а перката е 706лв.Не ми се дават тези пари
Ще ме насочите ли къде или как да си оправя перката? 


Re: ремонт перка на климатик
Перката струва наполовина от цената която си писал.
Ето темата да си я оправиш сам viewtopic.php?f=35&t=304157&p=3363726#p3363726
Ето темата да си я оправиш сам viewtopic.php?f=35&t=304157&p=3363726#p3363726
- surikat
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 22.12.2009
- Местоположение: България
- Пол: Мъж
- Кара: E 39 2.5DА
- Мечтае да кара: Нещо ново
Re: ремонт перка на климатик
ivoo написа:Перката струва наполовина от цената която си писал.
Ето темата да си я оправиш сам viewtopic.php?f=35&t=304157&p=3363726#p3363726
Къде струва на половина?Намерих на цена 520лв. с поръчка от Германия.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: ремонт перка на климатик
Не е задължително да са съпротивления , може да е сдухал и електромотора ( както при мен ).
2-ра употреба работещ - 150лв
НОВ - 250-300лв
Съпротивленията около 100лв.
Тва са ти опциите.
p.s.
Смяната може да стане във всеки сервиз или лично сам да си го направиш , но си е занимавка.
Свалят се фарове, броня и чак тогава перка.
2-ра употреба работещ - 150лв
НОВ - 250-300лв
Съпротивленията около 100лв.
Тва са ти опциите.
p.s.
Смяната може да стане във всеки сервиз или лично сам да си го направиш , но си е занимавка.
Свалят се фарове, броня и чак тогава перка.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: ремонт перка на климатик
2.5D (команрейл - с ДДЕ4) , не е ли с управляващ блок , който до сега никой не е отремонтирал във форума ? като при е46 Д
няма резистори там .
Предполагам са сходни нещата

Предполагам са сходни нещата
oci написа:AUDI-6EFFFFFFFA написа:oci написа:AUDI-6EFFFFFFFA написа:Здравейте, пак щом никой не казва как се ремонтира управлението,сами ще се мъчим 250лв за втора употреба са пари на вятъра при положение че за опелите са както казва един колега по 30 лв.Моя вече работи перфекно брата го запойва днеска некви релета слага обаче перката работила на макс което небило проблем излезе ми 13 лева.Другия вариант бил неква перка от друга кола да сложим пред радиаторите и да се палис цк ключе.Това е .
Да колега, но за опел тази перка нова струва под 200 лв докато твоята перка чисто нова е 740 лв и затова втора ръка е към 250 лв, това с релетата е компромисен вариант и аз не съм съгласен с теб, че няма проблем по скоро това е вариант докато си сложиш перка с работещ модул причините са много първо налягането на системата винаги ще ти е ниско, това за климатика второ тази перка си е сериозен консуматор и при тази работа на макс с релетата винаги ще тегли доста ток от колата и от там зареждането няма да ти е наред, после винаги като се пусне перката натоварва двигателя точно заради посноянните високи обороти.
То затова са го измислили с това модулно управление да може перката в зависимост от нуждите да се пуска или за климатика или за охлаждане на мотора и след това е съм 6 скорости за да може плавно да регулира температурата и налягането на фреона.
Например като караш извън града тогава въздушната струя и тя охлажда и тогава перката работи на 20 процента или на първа или на втора скорост докато при теб и тогава ще е на макс което не е нужно.
Е може би ще кажеш, че тази разлика е около 220лв в пари, но пък затова си си купил БМВ а не Опел нали
Да колега Оци прав си на 100 процента и съм съгласен с тебе,но климатика ми работи перфекно за мен.Сега в тези жеги и градско каране мисля че климатика рядко ще свали на 3 или 4 скорост, ще е на 5 или на 6-та скорост което доближава моя вариант.Другото което все си мисля е че колкото е по охладен радиатора вънка толкова по студено духа вътре,така си мисля аз.Ти си професионалиста ти ще кажеш.Ама ако знаш дай малко яснота за това управление,някаде четох че било с микрочипово управление или нещо такова.Има ли транзистори вътре, нещо да се сменят като на таралежа?
Мога да ти снимам няколко модулчета да видиш какво представляват, но то е с процесор и силови транзистори аз сменях на две модулчета транзисторите и заработиха, но само на 100 процента и засега още поне аз не съм открил начина за ремонт освен ако не е нещо по елементарно, виж таралежите вече те са ясни правят се, но тези перки се опъват засегадано не е за дълго
![]()
По охладен радиатор не значи, че вътре ще духа по студено то нали си има таблица за изпарението на фреон и по точно за определения фреон при определено налягане се постига съответната температура на изпарение така, че не си прав то затова така е направено системата трябва да работи в точно определени граници иначе перките щяха да са обикновен вентилатор без скорости а на повечето коли е или с две скорости или със модулно управление за повече скорости на вентилатора, то и при домашните климатици е така това си е просто физика.

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: ремонт перка на климатик
Има 2.5д 2001 година, които са си с резистори.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Teogop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 445
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: ремонт перка на климатик
turbo написа:Има 2.5д 2001 година, които са си с резистори.
Аз доколкото знам след 99 г. не са с резистори.
Re: ремонт перка на климатик
surikat написа:ivoo написа:Перката струва наполовина от цената която си писал.
Ето темата да си я оправиш сам viewtopic.php?f=35&t=304157&p=3363726#p3363726
Къде струва на половина?Намерих на цена 520лв. с поръчка от Германия.
От кой модел ти е перката ? С трите пина е от 340 до 480 лв - с 4-те пина ~ 370 лв
Имаш и Лс
- surikat
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 22.12.2009
- Местоположение: България
- Пол: Мъж
- Кара: E 39 2.5DА
- Мечтае да кара: Нещо ново
Re: ремонт перка на климатик
Благодаря колеги." ivoo " много полезно БЛАГОДАРЯ! Днес си ремонтирах перката.Явно колата преди да я купя е седяла доста защото мотора не беше блокирал,а четките не правиха хубав контакт(явно),Един контактен спрей оправи нещата.изпръсках го вътре като раздвижвах перката.Иначе перката е с 4-те пина.Мисля ,че с трите пина са преди фейса.Старата ми беше с 3..
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: ремонт перка на климатик
Teogop написа:turbo написа:Има 2.5д 2001 година, които са си с резистори.
Аз доколкото знам след 99 г. не са с резистори.
В АутоДата пише, че всички Е39 са с електронни перки.

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: ремонт перка на климатик
turbo написа:В АутоДата пише, че всички Е39 са с електронни перки.
Те всички перки за климатика са "електронни", но управлението е различно преди и след '99г.

Re: ремонт перка на климатик
Здравейте колеги и почитатели на BMW и в частност на Е39
Съжалявам че загубих толкова време за да открия BMW-то но по-добре късно от колкото никога.Преди няколко дни ми се случи следната случка-карам си на климатик и по едно време чувам жестоки шумотевици от предницата.Перката на климатика ми се разби на части и ми направи дота добри поражения на предницата.Смених всичко необходимо и стигнах до предната перка за климатика (перката е от моделите със трите пина).Купих втора употреба и когато в сервиза я поставиха се започнаха поредните проблеми.Перката правеше някакви мъчителни опити да се завърти,но така и не успя
изфорсирвахме двигателя за да загрее с надеждата да почне да се вътри на някаква скорост,но след 5-6 минути опити перката просто изпуши и и изгърмя единия мощностен резистор.Премерихме напрежението на пиновете и видяхме следните стойности-двата дебели проводника (кафяв и светло син) 13,9V а на оперативния който идва от компютъра 10,5V.Някой има ли представа колко трябва да е напрежението на тези пинове и дали при мен нещата са в нормата?Също така знам че не е това темата но ако някой продава такава перка и е около София то ще помоля да ми пише на лични за цената за да не отклоняваме темата и проблема.Благодаря ви предварително за времето което ще ми отделите.


- Teogop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 445
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: ремонт перка на климатик
На двата пина (където влизат дебелите кабели) трябва да има постоянно напрежение 12В (докато работи колата може и повече). Третият пин служи за управление и щом има напрежение по него, значи работи. Проблемът ти е бил в самата перка. Сигурно е имала механичен проблем, което е довело до претоварване и изгаряне. Търси си нова (или втора употреба) перка.
Re: ремонт перка на климатик
Някъде из темите по форума прочетох че на оперативния трябва да идва 5 волта и за това питам за това напрежение и неговата стойност.Почнах да се притеснявам че не е проблема в перката а в това напрежение и респективно в компютъра който подава това напрежение.
- Teogop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 445
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: ремонт перка на климатик
Аз имах проблем с перката и аз мерих волатажа. Със сигурност бяха повече от 5 волта на управляващия пин. Смених перката и сега "жми градо".
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани